Originally posted by Italia
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Osaako joku sanoa tämän hukkakipinäpuolaan sytytysjärjestys http://www.protoparts.fi/catalog/pro...de0d504318d7c3
Ilmeisesti ovat lomalla kun eivät vastaa sähköpostiin.
Comment
-
-
Originally posted by VilleH. View PostOsaako joku sanoa tämän hukkakipinäpuolaan sytytysjärjestys http://www.protoparts.fi/catalog/pro...de0d504318d7c3
Ilmeisesti ovat lomalla kun eivät vastaa sähköpostiin.
Kuvasta pitää huomata että edis laukoo kipinöitä järjestyksessä A-C-B ja mega, johon oletettavasti puolaa ollaan kytkemässä, A-B-C eli nastat on kytkettävä sytytysjärjestyksen mukaan (1-3-2 <->A-B-C)sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostNäyttää fordin tarvikepuolalta. Tosin 100% varma ei voi olla kun ei ilmoituksessa ole mitään osanumeroa tms. tunnistetta.
Kuvasta pitää huomata että edis laukoo kipinöitä järjestyksessä A-C-B ja mega, johon oletettavasti puolaa ollaan kytkemässä, A-B-C eli nastat on kytkettävä sytytysjärjestyksen mukaan (1-3-2 <->A-B-C)
Comment
-
-
Originally posted by VilleH. View PostOsaako joku sanoa tämän hukkakipinäpuolaan sytytysjärjestys http://www.protoparts.fi/catalog/pro...de0d504318d7c3
Ilmeisesti ovat lomalla kun eivät vastaa sähköpostiin.e30 318i touring "Bercedes Menz"
Kawasaki z1000
-FatBoyRacing-
Comment
-
-
Ongelmana kierroslukutiedon hyppiminen noin 2000-4000 kierroksen välillä.
kokoonpano:
m20b25 turbo, orkkis vr-anturi teline, orkkis 60-2 pyörä ja vr-anturi.
ms1 v2.2 hukkakipinä puolalla.
testattua ja toteutettua:
-3:lla eri vr-anturilla(kaksi tarviketta ja yksi orkkis),ei vaikutusta
-ilmavälin säätö 0.1 ja 2,5mm väliin, pienellä pahempi, liian suuri alkaa yläkierroksilla hukkaamaan hampaita
-vr-anturin signaali piuhojen väliin kokeiltu 8, 10 ja 20 kohmin vastusta, 10 kohm toimii parhaiten ja tasaa hieman.
-vr anturin piuhan ulkokuori maadoitettu megan viereen,ei vaikutusta (koko matkalta vr-anturin piuha on suojattua)
-maadoituksia lisätty sinne sun tänne ,ei vaikutusta
-tulpat R-mallia ,puolanjohdot varmasti kunnossa
Kierrokset login mukaan aina hyppää ylöspäin, arviolta tuplat tai enemmän oikeeseen kierroslukuun nähden.
Kuormalla ei vaikutusta, tasakaasulla tietysti parhaiten huomaa nykimisestä.
-voiko tacho output häiritä kierrossignaalia megan sisällä?
-kuinka tarkka nämä aatamin aikaiset megat ovat vr-anturista ja triggeri kiekosta? Auttaisiko kokeilla toisenlaisella vr-anturilla tai kiekolla?
Vuosia sitten oli samanlaista vaivaa,vika tosin rajumpi noin 4000 kierroksen kohdalla,mutta silloin vr-anturin ilmavälin lisäys muutamalla kympillä hävitti ongelman...nyt loppuu keinot kesken...-e30 325tic track
Comment
-
-
Originally posted by --nismo200sx-- View Post-voiko tacho output häiritä kierrossignaalia megan sisällä?
Originally posted by --nismo200sx-- View PostAuttaisiko kokeilla toisenlaisella vr-anturilla tai kiekolla?
Originally posted by --nismo200sx-- View Postnyt loppuu keinot kesken...
On olemassa kaksi ratkaisua:
-Cherry GS100502-hall anturi ja megaan hall-piiri. Tämä toimii ainakin 8000rpm asti. tuossa penkitys jossa 6500rpm näillä antureilla: https://www.youtube.com/watch?v=pLFo000b7Ak
Noita on nyt useampi kymmenen kokeiltu erilaisissa moottoreissa eri megoilla ja tuntuisi olevan luotettava ja toimiva ja nimenomaan pienillä hampailla so. 60-2 kiekko on ok.
kuva:
-MAX992x (9924/5/6/7) piiriin perustuva vr-muunnin. Tämä muutaman piirin otannalla NÄYTTÄISI (ei varmaa) toimivan megassa.
Last edited by Vauhtivaunu; 16-08-2016, 20:38.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by VilleH. View PostAinakin Fordin tulpanjohdot passaa tuohon puolaan. Kiitokset
EDIT: EC-6625 tais olla numero millä joskus löyty, oli siihen uudempaan koneeseen (1994->) tarkotettu.Last edited by olafu; 17-08-2016, 09:37.
Comment
-
-
Originally posted by Maikkeli View PostMs2 v2.2 ohjauksena. 4kpl 4,6ohm suuttimia kytketty 2 bankkiin. Tarvitseeko vastukset väliin ja jos tarvitsee, niin minkä kokoiset? :thinksigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Maikkeli View PostEli jos laskin oikein niin 2,5ohm vastukset väliin?
Ja vastus siis JOKAISELLE suuttimelle, ei pelkästään yhteen pankkiin yhtä suutinta.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Neppo View PostKäykö 10ohmin? Tulis noin 14.6ohm kokonaisvastus sarjaan kytkettynä ja 1 amp virta. Eikös korkee ohmiset oo 13-15 ohm?
Helppoa ratkaisua asiaan ei ole. Omaan harrasteeseen laitoin ns. Peak and hold-ohjainlevyn mutta sen rakentaminen ja asentaminen ei ole aloittelijan hommaa.
Silloin ei tosin tarvitse vastuksia tms. virranrajoituksia, koska P´n´H-levyn elektroniikka hoitaa tarvittavat aukaisu- ja pitovirrat. Jos joku kiinnostui niin levyn tai rakennussarjan saa tuolta:
Noita on mullakin muutama kpl hyllyssä...sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostJos niille suuttimille on ilmoitettu 2A pitovirta. 1A pitovirralla 9.4ohm.
Ja vastus siis JOKAISELLE suuttimelle, ei pelkästään yhteen pankkiin yhtä suutinta.Last edited by Maikkeli; 18-08-2016, 23:02.E30 316 M42TBO -87
BMW 1502 Turbo -77
''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''
Comment
-
Comment