Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    #91
    Originally posted by afafaf View Post
    nuinhan sen tarkoitit?
    Jep. mutta kuvassa anturi on ykk:ssa, ei mäntä Voit asemoida triggerin miten haluat kunhan 3:s hammas (kuvassa nro1 ja moottori 60 astetta eykk) on anturin alla.

    Eli kuva hämää, siitä ei ole apua tässä tapauksessa.
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • baijeri88
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 958
      • Mikkeli

      #92
      nyt toimii päävirtareleen ohjaus.
      mut nyt ku laittaa virrat päälle niin sytkälähtöjen ledit palaa joko koko ajan tai vilkkuu tosi nopeesti ja trankut alkaa kuumenemaa.
      viittiskö joku vilkasta noita asetuksia et onks siellä joku pielessä.
      pitääkös spark output olla normal vai inverted jos hyppy johtoo menee levyllä invertedii?
      oon myös koittanu väännellä niitä sinisiä potikoita mut ei oikei tunnu olevan vaikutusta...

      asetuksia
      vielä jotai
      E36 Cab Atlantisblau
      E92 325i


      eX:
      E39 525i, E36 325i
      E34 Sedan Alpinweiss II
      , 316 -87 & 316i -90

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        #93
        Originally posted by baijeri88 View Post
        mut nyt ku laittaa virrat päälle niin sytkälähtöjen ledit palaa joko koko ajan tai vilkkuu tosi nopeesti ja trankut alkaa kuumenemaa.
        viittiskö joku vilkasta noita asetuksia et onks siellä joku pielessä.
        pitääkös spark output olla normal vai inverted jos hyppy johtoo menee levyllä invertedii?
        oon myös koittanu väännellä niitä sinisiä potikoita mut ei oikei tunnu olevan vaikutusta...

        asetuksia
        vielä jotai
        Spark output pitää olla ehdottomasti :going high/inverted: kun käytössä on VB921/BIP373-kivet. Toivottavasti ne ei ole jo särkyneet

        Kierroslukusignaalin (=triggeritieto) sisäänmenolla, johon ilmeisesti viittaat tuolla levyn "inverted"-asialla ei ole mitään tekemistä sytytyslähtöjen kanssa. Ja ne potikat vaikuttavat ainoastaan sisääntulevan vr-anturin signaalin käsittelyyn. Niillä "täsmätään" anturi ja piiri toimimaan oikein.
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • baijeri88
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 958
          • Mikkeli

          #94
          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
          Spark output pitää olla ehdottomasti :going high/inverted: kun käytössä on VB921/BIP373-kivet. Toivottavasti ne ei ole jo särkyneet
          voiko rikkinäisen trankun todeta jotenkin? ei ainekaa näytä "kärähtäneen"
          E36 Cab Atlantisblau
          E92 325i


          eX:
          E39 525i, E36 325i
          E34 Sedan Alpinweiss II
          , 316 -87 & 316i -90

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            #95
            Originally posted by baijeri88 View Post
            voiko rikkinäisen trankun todeta jotenkin?
            Kipinä ei tule rikkinäisen trankun ohjaamaan tulppaan.
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #96
              Jokos ihmisillä on kokemusta MegaSquirt 3:sta?

              Miten on toiminut ja onko tuolla MS3X lankulla saatu sekventaalit pelaamaan kivasti?
              Last edited by Muurahainen; 15-02-2012, 13:23.

              Comment

              • Balle
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3413
                • UKI, Suomen New York

                #97
                Originally posted by Muurahainen View Post
                Jokos ihmisillä on kokemusta MegaSquit 3:sta?

                Miten on toiminut ja onko tuolla MS3X lankulla saatu sekventaalit pelaamaan kivasti?
                Porsas ainakin potkii ihan kivasti MS3:lla sekventiaaliruiskulla. Mitä nyt vähän kakkua saa liikaa Motecilla ajetuilla alpha-N kartoilla





                Edit: jaa mutta tässä taitaapi olla vähän eri komponentit kuin tuossa rakennussarjassa... Mutta prosari toimii hyvin!
                Last edited by Balle; 14-02-2012, 19:03.
                Possuja ja Bemareita

                Comment

                • baijeri88
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 958
                  • Mikkeli

                  #98
                  Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                  Kipinä ei tule rikkinäisen trankun ohjaamaan tulppaan.
                  joo, no ei tietenkään. Lähinnä tarkotin että voiko mitata jotenkin.
                  E36 Cab Atlantisblau
                  E92 325i


                  eX:
                  E39 525i, E36 325i
                  E34 Sedan Alpinweiss II
                  , 316 -87 & 316i -90

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #99
                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Miten on toiminut ja onko tuolla MS3X lankulla saatu sekventaalit pelaamaan kivasti?
                    Mulla on ylimääräinen expansion-lankku jos tarviit, tuli hommattua tuo aikanaan mutta suunnitelmat muuttui.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Cell View Post
                      Mulla on ylimääräinen expansion-lankku jos tarviit, tuli hommattua tuo aikanaan mutta suunnitelmat muuttui.
                      Eipä vielä ole MS3:a edes hankittuna joten ei niin kiireistä.

                      Lähinnä kartoitan miten saatu toimimaan kun finsquirtillakin on aika hiljaista.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Balle tuossa pistikin porsaasta, ja ens vkl olis säätö edessä M50B25:ssä. Boksi testattu kuitenkin siinäkin, hienosti toimii ja sekventiaaliruisku on jumalainen
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • PPmotor
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 725
                          • E-Pohjanmaa

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Jokos ihmisillä on kokemusta MegaSquit 3:sta?

                          Miten on toiminut ja onko tuolla MS3X lankulla saatu sekventaalit pelaamaan kivasti?
                          Itseänikin kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Harmi kun ei saa laajennusta tuohon omaan MS2:seen. Kuinka paljon etua todellisuudessa saavutetaan tuolla sekventiaalisuudella verrattuna vanhaan suutinpankki ohjaukseen?
                          Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                          Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                          Power2Drift Team

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Se riippuu ihan siitä millaiseen kokoonpanoon se laitetaan. Ei sillä suurta tehohyötyä kannata tavoitella, mutta rajut nokat tai isot suuttimet niin kyllä se kauniimmin toimii, tietty eroa on vakiokoneellakin mutta vähemmän.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Vauhtivaunu
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 2714
                              • P-Karjala

                              Originally posted by baijeri88 View Post
                              Lähinnä tarkotin että voiko mitata jotenkin.
                              Oskilloskoopilla.
                              sigpic


                              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                              Comment

                              • Vauhtivaunu
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 2714
                                • P-Karjala

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Eipä vielä ole MS3:a edes hankittuna joten ei niin kiireistä.

                                Lähinnä kartoitan miten saatu toimimaan kun finsquirtillakin on aika hiljaista.
                                Jenkeissä noita on asennettu jo paljon. Taitaa olla joku HiPo-kiihdytysvehjeskin jota DIYautotune sponssaa.

                                MS3 on jo selvästi kaupallinen ruisku, josta on karsittu paljon noita "DIY"-juttuja pois ettei kaikkien tarvitsisi opetella elektroniikan alkeita (hyvä ne silti on megan kanssa osata).

                                Itse en vielä ole näpelöinyt yhtään MS3:sta mutta aikaisempaan verrattuna ja MS1->MS2 kokemuksien perusteella on hyvä laite. Mega on kuitenkin tällä hetkellä nopeimmin kehittyvä jälkiasennus-moottorinohjaus johtuen valtavasta harrastajapotentiaalista. Avoin lähdekoodi mahdollistaa kenen tahansa taidot omaavan muokata sitä ja se on iso juttu se. Voidaan puhua automaailman Linuxista.
                                sigpic


                                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎