m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• jukkae
    replied
    Luulis enemmän tulevan kumminkin, m52b28 surullisen kuuluisalla m50 imusarjalla antaa yleensä 210-220hp ja 280-290nm, samat tulee kyllä normisarjallakin yleensä

Tuossa omassa m52b28:ssa eli HarriG:n entisessä tuo 240nm menee rikki noin 2000rpm, vakio imusatsilla menis varmaan alempana.

Leave a comment:

• Peksu_M20
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    kannattais varmaan säädättää kone kohilleen... on pikkusen voimaa hukas...
    Paljonkos siel pitäis sit olla? Vakiossa m54b30 joku 230

Leave a comment:

• pazq
    replied
    [attach]133209[/attach
    Attached Files

Leave a comment:

• pazq
    replied
    Kyllä. Kovaa nostajaa, kairausta, kovaa purkkaria ja rankkaa nokkaa

Leave a comment:

• jmp2002
    replied
    jaa no sitten... yläkertaan hengittävämpää osaa?

Leave a comment:

• pazq
    replied
    "turha" säädätys jää tekemättä jossei muutamalla kympillä saa. Palikkaa vaihtuu talvella joten menee joka tapauksessa uusiksi.

Leave a comment:

• jmp2002
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    212hp ja 288nm m50nv m54b30 sisuskaluilla, 328 pinkit suuttimet ja joku "tuninki"lastu. 240nm raja rikki about 1500rpm
    kannattais varmaan säädättää kone kohilleen... on pikkusen voimaa hukas...

Leave a comment:

• pazq
    replied
    212hp ja 288nm m50nv m54b30 sisuskaluilla, 328 pinkit suuttimet ja joku "tuninki"lastu. 240nm raja rikki about 1500rpm

Leave a comment:

• böntti
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Mä oon nyt tässä kuluneen vuoden ja erityisesti syksyn aikana kuluttanut xxxx euroa moottorin rakentamiseen.
    Jos ostasin päälle turbon ja kaiken mitä se tarvii niin mulla menis vielä enemmän rahaa. Kun joku laittaa painetta avaamattomaan vakiomoottoriin niin ei se herätä minussa ihailua. Sori, alkaa mennä pahasti offtopikiksi. Lopetan tähän.

Jarno
    Juu, ei se vaparin turbotuskaan tietysti halpaa ole. Lähinnä vertasin vakiona turbolla varustettuun. No, se offtopikista.

Leave a comment:

• Joba
    replied
    Siis moni kun aloittaisi sen virittämisen ja lopettaisi murehtimisen puristusten tippumisesta 10,5:stä 10,2:een. Ei vakio moottorilla tarvii odottaa mitään suurta lukemaa. M50-imusarja vielä mikään viritys ole, saati sitten kiina rst-peltisarja lastulla. Eikä ilmaiseksi sitä tehoa saa.
    260hp tuosta m52:sta saa varmasti helposti, vaatii varmasti pientä kannen työstöä, puristusten nostamista 11,5-12 tasolle ja nokat puristusten mukaisesti.

100hp/litra ja 110nm/litra varmasti saatavilla edellä mainituilla virityksillä.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Juu ei ole halpaa vaparin viritys, jos tarkoituksena on saada oikeasti lisää tehoa .
    Mä oon nyt tässä kuluneen vuoden ja erityisesti syksyn aikana kuluttanut xxxx euroa moottorin rakentamiseen.
    Jos ostasin päälle turbon ja kaiken mitä se tarvii niin mulla menis vielä enemmän rahaa. Kun joku laittaa painetta avaamattomaan vakiomoottoriin niin ei se herätä minussa ihailua. Sori, alkaa mennä pahasti offtopikiksi. Lopetan tähän.

Jarno

Leave a comment:

• turbobliz
    replied
    Kyllä noi Saarisen penkin laput näyttää tosi optimistisilta kautta linjan. Sori, ei liity aiheeseen sinänsä.

Leave a comment:

• böntti
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Yhtä kaikki, moottorista kuin moottorista saa lisätehoa. Sinne vaan joutuu vaihtaan muutakin kuin imusarjan ja putkiston
    Juu ei ole halpaa vaparin viritys, jos tarkoituksena on saada oikeasti lisää tehoa .

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Yhtä kaikki, moottorista kuin moottorista saa lisätehoa. Sinne vaan joutuu vaihtaan muutakin kuin imusarjan ja putkiston

Leave a comment:

• böntti
    replied
    Originally posted by Busch View Post
    400 Nm (ehkä yläkanttiin?)'
    Kieltämättä 133 Nm/litraa kuulostaa että olisi hieman yläkanttiin. 10-15% pois niin olisi jo uskottavampi lukema. Vapaastihengittävän moottorin maksimiväännön perusrajoittaja iskutilavuus.
    Last edited by böntti; 01-10-2015, 01:50.

Leave a comment:

Working...
X