Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Eikös tuossa INPA-kuvassa ole tuo moottorin kuormitus aika suuri :think
    Mikäs sen aiheuttaa?
    Melkein kehtaisin epäillä että siellä katissa on tukosta :think
    Oireet täsmäisi yhteen aikaisempaan tapaukseen..
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      Originally posted by _nixu_ View Post
      Melkein kehtaisin epäillä että siellä katissa on tukosta :think
      Oireet täsmäisi yhteen aikaisempaan tapaukseen..
      Mie olen ymmärtäny näin että tuo engine load tarkottas jotai siihesuuntaa että paljonko sylinterissä poltetaan kerralla

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        Ttu jos kohta ei ala selkiimää ni vien sen mega-autoon ja katon vierestä mitä tekevät.
        :P

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Toi mg/stroke asteikko tuntuis olevan ihan pyllystä, satkun paikkeilla tai vähän alle nuo tuntuu pyörivän lämpimänä. Ilmamäärähän se näyttäis olevan.

          95*375*6*60/1000 000 = 12,825 -> air use of icv 13kg/h.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            Originally posted by Cell View Post
            Toi mg/stroke asteikko tuntuis olevan ihan pyllystä, satkun paikkeilla tai vähän alle nuo tuntuu pyörivän lämpimänä. Ilmamäärähän se näyttäis olevan.

            95*375*6*60/1000 000 = 12,825 -> air use of icv 13kg/h.
            Humm, millä tuon laskit?; tai siis mitä noi arvot käytännössä on?

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              Hei. oisko mahollista että olis jotai suuttimia vuotavia sen takia kun tuossa alkusyksystä fiksailin webastoa niin tuli tukittua vahingossa koko polttoaineen paluulinja. Pystyykö tuon testaa et vuotaako joku suutin?

              Siitä sitte tietty bensapumppu pumpannu painetta enemmä ja enemmä kunnes tankissa oleva letku losahti.

              Toisaalta ennen suuttimiahan on paineensäädin.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Onhan sieltä voinut vaikka paineensäätimen kalvo poksahtaa ja tuupata imusarjaan bensaa, tai muuttua kiinteäksi koko säädin. Suuttimet tuskin tuosta kärsii, suihku voi kyllä mennä huonoksi siksi aikaa kun paine on ylhäällä. Ei muutakun paineita mittaamaan.

                95 on mg/stroke arvo. 375 on 750rpm/2 eli työtahtien määrä minuutissa, *6 tulee sylinterimäärästä. Se sitten *60 niin saadaan arvo tunnissa, ja jaetaan 1000 000 niin tulee yksiköksi kg/h.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  Originally posted by Cell View Post
                  Onhan sieltä voinut vaikka paineensäätimen kalvo poksahtaa ja tuupata imusarjaan bensaa, tai muuttua kiinteäksi koko säädin. Suuttimet tuskin tuosta kärsii, suihku voi kyllä mennä huonoksi siksi aikaa kun paine on ylhäällä. Ei muutakun paineita mittaamaan.

                  95 on mg/stroke arvo. 375 on 750rpm/2 eli työtahtien määrä minuutissa, *6 tulee sylinterimäärästä. Se sitten *60 niin saadaan arvo tunnissa, ja jaetaan 1000 000 niin tulee yksiköksi kg/h.
                  Mitenkäs mie paineita pystyn tuosta mittailemaan?

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    Se paineensäädinhän on vasta suuttimien jälkeen. Mittaus tapahtuu niin että laitat T-haaran siihen tuloputkeen ja siihen mittarin kiinni.
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • kaikkone
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 933
                      • Villähde

                      Mhmhm.. onko joku väsänny moisen, oisko kuvaa näyttää?

                      Mitä tuolla jakoblokin päässä olevalla venttiilillä vois mitata?, sillä ilmeisesti voi ottaa ainaki bensanpaineen pois?

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        jaheii, eikös kumminkin lambdojen pitäs ostata korjata tuommonenkin säädösvirhe?, eli ei vielä ihmetellä niitä. tahotaan saada ne ttun päästöt kohillee et saadaa siitä saakelin katastuksesta läpi. :<

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          Eikö tosiaan ole enää vinkkiä mitä tehä?, :/,
                          Ärsyttää kun on noi saakelin päästörajat..


                          Voiko päästöjä korottaa ilmansuodatin? tai polttoaineensuodatin?. josko ne ostas uudet.
                          Last edited by kaikkone; 21-10-2010, 20:32.

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            Aja tankki melkein tyhjäks ja laita sinne baut saman verran masinolia mitä siel on bensaa. Sit kone kuumaks ja kattastaan. Menee läpi lähes varmasti ja sitten bensaa tankki täyteen kun sieltä pääset pois. Itte en oo kokeillu mutta niin joissain koneenvirityskirjoissakin "kehoitetaan" katsastusta varten.

                            Onko sattumoisin tyhjäkäynnin HC koholla?

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Originally posted by Perlenbacher View Post
                              Aja tankki melkein tyhjäks ja laita sinne baut saman verran masinolia mitä siel on bensaa. Sit kone kuumaks ja kattastaan. Menee läpi lähes varmasti ja sitten bensaa tankki täyteen kun sieltä pääset pois. Itte en oo kokeillu mutta niin joissain koneenvirityskirjoissakin "kehoitetaan" katsastusta varten.

                              Onko sattumoisin tyhjäkäynnin HC koholla?
                              Jepulistyhjäkäynnin korkealla., piruvie kun en oo saanu noilta jälkimmäisiltä kerroilta lappua olleska. ei voi muistaa ulkoa noita arvoja :/, katastuksesas oli tosiaa HC korkea tyhjäkäynnil. ja korkeil kierroksilla CO korkea ja lambda 1.04.
                              Itseasias mul on aina ollu noi arvot huonommat vaan kun oon menny suht lämpimällä koneel. pitäsköhän sitä kokeilla vetästä kylmäl koneel tonne

                              Taisiis huonommat arvot oon saanu sen jälkee ku oon käyny ihmettelee päästöi. Katastuksessa on tähämennes ollu siis parhaat arvot.
                              Kolmannel kerral oli lambda kyl justjajust arvoissa 1.03 mutta co ja hc oli liian korkeat.
                              Last edited by kaikkone; 21-10-2010, 21:58.

                              Comment

                              • Juggie
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2007
                                • 199
                                • Pohjois-Pohjanmaa

                                Itselläkin on ollut parina aikaisempana vuonna ongelmia päästöjen kanssa. Juuri HC ja CO on ollut korkealla.
                                Aikaisemmin olen laittanut tarvikelamdoja, mutta tänä vuonna kun päästöt oli taas perseellään, niin vaihdoin varmuuden vuoksi molemmat alkuperäsosilla.
                                Saa nähdä joko nuo kestää.
                                Last edited by Juggie; 02-02-2012, 19:11.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎