Juuri näin. Yli vartin sai yhteensä starttailla. Kerkes kumminkin laivalle.
Toivottavasti et polttanu kattia. Mulla meni aika reilusti bensaa putkeen ja käryistä päätellen palo sit katissa. Vähän meinas tiukkaa tehdä päästöissä
Pistää konepellin kiinni
Katso mieluummin lambdojen jännitteitä kun korjausarvoja näin aluksi.
Jännitteet pitäisi lähteä vaihtelemaan 0-1 voltin välillä. Jos jököttävät paikallaan ei anturit ole tarpeeksi lämpimät tai seos on todella pahasti poskellaan.
Sitten vasta kun lambdat heräilevät alkaa korjausarvot muuttumaan hiljalleen.
Eli kierrätä ensin paikallaan jossain 2000-3000 paikkeilla jotta lämpeävät ja katso tapahtuuko mitään.
Kyllä ne nollasta lähtee liikkeelle jos kaikki on kunnossa, meneekö lambdasäätö yleensä päälle edes?
No minä en ole ajossa niitä testaillut/katsonut koska lähes mahdotonta ajella konepelti auki.
Lambadasäätö ja sen kytkeytyminen... öö mistäs vois kattoa?
Korjausarvot ei liiku jos on paljon kuormaa = kenkii, myöskään ennen tietyn rajalämpötilan ylittymistä eivät liiku. Kyllä ne nollasta lähtee liikkeelle jos kaikki on kunnossa, meneekö lambdasäätö yleensä päälle edes?
Ei se maffi totaalisesti kuole, se alkaa näyttämään vääriä arvoja ensin ja sitten karkaa korjausarvot reilusti plussalle. Se vaan tekee saman imuvuotojenkin tapauksessa niin ei ole ihan helppo osoittaa vikaa suoraan.
Ei se maffi totaalisesti kuole, se alkaa näyttämään vääriä arvoja ensin ja sitten karkaa korjausarvot reilusti plussalle. Se vaan tekee saman imuvuotojenkin tapauksessa niin ei ole ihan helppo osoittaa vikaa suoraan.
Voi sieltä maffikin olla kuollut jos imuvuotoja ei löydy millään, ei se päällepäin näy.
Imusarjan alla on ainakin yksi letkulähtö, e36:ssa siitä lähtee takapöntön läpälle alipaine mutta e39:ssä taitaapi olla tulppa.
Eipä tuo maffi ainakaan INPAN/käyttökokemuksen (ajon) mukaan kuollut ole.
e39 kysessä, no koitetaan huomenna taas etsiä vähän lisää, meinasin vaan, että eihän tossa imusarjan alla mitään letkuja mene mistä voisi vuotaa?
Rikkaalla käy, eli olettaisin että maffin jälkeen jostain vuotaa. No jos ei löydy niin alkaa tää ihana "vaihdetaan kaikki mikä näyttää epäilyttävältä"-harrastus. 7kk omistanu bemarii, ja nyt mitetin miks helvetissä mä tän edes ostin. No jos ei parin viikon päästä mee katsastuksesta niin laitan paaliin.
Tää alkupostaus on ollut aika pelastus. Tosin googlen kautta joutuu aina ettimään. Siitä kiitos.
Siellä on 3 letkupaikkaa. Yksi paksumpi menee aktiivihiilisuodattimelle, eka ohuempi on joko tulpattu tai menee tosiaan takapöntölle ja toinen ohuempi menee bensanpaineen säätimelle. Sit on siellä tiivisteet jokaiselle imukanavalle koneeseen, kaasuläpälle ja sille letkulähtöpalikalle pohjassa. Siinä palikassa on sit vielä tiivisteet imuilman lämpötila-anturille separaattorille ja tyhjäkäyntimoottorille.
Joko alkaa riittämään mahdolliset vuotokohdat? Nuo letkuthan ne kantsii kattoa ekana. Varsinkin se n. sentin paksuinen aktiivihiilipöntölle menevä.
Leave a comment: