m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Busch
    replied
    Ei tuossa kyllä järkeä pelkkää pakonokkaa päivittää nv-imunokaksi ja vielä softata vakio moottorinohjainlaite...

    Leave a comment:


  • _jake_
    replied
    Niin ja softaus lähinnä sen takia että pirssissä tällä hetkellä LUULTAVASTI joku kiinan lastu, eli kiertää 7000rpm. Haluan siis varmistua ettei se sekoita mitään muutosten jälkeen.

    Leave a comment:


  • _jake_
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tuolla pelkällä pakonokalla on kyllä niin pieni vaikutus, et kannattaako edes softata :think Imunokalla oiskin jo suurempi merkitys ja siinä softauksella saadaan suurin etu vanoksen kytkemiskohdan muutoksesta, koska sitä kannattaa jämymmällä Imunokalla nostaa ylemmäksi.
    Kyllähän m54b30 imunokka kannattais hankkia, on vain hyvis hinnois. Imusarjana on m50, pakosarjat schmiedmann s-tech ja suuttimina m3 evon omat.

    Kyllähän se järkeen käy, että jyrkempi nokka olisi imupuolellekin parempi. Mutta silti Antti Aj-techillä meinasi, että ei olisi niin suurta merkitystä. Onko noilla spekseillä ilman imunokan vaihtoa mitattu tehoja kyseisestä moottorista? Tuntuu että on aina lyöty suoraan vain miljoonan maksavat shrickit kiinni

    Vinkkejä saa toki antaa, vaparimoottorin virittely ei niin tuttua puuhaa ole :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by _jake_ View Post
    Ei oo ittellä shrickin nokkia, ne on 244/252, muuta en nokkien mallista tiedä. Itselle tulee m50b25 nv imunokka pakonokaksi ja m52b28vakio imunokka pysyy paikallaan. Aj-techillä kävin kyselemässä ohjelmointia niin käskivät ajoittaa nokat shrickien mukaan, siksi siis kyselin.

    Joku täällä varmasti tietää shrickin nokkien mallin? Itse en löytänyt.
    Tuolla pelkällä pakonokalla on kyllä niin pieni vaikutus, et kannattaako edes softata :think Imunokalla oiskin jo suurempi merkitys ja siinä softauksella saadaan suurin etu vanoksen kytkemiskohdan muutoksesta, koska sitä kannattaa jämymmällä Imunokalla nostaa ylemmäksi.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by _jake_ View Post
    Ei oo ittellä shrickin nokkia, ne on 244/252, muuta en nokkien mallista tiedä. Itselle tulee m50b25 nv imunokka pakonokaksi ja m52b28vakio imunokka pysyy paikallaan. Aj-techillä kävin kyselemässä ohjelmointia niin käskivät ajoittaa nokat shrickien mukaan, siksi siis kyselin.

    Joku täällä varmasti tietää shrickin nokkien mallin? Itse en löytänyt.
    Tuolta nokkien malli ja jotain tietoa ajoituksestakin.

    http://www.turnermotorsport.com/imag...9_BMW_only.pdf
    Last edited by Skarpa; 02-02-2016, 19:09.

    Leave a comment:


  • _jake_
    replied
    Ei oo ittellä shrickin nokkia, ne on 244/252, muuta en nokkien mallista tiedä. Itselle tulee m50b25 nv imunokka pakonokaksi ja m52b28vakio imunokka pysyy paikallaan. Aj-techillä kävin kyselemässä ohjelmointia niin käskivät ajoittaa nokat shrickien mukaan, siksi siis kyselin.

    Joku täällä varmasti tietää shrickin nokkien mallin? Itse en löytänyt.

    Leave a comment:


  • hirvonen
    replied
    pistä nokkien malli, niin katson löytyykö ajoitus ohjeita omasta arkistosta..

    Leave a comment:


  • _jake_
    replied
    Mistähän löytyisi shrickin nokille ajoituskortti? Pitäis noi omat nokat melkeimpä ajoittaa sen mukaan, mottihan on siis m52b28.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Patriot View Post
    Pinnapultilla pitäisi varmaan siis olla se 40mm kierrettä? Timeserteissä on pisimmällään vain 30mm kierrettä, joten 10mm jää ikäänkuin käyttämättä. M12 kokoon löytyisi ARP:lta pulttisarja 207-4201, joita toisin saisi ostaa 2kpl.

    Toisalta tuon sarjan 110mm pitkät ei sitten enää käy jos ne vetää pohjaan asti.

    Tätä ajatellen vähän kysyin..
    Lohkon kierre ei mene aivan pohjaan asti. M10 pohjaavalla kierretapilla vähintään 1,5-3 mm kierrettä jää vajaaksi tapin viisteestä johtuen. Tarkemmin en tiedä, minkälaisella tapilla lohkon kierteet on tehty.

    Leave a comment:


  • Patriot
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Pultti on m10*110 ja pultin reikä lohkossa on 46mm syvä. Siitä ekat 6mm on kierteetöntä osaa, eli kierreosan mitta on 40mm lohkossa. Pikaisen tarkistuksen jälkeen totesin että kannepultti kiertyy ehkä 30mm matkalta tähän kierteeseen + mitä se sattuu venymään. Mulla ei vaan ollu mahdollisuutta mitata pultin prikan paksuutta, eikä kannen tiivisteen paksuutta puristettuna, niin tämä mitta on vain about sinnepäin. Näin siis m52 koneessa.
    Pinnapultilla pitäisi varmaan siis olla se 40mm kierrettä? Timeserteissä on pisimmällään vain 30mm kierrettä, joten 10mm jää ikäänkuin käyttämättä. M12 kokoon löytyisi ARP:lta pulttisarja 207-4201, joita toisin saisi ostaa 2kpl.

    Toisalta tuon sarjan 110mm pitkät ei sitten enää käy jos ne vetää pohjaan asti.

    Tätä ajatellen vähän kysyin..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Patriot View Post
    Löytyykö keltään M52/M52TU/M54-kannenpulttien mittoja? Kuinka pitkiä kierreosat ovat alulohkoisissa jne.
    Pultti on m10*110 ja pultin reikä lohkossa on 46mm syvä. Siitä ekat 6mm on kierteetöntä osaa, eli kierreosan mitta on 40mm lohkossa. Pikaisen tarkistuksen jälkeen totesin että kannepultti kiertyy ehkä 30mm matkalta tähän kierteeseen + mitä se sattuu venymään. Mulla ei vaan ollu mahdollisuutta mitata pultin prikan paksuutta, eikä kannen tiivisteen paksuutta puristettuna, niin tämä mitta on vain about sinnepäin. Näin siis m52 koneessa.

    Leave a comment:


  • Patriot
    replied
    Löytyykö keltään M52/M52TU/M54-kannenpulttien mittoja? Kuinka pitkiä kierreosat ovat alulohkoisissa jne.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by hartge e46 View Post
    tuon videon perusteella hoksasin, että ei mitään hajua kumpi lohko itsellä on. magneetin kans sörkkimään ja napsahti se kiinni eli rautaputket löytyy.. tais olla hyvä ostos turbotusta ajatellen...
    Mulla ei ainakaan ole ollu turbossa mitään lohkosta johtuvaa ongelmaa. Putkitettu versio löytyy siis. Ja eipähän ole ongelmaa koneistusten, männänrenkaiden yms. kanssa Paljokohan tommosta lohkoa kärsiä porata yli kokoon :think *haaveilee kevyestä 3.2 strokerista*

    Leave a comment:


  • hartge e46
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tulipa tekastua muutama video tähän m52b28 viritykseen liittyen samalla, kun hallilla värkkäsin näiden lohkojen kanssa.

    Eli tässä videossa näytän mistä tunnistaa nuo kaksi erilaista lohkotyyppiä:


    Ja tässä sitten kuinka lohkon kierteet korjataan/vahvistetaan time-serteillä:
    http://www.youtube.com/watch?v=lXGm5_Vogy4.
    tuon videon perusteella hoksasin, että ei mitään hajua kumpi lohko itsellä on. magneetin kans sörkkimään ja napsahti se kiinni eli rautaputket löytyy.. tais olla hyvä ostos turbotusta ajatellen...

    Leave a comment:


  • Busch
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tulipa tekastua muutama video tähän m52b28 viritykseen liittyen samalla, kun hallilla värkkäsin näiden lohkojen kanssa.

    Eli tässä videossa näytän mistä tunnistaa nuo kaksi erilaista lohkotyyppiä:


    Ja tässä sitten kuinka lohkon kierteet korjataan/vahvistetaan time-serteillä:


    Joskus olen täällä foorumilla kertonut, että noissa time-serteissä ei ole mitään järkeä, kun tuo korjaus setti maksaa enemmän, mitä koko uusi moottori. Mutta myöhemmin huomasin, että tarkoitukseen voi käyttää myös yleismallista settiä time-sert kierteen korjaus settiä. Itse työkalut ja insertit tuli maksamaan n. 120€ eli ei mitään aivan järettömiä, vaikkei ihan ilmaistakaan ole.

    Asiallinen video! Parit helicoilit pyöritellyt kans m52:seen. Noi time-sertit ei varmaan yhtä helposti nouse.

    Leave a comment:

Working...
X