Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2510
    • .

    Keskustelua seuranneena mieleeni muistui yllättäen tämä topic. Liekkö jopa sama moottori kyseessä. Specsit on aika liki samat.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      No nyt muistin mistä penkkilapun nimi on tuttu. Tuohan se on, selvisi homma kerrasta.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • penariM5
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 62

        stroukki

        mitkä puristukset tulee jos on
        m20b25 lohko
        eta kampura
        eta veivit
        ja noi etan 9.0:1 tai 10.2:1 männät ei vielä varmuutta
        kummat ovat mutta tollanen bmw:n numero 11251287096
        m20b25 kansi

        Comment

        • penari
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 595
          • Vihanti

          Originally posted by Cell View Post
          No nyt muistin mistä penkkilapun nimi on tuttu. Tuohan se on, selvisi homma kerrasta.

          eli taitaa olla feikki koko teholappu?
          F01 730d semivoll
          e30 325 turbo m-tech2

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5857
            • Joccis City

            Originally posted by penari View Post
            eli taitaa olla feikki koko teholappu?
            Jep. Näin vaan ikävä kyllä on.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Inspector
              Bimmer Rookie
              • Aug 2009
              • 68
              • Suomi

              Originally posted by Jacek View Post
              Jos haluat halvalla kuutioita ja tuttavapiirissäsi on joku joka osaa käyttää sorvia tjms ota-pois-tavaraa-kannesta laitetta niin osta käytetty 325i alakerta (paljon tarjolla kun kansia paukkuu) ja muokkaa 320i kannen palotila 325i palotilaa vastaavaksi. Alakerran saa n 200€ hintaan, täältäkin löytyy yksi.

              Tuo on taloudellisesti järkevää vain jos saat palotilat halvalla ja tarkasti muokattua. Haljenneita 325i kansia joista saa mallin on pilvin pimein ilmaiseksi saatavilla. Täälläkin on yksi, tosin menossa huomenna roskiin eli jos joku haluaa sen niin kannattaa sanoa NYT


              Miten paljon eroa näissä palotiloissa on, eli kuinka paljon se muokkaus aiheuttaa työtä??

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6693
                • .......

                Originally posted by Inspector View Post
                Miten paljon eroa näissä palotiloissa on, eli kuinka paljon se muokkaus aiheuttaa työtä??
                b20/23 palotila

                b25

                Vähän huonot kuvat kyllä.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Inspector
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 68
                  • Suomi

                  Hyvät kuvat, kiitoksia vaan !

                  Nyt pitäs sitten vielä mitata, miten paljon noissa kansissa on palotilojen kokoero.

                  Eli kuinka käy puristusten, jos käyttää 2.0 kantta isommalla alakerralla?

                  Vai onko jollain heittää omia mittaustuloksia kehiin?

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6693
                    • .......

                    Haulla löysin palotilojen tilavuuksista jotain, b20 kansi n.37ml, b25 n.43ml.
                    Riippuu tietenkin paljonko on plaanattu.

                    Jos tarkoitit isommalla alakerralla b25:sta, niin ilman mäntien tai palotilojen muokkausta ei mene, ottaa männän laki kanteen kiinni.
                    Itselläni oli b25 lohko, b23 kampi, 135mm veivit, b20 kansi ja b25 9,7:1-puristeiset männät, en nyt tähän hätään muista että kuinka paljon männästä piti sorvata. Ne kakut reunoilta pois kuitenkin. Tästä topicista löytynee vastaukset. Tuossa omassa moottorissani on b23 akseli joka on 1,8mm pitemmällä iskulla, eli männänlaki tuli sen 9 kymppiä ylemmäs ykk:ssa verrattuna b25 akseliin.
                    Last edited by JJT; 18-08-2009, 14:08.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Inspector
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 68
                      • Suomi

                      Kiitoksia JJT asiallisesta tiedosta!!!

                      Itse suunnittelen tismalleen samanlaisella konseptilla konetta, edullisesta osatarjonnasta johtuen..

                      Onko koneelle tehty muuta ? esim. nokkasuosituksia, tai pakosarjaehdotuksia?

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6693
                        • .......

                        Originally posted by Inspector View Post
                        Kiitoksia JJT asiallisesta tiedosta!!!

                        Itse suunnittelen tismalleen samanlaisella konseptilla konetta, edullisesta osatarjonnasta johtuen..

                        Onko koneelle tehty muuta ? esim. nokkasuosituksia, tai pakosarjaehdotuksia?
                        Oli b25 imusarja sovitettu b20 kanteen ja b25 kaasuläppä sekä imm.
                        m50b25 4-reikäiset suuttimet, hartge pakosarja, nokka oli vähän aikaa cat cams 284/11,9mm/110, vakionokka vaihtui tilalle Säädettävä bensanpaineen säädin, ja iso m3 imm oli vähän aikaa kiinni. Tehoista en tiedä, pirteämpi on kyllä kuin vakio ja iloisesti kiertää vääntääkin pikkukierroksilla tuon kokoiseksi koneeksi ihan ok.
                        Last edited by JJT; 18-08-2009, 15:29.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Inspector
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2009
                          • 68
                          • Suomi

                          Paljonkos siihen männänlakeen olisi syytä jättää paksuutta sorvauksen jälkeen?

                          Kun nykyisessä kellarissa on jotkut? sorvatut kolbensmitin männät ja tuntuu aikas ohueksi vedetyn tosta laesta...


                          Mites paljon olette jättänyt lakeen tavaraa, kun ns. budjetti turbomäntiä vakiosta sorvailtu?

                          Comment

                          • KPRacing
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 74

                            stroukki

                            eli tarttis vähän neuvoa kyseiseen alakertaan:
                            m20b25 lohko stanu koossa
                            dieselin kampiakseli
                            135 kanget
                            m20b25 vakio männät, en tiedä kummat onko matalapuristeisemmasta vai korkeampi mutta tulee lohkotason yli melkein 9mm?!?
                            mietiskelin että onko m50b25 non-vanos vai vanos koneessa matalemmat männät? ei viittis noin paljoa alkaa sorvailee enkä usko että hirveästi varaakaan ottaa.. käyttäisin mieluiten noita 135mm kankia kuitenkin, helpommin pääsis kyllä 130mm kangilla, mutta mutta. .

                            niin ja kanneksi tulossa b20 muokattuna..

                            Comment

                            • modekter
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2007
                              • 137
                              • Mikkeli

                              Originally posted by KPRacing View Post
                              mietiskelin että onko m50b25 non-vanos vai vanos koneessa matalemmat männät?
                              vanos koneessa on matalemmat männät.
                              Nissan Skyline Gts-T R33

                              Comment

                              • Jukka81
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 1176

                                Originally posted by modekter View Post
                                vanos koneessa on matalemmat männät.
                                PK n.32mm jos oikein muistan.
                                -E30 325i M-TechII Turbo
                                -E39 528iA M-Sport
                                -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎