Originally posted by karhunen
View Post
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
En ole löytänyt mistään mainintaa noille naurettavan pienille imuventtiilien koloille e21:n 2,3:n männissä. Onko noilla käytännössä mitään merkitystä vai varmuuden maksimointia? Männistä on nyt höylätty tuo 2,1 mm pois ja kampurana 81, mietin että pirraanko nuo kolot..sigpic
e24 635csi
Ex e39 530i touring
Ex e36 325i coupe ratalelu
Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
Ex e39 528i
Ex e36 320i
Ex e36 "328i" cab Individual
Ex e46 330xi
-
Aika monissa M20 männissä on tuota luokkaa nuo kolot. Kyllä ne sinne kannattaa useimmissa tapauksissa pistää, kun lohkosta ja kannesta yleensä tavaraa lähtee (jos haluaa pinnat puhtaiksi ja suoriksi) sekä jos nokka vaihtuu rajummaksi. Mittaamalla saa varmuuden.Originally posted by ROne View PostEn ole löytänyt mistään mainintaa noille naurettavan pienille imuventtiilien koloille e21:n 2,3:n männissä. Onko noilla käytännössä mitään merkitystä vai varmuuden maksimointia?
Comment
-
Tuota nokan vaihtoa ajattelin itekki että siinä vaiheessa kusee vastatuuleen viimeistään.sigpic
e24 635csi
Ex e39 530i touring
Ex e36 325i coupe ratalelu
Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
Ex e39 528i
Ex e36 320i
Ex e36 "328i" cab Individual
Ex e46 330xi
Comment
-
Vielä en oo kerenny kattomaan noita mäntiä, mutta tuossa b25:ssahan on 135mm veivit ja b20:ssä 130mm? Iskunpituus b25:ssa 75mm ja b20 66mm?Originally posted by Jasu View PostMännän sisäpuolelta helmasta löytyy tarvittava tieto. Varmaksi ei voi ilman tuota sanoa. Onko sulla mahdollista ottaa hyvää kuvaa männän laesta?
Elikkä jos olis nuo 9.4:1 männät tuossa b25:ssa, laittas nuo 130mm kanget,b20 kansi ja vakio pahvilla.. puristukset tippuisi 0,5-1 paikkeilla?
ja onkos tuo laskuri miten luotettava?
e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
e21 315i
ex:
e36 318is -94 / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i
Comment
-
Muuten meni oikein, mutta tuolla kokoonpanolla puristukset tippuis alle 6.5:1.Originally posted by _-Mika-_ View PostVielä en oo kerenny kattomaan noita mäntiä, mutta tuossa b25:ssahan on 135mm veivit ja b20:ssä 130mm? Iskunpituus b25:ssa 75mm ja b20 66mm?
Elikkä jos olis nuo 9.4:1 männät tuossa b25:ssa, laittas nuo 130mm kanget,b20 kansi ja vakio pahvilla.. puristukset tippuisi 0,5-1 paikkeilla?
ja onkos tuo laskuri miten luotettava?
http://www.kolumbus.fi/badluck/puristussuhde.htm
Kyllä tuo laskuri melko pätevä on.
Comment
-
mites se niin paljon vois tippua..:think Vaikka tuolla b20 kannella? Paljos nuo tippuu jos noista männistä olisi otettu 1mm pois kun on noita vähä sorvattu..Originally posted by Jasu View PostMuuten meni oikein, mutta tuolla kokoonpanolla puristukset tippuis alle 6.5:1.
Kyllä tuo laskuri melko pätevä on.e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
e21 315i
ex:
e36 318is -94 / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i
Comment
-
5mm lyhyemmät kanget vaikuttaa paljon. Kannen palotila taas ei tuolla iskulla paljoa vaikuta.Originally posted by _-Mika-_ View Postmites se niin paljon vois tippua..:think Vaikka tuolla b20 kannella? Paljos nuo tippuu jos noista männistä olisi otettu 1mm pois kun on noita vähä sorvattu..
Vaikea lähteä arpomaan niiden mäntien kanssa. (kuva kertoisi paljon)
Comment
-
Originally posted by Jasu View Post5mm lyhyemmät kanget vaikuttaa paljon. Kannen palotila taas ei tuolla iskulla paljoa vaikuta.
Vaikea lähteä arpomaan niiden mäntien kanssa. (kuva kertoisi paljon)
Tuossa olis yks kuva, tuosta ei varmaa saa viel mitää pääteltyä? Onko tietoa onko paljoa sorvattu?
e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
e21 315i
ex:
e36 318is -94 / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i
Comment
-
Männät näyttäisi olevan alunperin 9.7:1 puristeiset. Sanoisin puristussuhteen nyt olevan hieman alle 9.0:1.Originally posted by _-Mika-_ View PostTuossa olis yks kuva, tuosta ei varmaa saa viel mitää pääteltyä? Onko tietoa onko paljoa sorvattu?
http://mikaky.kuvat.fi/kuvat/17042010390.jpg
Siis jos puhutaan m20b25:sta.Last edited by Jasu; 19-04-2010, 21:39.
Comment
-
Joo, m20b25:n kone.. Kannattaiskos tuon kasata sitte 2mm kuparisella kannentiivisteellä, ku löytyis kaverilta mutta olis myös uus vakio kannentiivistekkin hyllyllä?e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
e21 315i
ex:
e36 318is -94 / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i
Comment
-
Ei kannata, kuparitiivisteillä ei tee mitään.Originally posted by _-Mika-_ View PostJoo, m20b25:n kone.. Kannattaiskos tuon kasata sitte 2mm kuparisella kannentiivisteellä, ku löytyis kaverilta mutta olis myös uus vakio kannentiivistekkin hyllyllä?
Paljonko tehoa hakusessa?
Comment
-
Jotain 0.5 ahdoilla ja tai joku 300hv..Originally posted by Jasu View PostEi kannata, kuparitiivisteillä ei tee mitään.
Paljonko tehoa hakusessa?e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
e21 315i
ex:
e36 318is -94 / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i
Comment
-
Orkkis kestää tuon kyllä. Kai sulle tulee joku muu ohjaus kuin Motronic? Mikä turbo ja mitkä suuttimet?Originally posted by _-Mika-_ View PostJotain 0.5 ahdoilla ja tai joku 300hv..
Comment
-
Megasquirt on nyt kasauksessa ja tuo turbo malli tais olla t3:n.. Suuttimet on vielä hakusessa mutta onko joku 300-400cc hyvä?Originally posted by Jasu View PostOrkkis kestää tuon kyllä. Kai sulle tulee joku muu ohjaus kuin Motronic? Mikä turbo ja mitkä suuttimet?e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
e21 315i
ex:
e36 318is -94 / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i
Comment
-
Hieno homma. Tosin turbo on kyllä aivan liian pieni. Suuttimet saisi olla vähintään sen 350cc/min.Originally posted by _-Mika-_ View PostMegasquirt on nyt kasauksessa ja tuo turbo malli tais olla t3:n.. Suuttimet on vielä hakusessa mutta onko joku 300-400cc hyvä?
Comment
Comment