M20b25, Onko mahollista saada irti 236hv/273nm konetehoa? :think:
täydellinen koneremontti:
poraus 83mm
Mahlen männät
Puristussuhde 10.6
catcams 272 nokka
Peltipakosarja
On.
Mutta ei tolla kokoonpanolla.
m20b25 poraus on 84mm. Unohda suosilla tuo pienempi lohko ja hommaa b25 lohko jos kerta porautat ja teet täydellistä remonttia.
Siihen myydään suoraan sopivia korkeapuristeisia(12:1) mäntiä jotka on vähäniinku tehty tuohon kyseiseen myllyyn.
Nokaltakin vaaditaan jo vähän enemmän kuin tuo, jotta saavuttasit noi teholukemat.
MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
m20b25 poraus on 84mm. Unohda suosilla tuo pienempi lohko ja hommaa b25 lohko jos kerta porautat ja teet täydellistä remonttia.
Siihen myydään suoraan sopivia korkeapuristeisia(12:1) mäntiä jotka on vähäniinku tehty tuohon kyseiseen myllyyn.
Nokaltakin vaaditaan jo vähän enemmän kuin tuo, jotta saavuttasit noi teholukemat.
Juu tarkotin 84mm, kirjotusvirhe.
En ole rakentamassa, vaan ostamassa kyseistä myllyä. Penkkipaperit löytyy nuista tehoista.
Rupes vaan epäilyttää, notta lähteekö tuon verran tehoa
En ole rakentamassa, vaan ostamassa kyseistä myllyä. Penkkipaperit löytyy nuista tehoista.
Rupes vaan epäilyttää, notta lähteekö tuon verran tehoa
OK
Tehoista niin 2.5l tilavuudella on hevonpuppua. Varsinkin kun muutoksia ei siis oikeestaan ole kuin tuo mieto käki.
81mm kammella ollaan jo lähempänä mutta en usko siitäkään ihan heti.
Tarkempia speksejä kyselet, mitä on sisällä, niin voit vähän päätellä todellista voimaa.
MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
OK
Tehoista niin 2.5l tilavuudella on hevonpuppua. Varsinkin kun muutoksia ei siis oikeestaan ole kuin tuo mieto käki.
81mm kammella ollaan jo lähempänä mutta en usko siitäkään ihan heti.
Tarkempia speksejä kyselet, mitä on sisällä, niin voit vähän päätellä todellista voimaa.
Papereista sen verran että max teho 6100rpm.
Tehopaperissa myös merkintä Unichip+säätö. eli kyseessä taitaa olla ohjelmoitava lastu?
pyöräteho 205 hv.
voin laittaa privalla sulle nuita lappuja jos kiinnostaa?
Ei oo kyllä tuon koneen penkkilappu, tai sitten on häröin koskaan. Todella rankasti siloteltu käyrä muutenkin, näyttää siltä kuin joku ois photoshopilla piirtänyt.
M20 motti joka piirtää rajarille asti suoraa vääntökäyrää = jyrkästi nousevaa tehokäyrää on jo melkonen juttu tommosella nokalla.
Vakio m20b25 imusarja on suunniteltu antamaan vääntöhuippu vähän yli 4000 kierroksen kohdalla. Imusarjan imuputkien pituus ja halkaisija on mitoitettu antamaan kyseisellä kierrosluvulla imupulseille resonointi efekti joka lisää sylinterien täytöstä. Samoin imusarja ja imupuoli on suunniteltu antamaan järkevä vääntökäyrä koko moottorin käytettävälle kierrosalueelle.
Jotta 2.5 litrasta saataisiin noin 270Nm irti, pitäisi karkeasti laskien saada sylintereihin 110% täytös kun mäntä on imutahdissa. Eli noin 10% sylinterin tivuuden verran lisää tavaraa sisään.Tämä on mahdollista jos moottorin imupuoli on mitoitettu synnyttämään ylipainetta imuvettiiliin taakse sen auetessa. Vakioimusarjalla saavutettaan vakionokalla tai lievillä virinokilla 90% - 100% täytös sylinteriin. Kannen virtausominaisuudet, mutta myös kannen imupuolen koko vaikuttaa sylinterin täytökseen. Suuruus ei välttämättä tarkoita aina parasta.
110% prosentin täytös on mahdollinen jos koneessa olisi juuri oikean mittaiset imuputket ja mielellään vähän ilmanvirtausta häiritsevä imupuoli. Samoin nokka-akselin pitää olla oikeanlainen ja kansi pitää olla oikein tehty. Eli kaljana ja makkarana läppärungot mit kunnvirinokka.
Pakoputkistoon/puoleen vaikuttaa myös aika monta jännää asia....jätän käsitetelemättä nyt.
Jos mitään muuta ei jäänyt mieleen niin kaikki imuröörin ja pakoröörin välillä vaikuttaa lopputulokseen. Startissa vika.
Comment