m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Sulta tippuu sylintereitä pois pelistä noilla kierroksilla syystä tai toisesta. Nokilla ei ole väliä eikä varsinkaan miedoilla nokilla, sata astetta suuremmilla aukioloajoillakin nokista johtuvat käyntiongelmat on vain tyhjäkäyntikierrosalueella.

    Mikä moottorinohjaus?

    Edit: Mullakin tekee noin alueella 1500-3000 E85:llä pintakaasulla kun overlappia on liikaa eli pakokaasuntakaisinkierrätystä liikaa, ts vanos pitää pitää myöhäisellä pintakaasulla E85:llä melko pitkään. Mutta mulla on 30-40 astetta enemmän kummassakin nokassa ja ne on ajoitette perusasetuksessakin suurelle overlapille mutta likistyksiäkin on vakiota enemmän. Mutta oleellisin taitaa olla se vanos eli mahdollisesti vakionenilläkin(oleellista pakovenan sulkeutumisasteet, onko tuo pakonokka ajoitettu myöhäiselle?) E85:llä homma kusee jos vanos on aikaisella liian pienellä kuormituksella. M52 ei tästä tykkää, monella muulla moottorityypillä E85:n kulutus saadaan pieneksi pintakaasun todella suurella overlapilla.
    Moottorinohjauksena on megasquirt. Enkä usko että varsinaisesti puuttuis pyttyjä pelistä pois, koska pakoäänet on ihan normaalit tuon täristyksen aikanaja. Eikä myöskään mitään häiriöitä ole kierrosluvun lukemisessa. Vanoksella ei oikeestaan ole tohon tutinaan vaikutusta, oli kummassa asennossa vaan. Vanoksen kytkemis kohdalla on kyllä aika suuri merkitys koneen käyttäytymiseen, mutta tutinaan se ei vaikuta. Pakonokka on millin auki ykk:ssa.

    EDIT pitääkö tuota koittaa sit ajaa vähän bensalla, että näkis johtuuko vika vain RE85:stä.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    mikäs idea on lyhentää imusarjaa?
    Saadaan viritystaajuutta nostettua. Tosin M50-sarjan viritystaajuus on muutenkin todella korkea, varsinkin virinokille kannattaisi ennemmin pidentää putkia....

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    mikäs idea on lyhentää imusarjaa?

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Riippuen toki siitä mistä olet sarjaasi lyhentänyt, mutta minä kokeilisin liiman sijaan/kanssa silikoniletkun pätkiä ja klemmareita. Tartuntapinta liimalle on lopulta aika pieni ja imusarjan kammio kaasuläppineen melko painava. Tärinää ja liikettä saattaa tulla tuista huolimatta.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Kentin rabitbondia. On kallis, mutta hyvä ja kestävä. Liimasin M60 imusarjan tötteröt sillä ja hyvin tarttui kiinni. Oletettavasti vastaavaa muovia m50 imusarjassa. Ottaa metalliin, lasiin yms yhtälailla.

    Leave a comment:

Working...
X