Originally posted by Ardi00
View Post
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by Muurahainen; 28-11-2015, 10:46.
-
Originally posted by Electroid View Post3.2l tilavuus taitaa olla se suurin kompastuskivi. S50B30 kuristamalla?
c) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin
iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin
iskutilavuus;
Leave a comment:
-
Originally posted by tommizillah View Posteikö tuohon 2.8 siis saa swapata isompaan konetta? Mutta jos tuosta 2.8 moottorista ottaisi vaparina about 250-280hp ulos, saako sitä enään leimattua?
Leave a comment:
-
Originally posted by _nixu_ View PostM54B30 kone maksaa alkaen 1ke, ja eiköhän sen oman moottorinohjauksen saa myös E36 asennettua. Ja sitäkin pystyy säätämään, tosin ei niin helposti itse kuin M52 purkkia.
Oma +21hp M52B25 maksoi alle tonnin kaikkineen. Nokat, modattu M52 imusarja plus säätö itse tehtynä.
Leave a comment:
-
Originally posted by tompula View PostMinä meinaan omaani tehdä tässä talven aikana kun auto seisonnassa ihan parit jutut. Eli M50 imusarja (on siitä sekä puolesta että vastaan, sittenpähän näkee käppyröistä), softa ja peltisarja. Pohdin pitkään noita nokkia, mutta ne sai nyt jäädä, cat camsin nokat oli suunnittelussa. Itseasiassa oikeastaan tuon trafin uusien määräyksien takia (avasi kivasti muita mahdollisuuksia)
Tosiaan jarrulla kävin vakiona, keväällä sitten tuumaillaan kun kesärengaskelit palaa että oliko tuosta operaatiosta mitään hyötyä. Noin 500€ makso palikat.
Leave a comment:
-
Minä meinaan omaani tehdä tässä talven aikana kun auto seisonnassa ihan parit jutut. Eli M50 imusarja (on siitä sekä puolesta että vastaan, sittenpähän näkee käppyröistä), softa ja peltisarja. Pohdin pitkään noita nokkia, mutta ne sai nyt jäädä, cat camsin nokat oli suunnittelussa. Itseasiassa oikeastaan tuon trafin uusien määräyksien takia (avasi kivasti muita mahdollisuuksia)
Tosiaan jarrulla kävin vakiona, keväällä sitten tuumaillaan kun kesärengaskelit palaa että oliko tuosta operaatiosta mitään hyötyä. Noin 500€ makso palikat.
Leave a comment:
-
M54B30 kone maksaa alkaen 1ke, ja eiköhän sen oman moottorinohjauksen saa myös E36 asennettua. Ja sitäkin pystyy säätämään, tosin ei niin helposti itse kuin M52 purkkia.
Oma +21hp M52B25 maksoi alle tonnin kaikkineen. Nokat, modattu M52 imusarja plus säätö itse tehtynä.
Leave a comment:
-
viriä
tuommoinen kansi tuli löydettyä foorumeilta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=311998
Vaparin viritys kiinostaisi enemmän kun turbon rakentaminen, tiedän että se on kallista. Mutta harrastuksethan maksaa
M3 olen myös miettinyt, josta voisi jälkeen päin sitten rakentaa turbollisen version. Mutta tällä hetkellä on alla sen verran hyvänkuntoinen 2,8 että siihen kehtaisi jo sijoittaa jotain summia.
Mutta jos budjettina olisi vaikka 3-5t € mihinkäs ne sijoittaisin? Koneella ajettu 210tkm. vm 96.
Tarkoituksena olisi kerralla löydä laadukkaat osaat sisään, ettei juuri tarvitse jälkeen päin availla. (Hinta/laatusuhteelliset osat.)Last edited by tommizillah; 27-11-2015, 12:23.
Leave a comment:
-
Kyllä se tuon verran on syönyt kun siihen laskee kaikki tehoihin vaikuttavat ohjelmoinnit, osat ja työt, myös putkiston osalta.
Tottakai tapoja virittää on yhtä monta kuin virittäjiäkin, itsellä tapa tehdä siten että kerran kun jonkun paikan avaa niin ei toiste tarvitse. Ja osat vähintään OEM-laatu tai yli.
Tietysti jos pitkän aikaa vahdata tarjouksia ja ostaa kaiken käytettynä ja tarvikkeena eikä ylläpidä osia ympäriltä ni tilanne varmaan toinen. Voihan sinne ostaa jytyimmät catcamsin nokat, venajouset ja ohjelmointi. Todennäköisesti voi saada sen M54B30 vastaavan piikkitehon noin 1500 tai 1000€ jos käytettynä hommaa. Mutta käykö se moottori edes tyhjäkäyntiä sen jälkeen, millainen luonne ja kestääkö kokonaisuus nipussa yhden kesän vai kaksi.
Moottorissa kuitenkin niin monta muutakin puolta kuin vain piikkiteho tai piikkivääntö.
Leave a comment:
-
Originally posted by Remotion View PostJos 10t€ on pikkuraha. Okei jos osaa tehdä kaiken itse niin kyllähän siitä sen 250hp+ saa irti varmaan puolella tuosta, mutta jos on siinä asemassa missä maallikot että joutuu teettämään paljon niin sanoisin että äkkiä 10t€ mennyt, ainakin itselläni on tuosta jo puolet mennyt ja tehot siinä 220...
Leave a comment:
Leave a comment: