Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lep1
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 396
    • Keminmaa

    Originally posted by Jasu View Post
    Yli 9.5:1 ja alle 10.0:1. Minkälaiseen käyttöön tulee ja mikä budjetti?
    niin puristukset on hyvät nuo mitä mainittit vai tohon väliin tulee puristukset nuil vehkeil ?
    no käyttö olis ihan jokapäiväistä ja semmosta kevyttädriftauksen alkua .. ja budjetti on iha semmonen sopiva ... et ei hopulla kasata huonoilla osillla.. läppärunkoja/lukkoperää saa tarjota :think
    e46 330xia 00
    e3 3.0Sa 77
    e30 325i 89 cabrio
    e30 320i 88
    e32 735iL 88
    e30 318is 90
    e28 520i 86
    e30 320i 89

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      Niin siis tuohon väliin ampuu jos pistät niin kuin sanoit. Kyllä ne sais olla 10.5:1 - 11:1. Onko sulle ne kyseiset osat valmiina vai? Kyllä kun lukaset tän topicin alusta asti, niin sieltä varmasti löytyy sulle sopiva kokoonpano.
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • Lep1
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 396
        • Keminmaa

        Originally posted by Jasu View Post
        Niin siis tuohon väliin ampuu jos pistät niin kuin sanoit. Kyllä ne sais olla 10.5:1 - 11:1. Onko sulle ne kyseiset osat valmiina vai? Kyllä kun lukaset tän topicin alusta asti, niin sieltä varmasti löytyy sulle sopiva kokoonpano.
        kampura ja lohko ja 10.2 männät on jo veivit on ja kansi tai siis kaikki periaatteessa ... kansi on viel koneistuksessa kun siit on hitsattu vesitilat ja tehhää samankokoiset vesitilan reiät kun pahvis.. tuota puristusta ollaa mietitty et pitäisikö laskea kantta vähä :think ja sitä et kannattaisko kanavia mennä muokkaa tosta b25 kannesta ..
        e46 330xia 00
        e3 3.0Sa 77
        e30 325i 89 cabrio
        e30 320i 88
        e32 735iL 88
        e30 318is 90
        e28 520i 86
        e30 320i 89

        Comment

        • zJark
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 740
          • Ylöjärvi

          Älä ota kannesta ota mielummin lohkosta.
          Niitä kun on tarjolla enempi ehyitä mitä hyviä kansia. Näin jää oikovaraa jos tulee joskus hupsis.
          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            Sorvauta männät tasaiseksi (muistaakseni niissä oli 2mm monttu) ja ota lohkosta saman verran pois.
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • Lep1
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 396
              • Keminmaa

              Originally posted by Jasu View Post
              Sorvauta männät tasaiseksi (muistaakseni niissä oli 2mm monttu) ja ota lohkosta saman verran pois.
              joo onhan niis se monttu .. mut nouseeko se puristus tolla kuinka paljo ? lohko ja kansi ois sopivasti jo koneistamolla niin samala tekis
              e46 330xia 00
              e3 3.0Sa 77
              e30 325i 89 cabrio
              e30 320i 88
              e32 735iL 88
              e30 318is 90
              e28 520i 86
              e30 320i 89

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Originally posted by Lep1 View Post
                joo onhan niis se monttu .. mut nouseeko se puristus tolla kuinka paljo ? lohko ja kansi ois sopivasti jo koneistamolla niin samala tekis
                En muista paljonko mäntä tulee lohkon yli. Jos tulisi tasan lohkon kanssa niin rutut olisi n. 9.9:1. Vaikea laskea tarkkaan kun ei tiedä paljonko kantta plaanattu ja mitä pahvia käytät.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • Lep1
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 396
                  • Keminmaa

                  Originally posted by Jasu View Post
                  En muista paljonko mäntä tulee lohkon yli. Jos tulisi tasan lohkon kanssa niin rutut olisi n. 9.9:1. Vaikea laskea tarkkaan kun ei tiedä paljonko kantta plaanattu ja mitä pahvia käytät.
                  joo itekkään en oo käyttäny mäntiä tos lohkos kampuran kans nii ei tiiä...victor reinzi tiivistesarja tuli tilattuu mut ei tietoa paksuudesta ku liikees ei nähny nii piti tilata randomilla , kattoa jos siit sarjast näkkee .. kui korkea tuo kansi on vakiona ?
                  e46 330xia 00
                  e3 3.0Sa 77
                  e30 325i 89 cabrio
                  e30 320i 88
                  e32 735iL 88
                  e30 318is 90
                  e28 520i 86
                  e30 320i 89

                  Comment

                  • RiZ3*
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 353
                    • Helsinki

                    Elikkäs nyt ois kiire saada tietää että koliseeko vai rockaako tällä setupilla.

                    m20b25 lohko 2mm plaanattu
                    81mm iskunen kampura
                    130mm kanget m20b25 vakio 8.8 männät
                    280/11mm nokka

                    Koliseeko männät ja venat yhteen vai häh? Entäs mitkä puristukset?

                    Nopeasta vastauksesta olisin kiitollinen.
                    The will to do - the soul to dare

                    E93 M3

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by RiZ3* View Post
                      Elikkäs nyt ois kiire saada tietää että koliseeko vai rockaako tällä setupilla.

                      m20b25 lohko 2mm plaanattu
                      81mm iskunen kampura
                      130mm kanget m20b25 vakio 8.8 männät
                      280/11mm nokka

                      Koliseeko männät ja venat yhteen vai häh? Entäs mitkä puristukset?

                      Nopeasta vastauksesta olisin kiitollinen.
                      Eiku nyt tuli aivopieru....
                      Last edited by Muurahainen; 28-07-2009, 23:30.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        Originally posted by RiZ3* View Post
                        Elikkäs nyt ois kiire saada tietää että koliseeko vai rockaako tällä setupilla.

                        m20b25 lohko 2mm plaanattu
                        81mm iskunen kampura
                        130mm kanget m20b25 vakio 8.8 männät
                        280/11mm nokka

                        Koliseeko männät ja venat yhteen vai häh? Entäs mitkä puristukset?

                        Nopeasta vastauksesta olisin kiitollinen.
                        Dekkikorkeus on sama kuin vakiokoneella -> tottakai sopii kun vakiossakin sopii toimimaan ko. nokalla. Ei siis ongelmia.

                        Comment

                        • hobro
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2007
                          • 45
                          • pk-seutu

                          hei kertokaahan viisaammat millaiset puristukset olisi seuraavassa kokoon panossa.
                          -m20b25 kampi
                          -m50b25 kanget
                          -m50b25 non vanos männät.
                          -m20b25 kansi

                          yritin etsiä mutta ei löytynyt.. turbo käyttöön tulossa. myös jos mahdollista laskea 3mm metallipahvin kanssa:think:think
                          tänään tehään pönttö
                          vessat:
                          -mb 300tdt st
                          lada 1200L old skool (nappis)
                          escort xr3i kuitupulkka

                          ex sex-888

                          Comment

                          • duuk
                            Moderator
                            • Dec 2006
                            • 10500
                            • Saaressa

                            Originally posted by hobro View Post
                            hei kertokaahan viisaammat millaiset puristukset olisi seuraavassa kokoon panossa.
                            -m20b25 kampi
                            -m50b25 kanget
                            -m50b25 non vanos männät.
                            -m20b25 kansi

                            yritin etsiä mutta ei löytynyt.. turbo käyttöön tulossa. myös jos mahdollista laskea 3mm metallipahvin kanssa:think:think
                            EI tuu onnistumaan.. Tolla setupilla männät tulee niin paljon yli lohkon dekkitason että ottaa varmasti kanteen kiinni..
                            Eli kanget pitäisi olla 135mm nonvanos koneellisesta m50b25 tai niitä 135mm kankia löytyy myös ainakin m52b28 koneesta.
                            Männät pitäisi olla mallia VANOS m50b25 koneesta tai vaihtoehtoisesti m52b25 koneesta löytyy samanlaiset männät.
                            Näillä eväin 2mm kannentiivisteellä saatiin puristussuhteeksi noin 8.5. 500km sillä ajelin, alavääntöä oli tietty hieman vähemmän ku ennen. (johtunee osaltaan huonoista säädöistäkin)

                            duke's garage:
                            Suzuki R50
                            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                            S38 S54 S62

                            instagram: _duuk

                            Comment

                            • paksu-pena
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2009
                              • 53
                              • finland

                              Mitenkäs kun omassa m20b25 koneessani on tasapäiset männät ja kannenpalotilat eivät olleet pyöreät ja nyt olis uusi kansi tulossa vanhan hajottua mutta huomasin sitä konetta purkaessa että siinä olivat männät aivan erillaiset ja myös kannenpalotilat.Männissä oli syvät kupit ja kohouma toisellapuolella ja lovet imu ja pakopuolella ja kannenpalotilat taas olivat aivan pyöreät.
                              Myös imusarjan aukoissa oli eroja.Uudessa oli vähän kanttisemmat aukot ja vanhassa oli pyöreämmät ja suuttimen kohtia oli viilattu.
                              Mitenhän tuo on passaako tuo kansi tuonne muutakuin nakkaa paikalleen?
                              Laskeeko puristukset?:think

                              Ps.olen vielä keltanokka

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Kuulostaa siltä ettei tuo m20b25 olekkaan b25.
                                b25 kannessa on juurikin juurikin tuollainen pyöreämpi palotila ja männässä kuoppa ja kohotukset reunoilla.

                                b20/23 kannessa pienemmät ja pyöreämmät kanavat ja palotila ei ole pyöreä. Mittaa isku siitä.
                                Last edited by JJT; 04-08-2009, 16:03.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎