Originally posted by Pazi88
View Post
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Tulipa tekastua muutama video tähän m52b28 viritykseen liittyen samalla, kun hallilla värkkäsin näiden lohkojen kanssa.
Eli tässä videossa näytän mistä tunnistaa nuo kaksi erilaista lohkotyyppiä:
Ja tässä sitten kuinka lohkon kierteet korjataan/vahvistetaan time-serteillä:
Joskus olen täällä foorumilla kertonut, että noissa time-serteissä ei ole mitään järkeä, kun tuo korjaus setti maksaa enemmän, mitä koko uusi moottori. Mutta myöhemmin huomasin, että tarkoitukseen voi käyttää myös yleismallista settiä time-sert kierteen korjaus settiä. Itse työkalut ja insertit tuli maksamaan n. 120€ eli ei mitään aivan järettömiä, vaikkei ihan ilmaistakaan ole.
Leave a comment:
-
No otsikkohan on virityshaaveilua ja muuta
Ymmärrän että suurin osa hakee perus helppoja halpoja virityksiä jotka ilmeisesti toimivatkin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Juchelius View PostEihän se tuon kummempaa ole vaparimoottorin viritys.
Originally posted by Joba View PostJa tähän lisää Jenveyn ITB-kitin/S50-motin läpät, porttauttaa kantta reippaasti, laittaa kovat nostajat kanteen. Myös joku toimiva säädettävä moottorinohjaus niin ei säätäminenkään ole niin vaikeaa. Näillä eväillä kyllä pääsee tuohon edellisen sivun videon tehoihin.Last edited by petrolhead; 02-12-2015, 21:46.
Leave a comment:
-
kyllä suomestakin löytyy lähes 350hv m53b28 moottoreita.
ja yksi yli 400hv m50b30.
kansi noissa on tärkein. imukanavaa joutuu muokkaamaan reilusti, mutta paolle ei tarvitse tehdä juuri mitään..
Leave a comment:
-
Originally posted by petrolhead View Post-Ostaa niin isolla nostolla ja astemäärällä olevat nokat kuin luulee saavansa päästöistä läpi.
-Ostaa niin korkeapuristeiset mukit että dynaaminen puristussuhde on tontilla.
-Isommat venat jos kanteen sopii
Saako suuren tehonlisän jollain muilla keinolla? Pohtii sit sen jälkeen kaikkea mitä tässä topikissa on speksattu 60 sivua.
Leave a comment:
-
Tiedän M54B22 moottorin josta lähtee n. 280hp, samoilla resepteillä varmaan M54b30 luovuttaa jokusen konin enemmän?
Leave a comment:
-
Kannen virtaukselle ei tarvitse tehdä mitään? Nämähän virtaa vakiona melkoisen hyvin käsittääkseni mutta ei tossakaan vaiheessa Tarvii koskea?
Korkealle kiertävässä vaparissa kaikki vaikuttaa kaikkeen, ei riitä että yksittäinen osa on hyvä, Tarvitaan myös sitä että kokonaisuus toimii oikein.
Tuo kiertää varmaan jo niin paljon että kovat nostajat on tarpeelliset.
Jos tuo reilu 300hp on totta, on palikat osuneet aika todella hyvin kohdalleen ja reseptikin vaikuttaa yksinkertaiselta. Perustunee pääosin siihen että käytetyt osat on bemarin osia aika pitkälle.
vaparin virittäminen on kyllä mielenkiintoinen aihe.
Leave a comment:
-
Originally posted by petrolhead View Post-Ostaa niin isolla nostolla ja astemäärällä olevat nokat kuin luulee saavansa päästöistä läpi.
-Ostaa niin korkeapuristeiset mukit että dynaaminen puristussuhde on tontilla.
-Isommat venat jos kanteen sopii
Saako suuren tehonlisän jollain muilla keinolla? Pohtii sit sen jälkeen kaikkea mitä tässä topikissa on speksattu 60 sivua.
Leave a comment:
-
-Ostaa niin isolla nostolla ja astemäärällä olevat nokat kuin luulee saavansa päästöistä läpi.
-Ostaa niin korkeapuristeiset mukit että dynaaminen puristussuhde on tontilla.
-Isommat venat jos kanteen sopii
Saako suuren tehonlisän jollain muilla keinolla? Pohtii sit sen jälkeen kaikkea mitä tässä topikissa on speksattu 60 sivua.
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmwfeeniks View PostTiedä moniko nähnyt, mutta täytyyhän sitä soppaa vähän hämmentää:
Kyseisestä kokoonpanosta näytti löytyvän enemmänkin tietoa...:think
Laitoin tuolle videon kaverille mailia pari vuotta takaperin ja vastaili karkeasti auton spekseistä näin:
The engine has JE forget pistons with high compression, forged rods, custom cams from catcams, valve springs and titanium retainers, s50 exhaust headers and throttle bodies. I used motronic 3.1 ecu and custom tuning. The throttle bodies has an adapter plate
Nokista ei vastaillut tarkemmin.
Leave a comment:
-
Tiedä moniko nähnyt, mutta täytyyhän sitä soppaa vähän hämmentää:
Kyseisestä kokoonpanosta näytti löytyvän enemmänkin tietoa...:think
Leave a comment:
-
Eihän tuota tehon alentamista ole kielletty, esim. moottorinohjausta muuttamalla.
Trafin muistiosta lainattua:
Tässä kohtaa olisi myös syytä ottaa kantaa vaihdettavan
moottorin kuristamiseen. Onko se sallittua vai
ei? Tällä hetkellä tulee usein kyselyjä tämän tyyppisille
muutoksille.
K1 Katsastajat Oy/ Esko
Karhu
Moottorin tehon alentamista ei ole kielletty. Kohdan 2.3 päästövaatimusten pitää toki
täyttyä muutosten jälkeen. Täsmennetään kohtaa 2.1.e muuttamalla teksti "tehoa ilmeisesti
lisääviä muutoksia" muotoon " tehoon ilmeisesti vaikuttavia muutoksia".
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostJa sit pitää löytää katsuri, joka uskoo että teho on tippunut ahtimella 236kW -> 172.8kW. Ja vaikka katsuri uskookin, niin trafi voi silti kumota muutoksen (tai ainakin näin mulle kerrottiin).
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostNo periaatteessa jos teho on ahtamisen jälkeen 144kW + 20% = 172.8kW
Leave a comment:
Leave a comment: