Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    V3-levyn kasausohje pitäisi aina olla kasatessa mukana ja luettavana. Siinä on kerrottu miten hall-anturin kanssa toimitaan. Optopiiriin tarvitaan ylösvetovastus.

    Näissä laitteissa ei toimi se periaate että ensin tehdään ja savun hälvettyä luetaan ohjeet. Megan kanssa on aina ensin luettava manuaalit läpi kolmeen kertaan, ymmärrettävä ne ja vasta sitten aloitettava toiminta.

    Ps. en anna mielelläni valmiita ohjeita kenellekkään koska se ei edistä oppimista ja jos ohjeet ei edistä oppimista niin megan kohdalla homma on tyhjä arpa.
    muistelin että johonki laitoin ne ylös viimeksi,ja tämmösen lapun löysin

    1 poista d1 ja d2 (nyt näissä hypyt tilalla)
    2 poista c30
    3 hyppy xg1-tachselect
    4 hyppy protoalueen +5v pisteestä opto in pisteeseen(ilmeisesti 1k ylösvetovastus väliin)
    5 hyppy optoout-tsel väliin

    voiks sen verran vahvistaa että oliko nuin..jos ei niin jatkan etsimistä..

    sais tuon hallin kytkettyä,niin koko satsi olis valmis moottorin kylkeen..kaikki muut pelaa..

    tuo manuaali oli näköjään päivitetty siitä mitä sitä viimeksi tutkin..

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      Originally posted by afafaf View Post
      muistelin että johonki laitoin ne ylös viimeksi,ja tämmösen lapun löysin

      1 poista d1 ja d2 (nyt näissä hypyt tilalla)
      2 poista c30
      3 hyppy xg1-tachselect
      4 hyppy protoalueen +5v pisteestä opto in pisteeseen(ilmeisesti 1k ylösvetovastus väliin)
      5 hyppy optoout-tsel väliin

      voiks sen verran vahvistaa että oliko nuin..jos ei niin jatkan etsimistä..
      Kyllä tuolla pitäisi hallin herätä. Et tarvitse kilosta vastusta +5v väliin koska laudalla on jo R12 joka on 390ohm.
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1144
        • Tornio

        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
        Kyllä tuolla pitäisi hallin herätä. Et tarvitse kilosta vastusta +5v väliin koska laudalla on jo R12 joka on 390ohm.
        Ok tämä selvä,kerkesin jo testatakki,pitää vain poistaa tuo 1k vastus vielä välistä,mutta hall heräsi kuiten henkiin,kiitos☺

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          Originally posted by afafaf View Post
          Ok tämä selvä,kerkesin jo testatakki,pitää vain poistaa tuo 1k vastus vielä välistä,mutta hall heräsi kuiten henkiin,kiitos☺
          Se kilonen kannattaa poistaa koska siitä tulee ongelmia kun aikaa kuluu. Sanon vaan että muutkin mahdolliset megailijat ymmärtää. Asiasta oli vuosia sitten keskustelua Finsquirtilla ja siellä nousi esiin että sen optoerottimen "ikääntyessä" liian suuri ylösveto alkaa "hukkaamaan" pulsseja. Eli kaikki triggaukset ei mene läpi prosulle asti. Siihen on kaksi vaihtoehtoa: jotkut vaihto opton herkempään 4N35-malliin ja toiset ylösvetovastuksen pienempään. Molempi parempi mutta itse suosin nykyään +12v jännitettä, 1kohm vastusta ja 4N35 optoa ja lisäksi Cherry GS100502-anturia. Tämä yhdistelmä on osoittautunut luotettavaksi. Ei kannata hakata päätä seinään monta kertaa, välillä pitää yrittää aina uutta seinää
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • afafaf
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1144
            • Tornio

            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
            Se kilonen kannattaa poistaa koska siitä tulee ongelmia kun aikaa kuluu. Sanon vaan että muutkin mahdolliset megailijat ymmärtää. Asiasta oli vuosia sitten keskustelua Finsquirtilla ja siellä nousi esiin että sen optoerottimen "ikääntyessä" liian suuri ylösveto alkaa "hukkaamaan" pulsseja. Eli kaikki triggaukset ei mene läpi prosulle asti. Siihen on kaksi vaihtoehtoa: jotkut vaihto opton herkempään 4N35-malliin ja toiset ylösvetovastuksen pienempään. Molempi parempi mutta itse suosin nykyään +12v jännitettä, 1kohm vastusta ja 4N35 optoa ja lisäksi Cherry GS100502-anturia. Tämä yhdistelmä on osoittautunut luotettavaksi. Ei kannata hakata päätä seinään monta kertaa, välillä pitää yrittää aina uutta seinää
            Osaatko sanoa trig c.n?tai osaat mutta sanotko☺ennen m10 oli trig a=1 ja trig b=7 miten nuo järkevästi laitan 3x2 puolalle..

            Comment

            • afafaf
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1144
              • Tornio

              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
              Se kilonen kannattaa poistaa koska siitä tulee ongelmia kun aikaa kuluu. Sanon vaan että muutkin mahdolliset megailijat ymmärtää. Asiasta oli vuosia sitten keskustelua Finsquirtilla ja siellä nousi esiin että sen optoerottimen "ikääntyessä" liian suuri ylösveto alkaa "hukkaamaan" pulsseja. Eli kaikki triggaukset ei mene läpi prosulle asti. Siihen on kaksi vaihtoehtoa: jotkut vaihto opton herkempään 4N35-malliin ja toiset ylösvetovastuksen pienempään. Molempi parempi mutta itse suosin nykyään +12v jännitettä, 1kohm vastusta ja 4N35 optoa ja lisäksi Cherry GS100502-anturia. Tämä yhdistelmä on osoittautunut luotettavaksi. Ei kannata hakata päätä seinään monta kertaa, välillä pitää yrittää aina uutta seinää
              Osaatko sanoa trig c.n?tai osaat mutta sanotko☺ennen m10 oli trig a=1 ja trig b=7 miten nuo järkevästi laitan 3x2 puolalle..voinko laittaa tuon c jollekki jäljelle olevalle hampaalle?vai pitääkö olla tasajako?

              Comment

              • mazajns
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 511
                • Joensuu

                4 sylinterisessä pitää olla 2 nastaa tasa jaolla, eli 12-1 sessä esimerkiksi 1 nen ja 1+6=7.
                Kuusi sylinterinen tarvitsee 3 nastaa tasajaolla eli 120 asteen välein. Jos A=1 niin B=1+4=5 C=5+4=9 ja tarkistus niin 9+4 on 13 jolloin ollaan taas 1 nastassa. Sitten jos sytkä ei osu niin hammas lukuja voi muuttaa mutta hammas numero 12 ei voi olla.

                Myös järjestys voi alkaa esmi A=5 B=9 C=1 Toimii näinkin jos pyörä on asennettu väärin

                Comment

                • sierra4x4tbo
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 2097
                  • Lappeenranta

                  Ei nyt varsinaisesti megasquirt kyssäri, mutta aftermarket ruiskuun liittyvä kuitenkin:

                  Haltechin triggeröinnistä. Moottorina M30, tulee hukkakipinällä ja suuttimia pitäisi ajaa batch firenä (3 + 3).
                  Ajaisin semisequentiaalina suuttimiakin, mutta ruiskusta loppuu kanavat kesken (kahdeksasta driveristä voidaan käyttää vain viittä).

                  Vaihdoin kampuran anturin HALL-anturiksi, tarkoitus käyttää orggis 60-2 pyörää. Jos ei rokkaa niin muutetaan pyörä 30-1 tai joksikin muuksi.
                  Cherryn anturin pitäisi kuulemma pystyä lukemaan tuota 60-2 pyörää.

                  Mites tuo nokalta otettava HOME-signaali, missä kohtaa pitäis olla liipaisu?
                  Jostain olin lukevinani, että pitäisi olla 120astetta ennen 1:sen YKK.. Onko oikein? Tämäkin tulossa HALL-anturilla..

                  Suuttimet kytketty:
                  INJ1 - 1 & 3
                  INJ2 - 5
                  INJ3 - 2 & 4
                  INJ4 - 6

                  Ajetaan batch 1 = INJ1+INJ2 batch 2 = INJ3+INJ4.
                  Ruiskusta saadaan asetettua eri virranrajoitukset eri kanaville, eli "epäkeskeisyys" suutinkanavien välillä ei haittaa.

                  EDIT: Vai pitääkö olla 60astetta ennen 1:sen YKK?


                  -Timo
                  Last edited by sierra4x4tbo; 11-12-2014, 13:49.
                  M535i BiTurbo -85
                  740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                  --=MushroomMotorsport=--
                  --=MaxTuned.com=--

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    Originally posted by sierra4x4tbo View Post
                    hukkakipinällä ja suuttimia pitäisi ajaa batch firenä (3 + 3).
                    Se ei taida tarvita home-signaalia.
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • sierra4x4tbo
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 2097
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                      Se ei taida tarvita home-signaalia.
                      Joo, näin me kaverinkin kanssa tuumittiin..

                      ..tai jos tarttee, niin ajetaan sitten multipointina kaikkia suuttimia samaan aikaan.

                      -Timo
                      M535i BiTurbo -85
                      740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                      --=MushroomMotorsport=--
                      --=MaxTuned.com=--

                      Comment

                      • tereppa
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2013
                        • 56
                        • Ruokolahti

                        Mimmosilla läppäreillä porukka säätää megasquirtteja? :think
                        Itse koitin syksyllä säätää jollain toshiban miniläppärillä, mutta siinä yhteys katkeili vähänväliä kun lähti ajamaan. Livetunekin toimi yleensä noin minuutin mutta sitten heitti offlineen....
                        Onko mahdollista että läppäristä loppuu tehot tai jotain vastaavaa vai onko syy megassa tai autossa Pystyykö kukaan sanomaan näin huonolla selostuksella mitään?

                        Comment

                        • Mäki
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 370
                          • Vaasa

                          Originally posted by tereppa View Post
                          Mimmosilla läppäreillä porukka säätää megasquirtteja? :think
                          Itse koitin syksyllä säätää jollain toshiban miniläppärillä, mutta siinä yhteys katkeili vähänväliä kun lähti ajamaan. Livetunekin toimi yleensä noin minuutin mutta sitten heitti offlineen....
                          Onko mahdollista että läppäristä loppuu tehot tai jotain vastaavaa vai onko syy megassa tai autossa Pystyykö kukaan sanomaan näin huonolla selostuksella mitään?
                          Todennäköisestin häriö usb signaalissa, googlamalla löytyy hieman parannuskeinoja, mutta itse en saannut toimimaan kunnolla samsungin 11" koneella. Jotku USB-ohjaimet ovat todella kranttuja pienille häriöille.

                          Otin käyttöön vanhan IBM Thinkpad'in jossa oli Serial (RS232) portti. Ei ollut kertakaan ongelmaa sen kans.

                          Eli osta vanha tai uus kone jossa on serial portti, se on helpoin ja toimivin keino. Tai sitt uudempi Mega jossa on usb. Mulla on Ms3 pelittänyt tuolla samsungilla. ms1 minulla teki tuota katkeilua
                          Harley Davidson Sportster 1200
                          Mercedes-Benz C 200 CDI S204

                          Comment

                          • andhu
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 535
                            • vihti

                            Itelläki on vanha IBM säätöläppärinä, ainut huonopuoli on se, että akku on huono. Joten laturissa joutuu pitään kokoajan.
                            E30 316 Turbo

                            Comment

                            • 2bar..ahhh
                              BTCF Honorary Member
                              • Nov 2004
                              • 3351
                              • haapavesi

                              ite päätin viimekesänä et ostan ihan uuden koneen tohon säätöhämmaan. 300-400€ maksaa koneet nykyään... itellä ainakin megan säätö on niitä tärkeimpiä juttuja mitä konella teen... redtubet ja netfliksit pyörii laturissa olevalla koneellaki.... :think
                              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                              Comment

                              • Vauhtivaunu
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 2714
                                • P-Karjala

                                Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                                ite päätin viimekesänä et ostan ihan uuden koneen tohon säätöhämmaan. 300-400€ maksaa koneet nykyään... itellä ainakin megan säätö on niitä tärkeimpiä juttuja mitä konella teen... redtubet ja netfliksit pyörii laturissa olevalla koneellaki.... :think
                                Monesti vaan uusikaan kone ei pelitä jos ajurit ei asennu oikein. MS3-kortilla on FTDI:n sarjaportti-adapteri joka muuntaa USB-portin "näyttämään" sarjaportilta. FTDI:n piiri on osoittautunut toimivaksi jos vaan ajurit asentuu oikein. Olen kokeillut tunerstudion toimivuutta sekä linux(ubuntu) ja wintoosa-koneilla ja molemmissa on ollut toisinaan ongelmia ajureiden ja niiden asentumisen ja asetusten kanssa. Ihan ilman nörtintaitoja ei tunnu aina pärjäävän.

                                Niin ja kannattaa tosiaan suosia FTDI:n piirillä varustettuja usb-sarjaporttiadaptereita koska niissä olen huomannut vähiten taistelemista (eikä FTDI ees maksa mulle mainostamisesta )

                                Ps. kiinteä fyysinen sarjaportti on aina varmin ratkaisu. Panasonicin toughbook on niitä viimeisiä kannettavia joissa sellainen vielä on mutta hinta on tietysti hieman karkea.
                                sigpic


                                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎