m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Calypsocoupe
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    En oo saanu aikaseksi ja tuskin nyt talvella kerkeenkään kun kohdeauto on talven aikana ajossa ja on muita mielenkiinoisempia projekteja. Suunnittelin kuitenkin poraavani tyhjäkäyntiventtiilin kanavat pääkanaviin ja tukkivani ne kannen liitoksen kohdalta, niin tuo menee bolt on sinkkuvanoksen kanteen. Kaasuläppä menee poikittain kiinni tuohon, kunhan se on malli ilman vakkarin vaijeria. Imuletkut tuplavanoksesta ja bensaletku sekä huohotus hässäkät kohdilleen, niin mekaanisesti homma on siinä. DISA läppää pitäs pystyä ajamaan alkeellisesti pakoputken läpän lähdöllä, koska sille löytyy järkevä kartta MS41:ssä (ei oo läppää enään putkessa). Ettii vaikka MAF arvoja logittamalla, mitkä olis sopivat aukeamis ja kiinni meno pisteet RPM x MAF akselilla ja syöttää ne pakoputken läpän karttaan.
    M52B28 kaasuläppä? Pitäisi tuo oma alukone testata myös. M50b20tu piti laittaa oma läppä sovitelaipalla, en muista mihin asentoon mutta aika akrobaattinen se oli.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Kukas poraa alumiinilohkoa, ja pinnottaa??

    Saahan siitä vakiokoneestakin ilman stroukkauksia suht iisisti sen +260hp

    Leave a comment:


  • hartge e46
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    M54B30 männät, veivit ja kampura: 3 litraa. Muita bolt-on ratkasuja ei taida edukkaasti löytyä.
    nuo kamat sais varmaan järkevimmin jostain linttapelistä ja myis loput rojut pois :think

    Originally posted by Kojootti5 View Post
    M54B30 hilut varmaan halpa ja järkevä. Meneeköhän S54B32 osat? saisi karvan yli 3.2 litraa, mutta hintakin on sitten hieman kovempi. Ja joutuu poraamaan aika paljon isomman reiän männälle. Sitten toki S52b32 saisi hieman alle 3.2 litraa, mutta silläkin joutuu poraamaan, ja iskun pituus on sama kuin m54b30.
    nälkähän kasvaa aina syödessä, mutta jos harjottelis ensin ilman suurempia koneistuksia. mielenkiintosta kyllä tietää että suuremmaksikin sais

    Originally posted by jr66 View Post
    Eikö tule sitten jo helpommaksi vaihtaa autoa ? Joo tiedän, siitä ei tässä nyt ole kyse.
    joo ei ole periaattees sama vaikka sinne laittais vakiokamat, mutta jos kerran isommaksi sais ihan bolt-on niin järkevämpäähän se on. rakettiahan tuolla ei saa, mutta pientä piristystä kuitenkin.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Kojootti5 View Post
    M54B30 hilut varmaan halpa ja järkevä. Meneeköhän S54B32 osat? saisi karvan yli 3.2 litraa, mutta hintakin on sitten hieman kovempi. Ja joutuu poraamaan aika paljon isomman reiän männälle. Sitten toki S52b32 saisi hieman alle 3.2 litraa, mutta silläkin joutuu poraamaan, ja iskun pituus on sama kuin m54b30.
    Eikö tule sitten jo helpommaksi vaihtaa autoa ? Joo tiedän, siitä ei tässä nyt ole kyse.

    Leave a comment:


  • Kojootti5
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    M54B30 männät, veivit ja kampura: 3 litraa. Muita bolt-on ratkasuja ei taida edukkaasti löytyä.
    M54B30 hilut varmaan halpa ja järkevä. Meneeköhän S54B32 osat? saisi karvan yli 3.2 litraa, mutta hintakin on sitten hieman kovempi. Ja joutuu poraamaan aika paljon isomman reiän männälle. Sitten toki S52b32 saisi hieman alle 3.2 litraa, mutta silläkin joutuu poraamaan, ja iskun pituus on sama kuin m54b30.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by hartge e46 View Post
    en vielä lukenu koko topiccia läpi, mutta kysymys jo ilmoille. suunnitelmis m52b28tu viritys ja lohkosta jo kaupat tehty. ajatuksena pitää vaparina, mitä sinne lohkoon kannattaa tunkea stroukkausta ajatellen...? mielellään edes lähelle bolt-on kamaa.
    M54B30 männät, veivit ja kampura: 3 litraa. Muita bolt-on ratkasuja ei taida edukkaasti löytyä.

    Leave a comment:


  • hartge e46
    replied
    en vielä lukenu koko topiccia läpi, mutta kysymys jo ilmoille. suunnitelmis m52b28tu viritys ja lohkosta jo kaupat tehty. ajatuksena pitää vaparina, mitä sinne lohkoon kannattaa tunkea stroukkausta ajatellen...? mielellään edes lähelle bolt-on kamaa.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Onkos tämä edennyt mitenkään?
    En oo saanu aikaseksi ja tuskin nyt talvella kerkeenkään kun kohdeauto on talven aikana ajossa ja on muita mielenkiinoisempia projekteja. Suunnittelin kuitenkin poraavani tyhjäkäyntiventtiilin kanavat pääkanaviin ja tukkivani ne kannen liitoksen kohdalta, niin tuo menee bolt on sinkkuvanoksen kanteen. Kaasuläppä menee poikittain kiinni tuohon, kunhan se on malli ilman vakkarin vaijeria. Imuletkut tuplavanoksesta ja bensaletku sekä huohotus hässäkät kohdilleen, niin mekaanisesti homma on siinä. DISA läppää pitäs pystyä ajamaan alkeellisesti pakoputken läpän lähdöllä, koska sille löytyy järkevä kartta MS41:ssä (ei oo läppää enään putkessa). Ettii vaikka MAF arvoja logittamalla, mitkä olis sopivat aukeamis ja kiinni meno pisteet RPM x MAF akselilla ja syöttää ne pakoputken läpän karttaan.
    Last edited by Pazi88; 18-09-2015, 12:26.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tuo m54b30 swappihan se ois sinänsä kaikkein fiksuin tapa saada lisää kulkua autoon. Mutta ite miettiny tämmöstä modia tuohon omaan:



    Eli tuplavanos b28:n imusarja sinkkuvanos b28 koneeseen.
    Onkos tämä edennyt mitenkään?

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Kentin rabitbondia. On kallis, mutta hyvä ja kestävä. Liimasin M60 imusarjan tötteröt sillä ja hyvin tarttui kiinni. Oletettavasti vastaavaa muovia m50 imusarjassa. Ottaa metalliin, lasiin yms yhtälailla.
    Viimeisin veto oli jollain kentin tavaralla mutta irvisti silti saumasta kun sain kirrattua ton paikalleen.
    Originally posted by jannmann View Post
    Mitä liimoja olet kokeilut?

    Ite kokeilisin liimata tollasta 3M DP490 liimalla.
    2k epoksia joka oli aivan liian kovaa, "muovihitsaus" tököttiä joka meni kans liian kovaksi/hauraaksi ja sitten sitä kentin kamaa, en muista mitä tarkemmin.
    Originally posted by Freak View Post
    Riippuen toki siitä mistä olet sarjaasi lyhentänyt, mutta minä kokeilisin liiman sijaan/kanssa silikoniletkun pätkiä ja klemmareita. Tartuntapinta liimalle on lopulta aika pieni ja imusarjan kammio kaasuläppineen melko painava. Tärinää ja liikettä saattaa tulla tuista huolimatta.
    Vedin sahalla poikki just suutinkiskon kiinnityksien yläpuolelta ja siitä kammiosta pari cm putkia jätin. Eli kurvit jäi pois. Toki viistoon ne leikkasin ettei ihan pystyyn jäänyt mutta vähän kuitenkin vrt vakioon. Nuo silaripätkätkin kävi mielessä mutta kun ne putket on välistä kiinni toisissaan enkä viittinyt niitä leikata pois.

    Originally posted by jmp2002 View Post
    mikäs idea on lyhentää imusarjaa?
    No ideahan oli vaan kokeilla että mihin vetoalue sijoittuu enkä löytänyt kenenkään tehneen vastaavaa. Kaverilta sain ton jollain markoilla niin meinasin kokeilla että kuinka käy, ei sen kummempaa..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Veikkaan, että noi kasit on liian kylmät.
    Eipä nuo ole nokeentunu, että tuskin haittaa vaikka kylmät oiskin

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Veikkaan, että noi kasit on liian kylmät.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Oliko Pazi88 siulla peruskone nyt varmasti ehjä? Jäsenyys taas vanhentunut, niin en nää siun topikkia. Omassa koneessahan miulla oli vastaavaa tärinäongelmaa (vapaalla kaasuttaessa tosin), ja sehän johtui rikkoontuneista männänrengasväleistä ja sitä kautta epätasaisesta palamisesta. Ohivuodot ja puristuspaineet mitattu?
    Pitäs se olla. Vasta ennen partyjä käytin koneen levällään, kun oli kiertokanki mutkalla. Ei ollu sillonkaan männänrengasvälit rikki ja remontin jälkeen puristukset oli kohdillaan (ja on edelleen). Ohivuotomittausta en oo tehny, kun ei oo raskinu ostaa mittaria

    Tulpan on nyt ngk bkr8eix, ihan kaiken varalta just sen takia jos tulppa ois liian kuuma, mutta ei vaikuttanu ko. vikaan. Nuo tulpat autto kyllä siihen, kun aiemmilla bkr7ek tulpilla tyhjäkäynti rötki 0,5 mm kärkivälillä ja ahdoilla pätki välillä 0,8 mm kärkivälillä (ei siis jaksanu sytyttää noin isolla kärkivälillä).

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Oliko Pazi88 siulla peruskone nyt varmasti ehjä? Jäsenyys taas vanhentunut, niin en nää siun topikkia. Omassa koneessahan miulla oli vastaavaa tärinäongelmaa (vapaalla kaasuttaessa tosin), ja sehän johtui rikkoontuneista männänrengasväleistä ja sitä kautta epätasaisesta palamisesta. Ohivuodot ja puristuspaineet mitattu?

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Moottorinohjauksena on megasquirt. Enkä usko että varsinaisesti puuttuis pyttyjä pelistä pois, koska pakoäänet on ihan normaalit tuon täristyksen aikanaja. Eikä myöskään mitään häiriöitä ole kierrosluvun lukemisessa. Vanoksella ei oikeestaan ole tohon tutinaan vaikutusta, oli kummassa asennossa vaan. Vanoksen kytkemis kohdalla on kyllä aika suuri merkitys koneen käyttäytymiseen, mutta tutinaan se ei vaikuta. Pakonokka on millin auki ykk:ssa.

    EDIT pitääkö tuota koittaa sit ajaa vähän bensalla, että näkis johtuuko vika vain RE85:stä.
    No kyllä sen saa RE85:lläkin toimimaan. Eli jos rytkyttää kardaania niin joko sylintereitä jää syttymättä tai syttyy aivan liian aikaisin. Jälkimmäisen aiheuttaa se liika pakokaasun takaisinkierrätys mun tapauksessa mutta voi sen aiheuttaa myös esim laiha seos ja liian kuumat tulpat tai jokin muu kuuma kohta palotilassa. Pakoäänethän ovat suht normaalit jos potkii vain liian syttyennakon takia takaisinpäin.

    Leave a comment:

Working...
X