Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    Originally posted by Italia View Post
    Ok, kiitos. Tuli vain mieleen kun auto välillä kulkee paremmin ja välillä taas ei mihinkään, että voisiko tuosta johtua. Seokset kuitenkin pysyy melko kohdillaan, niin mistähän tuo voisi johtua?
    MS3:ssa on vähän helevetin paljon niitä säädettäviä juttuja joten on täysin mahdoton sanoa yksiselitteistä syytä. Joku asetus voi olla perseellään.
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • VilleH.
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 560
      • Oulu

      Osaako joku sanoa tämän hukkakipinäpuolaan sytytysjärjestys http://www.protoparts.fi/catalog/pro...de0d504318d7c3

      Ilmeisesti ovat lomalla kun eivät vastaa sähköpostiin.
      Bmw E21 320

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        Originally posted by VilleH. View Post
        Osaako joku sanoa tämän hukkakipinäpuolaan sytytysjärjestys http://www.protoparts.fi/catalog/pro...de0d504318d7c3

        Ilmeisesti ovat lomalla kun eivät vastaa sähköpostiin.
        Näyttää fordin tarvikepuolalta. Tosin 100% varma ei voi olla kun ei ilmoituksessa ole mitään osanumeroa tms. tunnistetta.



        Kuvasta pitää huomata että edis laukoo kipinöitä järjestyksessä A-C-B ja mega, johon oletettavasti puolaa ollaan kytkemässä, A-B-C eli nastat on kytkettävä sytytysjärjestyksen mukaan (1-3-2 <->A-B-C)
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • VilleH.
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 560
          • Oulu

          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
          Näyttää fordin tarvikepuolalta. Tosin 100% varma ei voi olla kun ei ilmoituksessa ole mitään osanumeroa tms. tunnistetta.

          Kuvasta pitää huomata että edis laukoo kipinöitä järjestyksessä A-C-B ja mega, johon oletettavasti puolaa ollaan kytkemässä, A-B-C eli nastat on kytkettävä sytytysjärjestyksen mukaan (1-3-2 <->A-B-C)
          Ainakin Fordin tulpanjohdot passaa tuohon puolaan. Kiitokset
          Bmw E21 320

          Comment

          • pilootti
            BTCF Member
            • Feb 2012
            • 299
            • Kokkola

            Originally posted by VilleH. View Post
            Osaako joku sanoa tämän hukkakipinäpuolaan sytytysjärjestys http://www.protoparts.fi/catalog/pro...de0d504318d7c3

            Ilmeisesti ovat lomalla kun eivät vastaa sähköpostiin.
            Tiedän muutaman joka on tuota puolaa kokeillut eikä ole oikeen toiminut kellään eli jos alkaa pätkimään tms. niin tuo voi olla yksi vika kohde..
            e30 318i touring "Bercedes Menz"
            Kawasaki z1000
            -FatBoyRacing-

            Comment

            • --nismo200sx--
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 169
              • Lohja

              Ongelmana kierroslukutiedon hyppiminen noin 2000-4000 kierroksen välillä.

              kokoonpano:
              m20b25 turbo, orkkis vr-anturi teline, orkkis 60-2 pyörä ja vr-anturi.
              ms1 v2.2 hukkakipinä puolalla.

              testattua ja toteutettua:
              -3:lla eri vr-anturilla(kaksi tarviketta ja yksi orkkis),ei vaikutusta
              -ilmavälin säätö 0.1 ja 2,5mm väliin, pienellä pahempi, liian suuri alkaa yläkierroksilla hukkaamaan hampaita
              -vr-anturin signaali piuhojen väliin kokeiltu 8, 10 ja 20 kohmin vastusta, 10 kohm toimii parhaiten ja tasaa hieman.
              -vr anturin piuhan ulkokuori maadoitettu megan viereen,ei vaikutusta (koko matkalta vr-anturin piuha on suojattua)
              -maadoituksia lisätty sinne sun tänne ,ei vaikutusta
              -tulpat R-mallia ,puolanjohdot varmasti kunnossa

              Kierrokset login mukaan aina hyppää ylöspäin, arviolta tuplat tai enemmän oikeeseen kierroslukuun nähden.
              Kuormalla ei vaikutusta, tasakaasulla tietysti parhaiten huomaa nykimisestä.

              -voiko tacho output häiritä kierrossignaalia megan sisällä?
              -kuinka tarkka nämä aatamin aikaiset megat ovat vr-anturista ja triggeri kiekosta? Auttaisiko kokeilla toisenlaisella vr-anturilla tai kiekolla?

              Vuosia sitten oli samanlaista vaivaa,vika tosin rajumpi noin 4000 kierroksen kohdalla,mutta silloin vr-anturin ilmavälin lisäys muutamalla kympillä hävitti ongelman...nyt loppuu keinot kesken...
              -e30 325tic track

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                Originally posted by --nismo200sx-- View Post
                -voiko tacho output häiritä kierrossignaalia megan sisällä?
                Ei voi.

                Originally posted by --nismo200sx-- View Post
                Auttaisiko kokeilla toisenlaisella vr-anturilla tai kiekolla?
                Ei auta.

                Originally posted by --nismo200sx-- View Post
                nyt loppuu keinot kesken...
                Eikä ihme. Olen 10(kymmenen) vuotta etsinyt toimivaa vr-muunninpiiriä megaan huonolla menestyksellä.

                On olemassa kaksi ratkaisua:

                -Cherry GS100502-hall anturi ja megaan hall-piiri. Tämä toimii ainakin 8000rpm asti. tuossa penkitys jossa 6500rpm näillä antureilla: https://www.youtube.com/watch?v=pLFo000b7Ak

                Noita on nyt useampi kymmenen kokeiltu erilaisissa moottoreissa eri megoilla ja tuntuisi olevan luotettava ja toimiva ja nimenomaan pienillä hampailla so. 60-2 kiekko on ok.

                kuva:



                -MAX992x (9924/5/6/7) piiriin perustuva vr-muunnin. Tämä muutaman piirin otannalla NÄYTTÄISI (ei varmaa) toimivan megassa.
                Last edited by Vauhtivaunu; 16-08-2016, 20:38.
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • olafu
                  Newbiemmer
                  • May 2004
                  • 21
                  • Urjala

                  Originally posted by VilleH. View Post
                  Ainakin Fordin tulpanjohdot passaa tuohon puolaan. Kiitokset
                  Ford Cosworth V6 tulpanjohdot sopii sitten ton puolan ja M50 koneen väliin niinkun olis tarkotettu siihen. Hatuissa on kumihetula, mikä tiivistyy tulpan syvennyksen yläreunaan ja tulee ainakin roiskevesitiivis. Pituudetkin saa osumaan kun siirtelee puolaa riittävän pitkään

                  EDIT: EC-6625 tais olla numero millä joskus löyty, oli siihen uudempaan koneeseen (1994->) tarkotettu.
                  Last edited by olafu; 17-08-2016, 09:37.

                  Comment

                  • Maikkeli
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 1301
                    • Nousiainen

                    Ms2 v2.2 ohjauksena. 4kpl 4,6ohm suuttimia kytketty 2 bankkiin. Tarvitseeko vastukset väliin ja jos tarvitsee, niin minkä kokoiset? :think
                    E30 316 M42TBO -87
                    BMW 1502 Turbo -77

                    ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      Originally posted by Maikkeli View Post
                      Ms2 v2.2 ohjauksena. 4kpl 4,6ohm suuttimia kytketty 2 bankkiin. Tarvitseeko vastukset väliin ja jos tarvitsee, niin minkä kokoiset? :think
                      Tarvitsee. Laskuri: http://www.megamanual.com/v22manual/minj.htm#injresist
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • Maikkeli
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1301
                        • Nousiainen

                        Eli jos laskin oikein niin 2,5ohm vastukset väliin?
                        E30 316 M42TBO -87
                        BMW 1502 Turbo -77

                        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                        Comment

                        • Neppo
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 721
                          • Laihia

                          Käykö 10ohmin? Tulis noin 14.6ohm kokonaisvastus sarjaan kytkettynä ja 1 amp virta. Eikös korkee ohmiset oo 13-15 ohm?

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            Originally posted by Maikkeli View Post
                            Eli jos laskin oikein niin 2,5ohm vastukset väliin?
                            Jos niille suuttimille on ilmoitettu 2A pitovirta. 1A pitovirralla 9.4ohm.

                            Ja vastus siis JOKAISELLE suuttimelle, ei pelkästään yhteen pankkiin yhtä suutinta.
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • Vauhtivaunu
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 2714
                              • P-Karjala

                              Originally posted by Neppo View Post
                              Käykö 10ohmin? Tulis noin 14.6ohm kokonaisvastus sarjaan kytkettynä ja 1 amp virta. Eikös korkee ohmiset oo 13-15 ohm?
                              Matalaohmisissa suuttimissa ei ole aivan noin suoraviivaista. Normaalisti niitä aukaistaan isommalla n. 4A virralla ja kun suuttimen ankkuri lähtee liikkumaan, virtaa pienennetään n. 1-2A:iin. Nyt kun matalaohmisia ohjataan rajoittamalla vastuksella virtaa, kasvaa ns. dead time ja suuttimien toiminta muuttuu voimakkaasti jos jännite vaihtelee. Yleensä tämä ei ole ongelma, mutta esim. kylmäkäynnistykset pakkasessa hankaloituu.

                              Helppoa ratkaisua asiaan ei ole. Omaan harrasteeseen laitoin ns. Peak and hold-ohjainlevyn mutta sen rakentaminen ja asentaminen ei ole aloittelijan hommaa.

                              Silloin ei tosin tarvitse vastuksia tms. virranrajoituksia, koska P´n´H-levyn elektroniikka hoitaa tarvittavat aukaisu- ja pitovirrat. Jos joku kiinnostui niin levyn tai rakennussarjan saa tuolta:



                              Noita on mullakin muutama kpl hyllyssä...
                              sigpic


                              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                              Comment

                              • Maikkeli
                                BTCF Member
                                • Aug 2010
                                • 1301
                                • Nousiainen

                                Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                                Jos niille suuttimille on ilmoitettu 2A pitovirta. 1A pitovirralla 9.4ohm.

                                Ja vastus siis JOKAISELLE suuttimelle, ei pelkästään yhteen pankkiin yhtä suutinta.
                                Jees, kiitos.
                                Last edited by Maikkeli; 18-08-2016, 23:02.
                                E30 316 M42TBO -87
                                BMW 1502 Turbo -77

                                ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎