voisin kyllä itekkin tilata tuohon s50 myllyyn nuo tiivisteet jos vaan saahaan kimppatilaus pystyyn.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 vanos remontti
Collapse
X
-
Originally posted by Macinaggio View PostTuo "Double Vanos Rattle Repair Kit" on vanosmännän painelaakerien välirengas, joka on alkuperäistä matalampi. Sillä poistetaan ko. laakerien aksiaalivälys, jonka Beisan on todennut vähentävän tai poistavan vanoksen äänen, joka ilmeisesti kuitenkin aiheutuu kuluneesta hammasvälityksestä nokka-akselin ja ketjupyörän välillä. Kun laakerivälys poistetaan, ei pyörä pääse resonoimaan vaikka hammastus olisikin väljä.
Kyseessä ei siis ole mikään rutiinihuolto, jonka voisi tehdä ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä täysin ehjään systeemiin, koska laakerivälystä jota poistaa on oltava riittävästi. Suhtaudun suurella varauksella tähän korjaukseen, koska laakeri voi tulla kiristetyksi liian kireälle ja seurauksena voi olla laakerivaurio. Toki homma onnistuu jos on tuntumaa laakeriasennuksiin.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Eihän aisa mulle kuuluu, mutta pakko avautua kuitenkin.
Tiedättehän te kimppatilauksen suunnittelijat, että ne toimituskulut yhdelle tiivistepaketille on alle 10 euroa suoraan postilaatikkoon toimitettuna?
Melko viitseliästä ja yhteisöllistä porukkaa, kun aletaan oikein kimppaa perustaa kaikkine säätöineen
Tullikin varmaan kiinnostuu helpommin isosta paketista ja tullausmärän eurorajakin saattaa ylittyä isosta tilauksesta.
Comment
-
-
Originally posted by TKGL View PostEihän aisa mulle kuuluu, mutta pakko avautua kuitenkin.
Tiedättehän te kimppatilauksen suunnittelijat, että ne toimituskulut yhdelle tiivistepaketille on alle 10 euroa suoraan postilaatikkoon toimitettuna?
Melko viitseliästä ja yhteisöllistä porukkaa, kun aletaan oikein kimppaa perustaa kaikkine säätöineen
Tullikin varmaan kiinnostuu helpommin isosta paketista ja tullausmärän eurorajakin saattaa ylittyä isosta tilauksesta.
Jos jatkettais ihan on topic vanos-keskustelua ja perustakoon se kimppatilausketjun joka sellasta kaipaa?
Comment
-
-
Se on kyllä totta ettei tämmönen paketti kotiin maksa juuri mitään, mutta siksi kyselin että jos joku meinaa tilata niin tulen mukaan tilaamaan koska itse en omaa PayPal tiliä. Jos jollain taas on ja tuolta meinaa jotain tilata niin saisin myös O-renkaat itse
Ensin ajattelin kysellä, jos ei joku tilaa niin pakkohan mun on itse avata tili PayPal:lle.
Jatketaan
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View Postei noita Beisania vastaavia tiivisteitä löytyis ihan kotimaisista kaupoista? tuostahan oli spekulaatiota joskus tälllä foorumilla, vaan en löytänyt keskustelua haulla.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostTäytyy kyllä todeta että double vanos koneissa tehty aika järkevästi tuo rakenne. Siis irroituksen kannalta, kestävyyshän on tiivisteissä paska
Mutta viistohampaiset säätörullat on irrotettavissa helposti eikä koneen ajoitukseen tartte koskea.
Tuli vaan mieleen voisiko tätä soveltaa myös M52 kanssa niin ei tarvisi ajoittaa uudestaan? Eli mahtuiskohan ne pultit ruuvaamaan irti sisäpuolelta? silloinhan mäntä jäisi nokan päähän ja kotelointi lähtisi irti. Sitten vaan se männän laakerointi auki jonka alta torx pultti auki niin nokan päähän jää vain samainen vinohampainen säätörulla joka paikallaan ollessaan pitää ajoituksen siis kohdillaan. :think
Toisaalta, M52 on helppo ajottaa joten ei se ongelma ole, eniten harmittaa kun pitää kömytä auton alla jotta saa alakerran lukkoon
Comment
-
-
Originally posted by Tcdoe View PostItse kokeilin tänään tuota lähestymistapaa yhteen M52B28 (ei TU). En tosin lähtenyt purkamaan mäntää. Irroitin männän pultit vanoksen kannesta ja vaihdoin tiivisteet mäntään sen ollessa nokassa kiinni. Rauhallisesti tehden koko operaatioon aikaa meni vain 4h. En oikein keksinyt mitään syytä tehdä se vaikeasti kuten Beisanin ohjeissa? Täytyy ottaa ensi kerralla kuvia.
Ihan yleisenä infona noista tiivisteistä:
Kävin kysymässä tiivisteitä tamperelaisesta Top-Osasta ja sieltä kertoivat pystyvänsä noita teflonrenkaita valmistamaan, tarvivat vain mitat raudoista, eli vanoksen sylinterin ja männän sekä tiivisteuran mitat. Itse muistin mittaamisen venakopan pultteja kiristellessäni, ei näin flunssassa oikein pää toimi...Tuo Viton-rengas on hyllytavaraa ja hinta muutaman euron luokkaa. Teflonrenkaan hinta riippuu tilausmääristä ja jos oikein käsitin, niin siellä 10e hujakoilla ehkä liikuttaisiin...
Eli mikäli jollain on intoa noita lähteä siellä teettämään vaikka jonkunlaista kimppasatsia, niin eiköhän ne vähän halvemmalla sieltä saisi kuin Beisanilta. Tai jäisi ainakin rahat Suomeen. En siis ole mikään kyseisen firman kätyri tai mainosmies, jos sitä joku epäilee Ihan tyytyväinen asiakas vuosien ajalta vain.2ZR-FXE
Comment
-
-
Originally posted by superb View Post'
Ajele 2-300km ni huomaat eron sitten.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Joo, mulla kun tuo kaasujalka ei oo kovin raskas, niin meni varmaan 1000km, ennen kuin alkoi pelata täysin normaalisti. Nyt se on ihan livakan tuntuisessa vedossa. Voihan tosin olla, että jostain löytyy semmoinenkin harvinaisuus, kuin M54 kone jossa nuo pelaavat täysin oikein. En tiedä, kuinka paljon esim long life öljyillä on osuutta noiden nopeaan kulahtamiseen...
Comment
-
Comment