Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    #76
    Originally posted by baijeri88 View Post
    Oli lainassa..
    Ok. Stimujen kanssa olen joskus taistellut kun stimussa toimii ja autossa ei. Ongelma on että stimulaattorit ei anna täsmälleen samanlaista signaalia kun vr-anturi jolloin vr-piiri ei toimi oikein autossa. Yleensä on joutunut muuttamaan vastuksia. Alkuperäiseen V3-levyn vr-piiriin on lisättävä 10kohm vastus anturilta tulevaan (+)-karvaan sekä ruuvattava niitä säätöpotikoita (yleensä ei ole ollut mitään "oikeaa arvoa" vaan ihan tunteella oon ruuvannu) ja lm1815-piirissä joutuu hakemaan niitä pinni 3:n (vr-signaali sisään) liittyviä vastuksia.
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      #77
      Originally posted by baijeri88 View Post
      mites tosta 88-pinnin liittimeltä ground ignition (55) ja ground oxygen sensor (71)? pitäskö ne vetää maihin vai eikö?
      ei ollu tossa vauhtivaunun kuvassa ainekaa merkattu mitää
      En oo kytkeny eikä ole ollut vaikutusta. Tuon kuvan avulla on kytketty kolme toimivaa PnP-megaa...

      pinni 55 on sytytysjohtojen häiriösuojaus ja pinni 71 lambdan signaalimaa. Lambdan maa kulkee myös rungon kautta. Jos käyttää orggislambdaa niin kannattaa laittaa se 71 maihin. Pinni 55, jos sen haluaa laittaa johonkin, olisi syytä viedä runkoon jossain muualla kuin megan lähellä.
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #78
        Vetääkö päävirtarele? Sullahan tais olla mega pelkän virtalukon takana, jolloin ilman virtojakin megaan saa yhteyden. Ilman päävirtarelettä ei herää bensapumppukaan. Niin kauan kun bp ei hörähdä virrat päälle kääntäessä, on kaikki starttailut ym. turhaa.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • baijeri88
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 958
          • Mikkeli

          #79
          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
          Ok. Stimujen kanssa olen joskus taistellut kun stimussa toimii ja autossa ei. Ongelma on että stimulaattorit ei anna täsmälleen samanlaista signaalia kun vr-anturi jolloin vr-piiri ei toimi oikein autossa. Yleensä on joutunut muuttamaan vastuksia. Alkuperäiseen V3-levyn vr-piiriin on lisättävä 10kohm vastus anturilta tulevaan (+)-karvaan sekä ruuvattava niitä säätöpotikoita (yleensä ei ole ollut mitään "oikeaa arvoa" vaan ihan tunteella oon ruuvannu) ja lm1815-piirissä joutuu hakemaan niitä pinni 3:n (vr-signaali sisään) liittyviä vastuksia.
          tässä olikin taas uutta, noh pitää kokeilla tota vastusta

          Originally posted by Cell View Post
          Vetääkö päävirtarele? Sullahan tais olla mega pelkän virtalukon takana, jolloin ilman virtojakin megaan saa yhteyden. Ilman päävirtarelettä ei herää bensapumppukaan. Niin kauan kun bp ei hörähdä virrat päälle kääntäessä, on kaikki starttailut ym. turhaa.
          Ei saa yhteyksiä kun ei ole virrat päällä. Päävirtareleelle rakensin kytkennän aikaisemmin annettujen ohjeiden mukaan.
          E36 Cab Atlantisblau
          E92 325i


          eX:
          E39 525i, E36 325i
          E34 Sedan Alpinweiss II
          , 316 -87 & 316i -90

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #80
            Tarkoitan, että megaan saa yhteyden ilman että päävirtarele kytkee, jos mega on kytketty virtalukon taakse suoraan. Tällöin bp-rele ei vedä vaikka ohjaus olisi ok.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • baijeri88
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 958
              • Mikkeli

              #81
              Originally posted by Cell View Post
              Tarkoitan, että megaan saa yhteyden ilman että päävirtarele kytkee, jos mega on kytketty virtalukon taakse suoraan. Tällöin bp-rele ei vedä vaikka ohjaus olisi ok.
              okei.. voiko ton päävirta releen mitata jotenkin, että kytkeekö? missä se rele sijaitsee, kai sen kuuluu naksahtaa jos kytkeytyy?
              E36 Cab Atlantisblau
              E92 325i


              eX:
              E39 525i, E36 325i
              E34 Sedan Alpinweiss II
              , 316 -87 & 316i -90

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1144
                • Tornio

                #82
                vauhtivaunu:

                jos kuitenki heitän tuon jakajan tuosta m10 moottorista mäkeen,niin minkä triggeri pyörän+anturin,puolan+sytty-yksikön hommaan,että saan helpoiten pelaamaan..
                hukkakipinänä,ja mikä on edullisin vaihtoehto..millä kokoonpanolla olet nuita rakennellu?

                onko näin ok..

                -36-1 triggeri
                -vr-anturi sille(saan jo jakajaan tehdyt johdot jatkettua vr-anturille)
                -bosch hukkakipinäpuola
                -ohjain/vahvistin -200 tai -203

                vai mikä on edullisin vaihtoehto..

                ja toimiiko 36-1 triggeri pyörän ajoitus nuin,voinko laitttaa sen kuvan mukaisesti?
                Last edited by afafaf; 09-05-2012, 20:41.

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  #83
                  Originally posted by afafaf View Post
                  onko näin ok..

                  -36-1 triggeri
                  -vr-anturi sille(saan jo jakajaan tehdyt johdot jatkettua vr-anturille)
                  -bosch hukkakipinäpuola
                  -ohjain/vahvistin -200 tai -203

                  vai mikä on edullisin vaihtoehto..

                  ja toimiiko 36-1 triggeri pyörän ajoitus nuin,voinko laitttaa sen kuvan mukaisesti?
                  Laittasin kyllä ite Honeywellin hall-anturin ja 12-1 (kaksitoista miinus yksi) kiekon. Honeywell ei lue kunnolla 36-1 kiekkoa jos kehä on pieni
                  em. 12-1+honeywell on osoittautunut "pomminvarmaksi".

                  Puolaksi on sitten useita vaihtoehtoja kuten tuo bosch ja sille 200-kivi. Toinen edukas vaihtoehto on volkkarin puola jossa sytytyspääte on puolassa itsessään, jolloin megalta ei tarvita kuin syttysignaalit A ja B.

                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • afafaf
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1144
                    • Tornio

                    #84
                    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                    Laittasin kyllä ite Honeywellin hall-anturin ja 12-1 (kaksitoista miinus yksi) kiekon. Honeywell ei lue kunnolla 36-1 kiekkoa jos kehä on pieni
                    em. 12-1+honeywell on osoittautunut "pomminvarmaksi".

                    Puolaksi on sitten useita vaihtoehtoja kuten tuo bosch ja sille 200-kivi. Toinen edukas vaihtoehto on volkkarin puola jossa sytytyspääte on puolassa itsessään, jolloin megalta ei tarvita kuin syttysignaalit A ja B.

                    http://www.autotune.fi/tuote/246/vag...la-liittimella
                    ok,tuo puola pitää hommata..mut mistä löydän tuon 12-1 kiekon+hallin edullisesti,ja miten siinä tulee tuo liipasu,löytyykö siitä kuvaa?

                    Comment

                    • baijeri88
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 958
                      • Mikkeli

                      #85
                      Nyt tuli taas testailtua. DME rele ei kytkeydy päälle, vaikka trankku kytketty oikein. Tossa pohdittiin, että voiko ohjauksen ottaa megan 37 pinnistä? eli bensapumpun ja lambdan rele ohjauksen pinnistä. Ainakin Juhik$ella on otettu sieltä.

                      Vai onko tuo transistorikytkentä jotenkin parempi?

                      Mittasin DME releen pinnistä, niin sinne tulee +12v ja kun sen maadoittaa niin rele menee päälle ja bensapumppukin pyörähtää.
                      E36 Cab Atlantisblau
                      E92 325i


                      eX:
                      E39 525i, E36 325i
                      E34 Sedan Alpinweiss II
                      , 316 -87 & 316i -90

                      Comment

                      • afafaf
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1144
                        • Tornio

                        #86
                        Originally posted by afafaf View Post
                        ok,tuo puola pitää hommata..mut mistä löydän tuon 12-1 kiekon+hallin edullisesti,ja miten siinä tulee tuo liipasu,löytyykö siitä kuvaa?
                        ja onko tuohon r12 vastuksen tilalle välttämättömyys vaihtaa tuo 470k vastus...
                        Last edited by afafaf; 21-01-2012, 19:54.

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          #87
                          Originally posted by afafaf View Post
                          mistä löydän tuon 12-1 kiekon+hallin edullisesti,ja miten siinä tulee tuo liipasu,löytyykö siitä kuvaa?
                          autotune myy triggeriä ja hallia:





                          asemointiin ei ole kuvaa, mutta se on niin yksikertaista ettei kuvasta ole juuri hyötyä. seuraavassa siis 4-sylinterisen ohje:

                          1) käännä moottorista sylinterin 1 mäntä yläkuolokohtaan

                          2) laita triggeri ja anturi kampiakselille niin että hammas nro 3:n reuna on anturin alla. Hammas nro1 on hammas joka on ensimmäisenä vuorossa kun tyhjä kohta on mennyt anturin alta pyörimissuuntaan.

                          3) aseta megaan trig pos A=1 ja trig pos B=7
                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1144
                            • Tornio

                            #88
                            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                            autotune myy triggeriä ja hallia:





                            asemointiin ei ole kuvaa, mutta se on niin yksikertaista ettei kuvasta ole juuri hyötyä. seuraavassa siis 4-sylinterisen ohje:

                            1) käännä moottorista sylinterin 1 mäntä yläkuolokohtaan

                            2) laita triggeri ja anturi kampiakselille niin että hammas nro 3:n reuna on anturin alla. Hammas nro1 on hammas joka on ensimmäisenä vuorossa kun tyhjä kohta on mennyt anturin alta pyörimissuuntaan.

                            3) aseta megaan trig pos A=1 ja trig pos B=7

                            suur kiitokset

                            Comment

                            • afafaf
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1144
                              • Tornio

                              #89
                              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                              autotune myy triggeriä ja hallia:





                              asemointiin ei ole kuvaa, mutta se on niin yksikertaista ettei kuvasta ole juuri hyötyä. seuraavassa siis 4-sylinterisen ohje:

                              1) käännä moottorista sylinterin 1 mäntä yläkuolokohtaan

                              2) laita triggeri ja anturi kampiakselille niin että hammas nro 3:n reuna on anturin alla. Hammas nro1 on hammas joka on ensimmäisenä vuorossa kun tyhjä kohta on mennyt anturin alta pyörimissuuntaan.

                              3) aseta megaan trig pos A=1 ja trig pos B=7

                              löysimpä googlella kuvanki 12-1 pyörästä+triggeröinnistä,eli nuinhan sen tarkoitit?
                              Last edited by afafaf; 09-05-2012, 20:41.

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #90
                                Originally posted by baijeri88 View Post
                                Nyt tuli taas testailtua. DME rele ei kytkeydy päälle, vaikka trankku kytketty oikein. Tossa pohdittiin, että voiko ohjauksen ottaa megan 37 pinnistä? eli bensapumpun ja lambdan rele ohjauksen pinnistä. Ainakin Juhik$ella on otettu sieltä.

                                Vai onko tuo transistorikytkentä jotenkin parempi?

                                Mittasin DME releen pinnistä, niin sinne tulee +12v ja kun sen maadoittaa niin rele menee päälle ja bensapumppukin pyörähtää.
                                Trankku on väärin tai jotain on rikki jos ei kytke päälle. Ei voi ottaa, siellä on muutakin tavaraa päävirtareleen perässä eikä kannata turhaa räpsytellä. Yhtenä esimerkkinä ABS, turha niitä on pudottaa pois jos kone sammuu.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎