m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tulipa tekastua muutama video tähän m52b28 viritykseen liittyen samalla, kun hallilla värkkäsin näiden lohkojen kanssa.

    Eli tässä videossa näytän mistä tunnistaa nuo kaksi erilaista lohkotyyppiä:


    Ja tässä sitten kuinka lohkon kierteet korjataan/vahvistetaan time-serteillä:


    Joskus olen täällä foorumilla kertonut, että noissa time-serteissä ei ole mitään järkeä, kun tuo korjaus setti maksaa enemmän, mitä koko uusi moottori. Mutta myöhemmin huomasin, että tarkoitukseen voi käyttää myös yleismallista settiä time-sert kierteen korjaus settiä. Itse työkalut ja insertit tuli maksamaan n. 120€ eli ei mitään aivan järettömiä, vaikkei ihan ilmaistakaan ole.
    Asiallinen video tuosta kierteiden korjauksesta. Mullakin on hyllyssä yksi lohko, jolle tuon voisi tehdä, kun pytyt ovat hyvässä kunnossa.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Tulipa tekastua muutama video tähän m52b28 viritykseen liittyen samalla, kun hallilla värkkäsin näiden lohkojen kanssa.

    Eli tässä videossa näytän mistä tunnistaa nuo kaksi erilaista lohkotyyppiä:


    Ja tässä sitten kuinka lohkon kierteet korjataan/vahvistetaan time-serteillä:


    Joskus olen täällä foorumilla kertonut, että noissa time-serteissä ei ole mitään järkeä, kun tuo korjaus setti maksaa enemmän, mitä koko uusi moottori. Mutta myöhemmin huomasin, että tarkoitukseen voi käyttää myös yleismallista settiä time-sert kierteen korjaus settiä. Itse työkalut ja insertit tuli maksamaan n. 120€ eli ei mitään aivan järettömiä, vaikkei ihan ilmaistakaan ole.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    No otsikkohan on virityshaaveilua ja muuta
    Ymmärrän että suurin osa hakee perus helppoja halpoja virityksiä jotka ilmeisesti toimivatkin.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Juchelius View Post
    Eihän se tuon kummempaa ole vaparimoottorin viritys.
    Ahdettuun moottoriin pätee kaikki samat asiat kuin ilmankin olevaan. Samaa ilmaa se hengittää läpittensä joko hyvin tai huonosti. Ahtopaine on vaan kerroin.

    Originally posted by Joba View Post
    Ja tähän lisää Jenveyn ITB-kitin/S50-motin läpät, porttauttaa kantta reippaasti, laittaa kovat nostajat kanteen. Myös joku toimiva säädettävä moottorinohjaus niin ei säätäminenkään ole niin vaikeaa. Näillä eväillä kyllä pääsee tuohon edellisen sivun videon tehoihin.
    Toki plus kannen hipistely ja viimesenpäälle mitotettu pakosarja ja kaiken tasapainotus, vehkeen pitää pystyä kiertämään tarpeeksi, ja ja ja. Ihan tarkoituksella postasin tuollasen karkean yksinkertaistuksen. Mielestäni pätee about jokaiseen kipinäsytytteiseen nelitahtiin. Hirveen paljon tehonnousua ei voi odottaa jollain imunokka-pakonokkamodilla ja imusarjan vaihdolla mitä tässä topikissa on vatvottu 600 postausta. Sitte porukka ihmettelee miten joku saa pitkälle yli 300 hepaa niinkuin siinä olis jotain mustaa magiaa. Hommaa kattilaan sellaset sisuskalut että perusedellytykset on kunnossa tavoitteeseen nähden. Sitte kasaa ja säätää ja kattoo kuin kävi.
    Last edited by petrolhead; 02-12-2015, 21:46.

    Leave a comment:


  • hirvonen
    replied
    kyllä suomestakin löytyy lähes 350hv m53b28 moottoreita.
    ja yksi yli 400hv m50b30.
    kansi noissa on tärkein. imukanavaa joutuu muokkaamaan reilusti, mutta paolle ei tarvitse tehdä juuri mitään..

    Leave a comment:


  • Joba
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    -Ostaa niin isolla nostolla ja astemäärällä olevat nokat kuin luulee saavansa päästöistä läpi.
    -Ostaa niin korkeapuristeiset mukit että dynaaminen puristussuhde on tontilla.
    -Isommat venat jos kanteen sopii

    Saako suuren tehonlisän jollain muilla keinolla? Pohtii sit sen jälkeen kaikkea mitä tässä topikissa on speksattu 60 sivua.
    Ja tähän lisää Jenveyn ITB-kitin/S50-motin läpät, porttauttaa kantta reippaasti, laittaa kovat nostajat kanteen. Myös joku toimiva säädettävä moottorinohjaus niin ei säätäminenkään ole niin vaikeaa. Näillä eväillä kyllä pääsee tuohon edellisen sivun videon tehoihin.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Tiedän M54B22 moottorin josta lähtee n. 280hp, samoilla resepteillä varmaan M54b30 luovuttaa jokusen konin enemmän?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Kannen virtaukselle ei tarvitse tehdä mitään? Nämähän virtaa vakiona melkoisen hyvin käsittääkseni mutta ei tossakaan vaiheessa Tarvii koskea?

    Korkealle kiertävässä vaparissa kaikki vaikuttaa kaikkeen, ei riitä että yksittäinen osa on hyvä, Tarvitaan myös sitä että kokonaisuus toimii oikein.

    Tuo kiertää varmaan jo niin paljon että kovat nostajat on tarpeelliset.

    Jos tuo reilu 300hp on totta, on palikat osuneet aika todella hyvin kohdalleen ja reseptikin vaikuttaa yksinkertaiselta. Perustunee pääosin siihen että käytetyt osat on bemarin osia aika pitkälle.

    vaparin virittäminen on kyllä mielenkiintoinen aihe.

    Leave a comment:


  • Juchelius
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    -Ostaa niin isolla nostolla ja astemäärällä olevat nokat kuin luulee saavansa päästöistä läpi.
    -Ostaa niin korkeapuristeiset mukit että dynaaminen puristussuhde on tontilla.
    -Isommat venat jos kanteen sopii

    Saako suuren tehonlisän jollain muilla keinolla? Pohtii sit sen jälkeen kaikkea mitä tässä topikissa on speksattu 60 sivua.
    Eihän se tuon kummempaa ole vaparimoottorin viritys.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    -Ostaa niin isolla nostolla ja astemäärällä olevat nokat kuin luulee saavansa päästöistä läpi.
    -Ostaa niin korkeapuristeiset mukit että dynaaminen puristussuhde on tontilla.
    -Isommat venat jos kanteen sopii

    Saako suuren tehonlisän jollain muilla keinolla? Pohtii sit sen jälkeen kaikkea mitä tässä topikissa on speksattu 60 sivua.

    Leave a comment:


  • Juchelius
    replied
    Originally posted by Bmwfeeniks View Post
    Tiedä moniko nähnyt, mutta täytyyhän sitä soppaa vähän hämmentää:

    Kyseisestä kokoonpanosta näytti löytyvän enemmänkin tietoa...:think
    Tuosta vähän lisää tiiseriä http://www.wpp.ro/proiecte/bmw-e36-328i-aspirat-na-2013

    Laitoin tuolle videon kaverille mailia pari vuotta takaperin ja vastaili karkeasti auton spekseistä näin:
    The engine has JE forget pistons with high compression, forged rods, custom cams from catcams, valve springs and titanium retainers, s50 exhaust headers and throttle bodies. I used motronic 3.1 ecu and custom tuning. The throttle bodies has an adapter plate

    Nokista ei vastaillut tarkemmin.

    Leave a comment:


  • Kaimu
    replied
    Tiedä moniko nähnyt, mutta täytyyhän sitä soppaa vähän hämmentää:

    Kyseisestä kokoonpanosta näytti löytyvän enemmänkin tietoa...:think

    Leave a comment:


  • JHo
    replied
    Eihän tuota tehon alentamista ole kielletty , esim. moottorinohjausta muuttamalla.

    Trafin muistiosta lainattua:

    Tässä kohtaa olisi myös syytä ottaa kantaa vaihdettavan
    moottorin kuristamiseen. Onko se sallittua vai
    ei? Tällä hetkellä tulee usein kyselyjä tämän tyyppisille
    muutoksille.
    K1 Katsastajat Oy/ Esko
    Karhu

    Moottorin tehon alentamista ei ole kielletty. Kohdan 2.3 päästövaatimusten pitää toki
    täyttyä muutosten jälkeen. Täsmennetään kohtaa 2.1.e muuttamalla teksti "tehoa ilmeisesti
    lisääviä muutoksia" muotoon " tehoon ilmeisesti vaikuttavia muutoksia".

    Leave a comment:


  • Ardi00
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ja sit pitää löytää katsuri, joka uskoo että teho on tippunut ahtimella 236kW -> 172.8kW. Ja vaikka katsuri uskookin, niin trafi voi silti kumota muutoksen (tai ainakin näin mulle kerrottiin).
    Tuli vain mieleen että vaikuttaako se jotenkin lähtökohtaan jos on esim viritetty m52b28 saksan ajalta ja vaikka 151kw tai 171kw otteeseen laitettu?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    No periaatteessa jos teho on ahtamisen jälkeen 144kW + 20% = 172.8kW
    Ja sit pitää löytää katsuri, joka uskoo että teho on tippunut ahtimella 236kW -> 172.8kW. Ja vaikka katsuri uskookin, niin trafi voi silti kumota muutoksen (tai ainakin näin mulle kerrottiin).

    Leave a comment:

Working...
X