Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 vanos remontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timbe]
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 522
    • K-S

    #46
    voisin kyllä itekkin tilata tuohon s50 myllyyn nuo tiivisteet jos vaan saahaan kimppatilaus pystyyn.

    Comment

    • Petteri80
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 578
      • Joensuu

      #47
      Myös mukana.
      M54B30 tiivisteille tarvetta

      Comment

      • alpine3
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2010
        • 1271
        • Kajjjaani

        #48
        Originally posted by Macinaggio View Post
        Tuo "Double Vanos Rattle Repair Kit" on vanosmännän painelaakerien välirengas, joka on alkuperäistä matalampi. Sillä poistetaan ko. laakerien aksiaalivälys, jonka Beisan on todennut vähentävän tai poistavan vanoksen äänen, joka ilmeisesti kuitenkin aiheutuu kuluneesta hammasvälityksestä nokka-akselin ja ketjupyörän välillä. Kun laakerivälys poistetaan, ei pyörä pääse resonoimaan vaikka hammastus olisikin väljä.

        Kyseessä ei siis ole mikään rutiinihuolto, jonka voisi tehdä ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä täysin ehjään systeemiin, koska laakerivälystä jota poistaa on oltava riittävästi. Suhtaudun suurella varauksella tähän korjaukseen, koska laakeri voi tulla kiristetyksi liian kireälle ja seurauksena voi olla laakerivaurio. Toki homma onnistuu jos on tuntumaa laakeriasennuksiin.
        Kiitos tiedosta!
        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

        Comment

        • TKGL
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 260
          • Tampere

          #49
          Eihän aisa mulle kuuluu, mutta pakko avautua kuitenkin.

          Tiedättehän te kimppatilauksen suunnittelijat, että ne toimituskulut yhdelle tiivistepaketille on alle 10 euroa suoraan postilaatikkoon toimitettuna?

          Melko viitseliästä ja yhteisöllistä porukkaa, kun aletaan oikein kimppaa perustaa kaikkine säätöineen

          Tullikin varmaan kiinnostuu helpommin isosta paketista ja tullausmärän eurorajakin saattaa ylittyä isosta tilauksesta.

          Comment

          • Tcdoe
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 393
            • Helsinki

            #50
            Originally posted by TKGL View Post
            Eihän aisa mulle kuuluu, mutta pakko avautua kuitenkin.

            Tiedättehän te kimppatilauksen suunnittelijat, että ne toimituskulut yhdelle tiivistepaketille on alle 10 euroa suoraan postilaatikkoon toimitettuna?

            Melko viitseliästä ja yhteisöllistä porukkaa, kun aletaan oikein kimppaa perustaa kaikkine säätöineen

            Tullikin varmaan kiinnostuu helpommin isosta paketista ja tullausmärän eurorajakin saattaa ylittyä isosta tilauksesta.
            Juuri näin. Itsekin ihmetellyt tätä uusavuttomuutta jota kimppatilaukseksikin kutsutaan. Hyöty on monesti aika kyseenalainen. Aika monta settiä saa tilata, että on kannattavaa tulleineen, kun taas yksittäinen setti tulee ilman tulleja. Paypal-tilin avaaminen ei ole temppu eikä mikään jos löytyy joku muoviraha taskusta (varmaan lähes kaikilta?).

            Jos jatkettais ihan on topic vanos-keskustelua ja perustakoon se kimppatilausketjun joka sellasta kaipaa?

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              #51
              Se on kyllä totta ettei tämmönen paketti kotiin maksa juuri mitään, mutta siksi kyselin että jos joku meinaa tilata niin tulen mukaan tilaamaan koska itse en omaa PayPal tiliä. Jos jollain taas on ja tuolta meinaa jotain tilata niin saisin myös O-renkaat itse
              Ensin ajattelin kysellä, jos ei joku tilaa niin pakkohan mun on itse avata tili PayPal:lle.

              Jatketaan
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • Jka
                BTCF Member
                • Sep 2009
                • 215
                • jyväskylä

                #52
                NYT LÖYTYY PAYPAL TUNNUKSET, kohta hukun yksityisviestehin!

                Mutta tehkää omat Ei oo paha homma!

                Tulli menee isommasta tilauksesta joten ei liene kannattavaa tuo kimppatilaus? Kuiteskin aika pienestä hyödystä on kysymys ellei sitten kymmeniä settejä tilaa
                E70 X5 4.8i
                ex: E46 325Ci

                Comment

                • HC91
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 998
                  • 29100/310053

                  #53
                  ei noita Beisania vastaavia tiivisteitä löytyis ihan kotimaisista kaupoista? tuostahan oli spekulaatiota joskus tälllä foorumilla, vaan en löytänyt keskustelua haulla.
                  92' ///M5 3.8 individual
                  09' 320d xDrive
                  16' NIU N1 Sport
                  19' NIU U+ Sport

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #54
                    Originally posted by HC91 View Post
                    ei noita Beisania vastaavia tiivisteitä löytyis ihan kotimaisista kaupoista? tuostahan oli spekulaatiota joskus tälllä foorumilla, vaan en löytänyt keskustelua haulla.
                    Ei tietääkseni, mutta nimim. Pasi_K noita kauppasi ainakin joskus, häneltä ostin itsekin.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #55
                      Kyllä tuo ulompi tiiviste on niin erikoista kamaa että tuskin, on vielä profiloitu malli.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Tcdoe
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2003
                        • 393
                        • Helsinki

                        #56
                        Originally posted by Supa View Post
                        Täytyy kyllä todeta että double vanos koneissa tehty aika järkevästi tuo rakenne. Siis irroituksen kannalta, kestävyyshän on tiivisteissä paska
                        Mutta viistohampaiset säätörullat on irrotettavissa helposti eikä koneen ajoitukseen tartte koskea.

                        Tuli vaan mieleen voisiko tätä soveltaa myös M52 kanssa niin ei tarvisi ajoittaa uudestaan? Eli mahtuiskohan ne pultit ruuvaamaan irti sisäpuolelta? silloinhan mäntä jäisi nokan päähän ja kotelointi lähtisi irti. Sitten vaan se männän laakerointi auki jonka alta torx pultti auki niin nokan päähän jää vain samainen vinohampainen säätörulla joka paikallaan ollessaan pitää ajoituksen siis kohdillaan. :think
                        Toisaalta, M52 on helppo ajottaa joten ei se ongelma ole, eniten harmittaa kun pitää kömytä auton alla jotta saa alakerran lukkoon
                        Itse kokeilin tänään tuota lähestymistapaa yhteen M52B28 (ei TU). En tosin lähtenyt purkamaan mäntää. Irroitin männän pultit vanoksen kannesta ja vaihdoin tiivisteet mäntään sen ollessa nokassa kiinni. Rauhallisesti tehden koko operaatioon aikaa meni vain 4h. En oikein keksinyt mitään syytä tehdä se vaikeasti kuten Beisanin ohjeissa? Täytyy ottaa ensi kerralla kuvia.

                        Comment

                        • MikkoÄr
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 170
                          • Nokia

                          #57
                          Originally posted by Tcdoe View Post
                          Itse kokeilin tänään tuota lähestymistapaa yhteen M52B28 (ei TU). En tosin lähtenyt purkamaan mäntää. Irroitin männän pultit vanoksen kannesta ja vaihdoin tiivisteet mäntään sen ollessa nokassa kiinni. Rauhallisesti tehden koko operaatioon aikaa meni vain 4h. En oikein keksinyt mitään syytä tehdä se vaikeasti kuten Beisanin ohjeissa? Täytyy ottaa ensi kerralla kuvia.
                          Sama homma samalla tapaa tehtynä, suurinpiirtein samassa ajassa, helppoa ja mukavaa. Olihan se vanha o-rengas ihan korppu. Tulipa nyt ainakin parempi mieli kun tietää senkin olevan kunnossa.

                          Ihan yleisenä infona noista tiivisteistä:

                          Kävin kysymässä tiivisteitä tamperelaisesta Top-Osasta ja sieltä kertoivat pystyvänsä noita teflonrenkaita valmistamaan, tarvivat vain mitat raudoista, eli vanoksen sylinterin ja männän sekä tiivisteuran mitat. Itse muistin mittaamisen venakopan pultteja kiristellessäni, ei näin flunssassa oikein pää toimi...Tuo Viton-rengas on hyllytavaraa ja hinta muutaman euron luokkaa. Teflonrenkaan hinta riippuu tilausmääristä ja jos oikein käsitin, niin siellä 10e hujakoilla ehkä liikuttaisiin...

                          Eli mikäli jollain on intoa noita lähteä siellä teettämään vaikka jonkunlaista kimppasatsia, niin eiköhän ne vähän halvemmalla sieltä saisi kuin Beisanilta. Tai jäisi ainakin rahat Suomeen. En siis ole mikään kyseisen firman kätyri tai mainosmies, jos sitä joku epäilee Ihan tyytyväinen asiakas vuosien ajalta vain.
                          2ZR-FXE

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            #58
                            Originally posted by superb View Post
                            '

                            Ajele 2-300km ni huomaat eron sitten.
                            Laitetaanpas nyt sitten omia kokemuksia tiivisteiden vaihdon jälkeen. Nyt on vaihdon jälkeen ajettu noin 1000km sekalaista ajoa kaupungissa ja maantiella ja mitään vaikutusta ei ollut tiivisteiden vaihdolla mihinkään. Kulutus on ihan sama kuin aikaisemminkin, kulku persdynolla mitattuna ihan niinkuin ennenkin ja live datan arvot INPA:lla tutkittuna ihan niinkuin ennenkin. Adaptaatiot nollasin silloin vaihdon jälkeen.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              #59
                              Kierroksia pitää antaa niin että männät pääsevät liikkumaan kunnolla, eli pari tankillista kun ajelee ku teinit konsanaan niin ok.
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                #60
                                Joo, mulla kun tuo kaasujalka ei oo kovin raskas, niin meni varmaan 1000km, ennen kuin alkoi pelata täysin normaalisti. Nyt se on ihan livakan tuntuisessa vedossa. Voihan tosin olla, että jostain löytyy semmoinenkin harvinaisuus, kuin M54 kone jossa nuo pelaavat täysin oikein. En tiedä, kuinka paljon esim long life öljyillä on osuutta noiden nopeaan kulahtamiseen...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎