itellä on niin omituinen vika että ei ymmärrrrä.. kierroksen rajoitin tipahtaa ajoittain alas, tai "tavallaan" putoaa eli kone ei kierrä loppuun asti, sitä ennen vetää niinkuin pitääkin, jos esim ajat "rajoittajalle" ja vaihdat vaihdetta niin auto "nyykähtää" ja lähtee menemään. tätä ei tapahdu jos et kierrätä rajoittajalle asti tyhmäkäynti on ok, ei nyi eikä ryskä ajossa.. ja rajoittaja ei ole se perinteinen vaan kuulostaa vähänku rajottajalla mutta "puutuu" ja sit alottaa uudelleen saman.. vikakoodia anto jostain valvonnasta.. vika poistui viikoksi viat nollaamalla.. eli n.400km..
Edit: ja moottorina m50b25 vänös
-Ville
Kierroksilla ok: pienimmillään näytti käyvän HC 49 lämmittelyjen jälkeen. Tyhjäkäynnillä: HC 129 lämmittelyjen jälkeen.
Ennen konttorille menoa ajoin 20km ja annoin olla käynnissä konttorin pihassa. Mittauksen aikana näytti lämpö nousevan keskeltä lähemmäksi 3/4 asteikkoa. Visko ei tarraa kiinni ja sähköflekti on kaput.
Inpalla joskus tuota tutkinu ku samaa vikaa on ollu jo parina vuotena. 1 pytyn rougness arvo on jossain 800-1000 tienoilla (asteikko 8000 saakka). Parissa muussa pytyssä hieman koholla maks. 300-400 (2 & 6). Lamdat toimii omasta mielestä ihan normaalisti. Load arvo mg/stroke menee yli asteikon (samoin kuin alla oleva ilmamäärä tms. kg/h arvo).
Myös oireilee joskus maantieajon jälkeen tultaessa liikennevaloihin. Rupeaa ilmeisesti käymään vajailla ja kierrokset tippuu välillä alle 500.
Voisko puolassa tai suuttimessa olla vikaa, joka oireilis noin vai onko parempia ideoita (katti tms). Vikakoodeja ei ole eikä tule.
Viime vuonna olivat saaneet korjaamolla reilun 15min hankaamisen jälkeen arvot rajojen sisään. Kai vähempikin pitäs riittää...
Juuri näin. Yli vartin sai yhteensä starttailla. Kerkes kumminkin laivalle.
Toivottavasti et polttanu kattia. Mulla meni aika reilusti bensaa putkeen ja käryistä päätellen palo sit katissa. Vähän meinas tiukkaa tehdä päästöissä
Pistää konepellin kiinni
Katso mieluummin lambdojen jännitteitä kun korjausarvoja näin aluksi.
Jännitteet pitäisi lähteä vaihtelemaan 0-1 voltin välillä. Jos jököttävät paikallaan ei anturit ole tarpeeksi lämpimät tai seos on todella pahasti poskellaan.
Sitten vasta kun lambdat heräilevät alkaa korjausarvot muuttumaan hiljalleen.
Eli kierrätä ensin paikallaan jossain 2000-3000 paikkeilla jotta lämpeävät ja katso tapahtuuko mitään.
Kyllä ne nollasta lähtee liikkeelle jos kaikki on kunnossa, meneekö lambdasäätö yleensä päälle edes?
No minä en ole ajossa niitä testaillut/katsonut koska lähes mahdotonta ajella konepelti auki.
Lambadasäätö ja sen kytkeytyminen... öö mistäs vois kattoa?
Korjausarvot ei liiku jos on paljon kuormaa = kenkii, myöskään ennen tietyn rajalämpötilan ylittymistä eivät liiku. Kyllä ne nollasta lähtee liikkeelle jos kaikki on kunnossa, meneekö lambdasäätö yleensä päälle edes?
Ei se maffi totaalisesti kuole, se alkaa näyttämään vääriä arvoja ensin ja sitten karkaa korjausarvot reilusti plussalle. Se vaan tekee saman imuvuotojenkin tapauksessa niin ei ole ihan helppo osoittaa vikaa suoraan.
Ei se maffi totaalisesti kuole, se alkaa näyttämään vääriä arvoja ensin ja sitten karkaa korjausarvot reilusti plussalle. Se vaan tekee saman imuvuotojenkin tapauksessa niin ei ole ihan helppo osoittaa vikaa suoraan.
Leave a comment: