Originally posted by baijeri88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
-
-
Originally posted by baijeri88 View Postmites tosta 88-pinnin liittimeltä ground ignition (55) ja ground oxygen sensor (71)? pitäskö ne vetää maihin vai eikö?
ei ollu tossa vauhtivaunun kuvassa ainekaa merkattu mitää
pinni 55 on sytytysjohtojen häiriösuojaus ja pinni 71 lambdan signaalimaa. Lambdan maa kulkee myös rungon kautta. Jos käyttää orggislambdaa niin kannattaa laittaa se 71 maihin. Pinni 55, jos sen haluaa laittaa johonkin, olisi syytä viedä runkoon jossain muualla kuin megan lähellä.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Vetääkö päävirtarele? Sullahan tais olla mega pelkän virtalukon takana, jolloin ilman virtojakin megaan saa yhteyden. Ilman päävirtarelettä ei herää bensapumppukaan. Niin kauan kun bp ei hörähdä virrat päälle kääntäessä, on kaikki starttailut ym. turhaa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostOk. Stimujen kanssa olen joskus taistellut kun stimussa toimii ja autossa ei. Ongelma on että stimulaattorit ei anna täsmälleen samanlaista signaalia kun vr-anturi jolloin vr-piiri ei toimi oikein autossa. Yleensä on joutunut muuttamaan vastuksia. Alkuperäiseen V3-levyn vr-piiriin on lisättävä 10kohm vastus anturilta tulevaan (+)-karvaan sekä ruuvattava niitä säätöpotikoita (yleensä ei ole ollut mitään "oikeaa arvoa" vaan ihan tunteella oon ruuvannu) ja lm1815-piirissä joutuu hakemaan niitä pinni 3:n (vr-signaali sisään) liittyviä vastuksia.
Originally posted by Cell View PostVetääkö päävirtarele? Sullahan tais olla mega pelkän virtalukon takana, jolloin ilman virtojakin megaan saa yhteyden. Ilman päävirtarelettä ei herää bensapumppukaan. Niin kauan kun bp ei hörähdä virrat päälle kääntäessä, on kaikki starttailut ym. turhaa.
Comment
-
-
Tarkoitan, että megaan saa yhteyden ilman että päävirtarele kytkee, jos mega on kytketty virtalukon taakse suoraan. Tällöin bp-rele ei vedä vaikka ohjaus olisi ok.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostTarkoitan, että megaan saa yhteyden ilman että päävirtarele kytkee, jos mega on kytketty virtalukon taakse suoraan. Tällöin bp-rele ei vedä vaikka ohjaus olisi ok.
Comment
-
-
vauhtivaunu:
jos kuitenki heitän tuon jakajan tuosta m10 moottorista mäkeen,niin minkä triggeri pyörän+anturin,puolan+sytty-yksikön hommaan,että saan helpoiten pelaamaan..
hukkakipinänä,ja mikä on edullisin vaihtoehto..millä kokoonpanolla olet nuita rakennellu?
onko näin ok..
-36-1 triggeri
-vr-anturi sille(saan jo jakajaan tehdyt johdot jatkettua vr-anturille)
-bosch hukkakipinäpuola
-ohjain/vahvistin -200 tai -203
vai mikä on edullisin vaihtoehto..
ja toimiiko 36-1 triggeri pyörän ajoitus nuin,voinko laitttaa sen kuvan mukaisesti?Last edited by afafaf; 09-05-2012, 20:41.
Comment
-
-
Originally posted by afafaf View Postonko näin ok..
-36-1 triggeri
-vr-anturi sille(saan jo jakajaan tehdyt johdot jatkettua vr-anturille)
-bosch hukkakipinäpuola
-ohjain/vahvistin -200 tai -203
vai mikä on edullisin vaihtoehto..
ja toimiiko 36-1 triggeri pyörän ajoitus nuin,voinko laitttaa sen kuvan mukaisesti?
em. 12-1+honeywell on osoittautunut "pomminvarmaksi".
Puolaksi on sitten useita vaihtoehtoja kuten tuo bosch ja sille 200-kivi. Toinen edukas vaihtoehto on volkkarin puola jossa sytytyspääte on puolassa itsessään, jolloin megalta ei tarvita kuin syttysignaalit A ja B.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostLaittasin kyllä ite Honeywellin hall-anturin ja 12-1 (kaksitoista miinus yksi) kiekon. Honeywell ei lue kunnolla 36-1 kiekkoa jos kehä on pieni
em. 12-1+honeywell on osoittautunut "pomminvarmaksi".
Puolaksi on sitten useita vaihtoehtoja kuten tuo bosch ja sille 200-kivi. Toinen edukas vaihtoehto on volkkarin puola jossa sytytyspääte on puolassa itsessään, jolloin megalta ei tarvita kuin syttysignaalit A ja B.
http://www.autotune.fi/tuote/246/vag...la-liittimella
Comment
-
-
Nyt tuli taas testailtua. DME rele ei kytkeydy päälle, vaikka trankku kytketty oikein. Tossa pohdittiin, että voiko ohjauksen ottaa megan 37 pinnistä? eli bensapumpun ja lambdan rele ohjauksen pinnistä. Ainakin Juhik$ella on otettu sieltä.
Vai onko tuo transistorikytkentä jotenkin parempi?
Mittasin DME releen pinnistä, niin sinne tulee +12v ja kun sen maadoittaa niin rele menee päälle ja bensapumppukin pyörähtää.
Comment
-
-
Originally posted by afafaf View Postmistä löydän tuon 12-1 kiekon+hallin edullisesti,ja miten siinä tulee tuo liipasu,löytyykö siitä kuvaa?
asemointiin ei ole kuvaa, mutta se on niin yksikertaista ettei kuvasta ole juuri hyötyä. seuraavassa siis 4-sylinterisen ohje:
1) käännä moottorista sylinterin 1 mäntä yläkuolokohtaan
2) laita triggeri ja anturi kampiakselille niin että hammas nro 3:n reuna on anturin alla. Hammas nro1 on hammas joka on ensimmäisenä vuorossa kun tyhjä kohta on mennyt anturin alta pyörimissuuntaan.
3) aseta megaan trig pos A=1 ja trig pos B=7sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View Postautotune myy triggeriä ja hallia:
asemointiin ei ole kuvaa, mutta se on niin yksikertaista ettei kuvasta ole juuri hyötyä. seuraavassa siis 4-sylinterisen ohje:
1) käännä moottorista sylinterin 1 mäntä yläkuolokohtaan
2) laita triggeri ja anturi kampiakselille niin että hammas nro 3:n reuna on anturin alla. Hammas nro1 on hammas joka on ensimmäisenä vuorossa kun tyhjä kohta on mennyt anturin alta pyörimissuuntaan.
3) aseta megaan trig pos A=1 ja trig pos B=7
suur kiitokset
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View Postautotune myy triggeriä ja hallia:
asemointiin ei ole kuvaa, mutta se on niin yksikertaista ettei kuvasta ole juuri hyötyä. seuraavassa siis 4-sylinterisen ohje:
1) käännä moottorista sylinterin 1 mäntä yläkuolokohtaan
2) laita triggeri ja anturi kampiakselille niin että hammas nro 3:n reuna on anturin alla. Hammas nro1 on hammas joka on ensimmäisenä vuorossa kun tyhjä kohta on mennyt anturin alta pyörimissuuntaan.
3) aseta megaan trig pos A=1 ja trig pos B=7
löysimpä googlella kuvanki 12-1 pyörästä+triggeröinnistä,eli nuinhan sen tarkoitit?Last edited by afafaf; 09-05-2012, 20:41.
Comment
-
-
Originally posted by baijeri88 View PostNyt tuli taas testailtua. DME rele ei kytkeydy päälle, vaikka trankku kytketty oikein. Tossa pohdittiin, että voiko ohjauksen ottaa megan 37 pinnistä? eli bensapumpun ja lambdan rele ohjauksen pinnistä. Ainakin Juhik$ella on otettu sieltä.
Vai onko tuo transistorikytkentä jotenkin parempi?
Mittasin DME releen pinnistä, niin sinne tulee +12v ja kun sen maadoittaa niin rele menee päälle ja bensapumppukin pyörähtää.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment