Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Radar
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 120
    • Schrick-Region

    Originally posted by naukkis View Post
    No varmaan kuka vaan ammattisäätäjä joka viitsii hommaan ryhtyä niin onnistuu, nykyäänhän tuota Siemenssin purkkia saa säädettyä varsin hyvin ihan harrastajapohjalta väännetyillä open-source softillakin, eli jos kiinnostaa niin itsekin saa säädettyä.



    Ei ne moottorit nykybensoilla karstoitu, jos karstaa on koneessa egr-ongelman takia niin se lähtee huohotuksen kunnostuksen jälkeen ihan itsestään, jos haluaa nopeuttaa poistumista niin e85:ttä tankkiin.

    Ei ne kierteet mihinkään lähde kantta avatessa, sen sijaan alubloki on arka ylikuumenemiselle eli blokin lämpötilan noustessa 150 asteen korville(= ajo ilman nesteitä) alumiini pehmenee jo niin paljon että kierteet todennäköisesti korkkaavat.

    Yleensä sille kannen avaukselle ei ole mitään syytä ennen koneen kunnon ylikuumenemista ja sen jälkeen kierteet ovat todennäköisesti pilalla, asiahan on BMW:n omassa service manualissakin painettuna eli koneen ylikuumenemisen jälkeen testataan kannenpulttien kierteet ja jos on ne on pilalla niin vaihdetaan bloki tehtaan korjausohjeissa. M52:ssahan on venyvät pultit eli toisinsanoen ne kiristetään myötörajansa yli joten niiden kiristysmomenttia ei saa tiukemmalle kuumentamalla, löystyttämällä tai kirimällä lisää kun maksimi pultin venymämomentti on jo ylitetty kiristettäessä.
    Kiitokset vastauksesta. Jahka saan ne suuttimet puhtaaksi niin täytyy alkaa suunnittelemaan jatkotoimia. Luin tuon Repesorsan laittaman linkin ja vaikutti oikein kiinnostavalta. Itsellä ei taidot eikä uskallus riitä alkaa säätämään omaa mottia, mutta jos tilaisi sellaisen ebay-ecun (vaikutti suht edulliselta) niin sitähän voisi säädellä hajottamatta alkuperäistä ecua, jos jollain harrastajalla (tai sitten ammattilaisella) intoa piisaa.

    Siksi kysyinkin erikseen tuosta kansi-hommasta koska mulla keitti kone tuossa ehkä pari kesää sitten ja jonkin matkaa ajelin ilman nesteitä tiedostamatta tilanteen vakavuutta. Olin tilanteen jälkeen varma että lohkon tilaus edessä, mutta kyllä se alkutappelun jälkeen on pysynyt kasassa eikä isompia ongelmia ole ollut sillä suunnalla.

    Joo, tuo imukanavien karstahommahan olisi aika helppo selvittää kun ottaa sarjan pois ja katsoo. Uskoakseni huohotus tosiaan toimii nykyään niin kuin pitääkin eli voisi siis olettaa että ne sakujen jäljiltä olleet karstat olisivat häipyneet.

    Olisi vielä paljon ns tyhmiä kysymyksiä varastossa, mutta jätetään ne tuonnemmaksi. Ja jos pääsee tekemään yhteistyötä jonkun pätevän kaverin kanssa niin siinähän ne samalla selviää.

    Comment

    • e36coupe
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 721
      • Nokia

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Ehottomasti myyjään yhteyttä. Voit vielä varmistukseksi ottaa kuvat naarmuista ja sanoa että ei tämä kyllä ole "in good working order".
      Refund request, parit kuvat kyytiin ja tänään sain rahat takaisin sekä osista, että toimituskuluista. Palikat jäi minulle. Onneksi tuo Ebay shoppailu on jokseenkin turvattua ja Feedbackin eteen tehdään töitä aktiivisten myyjien osalta ainakin.
      Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

      Työn alla: E21 320/6
      Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3408
        • Kotka

        X-putkella on ilmeisesti suoran kutosen äänimaailmaan aika iso vaikutus ainakin tämän linkin perusteella, joten ajattelin tehdä sellaisen omaan putkistoon kunhan pääsen sitä rakentamaan. (Elleivät putket sitten käy yhdessä noissa vakion etupätkän pöntöissä) Mihinkäs kohtaan tuo pitäis sijottaa,ettei ihan pieleen mene? Ilmeisesti mahdollisimman lähelle pakosarjoja.

        Last edited by Skarpa; 15-03-2016, 16:17.
        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • C'mon_maik
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 73
          • JKL

          Originally posted by Skarpa View Post
          X-putkella on ilmeisesti suoran kutosen äänimaailmaan aika iso vaikutus ainakin tämän linkin perusteella, joten ajattelin tehdä sellaisen omaan putkistoon kunhan pääsen sitä rakentamaan. (Elleivät putket sitten käy yhdessä noissa vakion etupätkän pöntöissä) Mihinkäs kohtaan tuo pitäis sijottaa,ettei ihan pieleen mene? Ilmeisesti mahdollisimman lähelle pakosarjoja.

          https://m.youtube.com/watch?v=3MZhDW14sqw
          28:n putkistosta x löytyy ennen katteja. Se on aika vaatimattoman näköinen ja kapeampi kuin muu putkisto. Olen mietiskellyt, että mahtaisiko olla edullinen vaikutus tehdä se uusiksi kahdesta mutkaputkista... :think
          Bostongrün E36 328i coupe M-sport

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3408
            • Kotka

            Mulla on tän näkönen 328i vakioputki rakennustarpeiksi. Etupäästä joutuu muokkaamaan E30:issä. X-putkea ei näy, elleivät putket sitten käy yhdessä tuossa resonaattorissa. Tohon suoralle osallehan se X-putki olisi helppo rakentaa.

            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16464
              • Asikkala

              Originally posted by C'mon_maik View Post
              28:n putkistosta x löytyy ennen katteja. Se on aika vaatimattoman näköinen ja kapeampi kuin muu putkisto. Olen mietiskellyt, että mahtaisiko olla edullinen vaikutus tehdä se uusiksi kahdesta mutkaputkista... :think
              B25:n putki on tuollainen ja b28 taitaa erota siitä ainakin tässä kohtaa :think

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11126
                • Oulu

                Originally posted by C'mon_maik View Post
                28:n putkistosta x löytyy ennen katteja. Se on aika vaatimattoman näköinen ja kapeampi kuin muu putkisto. Olen mietiskellyt, että mahtaisiko olla edullinen vaikutus tehdä se uusiksi kahdesta mutkaputkista... :think
                Ei noilla putkistoilla tunnusta olevan vaikutusta muualle kuin ääniin. Mullakin irtos b28:sta yli 220hp b20 vakioputkistolla. Toki jos noita resonansseja jaksaa laskea, niin oikein mitotetuilla pakosarjoilla ja x liitoksen sijoittelulla voi jotain saada aikaseksi, mutta putken koon kasvattaminen on aika turhaa vielä näillä tehoilla.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3408
                  • Kotka

                  No, pakosarjakin on perus kiinan rosteria, joten jätetään hifistely sikseen. Teen X-putken sinne, mihin parhaiten mahtuu. Videoiden perusteella kuuluu aika hyvin taittavan noita korkeampia, terävämpiä taajuuksia pakoäänistä.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • EMP
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 823
                    • Kuusjoki

                    Originally posted by jr66 View Post
                    B25:n putki on tuollainen ja b28 taitaa erota siitä ainakin tässä kohtaa :think
                    M52b25 putkisto menee yhdeksi putkeksi ennen kattia. Ja on sama mitä b20 koneessa. http://static.schmiedmann.dk/Product..._12319_big.jpg

                    M52b28 putkisto taas menee kahtena taakse asti. Siinä on tuollainen jonkunnäköinen yhdistys kattien ja etuvaimentimien välissä. http://static.schmiedmann.dk/Product..._12362_big.jpg
                    E30 318i 2d M52B27 "eta"

                    Comment

                    • EMP
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 823
                      • Kuusjoki

                      Originally posted by Skarpa View Post
                      No, pakosarjakin on perus kiinan rosteria, joten jätetään hifistely sikseen. Teen X-putken sinne, mihin parhaiten mahtuu. Videoiden perusteella kuuluu aika hyvin taittavan noita korkeampia, terävämpiä taajuuksia pakoäänistä.
                      Tuossa sinun putkistossahan on vain yksi katti niin nuo putket yhdistyy tuossa katissa. En kyllä tiedä ajaako se äänien suhteen saman asian mitä tuo x-pipe?
                      E30 318i 2d M52B27 "eta"

                      Comment

                      • Skarpa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 3408
                        • Kotka

                        Tuossa sinun putkistossahan on vain yksi katti niin nuo putket yhdistyy tuossa katissa. En kyllä tiedä ajaako se äänien suhteen saman asian mitä tuo x-pipe
                        Jaa, niin muuten mahtaa olla. Ajattelin ensin, että etummainen pönttö on resonaattori ja pienemmät pöntöt katit, mutta toisin päinhän se taitaa kuitenkin mennä. Tää on Schmiedmannin "OEM laatua" oleva putki, joka osui halvalla vastaan. Todennäköisesti yksi katti ajaa akustisesti saman asian kuin X-putki, koska eri putkista tulevat pulssit pääsevät tasaantumaan katissa molempiin jatkoputkiin, mutta teen varmaan X-putken joka tapauksessa. Ajattelin tehdä putkiston etupään rosterista ja sijoittaa X-putken sinne. Saatan sitten myöhemmin vaihtaa tuon Schmiedmannin pätkän pois välistä. Takapätkä on rosteria.

                        Edit: perhanan ärsyttävää, kun quote ja edit ei toimi foorumilla kunnolla.
                        Last edited by Skarpa; 17-03-2016, 09:48.
                        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                        E30 Armo "330i"

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          mulla on 1-3 ja 4-6 SYL omat putket alusta loppuun. yhteisessä keskipöntössä ne vaan mene reikäputkella. tehoa enemmän kuin vakio koneessa ja äänet on hyvät
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Äänet saa hyviksi muuttamalla moottoria, ja kovemmiksi muuttamalla putkistoa.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Skarpa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 3408
                              • Kotka

                              Edit: Tupla
                              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                              E30 Armo "330i"

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3408
                                • Kotka

                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Äänet saa hyviksi muuttamalla moottoria, ja kovemmiksi muuttamalla putkistoa.
                                Hyvät äänet on makuasia mutta selkee ero kutosen äänissä on riippuen käyttääkö putket yhdessä vai ei, vaikkei äänenvoimakkuus muuttuiskaan.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎