m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Busch
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Ei kai toi nyt voi olla kovin amerikantemppu kunnollisilla nokka-akseleilla ja sellasilla puristuksilla mitä ne kepit vaatii.

    Vetäydyn takas taka-alalle vain seuraamaan keskustelua.
    Eihän se ole. Esim yks roadsport A luokkaa ajava e9.

    ''Moottorin aihio on BMW M50B25 (e36 325i). Kampura on M54B30 (e46 330i). Eli tilavuus on 3 litraa. Rajoitin 9200 rpm (penkissä kokeiltu 10 000 rpm). Levanderin Keken kansi, Schrick-custom nokat, JE- custom männät, Verdin veivit ja sumppupumppu, Marteliuksen pakosarja (omien mittojen mukaan) jne. Penkitetty 436 hv 400 Nm (ehkä yläkanttiin?)''

    Teksti suoraa kopiotu kyseisen auton mekaanikolta. Osa voi tietääkkin mitä autoa tarkoiteteen.
    Last edited by Busch; 30-09-2015, 07:16.

    Leave a comment:


  • TeemuM
    replied
    Tossa yks lappu Saarisen penkistä "M50B28" koneesta, jossa korkeammat puristukset, kanavia siistitty ja hiotut nokat.
    Last edited by TeemuM; 30-09-2015, 06:46.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Sivusta seuraajana kiinnostaa myös. aina sillointällöin vilahtelee se 260hp M5xbxx moottorista mutta penkkilappuja harvemmin. Joskus saa jopa sen käsityksen että moottorista saa n.100hp/litra helposti. yleensä moiseen tarvitaan 8-9tonnia kierroksia.
    Ei kai toi nyt voi olla kovin amerikantemppu kunnollisilla nokka-akseleilla ja sellasilla puristuksilla mitä ne kepit vaatii.

    Vetäydyn takas taka-alalle vain seuraamaan keskustelua.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by juice777 View Post
    Tämä kiinnostaa.Tarkenna vähäsen.?

    Sivusta seuraajana kiinnostaa myös. aina sillointällöin vilahtelee se 260hp M5xbxx moottorista mutta penkkilappuja harvemmin. Joskus saa jopa sen käsityksen että moottorista saa n.100hp/litra helposti. yleensä moiseen tarvitaan 8-9tonnia kierroksia.

    Leave a comment:


  • juice777
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    Kukas poraa alumiinilohkoa, ja pinnottaa??

    Saahan siitä vakiokoneestakin ilman stroukkauksia suht iisisti sen +260hp
    Tämä kiinnostaa.Tarkenna vähäsen.?

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Saman mittaiset kiertokangen on kummassakin. M54 kanget on vaan vähän ohuemmat, mikä on vaparissa vaan hyvä juttu.
    Itsekin kaavailen omaan kokoonpanoon korkeampaa puristussuhdetta mutta en oo vielä perehtynyt syvällisemmin, että käytänkö sorvattuja M52 mäntiä, vai otanko pois lohkosta. Mut nämä on kaukaisen tulevaisuuden hommia, kun auto on atomeina ja ihan ens alkuun laitan sen ajoon vakiolla B28:lla.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Joo vakio purkkari M52B28 tuo 10,2.

    Onko kukaan tehnyt tuota ja mitannut mikä on muutos väännössä ja tehoissa?

    Jos haluaisi siis 10,5 puristussuhteet niin kannattaisiko laittaa M54B30 kampura ja 2.8:n kiertokanget ja männät ja veistää männästä veke?
    Saman mittaiset kiertokangen on kummassakin. M54 kanget on vaan vähän ohuemmat, mikä on vaparissa vaan hyvä juttu.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Joo vakio purkkari M52B28 tuo 10,2.

    Onko kukaan tehnyt tuota ja mitannut mikä on muutos väännössä ja tehoissa?

    Jos haluaisi siis 10,5 puristussuhteet niin kannattaisiko laittaa M54B30 kampura ja 2.8:n kiertokanget ja männät ja veistää männästä veke?
    Last edited by Remotion; 29-09-2015, 15:34.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Pääsin pöydän ääreen laskeskelemaan. Puristussuhteeksi pitäisi tulla 10,1 kun vakio M52B28 on 10,2.

    Leave a comment:


  • TeemuM
    replied
    Tuolla muutama kuva miten B28 ja B30 männät istuu tuolla M54B30 kampuralla, ja näkee myös venttiilinkolojen erot.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Menee. Toimii. Rokkaa. 10.2:1 taisi olla

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Eli vielä for dummies versio:

    meneekö noi M54B30 hilut ns heittämällä alulohkoiseen M52B28 single vanokseen sisään? Onko sylinterit/männät samalla halkaisijalla? Mikä puristussuhde muodostuu?
    Osat sopivat suoraan.

    M52B28: Bore/stroke 84/84, kiertokanki 135 mm, lohkon korkeus 211 mm, männän puristuskorkeus 31,82

    M54B30: Bore/stroke 84/89,6 kiertokanki 135 mm, lohkon korkeus 211 mm, männän puristuskorkeus 28,32

    Männän laki YKK:ssa jää M54 palikoilla 0,7mm alemmas, eli ilman muutoksia puristussuhde laskee jonkun verran. Paljonko, sitä en pysty heittämään nyt. M54 männissä on vähän pienemmät venttiilinkolot.

    Edit: korjatkaa, jos joku meni pieleen.
    Last edited by Skarpa; 29-09-2015, 10:09.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Eli vielä for dummies versio:

    meneekö noi M54B30 hilut ns heittämällä alulohkoiseen M52B28 single vanokseen sisään? Onko sylinterit/männät samalla halkaisijalla? Mikä puristussuhde muodostuu?

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    M54 palikat vaan kiinni, 328 suuttimet ja joku lastu niin alkaa olla jo aika eritavalla vetoa. Lauantaina voin kertoa paljon tulee noilla m50 koneesta uusilla m-renkailla.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Kojootti5 View Post
    M54B30 hilut varmaan halpa ja järkevä. Meneeköhän S54B32 osat? saisi karvan yli 3.2 litraa, mutta hintakin on sitten hieman kovempi. Ja joutuu poraamaan aika paljon isomman reiän männälle. Sitten toki S52b32 saisi hieman alle 3.2 litraa, mutta silläkin joutuu poraamaan, ja iskun pituus on sama kuin m54b30.
    S-koneet taitaa kyllä olla erilaisilla runkolaakerin mitoilla.

    Leave a comment:

Working...
X