Luulis enemmän tulevan kumminkin, m52b28 surullisen kuuluisalla m50 imusarjalla antaa yleensä 210-220hp ja 280-290nm, samat tulee kyllä normisarjallakin yleensä
Tuossa omassa m52b28:ssa eli HarriG:n entisessä tuo 240nm menee rikki noin 2000rpm, vakio imusatsilla menis varmaan alempana.
Mä oon nyt tässä kuluneen vuoden ja erityisesti syksyn aikana kuluttanut xxxx euroa moottorin rakentamiseen.
Jos ostasin päälle turbon ja kaiken mitä se tarvii niin mulla menis vielä enemmän rahaa. Kun joku laittaa painetta avaamattomaan vakiomoottoriin niin ei se herätä minussa ihailua. Sori, alkaa mennä pahasti offtopikiksi. Lopetan tähän.
Jarno
Juu, ei se vaparin turbotuskaan tietysti halpaa ole. Lähinnä vertasin vakiona turbolla varustettuun. No, se offtopikista.
Siis moni kun aloittaisi sen virittämisen ja lopettaisi murehtimisen puristusten tippumisesta 10,5:stä 10,2:een. Ei vakio moottorilla tarvii odottaa mitään suurta lukemaa. M50-imusarja vielä mikään viritys ole, saati sitten kiina rst-peltisarja lastulla. Eikä ilmaiseksi sitä tehoa saa.
260hp tuosta m52:sta saa varmasti helposti, vaatii varmasti pientä kannen työstöä, puristusten nostamista 11,5-12 tasolle ja nokat puristusten mukaisesti.
100hp/litra ja 110nm/litra varmasti saatavilla edellä mainituilla virityksillä.
Juu ei ole halpaa vaparin viritys, jos tarkoituksena on saada oikeasti lisää tehoa .
Mä oon nyt tässä kuluneen vuoden ja erityisesti syksyn aikana kuluttanut xxxx euroa moottorin rakentamiseen.
Jos ostasin päälle turbon ja kaiken mitä se tarvii niin mulla menis vielä enemmän rahaa. Kun joku laittaa painetta avaamattomaan vakiomoottoriin niin ei se herätä minussa ihailua. Sori, alkaa mennä pahasti offtopikiksi. Lopetan tähän.
Kieltämättä 133 Nm/litraa kuulostaa että olisi hieman yläkanttiin. 10-15% pois niin olisi jo uskottavampi lukema. Vapaastihengittävän moottorin maksimiväännön perusrajoittaja iskutilavuus.
Leave a comment: