Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6689
    • .......

    Kyllä kait ainakin 9,7:1 puristeisesta männästä kärsii ottaa.
    Mulla on 9,7 männät joista sorvattu se kakku pois päältä, 135mm veivit, 76,8mm isku.
    Ja 2-litrasen kansi, palotiloihin ei koskettu.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • jii.veivo
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 564
      • Haapavesi

      Originally posted by JJT View Post
      Kyllä kait ainakin 9,7:1 puristeisesta männästä kärsii ottaa.
      Mulla on 9,7 männät joista sorvattu se kakku pois päältä, 135mm veivit, 76,8mm isku.
      Ja 2-litrasen kansi, palotiloihin ei koskettu.
      Kärsii mullahan on samanlainen kombinaatio tuossa e30:ssä, mutta kuinka käy vakio iskulla, jääkö laki huonon malliseksi?
      e38 750ial
      Husaberg 650 fs -05
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

      Comment

      • hobro
        Bimmer Rookie
        • Dec 2007
        • 45
        • pk-seutu

        puristuksista..
        eli mitkähän mahtaisi olla tälläisellä paketilla?
        m20b25 lohko
        -m52b28 kampi
        -m50b25 kanget
        -m50b25 männät
        -m20b25 kansi.

        tai mikä olisi suositeltava paketti turbotukseen +350hv tavotteille. tai millä edellämainitusta paketista saisi sovellettua sopivan?
        tänään tehään pönttö
        vessat:
        -mb 300tdt st
        lada 1200L old skool (nappis)
        escort xr3i kuitupulkka

        ex sex-888

        Comment

        • eco726
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 70
          • kainuu

          Originally posted by hobro View Post
          puristuksista..
          eli mitkähän mahtaisi olla tälläisellä paketilla?
          m20b25 lohko
          -m52b28 kampi
          -m50b25 kanget
          -m50b25 männät
          -m20b25 kansi.

          tai mikä olisi suositeltava paketti turbotukseen +350hv tavotteille. tai millä edellämainitusta paketista saisi sovellettua sopivan?


          Muut käy mutta männät ei, ei edes vanos männät. m54b30 männillä toimivan saisi, mutta mäntien saatavuus käytettynä huono. m20b20/23/27 130mm kangilla ja m50b25 vanos männillä aika sopiva puristussuhde turbolle,mutta kankien kestävyys vähän arveluttava.Mittatilaus männät tohon sun ehdottamaan pakettiin varmaan paras ratkaisu...
          Last edited by eco726; 27-04-2009, 15:54.
          Lisää vettä viinaan,mummo irvistää..

          Comment

          • hobro
            Bimmer Rookie
            • Dec 2007
            • 45
            • pk-seutu

            Originally posted by eco726 View Post
            Muut käy mutta männät ei, ei edes vanos männät. m54b30 männillä toimivan saisi, mutta mäntien saatavuus käytettynä huono. m20b20/23/27 130mm kangilla ja m50b25 vanos männillä aika sopiva puristussuhde turbolle,mutta kankien kestävyys vähän arveluttava.Mittatilaus männät tohon sun ehdottamaan pakettiin varmaan paras ratkaisu...


            entäs jos tekis toisen vaihtoehdon?
            m20b25 kampi
            muuten samat edellämainitut hilppeet
            ja kummat männät vanos tai non vanos?
            tänään tehään pönttö
            vessat:
            -mb 300tdt st
            lada 1200L old skool (nappis)
            escort xr3i kuitupulkka

            ex sex-888

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              Originally posted by hobro View Post
              entäs jos tekis toisen vaihtoehdon?
              m20b25 kampi
              muuten samat edellämainitut hilppeet
              ja kummat männät vanos tai non vanos?
              Paljonko tehoa hakusessa ja mihin käyttöön?
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • hobro
                Bimmer Rookie
                • Dec 2007
                • 45
                • pk-seutu

                Originally posted by Jasu View Post
                Paljonko tehoa hakusessa ja mihin käyttöön?

                turbo käyttöön ja 300-360hv.
                tänään tehään pönttö
                vessat:
                -mb 300tdt st
                lada 1200L old skool (nappis)
                escort xr3i kuitupulkka

                ex sex-888

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Originally posted by hobro View Post
                  turbo käyttöön ja 300-360hv.
                  Millä turbolla?
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • hobro
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2007
                    • 45
                    • pk-seutu

                    Originally posted by Jasu View Post
                    Millä turbolla?
                    tarkkaa tietoa ei ole vielä. vasta aloitettu ja raaka kone vasta koneistettu. luultavasti gt-37, hx35-40. to4. myös masterin ahdin vaihtoehtona.
                    tänään tehään pönttö
                    vessat:
                    -mb 300tdt st
                    lada 1200L old skool (nappis)
                    escort xr3i kuitupulkka

                    ex sex-888

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Originally posted by hobro View Post
                      tarkkaa tietoa ei ole vielä. vasta aloitettu ja raaka kone vasta koneistettu. luultavasti gt-37, hx35-40. to4. myös masterin ahdin vaihtoehtona.
                      HX40 vain kiinni. m20b25 kampura, m50/m52 135mm veivit ja m20b25 8.8:1 männät (mäntiä kannattaa hieman sorvata, ei pakko).
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • qizmo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 234

                        oiskos järkee ottaa b25 lohkosta 2mm siivu pois. jos tekis 2.7litraseksi omilla männillä/kannella. 130 kanget tulisi.

                        eikös mäntä tulisi samalle korkeudelle kun vakiossa?
                        kanget 135mm--> 130mm -5mm
                        kampi 75mm --> 81mm +3mm
                        lohkosta pois 2mm tai vaikka vähän vähemmän jos varaa nostaa puristuksia

                        oisko mitään mieltä tossa niin ei tartteis mäntiä ruveta ettimään.
                        Tuossa muuten kuva männästä. osaako joku sanoa mikä puristussuhde koneessa on. ei jostain syystä löydy lohkosta moottorin tyyppikoodia
                        Attached Files
                        Last edited by qizmo; 28-04-2009, 15:08.

                        Comment

                        • Maza
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 4319
                          • Kannus/Kokkola

                          Miksi nämä kaikki stroker moottorit pitää yrittää kasata mahdollisimman lyhyellä kiertokangella ?

                          Jos vapari strokeria olisin rakentamassa niin kammeksi vaikkapa 81-84mm, kanget 135 tai jopa 140mm. Jos pienellä budjetilla liikenteessä niin männiksi vaikkapa x30i tai ehkäpä s50. Luulisi pienellä lohkon/männänlaen hienosäädöllä osuvan korkeudetkin kohdalleen (ei nyt ole tarkkoja speksejä saatavilla). Tietysti palotilan muoto ei enää noilla "ei m20" männillä ole enää mikään optimi, mutta eipä se taida olla etan männilläkään.

                          Comment

                          • Lep1
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 396
                            • Keminmaa

                            Originally posted by Maza View Post
                            Miksi nämä kaikki stroker moottorit pitää yrittää kasata mahdollisimman lyhyellä kiertokangella ?

                            Jos vapari strokeria olisin rakentamassa niin kammeksi vaikkapa 81-84mm, kanget 135 tai jopa 140mm. Jos pienellä budjetilla liikenteessä niin männiksi vaikkapa x30i tai ehkäpä s50. Luulisi pienellä lohkon/männänlaen hienosäädöllä osuvan korkeudetkin kohdalleen (ei nyt ole tarkkoja speksejä saatavilla). Tietysti palotilan muoto ei enää noilla "ei m20" männillä ole enää mikään optimi, mutta eipä se taida olla etan männilläkään.
                            jos ton tekee eta 10,2 männil ja 81 kammel niin millä veiveil tuo ois parhain laittaa
                            e46 330xia 00
                            e3 3.0Sa 77
                            e30 325i 89 cabrio
                            e30 320i 88
                            e32 735iL 88
                            e30 318is 90
                            e28 520i 86
                            e30 320i 89

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Originally posted by Lep1 View Post
                              jos ton tekee eta 10,2 männil ja 81 kammel niin millä veiveil tuo ois parhain laittaa
                              130mm.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                Onko muuten kukaan kokeillut 140mm kankia 84mm iskulla, mahtuuko?
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎