Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paksu-pena
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 53
    • finland

    Tietääkö kukaan mihinkä momenttiin nuo kiertokankien pultit pitää vetää?
    Alfamer/haynesin oppaan mukaan 20Nm mutta tuntus melko löysältä?

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6689
      • .......

      Originally posted by paksu-pena View Post
      Tietääkö kukaan mihinkä momenttiin nuo kiertokankien pultit pitää vetää?
      Alfamer/haynesin oppaan mukaan 20Nm mutta tuntus melko löysältä?
      Vaihe 1: 20nm
      Vaihe 2: 70 astetta

      Näin m20/m40 moottoreissa
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • penari
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 594
        • Vihanti

        M20b25, Onko mahollista saada irti 236hv/273nm konetehoa? :think:


        täydellinen koneremontti:
        poraus 83mm
        Mahlen männät
        Puristussuhde 10.6
        catcams 272 nokka
        Peltipakosarja
        F01 730d semivoll
        e30 325 turbo m-tech2

        Comment

        • zJark
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 740
          • Ylöjärvi

          Originally posted by penari View Post
          M20b25, Onko mahollista saada irti 236hv/273nm konetehoa? :think:


          täydellinen koneremontti:
          poraus 83mm
          Mahlen männät
          Puristussuhde 10.6
          catcams 272 nokka
          Peltipakosarja
          On.
          Mutta ei tolla kokoonpanolla.

          m20b25 poraus on 84mm. Unohda suosilla tuo pienempi lohko ja hommaa b25 lohko jos kerta porautat ja teet täydellistä remonttia.
          Siihen myydään suoraan sopivia korkeapuristeisia(12:1) mäntiä jotka on vähäniinku tehty tuohon kyseiseen myllyyn.
          Nokaltakin vaaditaan jo vähän enemmän kuin tuo, jotta saavuttasit noi teholukemat.
          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

          Comment

          • penari
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 594
            • Vihanti

            Originally posted by zJark View Post
            On.
            Mutta ei tolla kokoonpanolla.

            m20b25 poraus on 84mm. Unohda suosilla tuo pienempi lohko ja hommaa b25 lohko jos kerta porautat ja teet täydellistä remonttia.
            Siihen myydään suoraan sopivia korkeapuristeisia(12:1) mäntiä jotka on vähäniinku tehty tuohon kyseiseen myllyyn.
            Nokaltakin vaaditaan jo vähän enemmän kuin tuo, jotta saavuttasit noi teholukemat.

            Juu tarkotin 84mm, kirjotusvirhe.

            En ole rakentamassa, vaan ostamassa kyseistä myllyä. Penkkipaperit löytyy nuista tehoista.

            Rupes vaan epäilyttää, notta lähteekö tuon verran tehoa
            F01 730d semivoll
            e30 325 turbo m-tech2

            Comment

            • zJark
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 740
              • Ylöjärvi

              Originally posted by penari View Post
              Juu tarkotin 84mm, kirjotusvirhe.

              En ole rakentamassa, vaan ostamassa kyseistä myllyä. Penkkipaperit löytyy nuista tehoista.

              Rupes vaan epäilyttää, notta lähteekö tuon verran tehoa
              OK
              Tehoista niin 2.5l tilavuudella on hevonpuppua. Varsinkin kun muutoksia ei siis oikeestaan ole kuin tuo mieto käki.
              81mm kammella ollaan jo lähempänä mutta en usko siitäkään ihan heti.

              Tarkempia speksejä kyselet, mitä on sisällä, niin voit vähän päätellä todellista voimaa.
              MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
              +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

              Comment

              • penari
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 594
                • Vihanti

                Originally posted by zJark View Post
                OK
                Tehoista niin 2.5l tilavuudella on hevonpuppua. Varsinkin kun muutoksia ei siis oikeestaan ole kuin tuo mieto käki.
                81mm kammella ollaan jo lähempänä mutta en usko siitäkään ihan heti.

                Tarkempia speksejä kyselet, mitä on sisällä, niin voit vähän päätellä todellista voimaa.


                Papereista sen verran että max teho 6100rpm.

                Tehopaperissa myös merkintä Unichip+säätö. eli kyseessä taitaa olla ohjelmoitava lastu?

                pyöräteho 205 hv.

                voin laittaa privalla sulle nuita lappuja jos kiinnostaa?
                Last edited by penari; 11-08-2009, 18:41.
                F01 730d semivoll
                e30 325 turbo m-tech2

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by penari View Post
                  Papereista sen verran että max teho 6100rpm.

                  Tehopaperissa myös merkintä Unichip+säätö. eli kyseessä taitaa olla ohjelmoitava lastu?

                  pyöräteho 205 hv.

                  voin laittaa privalla sulle nuita lappuja jos kiinnostaa?
                  Ei ikinä. Ei tolla nenällä, ei tolla tilavuudella M20 motista.

                  edit: paitsi jos enjoi teki sen, sitte se voi olla jopa b20 :think
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • penari
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 594
                    • Vihanti

                    Originally posted by Cell View Post
                    Ei ikinä. Ei tolla nenällä, ei tolla tilavuudella M20 motista.
                    :think: Selvennäppä vähän, miksi ei?
                    F01 730d semivoll
                    e30 325 turbo m-tech2

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Eikö kellot soi yhtään, +60hp peltipakosarjalla ja miedolla katunokalla.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • penari
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 594
                        • Vihanti

                        Originally posted by Cell View Post
                        Eikö kellot soi yhtään, +60hp peltipakosarjalla ja miedolla katunokalla.
                        E: pistin privaa:
                        Last edited by penari; 11-08-2009, 18:53.
                        F01 730d semivoll
                        e30 325 turbo m-tech2

                        Comment

                        • ZoMbiE
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2583
                          • Lohja, Virkkala

                          Tuossa on joko lappu fuulaa, tai niinkuin yleensä, penkkitulos on "hieman" yläkanttiin...

                          Juuri omani penkitin ja on hiukan enemmän tehty muutoksia, lukemiksi ~230/290 tossa kesäkuun lopussa...

                          Comment

                          • penari
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 594
                            • Vihanti

                            Originally posted by ZoMbiE View Post
                            Tuossa on joko lappu fuulaa, tai niinkuin yleensä, penkkitulos on "hieman" yläkanttiin...

                            Juuri omani penkitin ja on hiukan enemmän tehty muutoksia, lukemiksi ~230/290 tossa kesäkuun lopussa...

                            Jep, näin täytyy uskoa. Pitää ottaa vähän enemmän selvää tosta koneesta.
                            F01 730d semivoll
                            e30 325 turbo m-tech2

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Ei oo kyllä tuon koneen penkkilappu, tai sitten on häröin koskaan. Todella rankasti siloteltu käyrä muutenkin, näyttää siltä kuin joku ois photoshopilla piirtänyt.

                              M20 motti joka piirtää rajarille asti suoraa vääntökäyrää = jyrkästi nousevaa tehokäyrää on jo melkonen juttu tommosella nokalla.

                              Vertailuksi 2,7l motti 288 asteisella schrickillä:
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • ViperHawk
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2005
                                • 312
                                • Joensuu

                                Originally posted by penari View Post
                                :think: Selvennäppä vähän, miksi ei?
                                Vakio m20b25 imusarja on suunniteltu antamaan vääntöhuippu vähän yli 4000 kierroksen kohdalla. Imusarjan imuputkien pituus ja halkaisija on mitoitettu antamaan kyseisellä kierrosluvulla imupulseille resonointi efekti joka lisää sylinterien täytöstä. Samoin imusarja ja imupuoli on suunniteltu antamaan järkevä vääntökäyrä koko moottorin käytettävälle kierrosalueelle.

                                Jotta 2.5 litrasta saataisiin noin 270Nm irti, pitäisi karkeasti laskien saada sylintereihin 110% täytös kun mäntä on imutahdissa. Eli noin 10% sylinterin tivuuden verran lisää tavaraa sisään.Tämä on mahdollista jos moottorin imupuoli on mitoitettu synnyttämään ylipainetta imuvettiiliin taakse sen auetessa. Vakioimusarjalla saavutettaan vakionokalla tai lievillä virinokilla 90% - 100% täytös sylinteriin. Kannen virtausominaisuudet, mutta myös kannen imupuolen koko vaikuttaa sylinterin täytökseen. Suuruus ei välttämättä tarkoita aina parasta.

                                110% prosentin täytös on mahdollinen jos koneessa olisi juuri oikean mittaiset imuputket ja mielellään vähän ilmanvirtausta häiritsevä imupuoli. Samoin nokka-akselin pitää olla oikeanlainen ja kansi pitää olla oikein tehty. Eli kaljana ja makkarana läppärungot mit kunnvirinokka.

                                Pakoputkistoon/puoleen vaikuttaa myös aika monta jännää asia....jätän käsitetelemättä nyt.

                                Jos mitään muuta ei jäänyt mieleen niin kaikki imuröörin ja pakoröörin välillä vaikuttaa lopputulokseen. Startissa vika.
                                E30 -90 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎