Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S4Driver
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 572
    • Kaukana

    Rutut

    Voisko joku osaava laskea kyselemäni setin ruttuja? Itsellä ei järki riitä moiseen.

    Comment

    • Blacksatin
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 954
      • Mäntsälä

      Täällä voi laskea:

      Comment

      • S4Driver
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 572
        • Kaukana

        Kiitokset hyvästä linkistä

        Mäntä 83.99
        Isku 81mm
        kannentiivisteen halk. 84mm?
        Kansitiivarin paksuus puristettuna? 2.05mm puristamaton
        palotila 42.5cc
        Mäntä suurinpiirtein tasainen +-0
        Mäntien laen etäisyys kansitasosta +3.25

        Rutut 7.20:1
        Laskettu puristamattomalla tiivarilla.
        Mäntä vanos M50B25 KH 32.55, M20B25 KH 34.2 joka jää 1.6mm lohkotason alapuolelle.
        Joten M50 mäntä 1.65mm enemmän eli yht 3.25mm tason alle.
        ETAN kampi, 130mm kanget ja ko M50 männät.
        Lohko oikaistu, ei tietoa paljonko, kansi oikaistaan, joten rutut ehkä vähän nousee.
        Kellään tietoa paljonko tiiviste puristuu kasaan?
        Kannentiivarin halkaisija?
        Ton 1.6mm lohkotason alapuolelle M20B25 männillä löysin vanhasta postauksesta PPF:n sivuilta. Tarkistin vielä Mahlen mäntä katalookista. Mäntien mitat on oikein.

        Rutut näyttäis olevan aika kohdillaan ja vähän on varaakin nousta.

        Vai onko joku asia aivan päin persettä.
        Viisaammat valaiskoon asiaa.
        Ja autohan ei ole vapari.
        Last edited by S4Driver; 09-01-2009, 09:11.

        Comment

        • S4Driver
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 572
          • Kaukana

          -

          Pohdinnat jatkuu.:think
          Löysin suht edulliset takomännät.
          85mm
          KH34,7
          männissä 3,8mm syvä monttu jonka tilavuus 14,5cc
          paino tapin kanssa 418gr.
          Laskurilla laskettuna rutut 7.1.
          Jos sipasis lohkosta 1mm jolloin etäisyys tasoon olis 0,1mm niin rutut olis 7.6.
          Aika passelit vai onko muita mielipiteitä?
          Taitaa juuri kestää ton 85mm porauksen?
          Tilavuudeksi tuli noin 2757ccm.
          Kun vielä joku tietäisi paljonko se 2.05mm kannentiiviste puristuu niin sais laskut oikein, ettei tarvii arpoa.
          Taitaa se 2.05mm olla mitta puristettuna. Näin ainakin searchia käyttäneenä uskon/luulen asian olevan näin.
          Last edited by S4Driver; 09-01-2009, 15:47.

          Comment

          • Racink
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 840
            • Jkl

            Originally posted by S4Driver View Post
            Kun vielä joku tietäisi paljonko se 2.05mm kannentiiviste puristuu niin sais laskut oikein, ettei tarvii arpoa.
            Tästä luulisi löytyvän ainakin jotain juttua searchilla, on ainakin ennen asiasta täällä höpisty. Mutta joskus mittasin jonkun ikivanhan käytössä olleen tarvike tiivisteen(Victor Reinz) mikrometrillä ja se oli muistaakseni aika tasan 2mm paksu liekkirenkaasta, eli ei juurikaan ollut kasaan painunut jos lähtökohta on ollut tuo 2.05, siitä kun ei ole tietoa. Tai sitten mitat on ilmoitettu "puristettuina" jo valmiiksi.

            Comment

            • Miuge
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 628
              • Tampere


              Kiinnostuneille M20B28 projekti vaihe vaiheelta, kuvien kera. Ei mitään uutta, mutta asiallinen sivu, toteutus sama vanha: M52B28 kampi, M20B20 veivit, M20B25 mukit. Vähän tollanenkin pyöris mielessä, harmi että menin hukkaan B20 koneen, josta ois saanu aineksia tohon soppaan.

              Samalta sivulta löyty läppärunko projekti, veikkaisin että tulee halvemmaksi vrt m3 läppärunkojen kovan oloisiin hintoihin.
              Webshop - MRT Engineering
              Facebook - MRT Engineering
              Instagram - mrtengineering
              YouTube - miugemrt

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Originally posted by S4Driver View Post
                Pohdinnat jatkuu.:think
                Löysin suht edulliset takomännät.
                85mm
                KH34,7
                männissä 3,8mm syvä monttu jonka tilavuus 14,5cc
                paino tapin kanssa 418gr.
                Laskurilla laskettuna rutut 7.1.
                Jos sipasis lohkosta 1mm jolloin etäisyys tasoon olis 0,1mm niin rutut olis 7.6.
                Aika passelit vai onko muita mielipiteitä?
                Taitaa juuri kestää ton 85mm porauksen?
                Tilavuudeksi tuli noin 2757ccm.
                Kun vielä joku tietäisi paljonko se 2.05mm kannentiiviste puristuu niin sais laskut oikein, ettei tarvii arpoa.
                Taitaa se 2.05mm olla mitta puristettuna. Näin ainakin searchia käyttäneenä uskon/luulen asian olevan näin.
                Aivan varmasti kestää 85mm porauksen. Saako udella että minkä männät?
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • S4Driver
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 572
                  • Kaukana

                  -

                  Stanu kokoiset Supertechin evo8 männät. Tilasin kuitenkin jo mittatilausmännät ja kanget, joten saas nähdä saisko jonkinlaita numeronmurskainta aikaiseksi.
                  Kanget kestää 250hv/pala ja männät enemmmän.
                  Karkaa mopo käsistä...
                  Moottorinohjaus hankittu.
                  Last edited by S4Driver; 18-01-2009, 17:53.

                  Comment

                  • Poje^
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 451
                    • Simo

                    2.6

                    juu eli ois tommone 2.0 koneesta väsätty 2.6 ja ajattelin että minkälaiset männät kannattaisi laittaa ku turbottaa??? mitkä puristukset kannattaisi olla ja mistä saisi mäntiä edullisesti ??????
                    E30 325i M-Tech 2
                    E91 320Da M-Sport

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Originally posted by Poje^ View Post
                      juu eli ois tommone 2.0 koneesta väsätty 2.6 ja ajattelin että minkälaiset männät kannattaisi laittaa ku turbottaa??? mitkä puristukset kannattaisi olla ja mistä saisi mäntiä edullisesti ??????
                      Mikä poraus, mitkä tehotavoitteet ja paljonko on edullisesti?
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • Poje^
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 451
                        • Simo

                        83.40 ja hinnalle on aiva sama tehoja jos saisi 220-270..... nehän riippuvat taas ahdoistakin....
                        E30 325i M-Tech 2
                        E91 320Da M-Sport

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          Originally posted by Poje^ View Post
                          83.40 ja hinnalle on aiva sama tehoja jos saisi 220-270..... nehän riippuvat taas ahdoistakin....
                          Poraat hieman ja laitat vaikka m20b25:n 8.8:1 männät sinne. (niitä saa käytettynä 50-100 eurolla sarjan) Uusien turbomäntien hinnat ovat 1200-1400e välissä.
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • Poje^
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2008
                            • 451
                            • Simo

                            2.6

                            eli porata 84mm
                            E30 325i M-Tech 2
                            E91 320Da M-Sport

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6689
                              • .......

                              Kestääkö tuo b20 lohko sitten turbokäytössä tuolla porauksella?

                              Itse laittaisin ennemmin sen pelkän 2,3 akselin vakioporauksella.
                              e: ainiin, konees onkin jo porattu.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                Originally posted by Poje^ View Post
                                eli porata 84mm
                                Se on yksi tapa. Mutta suosittelen kuitenkin m20b25 lohkoa, sillä mielestäni tuo 84 poraus sun lohkoon on liian suuri. (varsinkin kun vielä paineistetaan) Btw. mitkä männät ja kansi sulla on?
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎