Originally posted by COOL
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Mistä löytyy vuoden 95 328:iin sopivat lambda-anturit..en oo ihan varma onko tuossa 95 mallissa m50 vai 52...vanoksen koppa on alumiinia...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bimmerjones View PostTäytynee tarinoida tänne kun tuntuu että järki lähtee m50b20 kanssaautoa pitää sahata käyntiin 4-5 sek. Ja sit käy suht normaalisti mutta pikkase täristää ja ku nopsaa antaa kaasua nii tuntuu ihan pikkuse tukehtuvan ja käydessään haisee bensalle ja käryää siihen mallin että kaikki ei pala. Tein pikku testin ku auto oli kylmä ja suihkin pakosarjat märiksi ja löin auton käyntiin, edestä katsottuna neljännen sylinterin kohdalla pakosarja oli märkä pisimpään eli sielä tuntui jotain häikkää olevan. Vaihdoin sille kohtaa puolan ja käynti tasaantui hieman.
Tehdyt toimenpiteet:
Ventiilikopan ja tulpanreikien tivisteet
Kampiakselin ja nokan asentotunnistimet
Lambda
Tulpat
Kaikki puolat tsekattu silmämääräisesti ehjiksi
Varmaankin vuoden verran tuo on tossa röpötelly ja muistelisin että kun nykiminen alkoi niin vikaa auttoi puolien ja johtimien irrotus toisistaan ja kontaktisprayllä käsittelin kaikki liitokset, samalla meni tulpat uusiksi.
No sitten ajeltiin tovi kunnes taas röpötti, puolat irti ja... kolot oli parin pytyn kohdalla tulpan valkoisen osan juureen asti öljyssä. Sitten tuli vaihdettua tuo ventiilikopantiiviste yms mutta vika ei häipyny. Sitten vaihtelin lambdaa ja asentotunnistimia yms. Onko todennäköistä että puolan johdin osat olisi hajonneet kun koloissa oli öljyä? Vai olisko niiltä kohdin puolatkin sitten hajonneet ainakin vähän koska käy kuitenkin kaikilla.
Leave a comment:
-
-
mitkä anturit antaa tietoa laatikolle? kun ilmamassa mittari on johto kiini laatikko miettii vain ja irti nii lähtee liikkeelle niinkun pitää miettinyt että oisko sit se mennyt
Leave a comment:
-
-
Täytynee tarinoida tänne kun tuntuu että järki lähtee m50b20 kanssaautoa pitää sahata käyntiin 4-5 sek. Ja sit käy suht normaalisti mutta pikkase täristää ja ku nopsaa antaa kaasua nii tuntuu ihan pikkuse tukehtuvan ja käydessään haisee bensalle ja käryää siihen mallin että kaikki ei pala. Tein pikku testin ku auto oli kylmä ja suihkin pakosarjat märiksi ja löin auton käyntiin, edestä katsottuna neljännen sylinterin kohdalla pakosarja oli märkä pisimpään eli sielä tuntui jotain häikkää olevan. Vaihdoin sille kohtaa puolan ja käynti tasaantui hieman.
Tehdyt toimenpiteet:
Ventiilikopan ja tulpanreikien tivisteet
Kampiakselin ja nokan asentotunnistimet
Lambda
Tulpat
Kaikki puolat tsekattu silmämääräisesti ehjiksi
Varmaankin vuoden verran tuo on tossa röpötelly ja muistelisin että kun nykiminen alkoi niin vikaa auttoi puolien ja johtimien irrotus toisistaan ja kontaktisprayllä käsittelin kaikki liitokset, samalla meni tulpat uusiksi.
No sitten ajeltiin tovi kunnes taas röpötti, puolat irti ja... kolot oli parin pytyn kohdalla tulpan valkoisen osan juureen asti öljyssä. Sitten tuli vaihdettua tuo ventiilikopantiiviste yms mutta vika ei häipyny. Sitten vaihtelin lambdaa ja asentotunnistimia yms. Onko todennäköistä että puolan johdin osat olisi hajonneet kun koloissa oli öljyä? Vai olisko niiltä kohdin puolatkin sitten hajonneet ainakin vähän koska käy kuitenkin kaikilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pmak View PostHmm.. Kuulostaa ihan loogiselta ja itsekkin tuota bensapumppua mietin. Suodattimen sinne jo vaihdoin. Ajattelin vaan, että pumppu leviää kerrasta, muttamutta.. Ei ole auton papereissa tietoa, että ois vaihdettu pumppua. Paljonkohan nuo kestää ajaa? Nyt rullattu 270tkm
Pitääpä kuulostella pumpun pitämää mekkalaa, kun seuraavan kerran ajelen.
Kiitos vinkistä. Palaan asiaan, kun jättää tielle
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mijuko View PostOmassa M52B28TU:ssa oli ajoittain nykimistä, varsinkin satunnaisesti moottorijarrutuksen jälkeen.
Pari viikkoa sitten, auton rullatessa, nykäisy ja sammui eikä enää lähtenyt käyntiin ennen bensapumpun uusimista. Oireili satunnaisesti ääntäen ja vinkuen kun autoon laittoi virrat päälle.
Hmm.. Kuulostaa ihan loogiselta ja itsekkin tuota bensapumppua mietin. Suodattimen sinne jo vaihdoin. Ajattelin vaan, että pumppu leviää kerrasta, muttamutta.. Ei ole auton papereissa tietoa, että ois vaihdettu pumppua. Paljonkohan nuo kestää ajaa? Nyt rullattu 270tkm
Pitääpä kuulostella pumpun pitämää mekkalaa, kun seuraavan kerran ajelen.
Kiitos vinkistä. Palaan asiaan, kun jättää tielle
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pmak View PostJatkeetas yksikseen.
Eli auto pelannut tuon keväisen episodin jälkeen hienosti. Kulutus ja kulku molemmat OK. Mikälie vanhusta silloin vaivannut :think
Mutta muutama viikko sitten alkoi harvakseen nykiä pitemmän moottorijarrun jälkeen. Aluksin todella harvoin, kerran tai ei kertaakaan päivässä. Ihmttelin aikani, kunnes oireet alkoivat tihentyä. INPA:lla tsekkasin koodit ja sytysongelmaa ykköspytyssä. Vaihdoin tulpat ja puolat ykkös ja kakkospyttyjen välillä ja oireet hävisivät pariksiviikoksi, kunnes alkovat eilen illalla uudelleen.
Katsoin aamulla vikakoodit, muttei löytynyt mitään(!?). Vaihdan vielä tulpat tänään ja nollaan adaptioarvot. Kokeillaan auttaako
Imuvuodolta kuulostaa, mutten tuon keväisen tarinan perusteella jaksa oikein uskoa. Muutenkin moottori toimii hienosti, moottorijarru vetää nollaan, jne.. Jossakin jo aikasemmin kyselin, mutta aiheuttaakos kampi- tai nokka-akselinasentotunnistin mitään tälläistä? Hajoaako niitä edes M52:sista? Startissa ei mitään outoa, joskus saattaa sahuuttaa sekunnin tai kaksi sen "heti" startin sijaan.
Hyviä arvauksia ja veikkauksia toivotaan
Pari viikkoa sitten, auton rullatessa, nykäisy ja sammui eikä enää lähtenyt käyntiin ennen bensapumpun uusimista. Oireili satunnaisesti ääntäen ja vinkuen kun autoon laittoi virrat päälle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pmak View PostVaihtelin tuossa keväämmällä kesävehkeeseen separaattorin sekä imuputkia aikamoisen kasan. Samallakertaa meni vaihtoon myös tulpat ja ne tulppien hatut. Separaattorissa reikä ja samoin yhdessä putkessa.
Tästä seurasi mielestäni mielenkiintoinen ongelma. Kulutus nousi reilun tankillisen ajaksi vajaaseen 9litraan nätissä maantie ajossa. Ennen remonttia kuitenkin kulutus vastaavassa ajossa ollut siinä 7l hujakoilla. Myöskin vääntö tuntui karanneen. Purin välillä kaikki pois ja tarkastin mahdolliset imuvuodot, muttei mitään löytynyt.
Reilun 1000km jälkeen kuitenkin kulutus tasaantui, kulutusmittarin heiluminenkin rauhoittui ja vääntöä tuli takasin. Viime tankilla kulutus siis tuossa 7l pinnassa.
Liekkö siellä kuitenkin joku piilevä imuvuoto, vai jotkin mystiset adaptioarvot hakevat paikkaansa?
Livedatan mukaan lamdat vaihtelee normaalisti, mutta mites sitä vanosta voi testata`? Eikös Inpalla voi jotenkin pakko-ohjata sitä?
Jatkeetas yksikseen.
Eli auto pelannut tuon keväisen episodin jälkeen hienosti. Kulutus ja kulku molemmat OK. Mikälie vanhusta silloin vaivannut :think
Mutta muutama viikko sitten alkoi harvakseen nykiä pitemmän moottorijarrun jälkeen. Aluksin todella harvoin, kerran tai ei kertaakaan päivässä. Ihmttelin aikani, kunnes oireet alkoivat tihentyä. INPA:lla tsekkasin koodit ja sytysongelmaa ykköspytyssä. Vaihdoin tulpat ja puolat ykkös ja kakkospyttyjen välillä ja oireet hävisivät pariksiviikoksi, kunnes alkovat eilen illalla uudelleen.
Katsoin aamulla vikakoodit, muttei löytynyt mitään(!?). Vaihdan vielä tulpat tänään ja nollaan adaptioarvot. Kokeillaan auttaako
Imuvuodolta kuulostaa, mutten tuon keväisen tarinan perusteella jaksa oikein uskoa. Muutenkin moottori toimii hienosti, moottorijarru vetää nollaan, jne.. Jossakin jo aikasemmin kyselin, mutta aiheuttaakos kampi- tai nokka-akselinasentotunnistin mitään tälläistä? Hajoaako niitä edes M52:sista? Startissa ei mitään outoa, joskus saattaa sahuuttaa sekunnin tai kaksi sen "heti" startin sijaan.
Hyviä arvauksia ja veikkauksia toivotaan
Leave a comment:
-
-
M50b25 ilman vanosta, kylmänä käy kaikilla tyhjäkäyntiä mutta kun yrittää lähteä ajamaan niin rupeaa käymään vajailla, ja lämpösenä ei käy tyhjää edes kaikilla,. Puolat vaihdettu ja kampuran asentotunnistin uusittu, ei imuvuotoja, icv putsattu, uudet tulpat. Kylmällä koneella kun ottaa ecun lämpötila anturan irti niin tyhjäkäynti tippuu ja lämpösellä ei mitään vaikutusta, voiko se aiheuttaa vajailla käynnin?
Leave a comment:
-
-
Joo imuvuoto se tietenkin oli. Separaattorista kalvo rikki. Huomasi kun teki helvetinmoisen imun öljykorkkiin.En vaan osannut epäillä sitä kun avasin ja putsasin separaattorin juuri talvella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 0se View PostOma M52B28 on alkanut humppaamaan tyhjäkäynnillä ja haisee hieman rikkaalta. Antaa vikakoodit 202 lambda bank 1 ja 203 lambda bank 2. Molempien lambdojen jännitteet pysyy 4.8V eikä heittele kuten niiden kuuluisi.
Ideoita? Imuvuodot on katsottu läpi irrottamalla kaikki imusarjaa lukuunottamatta.
Livedataa:
http://share.pho.to/5qpZs
Leave a comment:
-
-
Vaihtelin tuossa keväämmällä kesävehkeeseen separaattorin sekä imuputkia aikamoisen kasan. Samallakertaa meni vaihtoon myös tulpat ja ne tulppien hatut. Separaattorissa reikä ja samoin yhdessä putkessa.
Tästä seurasi mielestäni mielenkiintoinen ongelma. Kulutus nousi reilun tankillisen ajaksi vajaaseen 9litraan nätissä maantie ajossa. Ennen remonttia kuitenkin kulutus vastaavassa ajossa ollut siinä 7l hujakoilla. Myöskin vääntö tuntui karanneen. Purin välillä kaikki pois ja tarkastin mahdolliset imuvuodot, muttei mitään löytynyt.
Reilun 1000km jälkeen kuitenkin kulutus tasaantui, kulutusmittarin heiluminenkin rauhoittui ja vääntöä tuli takasin. Viime tankilla kulutus siis tuossa 7l pinnassa.
Liekkö siellä kuitenkin joku piilevä imuvuoto, vai jotkin mystiset adaptioarvot hakevat paikkaansa?
Livedatan mukaan lamdat vaihtelee normaalisti, mutta mites sitä vanosta voi testata`? Eikös Inpalla voi jotenkin pakko-ohjata sitä?Last edited by Pmak; 03-06-2014, 10:15.
Leave a comment:
-
-
Oma M52B28 on alkanut humppaamaan tyhjäkäynnillä ja haisee hieman rikkaalta. Antaa vikakoodit 202 lambda bank 1 ja 203 lambda bank 2. Molempien lambdojen jännitteet pysyy 4.8V eikä heittele kuten niiden kuuluisi.
Ideoita? Imuvuodot on katsottu läpi irrottamalla kaikki imusarjaa lukuunottamatta.
Livedataa:
Last edited by 0se; 02-06-2014, 20:23.
Leave a comment:
-
-
elikkäs autona m50b25 nonvanos
kylmänä nykii todella terävästi pää tuulilasiin tyylillä, joskus halealla koneella vakea saada käyntiin, ja sillon tällöin saattaa yhtäkkiä hyytyä ja sammua vauhdista. toisinaan auto toimii taas moitteetta..
vikakoodeja ei ollu
vaihdettu
-kampiakselin asentotunnistin
-bensapumppu
-tulpat
-IMM johto käytetty irti nyki silloinkin
-tyhjäkäyntimoottori siivottu
kenelläkään kokemusta vastaavasta?
-ville
Leave a comment:
-
Leave a comment: