m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Remotion View PostJos 10t€ on pikkuraha. Okei jos osaa tehdä kaiken itse niin kyllähän siitä sen 250hp+ saa irti varmaan puolella tuosta, mutta jos on siinä asemassa missä maallikot että joutuu teettämään paljon niin sanoisin että äkkiä 10t€ mennyt, ainakin itselläni on tuosta jo puolet mennyt ja tehot siinä 220...
Mielestäni myös sanoin, että järkevällä budjetilla voisi saada jopa noin 250hp. Tässä kommentissa valitettavasti luotin internet lähteisiin. Ja niin tein myös sanoessani että jopa enemmän.
Ja uskallan myös rohkeasti väittää, että sillä budjetilla, millä asennat M54B30 kiulun, käyttäen saman budjetin omaan M52B28 saat enemmän irti omasta moottoristasi.
Leave a comment:
-
Originally posted by tompula View PostPeriaatteessa joo, käytännön kokemusta ei ole. Mutta kaikkien vaihdettujen osien tiedot tulee otteeseen, ja toki teho pitää mitata. Ja jos lainkuuliainen on, niin onkos siinä sitten järkeä... Eikös tuosta m52b28 kuitenkin ns. järkirahalla saa lähemmäs 250 hp ja ylikin, jos verrataan esim moottorin vaihtoon m54b30. Toki jos pinkka ja osaaminen on kunnossa niin mikäettei.
Leave a comment:
-
Originally posted by TeemuM View PostEiks moottorin kuristaminen ole näitten uusien säännösten mukaan mahdollista? Itsellä ei ole kokemusta asiasta, mut noista säädösten kohdasta 2.1e vois mun mielestä niin tulkita.
https://www.trafi.fi/filebank/a/1443...13_maarays.pdf
Ja tuohon kuristamiseen ja sitäkautta isompaan moottoriin, olisko parempi vaihtoehto ahtaminen, sekin kun onnistuu pienillä paineilla ihan lainkirjan mukaan. Nostat sitten paineita leiman jälkeen vrt kuristusten poistaminen. Yhtä laitonta molemmat...
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostToki säätö on haasteellisempaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by tommizillah View Posteikö tuohon 2.8 siis saa swapata isompaan konetta? Mutta jos tuosta 2.8 moottorista ottaisi vaparina about 250-280hp ulos, saako sitä enään leimattua?Mut jonkun s54 swapin huomaa jo melkoinen puusilmäkin. m54b30 ois tosiaan järkevin lähtökohta, kun se on kuiteskin tehokkain, mitä saa swapata tilalle. Siitä varmasti irtoaa tuo 250-280 helpommin. Toki säätö on haasteellisempaa, kun m52:sta säätelee itekkin, mut m54:een ei ole vielää vastaavia työkaluja.
Leave a comment:
-
jos moottoria haluaa vaihtaa niin eikös se m54b30 mene kivasti tehoihin?, tulee se 30heppaa ja vähän vääntöä lisää. Ja voihan sitäkin aina virittää jälkeepäin.
Leave a comment:
-
Originally posted by tommizillah View Posteikö tuohon 2.8 siis saa swapata isompaan konetta? Mutta jos tuosta 2.8 moottorista ottaisi vaparina about 250-280hp ulos, saako sitä enään leimattua?
Leave a comment:
-
Originally posted by Ardi00 View PostEi ole mahdollista.
Leave a comment:
-
Eiks moottorin kuristaminen ole näitten uusien säännösten mukaan mahdollista? Itsellä ei ole kokemusta asiasta, mut noista säädösten kohdasta 2.1e vois mun mielestä niin tulkita.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostNo jos m3 on kohteena, niin mikä ettei.
328 on kyseessä.
Leave a comment:
-
leimalle S54B32 E36?
Terve!
Osaisko joku kertoa saako e36:sen enään leimalle S54B32 Tekniikalla? Jos saa mitä kaikkea tarviisi huomioida?
Leave a comment:
-
Originally posted by pazq View PostYleensäottaen jos viritetään, paikat on kovemmalla jos niitä varoja vaan käyttää, ja näinollen myös vaatii täten huoltoa tai ainakin tarkistamista joskus.
Niinhän se pitääkin tehdä, eikä väkisin vängätä. Aikanaan en itsekään saanut vastausta kädestä pitäen, niin piti vaan ottaa ja kokeilla. Nyt 2v myöhemmin korjasin sen virheen mihin ei silloin rahat ja aikataulu piisannut. Eli mistä käypäset renkaat m54 mäntiin oli kysymys silloin. Nyt käytin männät sorvissa ja pistin m50 omat rinkulat. Sitä en kiellä missään tapauksessa etteikö olis isoa apua/oppia tästä topikista ollut vaan päinvastoin.
Jos on valmis vaan rikkomaan rystysensä eikä pelkää öljyä, löytyy varmasti paikka jossa voi sitä autoa rassata hetken ja joku kuka neuvoo tai on apuna rempassa. Mutta jos kysytään suoraan että "teetkö mulle 600hp kakspuokkikutosen" niin vastaus on että opettele ensin perusmoottori. Kokemusta on omalle kohdalle tommosesta kysymyksestä voin kertoaKone muttereiksi, kättä taskuun, osia kiinni, kuluneet vaihtoon. Sitte näkee miten käy.
Leave a comment:
Leave a comment: