Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Neppo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 721
    • Laihia

Jep, jep. Kiitos kommenteista. Kättä taskuun ja suutin kaupoille siis.

Oli kyllä mielessä molemmat (kysyä apua ja testata ennen asennusta). Molemmat jäi tekemättä ja tässä sitä sitten notkutaan...

Comment

• nevari
      BTCF Member
      • Apr 2008
      • 256
      • jyväskylä

Megasquirt asennukseen väljästi liittyvä kysymys

Olen asentamassa e30 megaa. Nick vauhtivaunun rakentama, olen ostanut foorumin kautta käyttämättömänä. Olen johdottamassa laajakaistalambdasarjaa (plx dm6 multigauge) ja mietityttää kun megan asennusohjeissa käsketään viedä lambdasarjalta 0-5v signaali ja hituvirtamaadoitus alkuperäiseen lambdan johtoihin. Plx ohjeissa on pelkkä 0-5v signaali. Enhän nyt käräytä jotain jos mega ei saa tätä maadoitusta? Toivottavast joku tietää sähköstä paremmin kuin itse

Comment

• bmw89
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 565
        • Ulvila

Onhan ne korkea ohmiset suuttimet ?
        -E30 "316i"

ex. e46 328i,

Comment

• Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11095
          • Oulu

Originally posted by nevari View Post
          Olen asentamassa e30 megaa. Nick vauhtivaunun rakentama, olen ostanut foorumin kautta käyttämättömänä. Olen johdottamassa laajakaistalambdasarjaa (plx dm6 multigauge) ja mietityttää kun megan asennusohjeissa käsketään viedä lambdasarjalta 0-5v signaali ja hituvirtamaadoitus alkuperäiseen lambdan johtoihin. Plx ohjeissa on pelkkä 0-5v signaali. Enhän nyt käräytä jotain jos mega ei saa tätä maadoitusta? Toivottavast joku tietää sähköstä paremmin kuin itse
          Et. Mut kannattaa maadoittaa plx:n boksi ja mega samaan pisteeseen, niin ei tuu mahdollisesta maataspn erosta johtuvaa virhettä lamdan lukemaan.

Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

Comment

• nevari
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 256
            • jyväskylä

Originally posted by Pazi88 View Post
            Et. Mut kannattaa maadoittaa plx:n boksi ja mega samaan pisteeseen, niin ei tuu mahdollisesta maataspn erosta johtuvaa virhettä lamdan lukemaan.
            Kiitos jälleen avusta!

Comment

• Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

Originally posted by Neppo View Post
              Jep, jep. Kiitos kommenteista. Kättä taskuun ja suutin kaupoille siis.
              Tuolta kohtuuhintaisia suuttimia:

Shop for Fuel Injectors - High Impedance from top manufacturers like from a trusted source.

Lb/h-arvoon kun laittaa nollan perään niin on karkeasti cc/min arvo eli esim. 42lb/h on vähän päälle 400cc/min.

Joskus on jäänyt tulliin, jolloin joutuu maksamaan alvin mutta joskus on tullut suoraan kotiin

Ps: kutoskoneessa karkea sääntö on että 1cc/min suutintuotossa on 1hv moottoritehoa (bensalla). Eli esim. eo. 42lb/h suuttimet riittää kutoskoneessa vähän päälle 400hv ilman että suuttimia ajetaan "tappiin".
              Last edited by Vauhtivaunu; 28-10-2017, 19:48.
              sigpic

Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

Comment

• Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

Originally posted by nevari View Post
                PLX:ssä ei ole erillistä signaalimaata joten se kannattaa maadoittaa erikseen alkuperäisen johtosarjan maapisteeseen. Motronic-megoissa, joita olen tehnyt on alkuperäinen lambdan signaalimaa vedetty suoraan piirilevyn maadoituspisteeseen. Periaatteessa se kestää PLX:n maadoituksen mutta varmin tapa on laittaa samaan maapisteeseen mihin alkuperäinen maadoitus on vedetty.
                sigpic

Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

Comment

• nevari
                  BTCF Member
                  • Apr 2008
                  • 256
                  • jyväskylä

Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                  PLX:ssä ei ole erillistä signaalimaata joten se kannattaa maadoittaa erikseen alkuperäisen johtosarjan maapisteeseen. Motronic-megoissa, joita olen tehnyt on alkuperäinen lambdan signaalimaa vedetty suoraan piirilevyn maadoituspisteeseen. Periaatteessa se kestää PLX:n maadoituksen mutta varmin tapa on laittaa samaan maapisteeseen mihin alkuperäinen maadoitus on vedetty.
                  kiitos nopeasta vastauksesta

Comment

• Maikkeli
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 1301
                    • Nousiainen

Mites ootte noi map-anturit kalibroinut?

Tällä hetkellä GM 4bar ulkonen mappi ja kalibroitu netistä löytyneiden tietojen mukaan, virrat päällä näyttää ~120kpa eli parikymppiä liikaa käsittääkseni.
                    E30 316 M42TBO -87
                    BMW 1502 Turbo -77

''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

Comment

• Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

Originally posted by Maikkeli View Post
                      Mites ootte noi map-anturit kalibroinut?
                      Mikä megaversio? MS1:ssä kalibrointi tehdään koodin sisään, ja sen joutuu polttamaan prosulle koko koodin mukana. MS2:ssa ja MS3:ssa se tapahtuu tunerstudion valikosta.
                      sigpic

Comment

• Maikkeli
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1301
                        • Nousiainen

Mikä megaversio? MS1:ssä kalibrointi tehdään koodin sisään, ja sen joutuu polttamaan prosulle koko koodin mukana. MS2:ssa ja MS3:ssa se tapahtuu tunerstudion valikosta.
                        Ms2 ja tiedän kyllä mistä valikosta se vaihdetaan. Kyse olikin siitä että kalibrointitiedoilla jotka anturille on annettu on väärin. Eli muutanko nyt vaan kalibroinnista numeroita niin kauan että näyttää oikein, vai onko mitään oikeaa reittiä tuohon.
                        E30 316 M42TBO -87
                        BMW 1502 Turbo -77

Comment

• Joma
                          BTCF Member
                          • Feb 2011
                          • 1320
                          • Masku

Ei kellään sattuisi olemaan U7 - B&G 34151 FET driver - 8 Pin DIP tai IXDI404PI-ND

Tilasin puolasta muutaman ja nyt viikon jo arponu maksua, rupee vähän hermo pettämään tai vinkkiä mistä sais nopeesti tilattua noita?
                          E30 M52b28 M122h Amme
                          E28 x monta
                          E23 728i Ministeri
                          E10 1600-2 Garret

VW LT50 Huoltoajoneuvo
                          HD lapio jätskikruiseri

Comment

• Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

Originally posted by Joma View Post
                            Ei kellään sattuisi olemaan U7
                            onhan niitä hyllyssä YV:llä tavoittaa...
                            Last edited by Vauhtivaunu; 01-11-2017, 19:02.
                            sigpic

Comment

• Vauhtivaunu
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 2714
                              • P-Karjala

Originally posted by Maikkeli View Post
                              Ms2 ja tiedän kyllä mistä valikosta se vaihdetaan.
                              Oletko kokeillut MPXH6400-arvoilla?
                              sigpic

Comment

• Maikkeli
                                BTCF Member
                                • Aug 2010
                                • 1301
                                • Nousiainen

Oletko kokeillut MPXH6400-arvoilla?
                                Juurikin tuolla ja täsmää netistä löytämiini tietoihin. Virrat päällä 120kpa ja käynnissä ei täsmää ahtomittarin lukemaan vaan näyttää tuon 20kpa liikaa.
                                E30 316 M42TBO -87
                                BMW 1502 Turbo -77

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎