Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ROne
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 468
    • 90850

    Originally posted by karhunen View Post
    http://e21.tricord.be/download.php?file=2

    Tuossa artikkelissa on käytetty 323i:n mäntiä 2,1 mm sorvattuina, 81mm iskuisen kampuran kera, kanget ilmeisesti 323i:n ?
    En ole löytänyt mistään mainintaa noille naurettavan pienille imuventtiilien koloille e21:n 2,3:n männissä. Onko noilla käytännössä mitään merkitystä vai varmuuden maksimointia? Männistä on nyt höylätty tuo 2,1 mm pois ja kampurana 81, mietin että pirraanko nuo kolot..
    Last edited by ROne; 09-04-2010, 16:59. Reason: tarkennus
    sigpic
    e24 635csi

    Ex e39 530i touring
    Ex e36 325i coupe ratalelu
    Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
    Ex e39 528i
    Ex e36 320i
    Ex e36 "328i" cab Individual
    Ex e46 330xi

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      Originally posted by ROne View Post
      En ole löytänyt mistään mainintaa noille naurettavan pienille imuventtiilien koloille e21:n 2,3:n männissä. Onko noilla käytännössä mitään merkitystä vai varmuuden maksimointia?
      Aika monissa M20 männissä on tuota luokkaa nuo kolot. Kyllä ne sinne kannattaa useimmissa tapauksissa pistää, kun lohkosta ja kannesta yleensä tavaraa lähtee (jos haluaa pinnat puhtaiksi ja suoriksi) sekä jos nokka vaihtuu rajummaksi. Mittaamalla saa varmuuden.
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • ROne
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 468
        • 90850

        Tuota nokan vaihtoa ajattelin itekki että siinä vaiheessa kusee vastatuuleen viimeistään.
        sigpic
        e24 635csi

        Ex e39 530i touring
        Ex e36 325i coupe ratalelu
        Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
        Ex e39 528i
        Ex e36 320i
        Ex e36 "328i" cab Individual
        Ex e46 330xi

        Comment

        • M.Kytölä
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 226
          • Lehtimäki/Seinäjoki

          Originally posted by Jasu View Post
          Männän sisäpuolelta helmasta löytyy tarvittava tieto. Varmaksi ei voi ilman tuota sanoa. Onko sulla mahdollista ottaa hyvää kuvaa männän laesta?
          Vielä en oo kerenny kattomaan noita mäntiä, mutta tuossa b25:ssahan on 135mm veivit ja b20:ssä 130mm? Iskunpituus b25:ssa 75mm ja b20 66mm?
          Elikkä jos olis nuo 9.4:1 männät tuossa b25:ssa, laittas nuo 130mm kanget,b20 kansi ja vakio pahvilla.. puristukset tippuisi 0,5-1 paikkeilla?

          ja onkos tuo laskuri miten luotettava?

          e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
          e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
          e21 315i

          ex:
          e36 318is -94
          / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            Originally posted by _-Mika-_ View Post
            Vielä en oo kerenny kattomaan noita mäntiä, mutta tuossa b25:ssahan on 135mm veivit ja b20:ssä 130mm? Iskunpituus b25:ssa 75mm ja b20 66mm?
            Elikkä jos olis nuo 9.4:1 männät tuossa b25:ssa, laittas nuo 130mm kanget,b20 kansi ja vakio pahvilla.. puristukset tippuisi 0,5-1 paikkeilla?

            ja onkos tuo laskuri miten luotettava?

            http://www.kolumbus.fi/badluck/puristussuhde.htm
            Muuten meni oikein, mutta tuolla kokoonpanolla puristukset tippuis alle 6.5:1.
            Kyllä tuo laskuri melko pätevä on.
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • M.Kytölä
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2008
              • 226
              • Lehtimäki/Seinäjoki

              Originally posted by Jasu View Post
              Muuten meni oikein, mutta tuolla kokoonpanolla puristukset tippuis alle 6.5:1.
              Kyllä tuo laskuri melko pätevä on.
              mites se niin paljon vois tippua..:think Vaikka tuolla b20 kannella? Paljos nuo tippuu jos noista männistä olisi otettu 1mm pois kun on noita vähä sorvattu..
              e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
              e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
              e21 315i

              ex:
              e36 318is -94
              / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Originally posted by _-Mika-_ View Post
                mites se niin paljon vois tippua..:think Vaikka tuolla b20 kannella? Paljos nuo tippuu jos noista männistä olisi otettu 1mm pois kun on noita vähä sorvattu..
                5mm lyhyemmät kanget vaikuttaa paljon. Kannen palotila taas ei tuolla iskulla paljoa vaikuta.
                Vaikea lähteä arpomaan niiden mäntien kanssa. (kuva kertoisi paljon)
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • M.Kytölä
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2008
                  • 226
                  • Lehtimäki/Seinäjoki

                  Originally posted by Jasu View Post
                  5mm lyhyemmät kanget vaikuttaa paljon. Kannen palotila taas ei tuolla iskulla paljoa vaikuta.
                  Vaikea lähteä arpomaan niiden mäntien kanssa. (kuva kertoisi paljon)

                  Tuossa olis yks kuva, tuosta ei varmaa saa viel mitää pääteltyä? Onko tietoa onko paljoa sorvattu?
                  e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                  e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                  e21 315i

                  ex:
                  e36 318is -94
                  / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Originally posted by _-Mika-_ View Post
                    Tuossa olis yks kuva, tuosta ei varmaa saa viel mitää pääteltyä? Onko tietoa onko paljoa sorvattu?
                    http://mikaky.kuvat.fi/kuvat/17042010390.jpg
                    Männät näyttäisi olevan alunperin 9.7:1 puristeiset. Sanoisin puristussuhteen nyt olevan hieman alle 9.0:1.

                    Siis jos puhutaan m20b25:sta.
                    Last edited by Jasu; 19-04-2010, 20:39.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • M.Kytölä
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2008
                      • 226
                      • Lehtimäki/Seinäjoki

                      Joo, m20b25:n kone.. Kannattaiskos tuon kasata sitte 2mm kuparisella kannentiivisteellä, ku löytyis kaverilta mutta olis myös uus vakio kannentiivistekkin hyllyllä?
                      e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                      e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                      e21 315i

                      ex:
                      e36 318is -94
                      / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        Originally posted by _-Mika-_ View Post
                        Joo, m20b25:n kone.. Kannattaiskos tuon kasata sitte 2mm kuparisella kannentiivisteellä, ku löytyis kaverilta mutta olis myös uus vakio kannentiivistekkin hyllyllä?
                        Ei kannata, kuparitiivisteillä ei tee mitään.
                        Paljonko tehoa hakusessa?
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • M.Kytölä
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2008
                          • 226
                          • Lehtimäki/Seinäjoki

                          Originally posted by Jasu View Post
                          Ei kannata, kuparitiivisteillä ei tee mitään.
                          Paljonko tehoa hakusessa?
                          Jotain 0.5 ahdoilla ja tai joku 300hv..
                          e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                          e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                          e21 315i

                          ex:
                          e36 318is -94
                          / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                          Comment

                          • Jasu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2110
                            • Tampere / Isojoki

                            Originally posted by _-Mika-_ View Post
                            Jotain 0.5 ahdoilla ja tai joku 300hv..
                            Orkkis kestää tuon kyllä. Kai sulle tulee joku muu ohjaus kuin Motronic? Mikä turbo ja mitkä suuttimet?
                            Volvo S80 V8
                            Mercedes C250d
                            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                            Comment

                            • M.Kytölä
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2008
                              • 226
                              • Lehtimäki/Seinäjoki

                              Originally posted by Jasu View Post
                              Orkkis kestää tuon kyllä. Kai sulle tulee joku muu ohjaus kuin Motronic? Mikä turbo ja mitkä suuttimet?
                              Megasquirt on nyt kasauksessa ja tuo turbo malli tais olla t3:n.. Suuttimet on vielä hakusessa mutta onko joku 300-400cc hyvä?
                              e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                              e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                              e21 315i

                              ex:
                              e36 318is -94
                              / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                Originally posted by _-Mika-_ View Post
                                Megasquirt on nyt kasauksessa ja tuo turbo malli tais olla t3:n.. Suuttimet on vielä hakusessa mutta onko joku 300-400cc hyvä?
                                Hieno homma. Tosin turbo on kyllä aivan liian pieni. Suuttimet saisi olla vähintään sen 350cc/min.
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎