Rutut 7.20:1
Laskettu puristamattomalla tiivarilla.
Mäntä vanos M50B25 KH 32.55, M20B25 KH 34.2 joka jää 1.6mm lohkotason alapuolelle.
Joten M50 mäntä 1.65mm enemmän eli yht 3.25mm tason alle.
ETAN kampi, 130mm kanget ja ko M50 männät.
Lohko oikaistu, ei tietoa paljonko, kansi oikaistaan, joten rutut ehkä vähän nousee.
Kellään tietoa paljonko tiiviste puristuu kasaan?
Kannentiivarin halkaisija?
Ton 1.6mm lohkotason alapuolelle M20B25 männillä löysin vanhasta postauksesta PPF:n sivuilta. Tarkistin vielä Mahlen mäntä katalookista. Mäntien mitat on oikein.
Rutut näyttäis olevan aika kohdillaan ja vähän on varaakin nousta.
Vai onko joku asia aivan päin persettä.
Viisaammat valaiskoon asiaa.
Ja autohan ei ole vapari.
Pohdinnat jatkuu.:think
Löysin suht edulliset takomännät.
85mm
KH34,7
männissä 3,8mm syvä monttu jonka tilavuus 14,5cc
paino tapin kanssa 418gr.
Laskurilla laskettuna rutut 7.1.
Jos sipasis lohkosta 1mm jolloin etäisyys tasoon olis 0,1mm niin rutut olis 7.6.
Aika passelit vai onko muita mielipiteitä?
Taitaa juuri kestää ton 85mm porauksen?
Tilavuudeksi tuli noin 2757ccm.
Kun vielä joku tietäisi paljonko se 2.05mm kannentiiviste puristuu niin sais laskut oikein, ettei tarvii arpoa.
Taitaa se 2.05mm olla mitta puristettuna. Näin ainakin searchia käyttäneenä uskon/luulen asian olevan näin.
Kun vielä joku tietäisi paljonko se 2.05mm kannentiiviste puristuu niin sais laskut oikein, ettei tarvii arpoa.
Tästä luulisi löytyvän ainakin jotain juttua searchilla, on ainakin ennen asiasta täällä höpisty. Mutta joskus mittasin jonkun ikivanhan käytössä olleen tarvike tiivisteen(Victor Reinz) mikrometrillä ja se oli muistaakseni aika tasan 2mm paksu liekkirenkaasta, eli ei juurikaan ollut kasaan painunut jos lähtökohta on ollut tuo 2.05, siitä kun ei ole tietoa. Tai sitten mitat on ilmoitettu "puristettuina" jo valmiiksi.
Kiinnostuneille M20B28 projekti vaihe vaiheelta, kuvien kera. Ei mitään uutta, mutta asiallinen sivu, toteutus sama vanha: M52B28 kampi, M20B20 veivit, M20B25 mukit. Vähän tollanenkin pyöris mielessä, harmi että menin hukkaan B20 koneen, josta ois saanu aineksia tohon soppaan.
Samalta sivulta löyty läppärunko projekti, veikkaisin että tulee halvemmaksi vrt m3 läppärunkojen kovan oloisiin hintoihin.
Pohdinnat jatkuu.:think
Löysin suht edulliset takomännät.
85mm
KH34,7
männissä 3,8mm syvä monttu jonka tilavuus 14,5cc
paino tapin kanssa 418gr.
Laskurilla laskettuna rutut 7.1.
Jos sipasis lohkosta 1mm jolloin etäisyys tasoon olis 0,1mm niin rutut olis 7.6.
Aika passelit vai onko muita mielipiteitä?
Taitaa juuri kestää ton 85mm porauksen?
Tilavuudeksi tuli noin 2757ccm.
Kun vielä joku tietäisi paljonko se 2.05mm kannentiiviste puristuu niin sais laskut oikein, ettei tarvii arpoa.
Taitaa se 2.05mm olla mitta puristettuna. Näin ainakin searchia käyttäneenä uskon/luulen asian olevan näin.
Aivan varmasti kestää 85mm porauksen. Saako udella että minkä männät?
Stanu kokoiset Supertechin evo8 männät. Tilasin kuitenkin jo mittatilausmännät ja kanget, joten saas nähdä saisko jonkinlaita numeronmurskainta aikaiseksi.
Kanget kestää 250hv/pala ja männät enemmmän.
Karkaa mopo käsistä...
Moottorinohjaus hankittu.
juu eli ois tommone 2.0 koneesta väsätty 2.6 ja ajattelin että minkälaiset männät kannattaisi laittaa ku turbottaa??? mitkä puristukset kannattaisi olla ja mistä saisi mäntiä edullisesti ??????
juu eli ois tommone 2.0 koneesta väsätty 2.6 ja ajattelin että minkälaiset männät kannattaisi laittaa ku turbottaa??? mitkä puristukset kannattaisi olla ja mistä saisi mäntiä edullisesti ??????
Mikä poraus, mitkä tehotavoitteet ja paljonko on edullisesti?
83.40 ja hinnalle on aiva sama tehoja jos saisi 220-270..... nehän riippuvat taas ahdoistakin....
Poraat hieman ja laitat vaikka m20b25:n 8.8:1 männät sinne. (niitä saa käytettynä 50-100 eurolla sarjan) Uusien turbomäntien hinnat ovat 1200-1400e välissä.
Se on yksi tapa. Mutta suosittelen kuitenkin m20b25 lohkoa, sillä mielestäni tuo 84 poraus sun lohkoon on liian suuri. (varsinkin kun vielä paineistetaan) Btw. mitkä männät ja kansi sulla on?
Comment