M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Kyselläämpäs vähän ehkä tyhmiä, mutta miltä oikein kuulostaa kun runkolaakerit vetelee viimesiään? Luulisi tulevan myös öljynpaine ongelmia noiden kanssa? Paineita ei ole kyllä mitattu, mutta valo ei ole koskaan vilkutellut ja sammuu aina heti starttauksesta. Joutokäyntiä moottori käy sievästi.

    Ääninäytteitä selannu juutuben läpi, mutta eipä sieltä oikeen löydy. Alkaa taas kupla nouseen ottaan tuon M52:en kans kun ei hiljene.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    [URL=http://i1.aijaa.com/t/00725/11331084.t.jpg[/URL]

    Niin mikäs ton oikee nimitys on
    on ihan hyvin paikallaan, mutta kolkutus kuuluu silti sisälle asti.. normaalia?


    pitääkö muuten paikkaansa, että noita 2.8 koneita olis kuristettu imusarjalla?
    Kiertovesipumppu on tuossa paketissa todennäköisesti se äänen aiheuttaja. Vesiventtiilit on samassa nipussa, mutta eipä ne ääntä ole pahemmin tavanneet pitää.

    Kuristettu ja kuristettu... M52-imusarja rajoittaa ehkä tehoja yläkierroksilla, mutta vastaavasti alakierroksilla se toimii paremmin, kuin M50-imusarja.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post


    Niin mikäs ton oikee nimitys on
    on ihan hyvin paikallaan, mutta kolkutus kuuluu silti sisälle asti.. normaalia?


    pitääkö muuten paikkaansa, että noita 2.8 koneita olis kuristettu imusarjalla?
    Kaikissa M52 koneissa sama imusarja.

    Tarkoitatko vesiventtiilin näköistä kapistusta vai mitä?

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied


    Niin mikäs ton oikee nimitys on
    on ihan hyvin paikallaan, mutta kolkutus kuuluu silti sisälle asti.. normaalia?


    pitääkö muuten paikkaansa, että noita 2.8 koneita olis kuristettu imusarjalla?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by kvesku View Post
    Ei kai single vanoksessa mitään vanoksen asentoanturia ole, vai oliko kyse jostain muusta? Nokan asentoanturista?
    Nii, sen perusteellahan se tietää nokan ja täten vanoksen asennon.
    Kaikissa moteissa.

    Leave a comment:


  • kvesku
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Asentoanturin toiminnan näkee sitten ajossa että älyääkö mitään.
    Ei kai single vanoksessa mitään vanoksen asentoanturia ole, vai oliko kyse jostain muusta? Nokan asentoanturista?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Onkohan tuolla latent heat accumulator:illa jotain tekemistä auton tyhjäkäynti arvojen kanssa, kun auton käynnistää kylmällä,niin pukkaa heti lämmintä moottoriin ja lämpötila-anturi tekee tiettyjä toimintoja bensan saannin kanssa? :think
    Passiivinen komponentti se lämpöakku käsittääkseni on, lämmittää vaan nopeasti jäähdytysnesteen. Ottaako moottorinohjaus sitten tuota lämpöakun energiapursketta huomioon on sitten eri juttu. Täällä on keskustelua aiheesta lämpöakku, tosin geneeristä bullshittiä.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Onkohan tuolla latent heat accumulator:illa jotain tekemistä auton tyhjäkäynti arvojen kanssa, kun auton käynnistää kylmällä,niin pukkaa heti lämmintä moottoriin ja lämpötila-anturi tekee tiettyjä toimintoja bensan saannin kanssa? :think

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    No se on yksi tapa mutta jos kerran käynti muuttui niin silloinhan ainakin aktivointi ja mekaaninen puoli toimii. Tuossa single vanos koneessa ei ole kuin 2 asentoa joten ei ole portaaton.
    Asentoanturin toiminnan näkee sitten ajossa että älyääkö mitään.
    Jep. Mulla on vain ongelmana tuo läppärin akku, kun ei kestä yhtään ilman pistoketta ja en viitsi tähän koneeseen inpaa asentaa... Mutta, oletko Supa lukenut tuolta e39 puolelta viimmeisen päivitykseni? Alkaa olla mystistä tuon mun auton toiminta

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Kiits. Onko muuta keinoa todeta tuon vanoksen toiminta, muutakuin inpa ajon aikana kiinni ja seurata sitä nokan asentoa?
    No se on yksi tapa mutta jos kerran käynti muuttui niin silloinhan ainakin aktivointi ja mekaaninen puoli toimii. Tuossa single vanos koneessa ei ole kuin 2 asentoa joten ei ole portaaton.
    Asentoanturin toiminnan näkee sitten ajossa että älyääkö mitään.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Normaalia. Tottakai rupeaa käymään huonommin kun nokka siirtyy aikasemmalle eikä imupuolella riitä virtaus tyhjäkäynnillä jotta sylintereiden täyttöaste olisi järkevä.
    Kiits. Onko muuta keinoa todeta tuon vanoksen toiminta, muutakuin inpa ajon aikana kiinni ja seurata sitä nokan asentoa?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Vanosta jos pakottaa inpalla päälle, niin kuuluuko sen alkaa täristämään ja hytkyttämään mottia? Onko edes terveellistä sitä käyttää inpalla, että voiko jotain moottori rikkoa tapahtua?:think
    Normaalia. Tottakai rupeaa käymään huonommin kun nokka siirtyy aikasemmalle eikä imupuolella riitä virtaus tyhjäkäynnillä jotta sylintereiden täyttöaste olisi järkevä.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Vanosta jos pakottaa inpalla päälle, niin kuuluuko sen alkaa täristämään ja hytkyttämään mottia? Onko edes terveellistä sitä käyttää inpalla, että voiko jotain moottori rikkoa tapahtua?:think

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Ainakin ne tunnistumet on niin halvat orkkiksenakin ettei siinä paljoa häviä vaikka vaihtaskin.
    Mutta kun anturit pystyy INPA:lla + lämpömittarilla toteamaan ehjiksi, niin ehjiä osia on melko turha vaihtaa. :think

    Leave a comment:


  • spottti
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Onko kenelläkään kokemusta tuosta m52 moottorinlämpötila tunnistimen vaihdosta? Lähinnä sitä, että onko sen vaihdolla tullut mitään muutoksia auton käyttäytymiseen?
    Mulla oli sigun toukassa sitä ongelmaa että termarin auettua tyhjäkäynti heitti välillä 1500-2500rpm. Tuon ko. anturin vaihdolla ongelma poistui ja persdynossa tuntui hieman pirteämmältä, mutta se tais olla omaa mielikuvaa.
    Muuten en huomannut eroa käyttäytymisessä.

    Leave a comment:

Working...
X