Kyselläämpäs vähän ehkä tyhmiä, mutta miltä oikein kuulostaa kun runkolaakerit vetelee viimesiään? Luulisi tulevan myös öljynpaine ongelmia noiden kanssa? Paineita ei ole kyllä mitattu, mutta valo ei ole koskaan vilkutellut ja sammuu aina heti starttauksesta. Joutokäyntiä moottori käy sievästi.
Ääninäytteitä selannu juutuben läpi, mutta eipä sieltä oikeen löydy. Alkaa taas kupla nouseen ottaan tuon M52:en kans kun ei hiljene.
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kiertovesipumppu on tuossa paketissa todennäköisesti se äänen aiheuttaja. Vesiventtiilit on samassa nipussa, mutta eipä ne ääntä ole pahemmin tavanneet pitää.Originally posted by bmw89 View Post[URL=http://i1.aijaa.com/t/00725/11331084.t.jpg[/URL]
Niin mikäs ton oikee nimitys on
on ihan hyvin paikallaan, mutta kolkutus kuuluu silti sisälle asti.. normaalia?
pitääkö muuten paikkaansa, että noita 2.8 koneita olis kuristettu imusarjalla?
Kuristettu ja kuristettu...
M52-imusarja rajoittaa ehkä tehoja yläkierroksilla, mutta vastaavasti alakierroksilla se toimii paremmin, kuin M50-imusarja.
Leave a comment:
-
Kaikissa M52 koneissa sama imusarja.Originally posted by bmw89 View Post
Tarkoitatko vesiventtiilin näköistä kapistusta vai mitä?
Leave a comment:
-
-
Passiivinen komponentti se lämpöakku käsittääkseni on, lämmittää vaan nopeasti jäähdytysnesteen. Ottaako moottorinohjaus sitten tuota lämpöakun energiapursketta huomioon on sitten eri juttu. Täällä on keskustelua aiheesta lämpöakku, tosin geneeristä bullshittiä.Originally posted by janke View PostOnkohan tuolla latent heat accumulator:illa jotain tekemistä auton tyhjäkäynti arvojen kanssa, kun auton käynnistää kylmällä,niin pukkaa heti lämmintä moottoriin ja lämpötila-anturi tekee tiettyjä toimintoja bensan saannin kanssa? :think
Leave a comment:
-
Onkohan tuolla latent heat accumulator:illa jotain tekemistä auton tyhjäkäynti arvojen kanssa, kun auton käynnistää kylmällä,niin pukkaa heti lämmintä moottoriin ja lämpötila-anturi tekee tiettyjä toimintoja bensan saannin kanssa? :think
Leave a comment:
-
Jep. Mulla on vain ongelmana tuo läppärin akku, kun ei kestä yhtään ilman pistoketta ja en viitsi tähän koneeseen inpaa asentaa... Mutta, oletko Supa lukenut tuolta e39 puolelta viimmeisen päivitykseni? Alkaa olla mystistä tuon mun auton toimintaOriginally posted by Supa View PostNo se on yksi tapa mutta jos kerran käynti muuttui niin silloinhan ainakin aktivointi ja mekaaninen puoli toimii. Tuossa single vanos koneessa ei ole kuin 2 asentoa joten ei ole portaaton.
Asentoanturin toiminnan näkee sitten ajossa että älyääkö mitään.
Leave a comment:
-
No se on yksi tapa mutta jos kerran käynti muuttui niin silloinhan ainakin aktivointi ja mekaaninen puoli toimii. Tuossa single vanos koneessa ei ole kuin 2 asentoa joten ei ole portaaton.Originally posted by janke View PostKiits. Onko muuta keinoa todeta tuon vanoksen toiminta, muutakuin inpa ajon aikana kiinni ja seurata sitä nokan asentoa?
Asentoanturin toiminnan näkee sitten ajossa että älyääkö mitään.
Leave a comment:
-
Kiits. Onko muuta keinoa todeta tuon vanoksen toiminta, muutakuin inpa ajon aikana kiinni ja seurata sitä nokan asentoa?Originally posted by Supa View PostNormaalia. Tottakai rupeaa käymään huonommin kun nokka siirtyy aikasemmalle eikä imupuolella riitä virtaus tyhjäkäynnillä jotta sylintereiden täyttöaste olisi järkevä.
Leave a comment:
-
Normaalia. Tottakai rupeaa käymään huonommin kun nokka siirtyy aikasemmalle eikä imupuolella riitä virtaus tyhjäkäynnillä jotta sylintereiden täyttöaste olisi järkevä.Originally posted by janke View PostVanosta jos pakottaa inpalla päälle, niin kuuluuko sen alkaa täristämään ja hytkyttämään mottia? Onko edes terveellistä sitä käyttää inpalla, että voiko jotain moottori rikkoa tapahtua?:think
Leave a comment:
-
Vanosta jos pakottaa inpalla päälle, niin kuuluuko sen alkaa täristämään ja hytkyttämään mottia? Onko edes terveellistä sitä käyttää inpalla, että voiko jotain moottori rikkoa tapahtua?:think
Leave a comment:
-
Mulla oli sigun toukassa sitä ongelmaa että termarin auettua tyhjäkäynti heitti välillä 1500-2500rpm. Tuon ko. anturin vaihdolla ongelma poistui ja persdynossa tuntui hieman pirteämmältä, mutta se tais olla omaa mielikuvaa.Originally posted by janke View PostOnko kenelläkään kokemusta tuosta m52 moottorinlämpötila tunnistimen vaihdosta? Lähinnä sitä, että onko sen vaihdolla tullut mitään muutoksia auton käyttäytymiseen?
Muuten en huomannut eroa käyttäytymisessä.
Leave a comment:

Leave a comment: