Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maikkeli
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 1301
    • Nousiainen

    Originally posted by pilootti View Post
    kyllä mun mielestä kannattaa ostaa suoraan se ms2, se riittää tulevaisuudessakin melko pitkälle. 16x16 bensakartalla saa seokset joka alueelle tarkasti ja muutenkin asetukset on selkeämmät. mulla on ollut noin kolmevuotta protopartsin ms2v2.2 ja kahdessa eri moottorissa eikä ole koskaan ollut ongelmia itse laitteen kanssa. olikohan viimevuonna kun protopartsilla oli joku kesätyöntekijä ja sen kasaamissa purkeissa oli vähä monenlaista vikaa, mutta enään siellä ei kasaa purkkeja muut kuin omistajat ja ne on kyllä päteviä kavereita. ms1v2.2 ja ms2v2.2 johtosarjat on samanlaisia. ms2 purkki kahdella sytkälähdöllä ja muilla mausteilla, hall johtosarja ja vaikka se triggeri niin pääsee hyvin alkuun. hukkakipinäpuolan ostaisin muualta esim aidon bosch puolan. ja jos rinkihäröjä tulee niin vaihtaa cherry hall anturin. mutta mulla ei oo kyllä ollu ongelmaa protopartsin anturin kanssa. tps anturi mulla on bosch jonku turbo volvon anturi. joku hyvä syy siinä oli miks en käyttäny protopartsin anturia mutta en muista mikä tässä omia ajatuksia ja kokemuksia toivottavasti edes vähän auttaa.
    Mikäs triggeripyörä sulla ollut käytössä? Nyt vähän ongelmia kun ei tuu rpm tietoa. Protopartsin anturi ja 12-1 pyörä ja epäilen ettei anturi ole oikeen yhteensopiva..
    E30 316 M42TBO -87
    BMW 1502 Turbo -77

    ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

    Comment

    • pilootti
      BTCF Member
      • Feb 2012
      • 299
      • Kokkola

      m30 koneessa oli vakio 60-2 triggeri ja nyt mersun moottorissa on 6-1. kaverin autossa oli myös ongelmaa rinkitiedon kans protopartsin anturin takia. vaihdettiin cherry hall anturi ja hienosti pelaa. koneena m50 ja vakio 60-2 triggeri. millon oot megan ostanu? ne anturit on vaihtunu 5v ohjauksesta 12v ohjaukseen joku aika sitte, eikä nähtävästi oo toiminu sen jälkeen.. :think
      e30 318i touring "Bercedes Menz"
      Kawasaki z1000
      -FatBoyRacing-

      Comment

      • Maikkeli
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 1301
        • Nousiainen

        Muutama viikko sitten ostettu mega. Kyllä muistaakseni mittasin +5v siitä ohjauksesta. :think

        Noh laitoin ton cherryn anturin tilaukseen, juodaan kaljaa siihen saakka että saadaan taas osia tontille

        E: Olikin +12V...
        Last edited by Maikkeli; 01-09-2016, 00:04.
        E30 316 M42TBO -87
        BMW 1502 Turbo -77

        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

        Comment

        • -kalevi-
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 505
          • Tuusula

          Omassa autossa virrat päälle laittaessa paukahtaa monesti imusarjaan. Saako tuon säädettyä niin, että ensimmäinen kipinä tulee vasta kun moottori pyörii? "Skip pulse" kohdassa on 3.
          Moottorina M30B34 ja käytössä hukkakipinäpuola ja kdfi.

          Tyhjäkäynti myös vielä vähän työnalla. Kaasuläppää raottamalla käy tällähetkellä, mutta pitäisi saada tuo tyhjäkäyntiventtiili pelaamaan
          E87 118d
          E70 3.0d
          Ex: E36 M3
          Ex: E36 cabriolet m60b40
          Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
          Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11096
            • Oulu

            Originally posted by -kalevi- View Post
            Omassa autossa virrat päälle laittaessa paukahtaa monesti imusarjaan. Saako tuon säädettyä niin, että ensimmäinen kipinä tulee vasta kun moottori pyörii? "Skip pulse" kohdassa on 3.
            Moottorina M30B34 ja käytössä hukkakipinäpuola ja kdfi.

            Tyhjäkäynti myös vielä vähän työnalla. Kaasuläppää raottamalla käy tällähetkellä, mutta pitäisi saada tuo tyhjäkäyntiventtiili pelaamaan
            Oisko sytkälähdön inverted/non inverted asetus väärinpäin. Eli siis puola liipaisee heti kun siihen tulee virrat, koska asetus on väärinpäin. Näin niinkuin puhtaaksi arvauksena. Vauhtivaunu varmaan fiksumpi kaveri sanomaan, mut helpottais, kun tietäis puolan tarkemman mallin.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • -kalevi-
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 505
              • Tuusula

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Oisko sytkälähdön inverted/non inverted asetus väärinpäin. Eli siis puola liipaisee heti kun siihen tulee virrat, koska asetus on väärinpäin. Näin niinkuin puhtaaksi arvauksena. Vauhtivaunu varmaan fiksumpi kaveri sanomaan, mut helpottais, kun tietäis puolan tarkemman mallin.
              Tuo inverted/non inverted asetus on katsottu kohdalleen viime syksynä. Auto siis toimii nyt täysin normaalisti ja on säädöissä tyhjäkäyntiä lukuunottamatta. Mittaan tänään noiden ohjausjohtojen virrat, mutta eikai auto toimisi ajossa, jos asetus olisi väärinpäin? Puolana on tämä http://www.autotune.fi/tuote/5/hukka...-0-221-503-010

              Viime syksynä oli ongelmana saada auto käyntiin ja silloin Vauhtivaunu sanoi että puola kärähtää todella nopeasti jos tuo inverted asetus on väärin
              Last edited by -kalevi-; 29-08-2016, 14:15.
              E87 118d
              E70 3.0d
              Ex: E36 M3
              Ex: E36 cabriolet m60b40
              Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
              Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

              Comment

              • anteroro
                BTCF Member
                • Jan 2009
                • 434
                • oulu

                Originally posted by -kalevi- View Post
                Viime syksynä oli ongelmana saada auto käyntiin ja silloin Vauhtivaunu sanoi että puola kärähtää todella nopeasti jos tuo inverted asetus on väärin
                Mulla kärys 203 syttyboksi alle 10sec kun spark inverted oli väärin
                E30 325 M-tech II DCT
                9.97s/238kmh

                Comment

                • -kalevi-
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 505
                  • Tuusula

                  Originally posted by anteroro View Post
                  Mulla kärys 203 syttyboksi alle 10sec kun spark inverted oli väärin
                  Tuota syttyboxia juuri tarkoitin. Puola ei siis kärähdä, vaan tuo sytytysyksikkö

                  Kävin mittailemassa. Ei ole virtaa ohjauksessa kun virta on päällä.
                  Last edited by -kalevi-; 29-08-2016, 17:17.
                  E87 118d
                  E70 3.0d
                  Ex: E36 M3
                  Ex: E36 cabriolet m60b40
                  Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                  Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11096
                    • Oulu

                    Joo niin se tuo kyseinen vehe taitaa kärytä, kun vähän googlailin. En tiiä toimiiko, mut mites jos ottaa priming pulssin pois? Ei olis bensaa koneessa mitä syttyä silloin.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • -kalevi-
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 505
                      • Tuusula

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Joo niin se tuo kyseinen vehe taitaa kärytä, kun vähän googlailin. En tiiä toimiiko, mut mites jos ottaa priming pulssin pois? Ei olis bensaa koneessa mitä syttyä silloin.
                      Ei taida vaikuttaa. syttyvä bensa jää sylinteriin sammutusvaiheessa :think
                      E87 118d
                      E70 3.0d
                      Ex: E36 M3
                      Ex: E36 cabriolet m60b40
                      Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                      Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        Originally posted by -kalevi- View Post
                        . Saako tuon säädettyä niin, että ensimmäinen kipinä tulee vasta kun moottori pyörii?
                        Ei. Vaatii erillisen releen ohjaamaan sytytysvirtaa.

                        Ongelma on ainoastaan ulkoisilla sytkä"kivillä" ja johtuu siitä ettei ylösvetovastuksilla toteutettu ohjaus ole "päällä" ennenkuin mega on tehnyt bp-pyörityksen eli hetken virtojen käännön jälkeen sytkäkiven kaikille kanaville menee ohjauspulssi.

                        Tätä ei tapahdu kun mega ohjaa suoraan kiviä esim. ISL9V-trankkuja, joita itse käytän, koska ne saa ohjauksen suoraan prosessorilta joka siis ei anna pulssia ennenkuin kierrossignaali tulee.
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • -kalevi-
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 505
                          • Tuusula

                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          Vaatii erillisen releen ohjaamaan sytytysvirtaa.
                          Saako tuolle releelle jostain järkevästi otettua ohjausta?
                          E87 118d
                          E70 3.0d
                          Ex: E36 M3
                          Ex: E36 cabriolet m60b40
                          Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                          Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            Originally posted by -kalevi- View Post
                            Saako tuolle releelle jostain järkevästi otettua ohjausta?
                            En osaa sanoa kdfi:stä kun en enää tue laitetta (=en anna ohjeita tai korjaa eo., koska ei ole virallinen B&G-laite). Kysy maahantuojalta eli nimim. dfs:ltä
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • MH motorsport
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 2301
                              • Turku

                              Olisi tarkoitus nyt kytkeä tuo launch control käyttöön. Boksiin kolvasin piuhan joka maadoitetaan katkaisijan kautta ja tämä kytkee sen päälle. Olisi tarkoitus siirtää myöhemmin piuhat kytkinpolkimeen vakionopeudensäätimen katkaisijan kautta.
                              Minkälaisia arvoja olette näpytelleet? Rpm varmaan sinne 3-4000rpm paikkeille alkuun ja tps 20-50% paikkeille ja softiin limiteriin jotain satoja. Tota rpm ja tps arvoa voi varmaan pidon mjkaan hieroa mutta mitä arvoja uskaltaa ennakoihin laittaa ja mitä vaikuttaa kun muuttaa suuntaan tai toiseen?
                              Jos jotain väliä niin ahdettu bmw m60 moottori ja ms3 megasquirt kyseessä.
                              Autopalvelu MH-motor
                              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                              Maxxecu myynti ja asennus
                              www.mh-motor.fi
                              0503218217
                              Kulkineet:
                              E6 2000 touring
                              E6 2002 touring
                              E30 318is ///Mtechnic 2
                              E34 ///M5 nürburgring
                              E34 S62b50 turbo dct
                              E39 523i ///Msport
                              F30 320d

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11096
                                • Oulu

                                Originally posted by Pikkuvelii View Post
                                Olisi tarkoitus nyt kytkeä tuo launch control käyttöön. Boksiin kolvasin piuhan joka maadoitetaan katkaisijan kautta ja tämä kytkee sen päälle. Olisi tarkoitus siirtää myöhemmin piuhat kytkinpolkimeen vakionopeudensäätimen katkaisijan kautta.
                                Minkälaisia arvoja olette näpytelleet? Rpm varmaan sinne 3-4000rpm paikkeille alkuun ja tps 20-50% paikkeille ja softiin limiteriin jotain satoja. Tota rpm ja tps arvoa voi varmaan pidon mjkaan hieroa mutta mitä arvoja uskaltaa ennakoihin laittaa ja mitä vaikuttaa kun muuttaa suuntaan tai toiseen?
                                Jos jotain väliä niin ahdettu bmw m60 moottori ja ms3 megasquirt kyseessä.
                                3000-4000 RPM väli on hyvä lähtä liikkeelle. Mut sit jos käyttää launchia ihan siihen varsinaiseen tarkoitukseen, niin kierrosluvulla voi hieroa lähtöä, niin ettei aivan lähde sutimaan kun lähtee viivalta. TPS voi olla vaikka 20 esim jos sulla on erillinen nappi, mut jos teet kytkinpoljin napin, niin tps saa olla jotain tyylliin 70-80% tai enemmän. Tämä siksi, koska pienellä tps arvolla lyö äkkiä launchia päälle kun normaalisti vaihtaa vaihdetta, mikä on aika ikävää. Lisäksi semmonen havainto, että nappi kannattaa säätää kytkeytymään vasta sitten kun kytkin irrottaa, jos käyttää myös flat shiftiä. Tämä siksi, koska jos vähän hitaammin polkasetkin kytkintä, niin flatshifti ottaa vastaan ennenkuin kytkin on irrottanu, mikä aiheuttaa kivan nykäsyn vaihtohetkelle. Ennakko voi olla nyt mitä vaan 20 ja -20 väliltä. Ennakko lähinnä vaikuttaa siihen miten kovasti paukkaa putkessa ja nostaako ahtoja miten. 20 astetta plussalla esim, niin rötää vaan tasasesti eikä ahdot nouse. Mut taas -20 astetta, niin jo alkaa olla pauketta ja rähinää sekä ahdot nousee aika hyvin ylös. Mut tälläkin sit voi vaikuttaa lähdön onnistumiseen, ettei lähde sutimaan. Mulla esim. ei tarvi olla ahtoja pelissä kun lähtee liikkeelle, koska muuten sutii. Eli tuo -20 on ihan liikaa jos haluaa saada hyvän lähdön. Mut onhan sillä kiva säikytellä ihmisiä kaupungilla, kun antaa paukkaa liikennevaloissa

                                Nämä siis meikäläisen havaintoja, mutta oikeasti varttimailiviivalla ei oo tullu launciha edes kokeiltua. Lähinnä ihmeteltyä miten eri säädöt vaikuttaa.

                                Niin ja kantsii olla fuel sekä spark cut päällä. Jos ei oo fuel cut päällä, niin syytää bensaa/viinaa ihan huolella läpi putkesta plussa ennakoilla. En edes uskaltanu kokeilla millaset liekit lyö putkesta, jos ennakko on -20 ja ei oo fuel cut päällä
                                Last edited by Pazi88; 30-08-2016, 09:41.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎