m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei tuossa kyllä järkeä pelkkää pakonokkaa päivittää nv-imunokaksi ja vielä softata vakio moottorinohjainlaite...
-
Niin ja softaus lähinnä sen takia että pirssissä tällä hetkellä LUULTAVASTI joku kiinan lastu, eli kiertää 7000rpm. Haluan siis varmistua ettei se sekoita mitään muutosten jälkeen.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostTuolla pelkällä pakonokalla on kyllä niin pieni vaikutus, et kannattaako edes softata :think Imunokalla oiskin jo suurempi merkitys ja siinä softauksella saadaan suurin etu vanoksen kytkemiskohdan muutoksesta, koska sitä kannattaa jämymmällä Imunokalla nostaa ylemmäksi.
Kyllähän se järkeen käy, että jyrkempi nokka olisi imupuolellekin parempi. Mutta silti Antti Aj-techillä meinasi, että ei olisi niin suurta merkitystä. Onko noilla spekseillä ilman imunokan vaihtoa mitattu tehoja kyseisestä moottorista? Tuntuu että on aina lyöty suoraan vain miljoonan maksavat shrickit kiinni
Vinkkejä saa toki antaa, vaparimoottorin virittely ei niin tuttua puuhaa ole :think
Leave a comment:
-
Originally posted by _jake_ View PostEi oo ittellä shrickin nokkia, ne on 244/252, muuta en nokkien mallista tiedä. Itselle tulee m50b25 nv imunokka pakonokaksi ja m52b28vakio imunokka pysyy paikallaan. Aj-techillä kävin kyselemässä ohjelmointia niin käskivät ajoittaa nokat shrickien mukaan, siksi siis kyselin.
Joku täällä varmasti tietää shrickin nokkien mallin? Itse en löytänyt.
Leave a comment:
-
Originally posted by _jake_ View PostEi oo ittellä shrickin nokkia, ne on 244/252, muuta en nokkien mallista tiedä. Itselle tulee m50b25 nv imunokka pakonokaksi ja m52b28vakio imunokka pysyy paikallaan. Aj-techillä kävin kyselemässä ohjelmointia niin käskivät ajoittaa nokat shrickien mukaan, siksi siis kyselin.
Joku täällä varmasti tietää shrickin nokkien mallin? Itse en löytänyt.
http://www.turnermotorsport.com/imag...9_BMW_only.pdfLast edited by Skarpa; 02-02-2016, 19:09.
Leave a comment:
-
Ei oo ittellä shrickin nokkia, ne on 244/252, muuta en nokkien mallista tiedä. Itselle tulee m50b25 nv imunokka pakonokaksi ja m52b28vakio imunokka pysyy paikallaan. Aj-techillä kävin kyselemässä ohjelmointia niin käskivät ajoittaa nokat shrickien mukaan, siksi siis kyselin.
Joku täällä varmasti tietää shrickin nokkien mallin? Itse en löytänyt.
Leave a comment:
-
pistä nokkien malli, niin katson löytyykö ajoitus ohjeita omasta arkistosta..
Leave a comment:
-
Mistähän löytyisi shrickin nokille ajoituskortti? Pitäis noi omat nokat melkeimpä ajoittaa sen mukaan, mottihan on siis m52b28.
Leave a comment:
-
Originally posted by Patriot View PostPinnapultilla pitäisi varmaan siis olla se 40mm kierrettä? Timeserteissä on pisimmällään vain 30mm kierrettä, joten 10mm jää ikäänkuin käyttämättä. M12 kokoon löytyisi ARP:lta pulttisarja 207-4201, joita toisin saisi ostaa 2kpl.
Toisalta tuon sarjan 110mm pitkät ei sitten enää käy jos ne vetää pohjaan asti.
Tätä ajatellen vähän kysyin..
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostPultti on m10*110 ja pultin reikä lohkossa on 46mm syvä. Siitä ekat 6mm on kierteetöntä osaa, eli kierreosan mitta on 40mm lohkossa. Pikaisen tarkistuksen jälkeen totesin että kannepultti kiertyy ehkä 30mm matkalta tähän kierteeseen + mitä se sattuu venymään. Mulla ei vaan ollu mahdollisuutta mitata pultin prikan paksuutta, eikä kannen tiivisteen paksuutta puristettuna, niin tämä mitta on vain about sinnepäin. Näin siis m52 koneessa.
Toisalta tuon sarjan 110mm pitkät ei sitten enää käy jos ne vetää pohjaan asti.
Tätä ajatellen vähän kysyin..
Leave a comment:
-
Originally posted by Patriot View PostLöytyykö keltään M52/M52TU/M54-kannenpulttien mittoja? Kuinka pitkiä kierreosat ovat alulohkoisissa jne.
Leave a comment:
-
Löytyykö keltään M52/M52TU/M54-kannenpulttien mittoja? Kuinka pitkiä kierreosat ovat alulohkoisissa jne.
Leave a comment:
-
Originally posted by hartge e46 View Posttuon videon perusteella hoksasin, että ei mitään hajua kumpi lohko itsellä on. magneetin kans sörkkimään ja napsahti se kiinni eli rautaputket löytyy.. tais olla hyvä ostos turbotusta ajatellen...Paljokohan tommosta lohkoa kärsiä porata yli kokoon :think *haaveilee kevyestä 3.2 strokerista*
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostTulipa tekastua muutama video tähän m52b28 viritykseen liittyen samalla, kun hallilla värkkäsin näiden lohkojen kanssa.
Eli tässä videossa näytän mistä tunnistaa nuo kaksi erilaista lohkotyyppiä:
Ja tässä sitten kuinka lohkon kierteet korjataan/vahvistetaan time-serteillä:
http://www.youtube.com/watch?v=lXGm5_Vogy4.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostTulipa tekastua muutama video tähän m52b28 viritykseen liittyen samalla, kun hallilla värkkäsin näiden lohkojen kanssa.
Eli tässä videossa näytän mistä tunnistaa nuo kaksi erilaista lohkotyyppiä:
Ja tässä sitten kuinka lohkon kierteet korjataan/vahvistetaan time-serteillä:
Joskus olen täällä foorumilla kertonut, että noissa time-serteissä ei ole mitään järkeä, kun tuo korjaus setti maksaa enemmän, mitä koko uusi moottori. Mutta myöhemmin huomasin, että tarkoitukseen voi käyttää myös yleismallista settiä time-sert kierteen korjaus settiä. Itse työkalut ja insertit tuli maksamaan n. 120€ eli ei mitään aivan järettömiä, vaikkei ihan ilmaistakaan ole.
Asiallinen video! Parit helicoilit pyöritellyt kans m52:seen. Noi time-sertit ei varmaan yhtä helposti nouse.
Leave a comment:
Leave a comment: