m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Remotion
    replied
    menee liian offariksi
    Last edited by Remotion; 27-11-2015, 02:37.

    Leave a comment:


  • tompula
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Jos 10t€ on pikkuraha. Okei jos osaa tehdä kaiken itse niin kyllähän siitä sen 250hp+ saa irti varmaan puolella tuosta, mutta jos on siinä asemassa missä maallikot että joutuu teettämään paljon niin sanoisin että äkkiä 10t€ mennyt, ainakin itselläni on tuosta jo puolet mennyt ja tehot siinä 220...
    Pahoittelen kommenttiani, jos jäi jotenkin epäselväksi. Kommenttini oli tarkoitus viitata siihen, miten paljon uppoaa rahaa kaikenkaikiaan esim. M54B30 muutokseen, verrattuna orggis m52b28 virittämiseen, vai onko niitä m54b30 pannuja moottorinohjauksineen ihan ilmaiseksi jossain tarjolla?

    Mielestäni myös sanoin, että järkevällä budjetilla voisi saada jopa noin 250hp. Tässä kommentissa valitettavasti luotin internet lähteisiin. Ja niin tein myös sanoessani että jopa enemmän.

    Ja uskallan myös rohkeasti väittää, että sillä budjetilla, millä asennat M54B30 kiulun, käyttäen saman budjetin omaan M52B28 saat enemmän irti omasta moottoristasi.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by tompula View Post
    Periaatteessa joo, käytännön kokemusta ei ole. Mutta kaikkien vaihdettujen osien tiedot tulee otteeseen, ja toki teho pitää mitata. Ja jos lainkuuliainen on, niin onkos siinä sitten järkeä... Eikös tuosta m52b28 kuitenkin ns. järkirahalla saa lähemmäs 250 hp ja ylikin, jos verrataan esim moottorin vaihtoon m54b30. Toki jos pinkka ja osaaminen on kunnossa niin mikäettei.
    Jos 10t€ on pikkuraha. Okei jos osaa tehdä kaiken itse niin kyllähän siitä sen 250hp+ saa irti varmaan puolella tuosta, mutta jos on siinä asemassa missä maallikot että joutuu teettämään paljon niin sanoisin että äkkiä 10t€ mennyt, ainakin itselläni on tuosta jo puolet mennyt ja tehot siinä 220...

    Leave a comment:


  • tompula
    replied
    Originally posted by TeemuM View Post
    Eiks moottorin kuristaminen ole näitten uusien säännösten mukaan mahdollista? Itsellä ei ole kokemusta asiasta, mut noista säädösten kohdasta 2.1e vois mun mielestä niin tulkita.

    https://www.trafi.fi/filebank/a/1443...13_maarays.pdf
    Periaatteessa joo, käytännön kokemusta ei ole. Mutta kaikkien vaihdettujen osien tiedot tulee otteeseen, ja toki teho pitää mitata. Ja jos lainkuuliainen on, niin onkos siinä sitten järkeä... Eikös tuosta m52b28 kuitenkin ns. järkirahalla saa lähemmäs 250 hp ja ylikin, jos verrataan esim moottorin vaihtoon m54b30. Toki jos pinkka ja osaaminen on kunnossa niin mikäettei.

    Ja tuohon kuristamiseen ja sitäkautta isompaan moottoriin, olisko parempi vaihtoehto ahtaminen, sekin kun onnistuu pienillä paineilla ihan lainkirjan mukaan. Nostat sitten paineita leiman jälkeen vrt kuristusten poistaminen. Yhtä laitonta molemmat...

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Toki säätö on haasteellisempaa.
    Aftermarket ECU

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by tommizillah View Post
    eikö tuohon 2.8 siis saa swapata isompaan konetta? Mutta jos tuosta 2.8 moottorista ottaisi vaparina about 250-280hp ulos, saako sitä enään leimattua?
    No ei kerro kellekkään, et sitä on viritetty, niin onnistuuhan se ongelmitta Mut jonkun s54 swapin huomaa jo melkoinen puusilmäkin. m54b30 ois tosiaan järkevin lähtökohta, kun se on kuiteskin tehokkain, mitä saa swapata tilalle. Siitä varmasti irtoaa tuo 250-280 helpommin. Toki säätö on haasteellisempaa, kun m52:sta säätelee itekkin, mut m54:een ei ole vielää vastaavia työkaluja.

    Leave a comment:


  • Topi08
    replied
    jos moottoria haluaa vaihtaa niin eikös se m54b30 mene kivasti tehoihin?, tulee se 30heppaa ja vähän vääntöä lisää. Ja voihan sitäkin aina virittää jälkeepäin.

    Leave a comment:


  • Ardi00
    replied
    Originally posted by tommizillah View Post
    eikö tuohon 2.8 siis saa swapata isompaan konetta? Mutta jos tuosta 2.8 moottorista ottaisi vaparina about 250-280hp ulos, saako sitä enään leimattua?
    S-moottorilla +20% tehonlisäys menee yli. 193hv +20% =231hv on maksimi omasta mielestä näillä uusilla säädöksillä koska on mallisarjan suurin moottori. M3 on erimallisarjaa.

    Leave a comment:


  • tommizillah
    replied
    Originally posted by Ardi00 View Post
    Ei ole mahdollista.
    eikö tuohon 2.8 siis saa swapata isompaan konetta? Mutta jos tuosta 2.8 moottorista ottaisi vaparina about 250-280hp ulos, saako sitä enään leimattua?

    Leave a comment:


  • Ardi00
    replied
    Originally posted by tommizillah View Post
    328 on kyseessä.
    Ei ole mahdollista.

    Leave a comment:


  • TeemuM
    replied
    Eiks moottorin kuristaminen ole näitten uusien säännösten mukaan mahdollista? Itsellä ei ole kokemusta asiasta, mut noista säädösten kohdasta 2.1e vois mun mielestä niin tulkita.

    Leave a comment:


  • tommizillah
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    No jos m3 on kohteena, niin mikä ettei.

    328 on kyseessä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by tommizillah View Post
    Terve!

    Osaisko joku kertoa saako e36:sen enään leimalle S54B32 Tekniikalla? Jos saa mitä kaikkea tarviisi huomioida?
    No jos m3 on kohteena, niin mikä ettei.

    Leave a comment:


  • tommizillah
    replied
    leimalle S54B32 E36?

    Terve!

    Osaisko joku kertoa saako e36:sen enään leimalle S54B32 Tekniikalla? Jos saa mitä kaikkea tarviisi huomioida?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Yleensäottaen jos viritetään, paikat on kovemmalla jos niitä varoja vaan käyttää, ja näinollen myös vaatii täten huoltoa tai ainakin tarkistamista joskus.

    Niinhän se pitääkin tehdä, eikä väkisin vängätä. Aikanaan en itsekään saanut vastausta kädestä pitäen, niin piti vaan ottaa ja kokeilla. Nyt 2v myöhemmin korjasin sen virheen mihin ei silloin rahat ja aikataulu piisannut. Eli mistä käypäset renkaat m54 mäntiin oli kysymys silloin. Nyt käytin männät sorvissa ja pistin m50 omat rinkulat. Sitä en kiellä missään tapauksessa etteikö olis isoa apua/oppia tästä topikista ollut vaan päinvastoin.

    Jos on valmis vaan rikkomaan rystysensä eikä pelkää öljyä, löytyy varmasti paikka jossa voi sitä autoa rassata hetken ja joku kuka neuvoo tai on apuna rempassa. Mutta jos kysytään suoraan että "teetkö mulle 600hp kakspuokkikutosen" niin vastaus on että opettele ensin perusmoottori. Kokemusta on omalle kohdalle tommosesta kysymyksestä voin kertoa
    Tollalailla se homma etenee. Kone muttereiksi, kättä taskuun, osia kiinni, kuluneet vaihtoon. Sitte näkee miten käy.

    Leave a comment:

Working...
X