Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #16
    Originally posted by Cell View Post
    Menee ketjulinja vinoon jos heittää sellaisenaan paikalleen, pitää koneistaa hieman.

    Mitkäs ne jenkki-ässien speksit olikaan?
    Aa okei, no sitten ei oo moista ongelmaa
    S52 nokat:
    - Imu 252 astetta 10,2mm nostolla
    - Pako 244 astetta 10,2mm nostolla

    Tarjoaa samaa osanumeroa kaikkiin M3 US vuosimalleihin joten oletan että samat nokat 3.0 ja 3.2 jenkkikoneissa.
    Turhauttaa vaan vähän kun silli sai niin helposti heposia ja mulla on ihan laitumella, pitääkö laittaa se M50 sarja?
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Kyllähän noi ihan hyvät nokat on, pakopuolella on turhan paljon nostoa pienelle koneelle mutta eipä liene merkitystä. Mitkäs centerlinet noihin on tehtaalta asetettu?

      Kaikissa S52 on samat nokat, mutta S50 on eri kuin S52... Eihän sulla nyt kummemmin hepat ole laitumilla, ohjelmoinnilla tulee about loput. Vai millaisia tehoja siitä toisesta yksilöstä sitten tuli?
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        #18
        Originally posted by jukkat View Post
        Lappua pöytään.

        nimim. m50:is mies
        Omistajalla on nyt uudet kuviot mielessä. Kone on kaupan:



        (linkissä näkyy teholappu)
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #19
          No aika hyvin otettu tuosta 2.5:sta. Jännä että väännöt pysyy noinkin tasasena yläkierroksille asti ja miten lähtee oikeesti hönkimään kunnolla vasta normi rajoittajan jälkeen :think
          Kierrokset, kierrokset... :think
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #20
            Oiskohan tuo S50 pakosarja parempi kuin tämmönen kiinakopio supersprintin sarjasta.
            S50 sarjassa on pitemmät ja kapeemmat primäärit, enemmän virtausnopeutta? :think
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Magirus
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 875
              • Keski-Suomi und Sawo

              #21
              Kai tämä topikki on lähimpänä näitä seuraavia pähkäilyjä niin kerrottakoon ne täällä.

              Tuli ostettua korkkaamaton fulda steelin peltipakosarja E39 malliin joka siis oletettavasti istuu edes sinne päin. Onko tuosta nyt sitten paikallaan enemmän haittaa kun hyötyä? Ettei ne vähäisetkin hummat karkaa laitumelta..

              Toinen kysymys koskee lähinnä shrickin imusarjaa, onko näitä enää mahdollista bongata mistään inhimilliseen hintaan? ebay ei ainakaan tuottanut tulosta..

              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


              O: E24 osasia

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #22
                Veikkaan että pelkällä pakosarjan vaihdolla voi olla enemmänkin haittaa kuin hyötyä.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  #23
                  Originally posted by Supa View Post
                  No aika hyvin otettu tuosta 2.5:sta. Jännä että väännöt pysyy noinkin tasasena yläkierroksille asti ja miten lähtee oikeesti hönkimään kunnolla vasta normi rajoittajan jälkeen :think
                  Kierrokset, kierrokset... :think
                  Tuossa koneessa olisi vielä vähän lisääkin potentiaalia jos jaksaisi käännellä nokkia ja katsoa penkissä mihin suuntaan vääntö menee. Ja kone on rakennettu kestämään kierroksia. Penkissä vähän näytti että sopivasti hieromalla 250hv ylityskin onnistuu.

                  Siitä jollekkin huippumoottori katuautoon.
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #24
                    Mulla on myös nuo fulda peltisarjat odottamassa asennusta, tosin tu koneeseen. Orggis katit poistuu, erään foorumilaisen autossa toi muutaman hepan lisää.

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #25
                      Originally posted by Magirus View Post
                      Toinen kysymys koskee lähinnä shrickin imusarjaa, onko näitä enää mahdollista bongata mistään inhimilliseen hintaan? ebay ei ainakaan tuottanut tulosta..
                      Tuossahan on ihan uusi:


                      Mutta paljon järkevämpään hintaanhan saa M50 sarjan eikä juuri ole eroa.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • turbobliz
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1002
                        • e-suomi

                        #26
                        Tottakai modernista alunperinkin suht tehokkaasta 4-venttiilimoottorista saa järjestään 100hv/litra kun laittaa nokat ja läppärungot + pakopuolella on jotain järjellistä.

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          #27
                          Originally posted by turbobliz View Post
                          Tottakai modernista alunperinkin suht tehokkaasta 4-venttiilimoottorista saa järjestään 100hv/litra kun laittaa nokat ja läppärungot + pakopuolella on jotain järjellistä.
                          Kovin vähän on vaan foorumillakaan näkyny vastaavia :think

                          Eihän se rakettitiedettä ole mutta kyllä se hieman perehtymistä vaatii että onnistuu...
                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • Kytölä
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 672
                            • Lohja

                            #28
                            Jos tekee mieli saada oikeasti tehoa lisää M52:sta niin löytyy lääkkeet hyllystä.
                            Privalla voi tiedustella jos lompakossa on muutakin kuin kärpäsiä.
                            '88 325i cabrio
                            '90 318is

                            Comment

                            • Magirus
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 875
                              • Keski-Suomi und Sawo

                              #29
                              Originally posted by Supa View Post
                              Tuossahan on ihan uusi:


                              Mutta paljon järkevämpään hintaanhan saa M50 sarjan eikä juuri ole eroa.
                              Eikä tuolla m50 imusarjalla taida juuri hyötyä saada kun muistelee sitä yhtä projektia täältä foorumilta missä lopputulos oli suht sama esim 0-100 mittauksilla. Tallissa ois kyllä orkkis m5 putkisto pakosarjoilta perään mutta sillä ei varmaan kannattavuutta kutoskoneiseen löydy. Vakio pöhinäpöntön korvasin jo alkuperäisellä m5 boysenin vaimentimella.

                              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                              O: E24 osasia

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                                Tuossa koneessa olisi vielä vähän lisääkin potentiaalia jos jaksaisi käännellä nokkia ja katsoa penkissä mihin suuntaan vääntö menee. Ja kone on rakennettu kestämään kierroksia. Penkissä vähän näytti että sopivasti hieromalla 250hv ylityskin onnistuu.

                                Siitä jollekkin huippumoottori katuautoon.
                                Miksi mittaus on aloitettu noin isoilta kierroksilta? Mun mielestä paketti on melkoisen heikko, tuo suuri huipputeho tulee 7000-7500rpm kohdalla olevasta 20hp piikistä lapussa joka liittynee kiekkarajoittimeen tai johonkin muuhun hetkelliseen epämääräiseen. 7000rpm kohdalla on tehoa saman verran, kuin vakiosta pykälää kovemmilla nokilla saa vanoksellisesta 1000rpm alempaa ja alhaalla ei näyttäis olevan oikein mitään, aika mielenkiintoinen ajettava varmaan
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎