memebuy23buy

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tikkku
    replied
    itellä on niin omituinen vika että ei ymmärrrrä.. kierroksen rajoitin tipahtaa ajoittain alas, tai "tavallaan" putoaa eli kone ei kierrä loppuun asti, sitä ennen vetää niinkuin pitääkin, jos esim ajat "rajoittajalle" ja vaihdat vaihdetta niin auto "nyykähtää" ja lähtee menemään. tätä ei tapahdu jos et kierrätä rajoittajalle asti tyhmäkäynti on ok, ei nyi eikä ryskä ajossa.. ja rajoittaja ei ole se perinteinen vaan kuulostaa vähänku rajottajalla mutta "puutuu" ja sit alottaa uudelleen saman.. vikakoodia anto jostain valvonnasta.. vika poistui viikoksi viat nollaamalla.. eli n.400km..
    Edit: ja moottorina m50b25 vänös
    -Ville

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Yllättäen tuli hylsy konttorilla päästöistä:

    Kierroksilla ok: pienimmillään näytti käyvän HC 49 lämmittelyjen jälkeen.
    Tyhjäkäynnillä: HC 129 lämmittelyjen jälkeen.

    Ennen konttorille menoa ajoin 20km ja annoin olla käynnissä konttorin pihassa. Mittauksen aikana näytti lämpö nousevan keskeltä lähemmäksi 3/4 asteikkoa. Visko ei tarraa kiinni ja sähköflekti on kaput.

    Inpalla joskus tuota tutkinu ku samaa vikaa on ollu jo parina vuotena. 1 pytyn rougness arvo on jossain 800-1000 tienoilla (asteikko 8000 saakka). Parissa muussa pytyssä hieman koholla maks. 300-400 (2 & 6). Lamdat toimii omasta mielestä ihan normaalisti. Load arvo mg/stroke menee yli asteikon (samoin kuin alla oleva ilmamäärä tms. kg/h arvo).

    Myös oireilee joskus maantieajon jälkeen tultaessa liikennevaloihin. Rupeaa ilmeisesti käymään vajailla ja kierrokset tippuu välillä alle 500.

    Voisko puolassa tai suuttimessa olla vikaa, joka oireilis noin vai onko parempia ideoita (katti tms). Vikakoodeja ei ole eikä tule.

    Viime vuonna olivat saaneet korjaamolla reilun 15min hankaamisen jälkeen arvot rajojen sisään. Kai vähempikin pitäs riittää...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    Juuri näin. Yli vartin sai yhteensä starttailla. Kerkes kumminkin laivalle.
    Toivottavasti et polttanu kattia. Mulla meni aika reilusti bensaa putkeen ja käryistä päätellen palo sit katissa. Vähän meinas tiukkaa tehdä päästöissä

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Kävikö se perinteinen?
    Jos edes bensa haisee =kampuran tunnistin ei kuollut, niin armotonta starttausta vaan.
    Juuri näin. Yli vartin sai yhteensä starttailla. Kerkes kumminkin laivalle.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Kävikö se perinteinen?
    Jos edes bensa haisee =kampuran tunnistin ei kuollut, niin armotonta starttausta vaan.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    No niin toverit.

    Auto ei lähde käyntiin, starttaa kyllä mutta ei edes lupaa. Kiiruskin olisi satamaan, jotta kerkiäisi laivaan. Osaako joku heittää mahdollista vikaa?

    Auto 328i '96.
    Häiriö ajonestossa tms. Ovet uudelleen lukkoon, odota hetki, avaa ovet ja starttaa uudelleen.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    No niin toverit.

    Auto ei lähde käyntiin, starttaa kyllä mutta ei edes lupaa. Kiiruskin olisi satamaan, jotta kerkiäisi laivaan. Osaako joku heittää mahdollista vikaa?

    Auto 328i '96.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Pistää konepellin kiinni
    Katso mieluummin lambdojen jännitteitä kun korjausarvoja näin aluksi.
    Jännitteet pitäisi lähteä vaihtelemaan 0-1 voltin välillä. Jos jököttävät paikallaan ei anturit ole tarpeeksi lämpimät tai seos on todella pahasti poskellaan.

    Sitten vasta kun lambdat heräilevät alkaa korjausarvot muuttumaan hiljalleen.
    Eli kierrätä ensin paikallaan jossain 2000-3000 paikkeilla jotta lämpeävät ja katso tapahtuuko mitään.

    Leave a comment:


  • MGUarto
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Kyllä ne nollasta lähtee liikkeelle jos kaikki on kunnossa, meneekö lambdasäätö yleensä päälle edes?
    No minä en ole ajossa niitä testaillut/katsonut koska lähes mahdotonta ajella konepelti auki.
    Lambadasäätö ja sen kytkeytyminen... öö mistäs vois kattoa?
    Last edited by MGUarto; 28-03-2013, 11:23.

    Leave a comment:


  • MGUarto
    replied
    Alkuperäinen. On tullut harvinaisen selväksi kokemuksen kautta, että kaikki osat jossa kulkee sähköä - ei yksinkertaisesti tarvikkeina toimi.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by MGUarto View Post

    Imusarjan irroitusta pidän jotenkin niin helvetin vaikeana hoommana, mutta kaippa paremmalla ajalla voisi kokeilla.


    Maffissa siis vielä tuotekoodi tarra, ihan putipuhdas, joten oletan että edellinen omistaja on osan vaihtanut.
    Eipä ole vaikea homma se irrotus.

    Eihän sulla oo tarvike maf?
    E: Cell jo kysyikin.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Kai se maffi orkkis on jos tarroja löytyy?

    Korjausarvot ei liiku jos on paljon kuormaa = kenkii, myöskään ennen tietyn rajalämpötilan ylittymistä eivät liiku. Kyllä ne nollasta lähtee liikkeelle jos kaikki on kunnossa, meneekö lambdasäätö yleensä päälle edes?

    Leave a comment:


  • MGUarto
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Mitäs ne sun korjausarvot sitten oli?

    Ei se maffi totaalisesti kuole, se alkaa näyttämään vääriä arvoja ensin ja sitten karkaa korjausarvot reilusti plussalle. Se vaan tekee saman imuvuotojenkin tapauksessa niin ei ole ihan helppo osoittaa vikaa suoraan.
    Originally posted by JJT View Post
    Ota se imusarja irti niin ei tarvii arpoa onko ne letkut, tulpat ja tiivisteet kunnossa.
    Korjausarvot, nollaa ne näyttävät, tässä jo 100km sillä menty.

    Imusarjan irroitusta pidän jotenkin niin helvetin vaikeana hoommana, mutta kaippa paremmalla ajalla voisi kokeilla.

    Seurailen siis korjausarvoja. Eli jos ne ei plussalle mene, niin sitten imuvuodon voi sulkea pois? Jos kerta lähes kaikki muu on tsekatuu.

    Maffissa siis vielä tuotekoodi tarra, ihan putipuhdas, joten oletan että edellinen omistaja on osan vaihtanut.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Ota se imusarja irti niin ei tarvii arpoa onko ne letkut, tulpat ja tiivisteet kunnossa.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Mitäs ne sun korjausarvot sitten oli?

    Ei se maffi totaalisesti kuole, se alkaa näyttämään vääriä arvoja ensin ja sitten karkaa korjausarvot reilusti plussalle. Se vaan tekee saman imuvuotojenkin tapauksessa niin ei ole ihan helppo osoittaa vikaa suoraan.

    Leave a comment:

Working...
X