Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 vanos remontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    #76
    Originally posted by sonikk View Post
    Ymmärsinkö oikein että M54:n Vanos remppaan menee:

    -Tupla Vanos kitti #BS001
    -venakopan tiiviste
    -muuta?


    Tuolta luet ja ostat sen mukaan, vaihtoon menee muitakin osia kun pelkästään vanoksen O-renkaat ja venakopantiiviste.
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • sonikk
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 1664
      • Kerava

      #77
      Originally posted by Dani View Post
      http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm

      Tuolta luet ja ostat sen mukaan, vaihtoon menee muitakin osia kun pelkästään vanoksen O-renkaat ja venakopantiiviste.
      Ok niinpä onkin. Löytyykö loput ihan varaosaliikkeestä, Beisanin sivulta ei löydy kun O-renkaat?

      Tekeekö joku muuten näitä remppoja pk-seudulla, ei oikein huvittais alkaa räntäsateessa itse ropaamaan. Varsinkaan kun ei juuri oireile, ajattelin lähinnä kun ei ole ilmeisesti koskaan vaihdettu.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #78
        Originally posted by sonikk View Post
        Ok niinpä onkin. Löytyykö loput ihan varaosaliikkeestä, Beisanin sivulta ei löydy kun O-renkaat?

        Tekeekö joku muuten näitä remppoja pk-seudulla, ei oikein huvittais alkaa räntäsateessa itse ropaamaan. Varsinkaan kun ei juuri oireile, ajattelin lähinnä kun ei ole ilmeisesti koskaan vaihdettu.
        Tiivisteet sun muut tietenkin merkkiliikkeestä. Vaikka autosalvasta. Sähköpostilla varaosanumerot ja määrät niin setät tilaa ne

        Olihan täällä joku ne itselleen vaihdellut? Eli kai ne joku tekee :think
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #79
          Täällä onnistuu, pitää vaan sopia aika kaverin kanssa niin onnistuu..ajattelin tilatat nuo tiivisteet myös tähän kotteroon, edelliseen kun vaihdoin niin oli niin positiivinen lopputulos.
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #80
            No ei mulla ainakaan muuta mennyt kuin venakopan tiiviste (mukana tulppien tivisteet) ja varsinainen vanoksen tiivistesarja. Siinä tuli kaikki viimeistä o-rengasta myöten. Ne paperisoirot voi ostaa sinne vanoksen ja kannen väliin, mutta muuta siihen ei kyllä oikeastaan mee. Banjojen kuparirenkaatkin voi vaihtaa, mutta luultavasti pittää vanhoillakin. Itse vaihdoin varmuuden vuoksi. Tietty tapauskohtaista siinä mielessä, että jollakin saattaa olla venakopan pulttien tiivisteet kystä... Mulla ne oli ihan uuden veroisessa kunnossa.
            Last edited by Juppe; 10-11-2010, 23:18.

            Comment

            • Macinaggio
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 119
              • Espoo

              #81
              Originally posted by Macinaggio View Post
              Hommasin itsekin pari kuukautta sitten uudet vanostiivisteet, mutta en ole ehtinyt vaihtaa, eikä ole ollut mitään painettakaan kun en varsinaisesti huomaa moottorissa mitään vikaa. Tähän liittyen: ajattelin mittauttaa dynossa teho- ja vääntökäyrät "ennen ja jälkeen" niin kauan kun on vielä kesärenkaat alla. Onko mitään huomioitavaa tai varoitettavaa mittauksen suhteen. Kärry on siis 530i automaatti.
              No eipä tehomittauksesta tule automaatilla mitään varsinkaan juuri tässä tapauksessa kun momentinmuunnin toimii koko mielenkiintoisimmalla kierroslukualueella 1000-2000 rpm.

              Mutta remontti tehty ja 1000 km ajettu uusilla tiivisteillä. Nyt auto kulkee koko kierroslukualueen pintakaasulla (jos haluaa), eli käytännössä pitää viitosta päällä melko sitkeän oloisesti vielä 50-70 km/h/1200-1500rpm. Ennen oli vaikea saada auto kiihtymään viitosella mainitusta nopeudesta, kaasua joutui painamaan enemmän jolloin automaatti vaihtoi heti neloselle. Muutos oli siis selvä, muttei mitenkään dramaattinen kun moottorin perusluonne (herää vasta 3000rpm jälkeen) kuitenkin säilyi entisellään. 1000 km:n maaseuturetken keskikulutus muun liikenteen nopeuksia seuraten kitkarenkailla oli 8.0 l/100 km, eli ei vaikutusta kulutukseen maantieajossa.

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                #82
                Vanos O-renkaat tuli kotiin, vielä puuttuu noi kaikki tiivisteet ym. romppeet.
                Mitäs tiivistemassaa porukka on käyttänyt vanoskopan tiivistämiseen?

                Itse käytin edellisellä kerralla jotain valkoista tiivistetahnaa joka ei kuivunut/kovettunut ja ajoi asian niin hyvin ettei vuotanut mistään mitään, mutta kun en muista merkkiä enkä löydä tuubia mistään niin
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #83
                  Musta locktite on hyvää. Saa vetää vaikka öljyiselle pinnalle ja pitää. Silti helppoa kaapia tarvittaessa pois. Loctite 5910 tuubi tällä hetkellä kalupakissa ja se toimii.

                  Comment

                  • Netsk
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 238
                    • Helsinki

                    #84
                    Olenko ainoa joka ei huomaa minkäänlaista eroa auton käynnissä/käyttäytymisessä VANOS-rempan jälkeen? Kilsoja oli 145tkm kun se tehtiin. Oli kuullema tiivisteet finaalissa kuitenkin.
                    F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                    ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                    Comment

                    • TKGL
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 260
                      • Tampere

                      #85
                      Originally posted by Netsk View Post
                      Olenko ainoa joka ei huomaa minkäänlaista eroa auton käynnissä/käyttäytymisessä VANOS-rempan jälkeen? Kilsoja oli 145tkm kun se tehtiin. Oli kuullema tiivisteet finaalissa kuitenkin.
                      No jos nyt vaikka ekaks luet tän threadin, niin humaat, että et ole.

                      Comment

                      • Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

                        #86
                        Originally posted by Netsk View Post
                        Olenko ainoa joka ei huomaa minkäänlaista eroa auton käynnissä/käyttäytymisessä VANOS-rempan jälkeen? Kilsoja oli 145tkm kun se tehtiin. Oli kuullema tiivisteet finaalissa kuitenkin.
                        Pointtihan on se että jos mm. tyhjäkäynti humppaa kylmällä koneella pakkasella eestaas ja välillä tuntuu sammuvan + vetoja pois alarekisteristä niin nämä asiat korjaantuvat kun vaihtaa O-renkaat (kun kaikki muu on kunnossa, ei imuvuotoja jne.) mutta jos näitä oireita ei ole ennen remppaa niin ei tuntuvaa parannusta myöskään tule rempan jälkeen.

                        Kuten mulla, ei humppailua ja vetoja on koko rekisteri läpi, mutta tiedän itse 100% varmuudella että joku kaunis päivä tuo ilo loppuu kun O-renkaat ovat antautuneet kunnolla. Vaihdan ne kuitenkin, koska en tykkää tosta ilmiöstä. Ennakoin vaan hitusen.
                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          #87
                          Originally posted by Juppe View Post
                          Musta locktite on hyvää. Saa vetää vaikka öljyiselle pinnalle ja pitää. Silti helppoa kaapia tarvittaessa pois. Loctite 5910 tuubi tällä hetkellä kalupakissa ja se toimii.
                          Kiitos vinkistä, näyttäis löytyvän mätänetistä joten sinne siis
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • Nifa
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 292
                            • Kymenlaakso™

                            #88
                            Originally posted by Tcdoe View Post
                            Itse kokeilin tänään tuota lähestymistapaa yhteen M52B28 (ei TU). En tosin lähtenyt purkamaan mäntää. Irroitin männän pultit vanoksen kannesta ja vaihdoin tiivisteet mäntään sen ollessa nokassa kiinni. Rauhallisesti tehden koko operaatioon aikaa meni vain 4h. En oikein keksinyt mitään syytä tehdä se vaikeasti kuten Beisanin ohjeissa? Täytyy ottaa ensi kerralla kuvia.
                            M52B28 tuli kans velipojan kera hoidettua tuossa maanantaina. Sokeesti vaan vedettiin tuon tiedon varassa että onnistuu.. Aika tasan 4h kesti meilläkin. Ainoa oli se alin ruuvi, olis pitäny heti tajuta vetää se etukansi niin ulos kuin saa (pultit kiinni), ylin pulttii vaan vastakkaiselta puolelta kokonaan irti ja sitten ois päässy nätisti kääntään sitä alinta. Muutama kuvakin tuli otettua kamerakännykällä.
                            "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                            Comment

                            • japu78
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2010
                              • 37
                              • nivala

                              #89
                              mistä olette tilanneet nuita vanoksen o-renkas tiiviste sarjoja,kun meinasivat bmw huollosa et pitää ostaa koko vanos paketti?

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                #90
                                Originally posted by japu78 View Post
                                mistä olette tilanneet nuita vanoksen o-renkas tiiviste sarjoja,kun meinasivat bmw huollosa et pitää ostaa koko vanos paketti?
                                Näitä saa ainakin Beisanilta. Nimim. Pasi_K möi mulle joskus yhet Beisanin tiivisteet. Merkkiliikkeestä ei saa tiivisteitä erikseen, ja vaikka saisikin niin yhtä "hyvät" ne olis ku alkuperäisetkin.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎