m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Muurahainen
    replied
    Originally posted by Ardi00 View Post
    eli wtf. Eli 3.2 koneen sinne voi laittaa ja voiko sen jälkeen päin ahtaa vielä??
    No periaatteessa jos teho on ahtamisen jälkeen 144kW + 20% = 172.8kW
    Last edited by Muurahainen; 28-11-2015, 10:46.

Leave a comment:

• Ardi00
    replied
    Originally posted by TeemuM View Post
    Eiks se 25% tilavuuden kasvattaminen ole sallittu, eli 3491cc.
    eli wtf. Eli 3.2 koneen sinne voi laittaa ja voiko sen jälkeen päin ahtaa vielä??

Leave a comment:

• Electroid
    replied
    Joo näin se taitaa olla... joku ajatuskatkos.

Leave a comment:

• TeemuM
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    3.2l tilavuus taitaa olla se suurin kompastuskivi. S50B30 kuristamalla?
    Eiks se 25% tilavuuden kasvattaminen ole sallittu, eli 3491cc.

c) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin
    iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin
    iskutilavuus;

Leave a comment:

• naukkis
    replied
    Originally posted by tommizillah View Post
    eikö tuohon 2.8 siis saa swapata isompaan konetta? Mutta jos tuosta 2.8 moottorista ottaisi vaparina about 250-280hp ulos, saako sitä enään leimattua?
    Itseasiassa pykälät menee niin että vaparina saat ottaa niin paljon tehoa ulos kuin saat ihan laillisesti kunhan menee käytönaikaisesta päästötestistä läpi. Iskutilavuuttakin saa nostaa 10% ilman tarvetta muutoskatsastukseen. Ahtamisen rinnastaminen moottorinvaihtoon tehojen puolesta on siis poikkeustapaus, ja päästöjen rinnataminen ahdettaessa myös moottorinvaihtoon oli joku virkamiehen aivopieru joka nyt siis vihdoin viimein saatiin peruttua.

Leave a comment:

• Electroid
    replied
    Ajatuskatkos 24h valvomisen seurauksena.
    Last edited by Electroid; 27-11-2015, 20:54. Reason: höpöjä

Leave a comment:

• tommizillah
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    M54B30 kone maksaa alkaen 1ke, ja eiköhän sen oman moottorinohjauksen saa myös E36 asennettua. Ja sitäkin pystyy säätämään, tosin ei niin helposti itse kuin M52 purkkia.

Oma +21hp M52B25 maksoi alle tonnin kaikkineen. Nokat, modattu M52 imusarja plus säätö itse tehtynä.
    Jos konetta alan swappaa niin ainoastaan M-Sarjan.

Leave a comment:

• tommizillah
    replied
    Originally posted by tompula View Post
    Minä meinaan omaani tehdä tässä talven aikana kun auto seisonnassa ihan parit jutut. Eli M50 imusarja (on siitä sekä puolesta että vastaan, sittenpähän näkee käppyröistä), softa ja peltisarja. Pohdin pitkään noita nokkia, mutta ne sai nyt jäädä, cat camsin nokat oli suunnittelussa. Itseasiassa oikeastaan tuon trafin uusien määräyksien takia (avasi kivasti muita mahdollisuuksia)

Tosiaan jarrulla kävin vakiona, keväällä sitten tuumaillaan kun kesärengaskelit palaa että oliko tuosta operaatiosta mitään hyötyä. Noin 500€ makso palikat.
    Itse olen myös meinannut talven aikaan vaihtaa m50 imusarjan , kytkimen, ja samassa kevyemmän vauhtiksen kiinni. Samaan syssyyn myös putkisto "super sprint". Ja joku softa. Nokkia pitää katsella kesemmällä luultavasti.

Leave a comment:

• tompula
    replied
    Minä meinaan omaani tehdä tässä talven aikana kun auto seisonnassa ihan parit jutut. Eli M50 imusarja (on siitä sekä puolesta että vastaan, sittenpähän näkee käppyröistä), softa ja peltisarja. Pohdin pitkään noita nokkia, mutta ne sai nyt jäädä, cat camsin nokat oli suunnittelussa. Itseasiassa oikeastaan tuon trafin uusien määräyksien takia (avasi kivasti muita mahdollisuuksia)

Tosiaan jarrulla kävin vakiona, keväällä sitten tuumaillaan kun kesärengaskelit palaa että oliko tuosta operaatiosta mitään hyötyä. Noin 500€ makso palikat.

Leave a comment:

• _nixu_
    replied
    M54B30 kone maksaa alkaen 1ke, ja eiköhän sen oman moottorinohjauksen saa myös E36 asennettua. Ja sitäkin pystyy säätämään, tosin ei niin helposti itse kuin M52 purkkia.

Oma +21hp M52B25 maksoi alle tonnin kaikkineen. Nokat, modattu M52 imusarja plus säätö itse tehtynä.

Leave a comment:

• tommizillah
    replied
    viriä

tuommoinen kansi tuli löydettyä foorumeilta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=311998

Vaparin viritys kiinostaisi enemmän kun turbon rakentaminen, tiedän että se on kallista. Mutta harrastuksethan maksaa
    M3 olen myös miettinyt, josta voisi jälkeen päin sitten rakentaa turbollisen version. Mutta tällä hetkellä on alla sen verran hyvänkuntoinen 2,8 että siihen kehtaisi jo sijoittaa jotain summia.

Mutta jos budjettina olisi vaikka 3-5t € mihinkäs ne sijoittaisin? Koneella ajettu 210tkm. vm 96.
    Tarkoituksena olisi kerralla löydä laadukkaat osaat sisään, ettei juuri tarvitse jälkeen päin availla. (Hinta/laatusuhteelliset osat.)
    Last edited by tommizillah; 27-11-2015, 12:23.

Leave a comment:

• Agua
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Työn teettäminen on kallista.
    Niin ja eihän näissä monestikkaan vielä ekalla kerralla onnistuta... Joskus joutuu tekemään useammankin kerran

Leave a comment:

• Remotion
    replied
    Kyllä se tuon verran on syönyt kun siihen laskee kaikki tehoihin vaikuttavat ohjelmoinnit, osat ja työt, myös putkiston osalta.

Tottakai tapoja virittää on yhtä monta kuin virittäjiäkin, itsellä tapa tehdä siten että kerran kun jonkun paikan avaa niin ei toiste tarvitse. Ja osat vähintään OEM-laatu tai yli.

Tietysti jos pitkän aikaa vahdata tarjouksia ja ostaa kaiken käytettynä ja tarvikkeena eikä ylläpidä osia ympäriltä ni tilanne varmaan toinen. Voihan sinne ostaa jytyimmät catcamsin nokat, venajouset ja ohjelmointi. Todennäköisesti voi saada sen M54B30 vastaavan piikkitehon noin 1500 tai 1000€ jos käytettynä hommaa. Mutta käykö se moottori edes tyhjäkäyntiä sen jälkeen, millainen luonne ja kestääkö kokonaisuus nipussa yhden kesän vai kaksi.
    Moottorissa kuitenkin niin monta muutakin puolta kuin vain piikkiteho tai piikkivääntö.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    5000 t€ ja teho on noussut 30 hv ?
    Työn teettäminen on kallista.

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Jos 10t€ on pikkuraha. Okei jos osaa tehdä kaiken itse niin kyllähän siitä sen 250hp+ saa irti varmaan puolella tuosta, mutta jos on siinä asemassa missä maallikot että joutuu teettämään paljon niin sanoisin että äkkiä 10t€ mennyt, ainakin itselläni on tuosta jo puolet mennyt ja tehot siinä 220...
    5000 t€ ja teho on noussut 30 hv ?

Leave a comment:

Working...
X