Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ASDTurku
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 145
    • Turku

    Originally posted by Jasuuu View Post
    Jos jotain kiinnostaa kokeilla m50b25 imusarjaa, niin voin vaihtaa päittäin m52b28 imusarjaan!
    Olis M54 b30 imusarja jouten. Voisin kokeilla tota m50 yhteen projektiin.
    328 projektiin..

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15226
      • Ajamisen Iloa

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Äkkiseltään näyttäisi olevan. Mulla oli yhdessä purku e34:ssä vastaava ja ulkonäöstä päätellen oli ollu paikallaan useamman vuoden. Mutta ei näkyny murtumia tai muitakaan probleemoja, että ihan kestävää kamaa on nuokin.

      Kiitos vastauksesta. Kävin ostamassa nyt tuon pakosarjan ja myös mutterit. Pinnapultteja en ostanut, räjähtääkö maailmankaikkeus jos käytän vanhoja?
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11082
        • Oulu

        Originally posted by Remotion View Post
        räjähtääkö maailmankaikkeus jos käytän vanhoja?
        Jospa se ei Voi olla vähän vittumaista vaan saada ne vanhat mutterit pois pinnapulteista, koska monesti se mutteri on melko tiukkaan jämähtäny kiinni siihen. Lähtee siis pinnapultii siinä mukana irti.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Maili
          BTCF Member
          • Aug 2011
          • 444
          • E-pohjanmaa

          Onko kellään penkkilappua, vakio kaasuläpällä ja 68mm suurennettuna? Olis tarkoitus kairata, mutta jos hyötyä ei ole, niin ehkä sen vois jättää tekemättäkin
          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

          Comment

          • Juchelius
            BTCF Member
            • Sep 2009
            • 298
            • Oulu

            Ei ole dynolappua jossa pelkkä läppä runko vaihdettu. Tuli muitakin muutoksia samalla kertaa. Parasta muutoksessa on kaasun vasteen herkentyminen. Minun mielestä ihan kannattava parannus.
            Last edited by Juchelius; 10-11-2014, 19:18.
            1985 e30 320i Baur Cabriolet
            1995 328 ex ratakikkare

            Comment

            • Matuh
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 3702
              • Kouvola

              ...........
              Last edited by Matuh; 10-11-2014, 06:07. Reason: Ei mitään......
              E36 328i M50B30 turbo
              Skoda vRS
              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                Originally posted by Juchelius View Post
                Ei ole dynolappua jossa pelkkä läppä runko vaihdettu. Tuli muitakin muutoksia samalla kertaa. Parasta muutoksessa on kaasun vasteen herkentyminen. Minun kielestä ihan kannattava parannus.
                Tuskinpa se kone yhtää herkemmin kaasuun vastaa, samalla kaasukulmalla menee vaan osakaasulla huomattavasti enemmän ilmaa läpi kuin ennen. Hitusen helpompi olisi vain muuttaa vähän sitä kaasuläpän vivuston geometriaa siellä vaijerin päässä ja efekti on sama.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • Maili
                  BTCF Member
                  • Aug 2011
                  • 444
                  • E-pohjanmaa

                  Onko tuolla schmiedmanin käärmeen pesällä muutoksia hyttiin kuuluviin ääniin? Josko tuosta jotain hyötyä olisi m50 imusarjan ja nokkien kera? Tarkoitus ei olisi kumminkaan ääniä suuresti lisätä, siksi tuo vähän arveluttaa..
                  E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                  Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11082
                    • Oulu

                    Originally posted by Maili View Post
                    Onko tuolla schmiedmanin käärmeen pesällä muutoksia hyttiin kuuluviin ääniin? Josko tuosta jotain hyötyä olisi m50 imusarjan ja nokkien kera? Tarkoitus ei olisi kumminkaan ääniä suuresti lisätä, siksi tuo vähän arveluttaa..
                    Vänkärin jalkatilasta päin alkaa kuulumaan kevyt "naputus" sillä. Mutta ei kyllä juuri itse pakoääniin vaikuta.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15226
                      • Ajamisen Iloa

                      Originally posted by Maili View Post
                      Onko tuolla schmiedmanin käärmeen pesällä muutoksia hyttiin kuuluviin ääniin? Josko tuosta jotain hyötyä olisi m50 imusarjan ja nokkien kera? Tarkoitus ei olisi kumminkaan ääniä suuresti lisätä, siksi tuo vähän arveluttaa..
                      Mulle toi avas koko koneen potentiaalin, imusarjat, kaasuläpät ja muu putkisto oli jo tehty. Nyt vasta kerättiin niistäkin marjoja kun laitoin tuon schmiedin pakosarjan.

                      Orkkis pakosarjassa aivan ihmeellisiä virityksiä sisällä.

                      Niistä äänistä, itsellä ei muuttunut äänet ainakaan voimakkaammiksi alle 3000rundin, ehkä jopa tietty resonanssi vähän vaimeni siitä 1600-2000rpm paikkeilta, yläkierroksilla sitten todella räväkät saundit!
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • Maili
                        BTCF Member
                        • Aug 2011
                        • 444
                        • E-pohjanmaa

                        Eikö tuo kumminkin sovi säteilylämmittimen kanssa ilman rälläköintiä? Nuo lambdan paikat varmaan siirrän paremmalle paikalle. Schmiedmanin sivuilla sanotaan niin hämärästi tuosta lämppäristä, ettei tällänen keskivertoa tyhmempi tajua mitä sillä tarkotetaan. Menee kyllä melko läheltä lohkoa, jos ei säteilylämppärikään sovi olemaan, mutta saahan sen aina sovitettua.
                        E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                        Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                        Comment

                        • deemu79
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2011
                          • 453
                          • Helsinki

                          Tuossahan onkin hyvä tilaisuus heittää se tehoton säteilylämmitin mäkeen ja laittaa letkun väliin tuleva kikkare tilalle.
                          sigpic
                          328i Coupe M-Sport -95

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2978
                            • Uusimaa

                            Originally posted by Remotion View Post
                            Mulle toi avas koko koneen potentiaalin, imusarjat, kaasuläpät ja muu putkisto oli jo tehty. Nyt vasta kerättiin niistäkin marjoja kun laitoin tuon schmiedin pakosarjan.

                            Tälläkin on jo moneen kertaan todistettu, että vakiopakosarja on paras vaihtoehto (tai siis tuollaisella virisarjalla ei tule yhtään lisää tehoa), jos käytössä on vakionokat. Sitten, kun overlap & aukioloaika kasvaa pakopulssit alkavat mennä niin, että virisarjalla tehoa oikeasti tulee lisää.
                            Oletko penkittänyt ennen/jälkeen tuon pakosarjan?
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • Maili
                              BTCF Member
                              • Aug 2011
                              • 444
                              • E-pohjanmaa

                              Tuossa omassa on nokatkin, niin uskoisin pesällä olevan jotain iloa. On aikalailla halkeillu orkkis pakosarja. Ihme ettei päästö lapulla juurikaan näy. Ei vissiin kukaan ole sovittanu säteily lämppärin kera? On niin vähäinen lämmityksen tarve, että ei jaksa tapaakaan vaihtaa ja jokin pitää kumminkin olla :think
                              E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                              Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11082
                                • Oulu

                                Mulla on ainakin se käärmeenpesäversio calixin säteilylämppärin kanssa. Mahtuu hyvin.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎