Originally posted by Irl-Racing
View Post
M50 ylikokotopic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
joko katoit skarpan taulukosta?sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
-
Tommosta yhdistelmää mulla ei oo suoraan laskettuna mutta M54B30 mäntä on matalin. Se on 3,5 mm matalampi kuin B28 mäntä, eli tulee 140 mm kangella 1,5 mm ylemmäs kuin vakio B28 kokoonpanolla. Paljerakoa jää n. 1,5mm ja puristukset nousee tietty sen mukaan. Laskematta arvaan 11-12. Tämä siis vanospadassa. NV moottorin suhteen en sano mitään varmaa.Originally posted by Tonton View Postjoko katoit skarpan taulukosta?
EDIT: Tässä vielä linkki, josta pääsee lataamaan tuon tekemäni puristussuhteen laskentataulukon. Jos löytyy huomautettavaa, niin huudelkaa ja korjaan sitten.
Last edited by Skarpa; 22-02-2016, 08:14.
Comment
-
Amatööri täällä kyselee... Laskeskelin tuolla kaaviolla että jos laitan tuohon m52b25 koneeseen b28 kampuran pelkästään niin puristukset nousee 10,97 ja jos oikein ymmärsin niin männän laki jää 0,5mm alle lohkontason. Menikö oikein ja toimiiko maltillisilla alle 1bar ahdoilla?Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
Kiertokanget sun tarvii myös vaihtaa 135mm pitkiin, että pääset noihin lukemiin. B25 koneessa on 140 mm kanget. Muuten täsmää mun tietojen mukaan. Ahtamiseen en ota kantaa, siitä mulla ei ole minkäänlaista kokemusta.Originally posted by Arppa View PostAmatööri täällä kyselee... Laskeskelin tuolla kaaviolla että jos laitan tuohon m52b25 koneeseen b28 kampuran pelkästään niin puristukset nousee 10,97 ja jos oikein ymmärsin niin männän laki jää 0,5mm alle lohkontason. Menikö oikein ja toimiiko maltillisilla alle 1bar ahdoilla?
Comment
-
Tosiaa on nonvanos kone. Täytyy tutkii et saisko millää tehtyy että on järkevä kompinaatio.Originally posted by Skarpa View PostTommosta yhdistelmää mulla ei oo suoraan laskettuna mutta M54B30 mäntä on matalin. Se on 3,5 mm matalampi kuin B28 mäntä, eli tulee 140 mm kangella 1,5 mm ylemmäs kuin vakio B28 kokoonpanolla. Paljerakoa jää n. 1,5mm ja puristukset nousee tietty sen mukaan. Laskematta arvaan 11-12. Tämä siis vanospadassa. NV moottorin suhteen en sano mitään varmaa.
EDIT: Tässä vielä linkki, josta pääsee lataamaan tuon tekemäni puristussuhteen laskentataulukon. Jos löytyy huomautettavaa, niin huudelkaa ja korjaan sitten.
http://1drv.ms/1SM0KWEAutot
Bmw I8
Mini cooper S
Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.
IG: Irl_Customs
Comment
-
Jos sulla on nv-kone levällään, niin mittaa ihmeessä siitä kannen palotilan tilavuus ja paa vaikka kuva männänlaesta, niin saa vähän arvioitua venakolojen kokoa. Saa vähän täydennettyä tuota taulukkoa.Originally posted by Irl-Racing View PostTosiaa on nonvanos kone. Täytyy tutkii et saisko millää tehtyy että on järkevä kompinaatio.
Comment
-
Originally posted by Arppa View PostAmatööri täällä kyselee... Laskeskelin tuolla kaaviolla että jos laitan tuohon m52b25 koneeseen b28 kampuran pelkästään niin puristukset nousee 10,97 ja jos oikein ymmärsin niin männän laki jää 0,5mm alle lohkontason. Menikö oikein ja toimiiko maltillisilla alle 1bar ahdoilla?Niin juu, kattelin eka sivulta mikä googlesta tuli että m52-kanget on 135mm.Originally posted by Skarpa View PostKiertokanget sun tarvii myös vaihtaa 135mm pitkiin, että pääset noihin lukemiin. B25 koneessa on 140 mm kanget. Muuten täsmää mun tietojen mukaan. Ahtamiseen en ota kantaa, siitä mulla ei ole minkäänlaista kokemusta.
BMW Rods: 325E, 325i, 635, 318is, 318ti, M52, 330i, M54, M60, M70, E90, N54, M3, M5, M6, S14, S54, S65, S64B40, S85B50, M20, M30, M42, M44, M50
Mutta nämä on ensitalven projekteja, kerkeää tutustua aiheeseen tarkemmin.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
M52B25 kangen pituudesta ei näköjään löydykään ihan yksiselitteisen varmaa tietoa. Jotkut lähteet sanoo 135, jotkut 140 mm. Ainoa männän puristuskorkeus, jonka löysin (32,7 mm) ei käy järkeen 135 mm kangella. Jännä juttu muuten tuossa Pauterin katalogissakin, että kankien mallinumeron viiminen numero menee pääsääntöisesti kangen pituuden mukaan, mutta M50B25 kangen numero loppuu 1450F, vaikka kanki on silti merkitty 135-milliseksi.Originally posted by Arppa View Post
Comment
-
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Taitaa olla sama hankkia varuiksi 135mm kanget, tuskin siinä konkurssi tulee vaikka koneessa olisikin samanlaiset paikallaan.
E: Siinähän tulikin taulukkoa, taidan selvitä pelkällä b28 kampuralla...Last edited by Arppa; 22-02-2016, 14:11.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
Ristiriitanen taulukko. Isku 75, kiertokanki 135 ja männän puristuskorkeus 32,7Originally posted by Supra^ View Post
(75/2)+135+32,7 = 205,2
Mäntä jäisi 5mm dekkitason alle, ellei M52B25 lohko ole huomattavasti muita matalampi. (en usko)
EDIT: Muuten kyllä hyvä, kun tuossa on noi männänlakien muodot. Näkyy hyvin miksi M50B25 koneessa on matalammat puristukset kuin M50B25 TU:ssa, vaikka männän puristuskorkeus on isompi. Voisin veikata, että kannen palotilat ovat aika saman muotoiset.Last edited by Skarpa; 22-02-2016, 14:38.
Comment
-
Juu nuo tiedot ovat M52:n osalta perseellään, B20:ssä on 145mm kanget, B25:ssä 140 milliset. M50:sissä kanget ovat samanmittaiset ja mäntien puristuskorkeuksissa erot, lohkothan ovat kaikki samankorkuisia.Originally posted by Skarpa View PostRistiriitanen taulukko. Isku 75, kiertokanki 135 ja männän puristuskorkeus 32,7
(75/2)+135+32,7 = 205,2
Mäntä jäisi 5mm dekkitason alle, ellei M52B25 lohko ole huomattavasti muita matalampi. (en usko)
EDIT: Muuten kyllä hyvä, kun tuossa on noi männänlakien muodot. Näkyy hyvin miksi M50B25 koneessa on matalammat puristukset kuin M50B25 TU:ssa, vaikka männän puristuskorkeus on isompi. Voisin veikata, että kannen palotilat ovat aika saman muotoiset.
Comment
-
Onko m50b25tu kannen palotila uutena 34ml? Oon elänyt valheessa luullut et se on 35ml?Originally posted by Skarpa View PostTommosta yhdistelmää mulla ei oo suoraan laskettuna mutta M54B30 mäntä on matalin. Se on 3,5 mm matalampi kuin B28 mäntä, eli tulee 140 mm kangella 1,5 mm ylemmäs kuin vakio B28 kokoonpanolla. Paljerakoa jää n. 1,5mm ja puristukset nousee tietty sen mukaan. Laskematta arvaan 11-12. Tämä siis vanospadassa. NV moottorin suhteen en sano mitään varmaa.
EDIT: Tässä vielä linkki, josta pääsee lataamaan tuon tekemäni puristussuhteen laskentataulukon. Jos löytyy huomautettavaa, niin huudelkaa ja korjaan sitten.
http://1drv.ms/1SM0KWE
Vai voiko näihin sun tietoihin luottaa? :think
Comment
-
Kankien mitathan tuossa taulukossa näköjään kusee.
Olen ollut siinä uskossa (korjatkaa jos olen väärässä) että 84mm porauksella olevan M5x kannen palotila on aina 34cc.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Yhtäkään arvoa en ole itse mitannut. Kaikki on justiin niin epäluotettavaa kuin muukin tieto netissä, enkä ota mitään vastuuta mistäänOriginally posted by Busch View PostOnko m50b25tu kannen palotila uutena 34ml? Oon elänyt valheessa luullut et se on 35ml?
Vai voiko näihin sun tietoihin luottaa? :think
. Se kun on sanottu alta pois, niin oon kuitenkin koittanut löytää luotettavan tuntusia lähteitä ja arvioinu arvoja sen mukaan, tuntuuko ne järkeviltä ja tuottaako ne järkeen käypiä tuloksia. Jos joku on itse mitannut M50B25tu kannen tilavuudeksi 35ml, niin sitten se on niin. Silloin todennäköisesti myös M52B25 kannen palotila on sama. Päivitän ja tarkennan taulukkoa mielelläni.
34cc tuottaa kyllä arvoja, jotka ovat lähempänä bemarin ilmoittamia, kuin 35cc. Sitähän ei sitten taas tiedä, kuinka tarkkoja ja oikeellisia arvoja tehtaan imoittamat ovat. Tietysti puristussuhde nyt ei ole samalla lailla markkinaluku kuin esim. moottoriteho.Originally posted by Supra^ View PostOlen ollut siinä uskossa (korjatkaa jos olen väärässä) että 84mm porauksella olevan M5x kannen palotila on aina 34cc.Last edited by Skarpa; 22-02-2016, 22:27.
Comment
Comment