m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Ei se kyllä mulla noin tee todellakaan. Ehkä siksi että ei ole minkään polakin kyläsepän tekele vaan CA-automotivelta tilattu jota on ehkä joku miettinyt..
    Näyttää kyllä täsmälleen samanlaiselta, paitsi että läpän akselia ei ole modifioitu. Millä ei nyt ole ko. asiaan edes vaikutusta.



    Ja toki hintaa on 200€ enemmän, kuin puolalaisen tekeleellä

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Ei se kyllä mulla noin tee todellakaan. Ehkä siksi että ei ole minkään polakin kyläsepän tekele vaan CA-automotivelta tilattu jota on ehkä joku miettinyt..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Mää
    Originally posted by _Rontti View Post
    Kertokaapa tosta BBTB toteutuksesta? Pakosarja yms. helpot nyt ku ostaa vain ja asentaa. Ois ihan jees saaha lisää löylyä tohon käyttikseen. Vääntöjä tietenki alas lisää ois mukava saada tohon single vanokseen
    Vakio kaasuläppäkotelo on vaan porattu isommaksi ja laitettu isompi läppä:



    Joku puolalainen noita tais ebayssä myydä pilkkahintaan :think En osaa sanoa onko tuolla ollut tehoihin minkälaista vaikutusta. Lähinnä suurin ero tulee kaasun vastaavuuteen. Jos katsot tarkkaan, niin tuossa vakio kotelossa on extra tavaraa kaasuläpän vieressä. Näiden tehtävä on rajoittaa ilman virtausta pienillä läpän avauksella, mikä tekee kaupunki ajosta huomattavasti mukavampaa. Tossa bbtb:ssä nämä puuttuu ja kaasu on todella herkkä. Millin painallus polkimessa nostaa kierrokset 2,5k. Aluksi tämä oli hyvinkin rasittavaa ja ajo oli nykivää. Mut onhan tuohon tottunut, niin en oo jaksanu vaihtaa vakiota tilalle

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Samat speksit tosiaan mutta luonnollisesti imunokkana sopii vanoksen kanssa imupuolelle ja vaikutus paljon merkittävämpi kuin pakonokalla, kun kyllä ne pakokaasut ehtii livahtaa vielä vakio nokallakin sieltä mukista ei siellä niin paljon täytöstä kuitenkaan ole.

    Mulla on kans M50 imu, BBTB ja S tech pako yms, teho kasvoi 23hp vakiosta.
    Kertokaapa tosta BBTB toteutuksesta? Pakosarja yms. helpot nyt ku ostaa vain ja asentaa. Ois ihan jees saaha lisää löylyä tohon käyttikseen. Vääntöjä tietenki alas lisää ois mukava saada tohon single vanokseen

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by _jake_ View Post
    Muistaisin, että asteita oli sama 244 kuin tossa M50nv nokassa? Nostoa en muista. Ainahan hyvä olisi penkittää ja ainakin yrittää säätää paremmaksi. Ja kun Aj-tech ei sentään yritä hinnoillaan ryöstää ihmisiä toisinkuin suurin osa noista pajoista, niin ei olisi mikään konkurssi käydä siellä kääntymässä.

    Tuntuu vain olevan M54B30 nokat aika lujassa.
    Samat speksit tosiaan mutta luonnollisesti imunokkana sopii vanoksen kanssa imupuolelle ja vaikutus paljon merkittävämpi kuin pakonokalla, kun kyllä ne pakokaasut ehtii livahtaa vielä vakio nokallakin sieltä mukista ei siellä niin paljon täytöstä kuitenkaan ole.

    Mulla on kans M50 imu, BBTB ja S tech pako yms, teho kasvoi 23hp vakiosta.
    Last edited by Remotion; 09-02-2016, 15:05.

    Leave a comment:


  • peljoppi
    replied
    Männistä..

    Vielä se, että ei ne lyöttymät olleet ns nakutusjälkiä vaan kyllä jonkin kovemman aiheuttamia, koska ne olivat ihan teräviä ja männänreunassa tuntuu nystyrä tai pullistuma lyöyttymän kohdassa. Tuo renkaiden palaset tuntuu uskottavalta. Yt Jussi

    Leave a comment:


  • peljoppi
    replied
    Kiitos,

    Kiitos analyyseistä. Täytyypä tarkastella vielä nuo männänrenkaat tarkemmin. Tuo saattaa olla se oikea selitys. Pieni tarkistuksen unohdus ja se oli siinä. Ei muuta kuin uutta tekemään. Yt Jussi

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Perinteisesti lämpöjen noustessa nakuttanut armottomasti? Siitä siis jäljet mäntiin.
    Last edited by Urpo_rotta; 06-02-2016, 09:07.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Tuskin siinä muuta kuin ehti mennä öljynlämmöt niin ylös että se lakkasi toimimasta voiteluaineena(yli 200 astetta). Noin kun käy niin kaikki laakerit on kaput, laakerien totaalituhon jälkeen männät ottaa kanteen ja todennäköisesti männänrenkaat leikkaa sen verran myös että palasia lähtee männän ja kannen väliin aiheuttamaan lisää tuhoja.

    Leave a comment:


  • peljoppi
    replied
    Nyt tietäjät herätys...

    Nyt ei enää oma ymmärrys riitä. Viime kaudelle kasasin tiimillemme Enduranceen M52b25-myllyn. Ihan hyvä yritys eli just portatulla ja laitetulla kannella, kannesta 0,3mm ja 0,6 mm lohkon päästä. Priimalohkolla ja std.kokoisella kampuralla. Vakionokat, uudet männänrenkaat ja kaikki alakerran laakerit Racing -laatua. Välykset tsekattu Plastigaugella eli ei pitänyt hannata. Liukupinnoille Red Linen purppuratöhnä ja kasaus vakiotiivisteellä.

    Apparalla sisäänajelussa lähti startin takaa oleva vesiletku irti eli oli jäänyt klemmari löysälle. Oma vika. Vedet pihalle ja lämmöt ylös. Ihan varmaa ei ole kauanko ajeltiin ilman vesiä, kun lämmöt on vain vedestä, mutta yhteensä 8 kierrosta yhdellä kuskivaihdolla välissä. Sitten kun huomattiin asia, niin letku paikalleen ja vedet koneeseen, mutta keräsi niin paljon ilmaa, että keitti koko ajan ja homma jäi siihen. Koneessa oli kyllä koekäytössä ja tallivirittelyissä ihan kunnon öljynpaineet, mutta ei sitten enää kun meni kaputt.

    Nyt avattiin kone ja olihan outo juttu. Kaikki laakeripinnat alakerrassa ihan karmeilla naarmuilla, osin kuparilla. Nokat ja nokkapukit mennyttä kalua eli niin pahassa kunnossa. Männissä ja kannessa ihmeellisiä iskemiä ihan kuin olisi ollut kone täynnä hiekkaa tai joitakin murusia.

    Nyt en vaan keksi mitä on tapahtunut. Kone on kasattu koneistamolta tulleisiin pestyihin osiin. Kasaus on ainakin yritetty tehdä oikein. En oikein keksi mistä jotakin hiekkaa tai hiovaa partikkelia olisi koneeseen päässyt. Äkkiä en mitään sabotaasia epäile.

    Ainoa oma älytön ajatus on, että voiko kunnolla kuumentuessa laakeripinnoista irrota hiovaa metallia öljynkieroon ja hioa kaikki pinnat romuksi. Entä mistä tulivat männän ja kannen lyöttymät, kun eihän ne ole suoraan öljyn kanssa tekemisissä. Mitään rikkinäistä en koneen sisästä löytänyt.

    Siis nyt tietäjät tai vastaavaan törmanneet, kertokaa mikä meni pieleen. ?

    Yt

    Jussi

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Busch View Post
    Pazi88 ootkos sä käynyt penkissä? Eikös sulla muovissa ollu m54 ja nvm50 nokat ja m50 imusarja?
    On joo +bbtb ja kiinan pakosarjat, mutten oon käyttänyt penkissä. Ens kesänä ois ilmeisesti BTCF penkkimiittiä Oulussa, niin sitten viimeistään.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Joba View Post
    Tilaa billet-teräspukit Integrated Engineeringiltä niin ei tarvi niitäkään murehtia. Saa samalla hoonattua linjan varmasti suoraksi. :think
    Ei ollu laakeripukkeja, jääköön britteihin. Ei tuo lohko mulla ekana tarvelistalla ole, mut jos olis halvalla saanut, niin mikä ettei.

    Leave a comment:


  • Busch
    replied
    Pazi88 ootkos sä käynyt penkissä? Eikös sulla muovissa ollu m54 ja nvm50 nokat ja m50 imusarja?

    Leave a comment:


  • Joba
    replied
    Tilaa billet-teräspukit Integrated Engineeringiltä niin ei tarvi niitäkään murehtia. Saa samalla hoonattua linjan varmasti suoraksi. :think

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Panin putkitetusta lohkosta kysymyksen, että tuleeko laakeripukit mukaan. Jos tuleen, niin SE ON MULLE! ;D
    Last edited by Skarpa; 03-02-2016, 14:52.

    Leave a comment:

Working...
X