ei nyt varsinaisesti nykimis vika mut kuiteski. E30 325 '89 kiihdyttäessä kaasupolin lattiassa tulee rajoitin vastaan 5200rpm mut jos kiihyttää reilusti mut kaasua tasaisesti lisäämällä niin rajoitin ottaa vastaan aivan oikei 7000rpm kuin myös paikollaan polokiessa niin heleposti jaksaa kiertää rajoittimeen oikein. Bensanpaineet mitattu vedossa ja eivät hiivu missään välissä alle 3,5bar....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nykimisviat FAQ
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
E46 n42b20
Annetaan oma panos tähän topiciin ikävistä nykimisoireista kärsineenä.
E46 318i vm.2003 (moottori N42B20)
Oireet: Alkoivat erittäin lievinä pieninä nykäyksinä, mutta pahenivat vähitellen. Esiintyminen oli satunnaista, joskin pidemmässä matka-ajossa tuntuivat painottuvan alkumatkalle (ensimmäiset 20km). Bensankulutuksessa oli nähtävissä lievää nousua ja jälkikäteen arvioituna ehkä lievää tehon puutetta.
Vika ei aiheuttanut varoitusvalojen syttymista mittaristossa.
Vikakoodit moottorilta (Inpa):
2782 CDKPH2 - Camshaft sensor outlet
27BB CDKANWS - Camshaft control outlet-VANOS
Ratkaisu: Pakopuolen nokka-akselin asentotunnistimen vaihto.
Comment
-
-
e46 320da -00 nykii matkanopeudessa kun kierrokset 2000-2500. Terävää nytkähtelyä varsinkin vakionopeudensäätimellä ajettaessa. Kierrokset tippuu aina joku 200-300 kun nytkähtää ja tekee tätä tiuhaan tahtiin. Kun koneen sammuttaa ja käynnistää uudelleen tuntuu tuo ongelma katoavan. Vikakoodia ei ole päässyt lukemaan, mutta pitää sekin ensiviikon aikana tehdä.
Kun laittaa vaihdelaatikon manuaaliasentoon ja ajaa samaa vauhtia samalla kulutuksella 4 vaihteella ja kierrokset 3000+ ei nykimistä esiinny. Ei myöskään millään muulla vaihteella kuin 5 ja vain tuolla kierrosvälillä. Osaisiko kukaan oireiden perusteella arvata mikä on? MAFista meinasin piuhaa irrotella kokeilumielessä mutta eihän se piuha siitä irtoa tuntuu olevan jumissa
E: vika löytyi ja korjattu, syynä yksi moottorin muovisen suojakotelon pultin puuttuminen:o puhalsi ilmaa ja öljyä moottorin päälle ja aiheutti jotenkin nykimistä.
http://i694.photobucket.com/albums/v...531_005140.jpg
Kuvassa keskellä oleva kotelon pultin reikä syypää.Last edited by ntjt; 31-05-2012, 02:02.Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994
Comment
-
-
M50b25
Vika:
e36 325 eli M50B25 kone kävi 1500-2000 kierroksilla tyhjäkäyntiä heijaten, ja kierrokset ei palautunut normaalisti alas.
kokeiltuja osia millä ei vaikutusta olivat.
ilmamassamittari
nokka-akselintunnistin.
kampiakselintunnistin.
haitariputki massamittarille.
kaasuläpänasentotunnistin.
sytytyspuolat.
Ratkaisu.
no sit viimeisempänä, mut ei vähäisempänä vaihdoin lisäilmaluistimen. eli siis se osa joka tulee imusarjaan kiinni 90asteen kurvilla olevalla putkella ja noin keskellä imusarjaa (alapuolella).
nyt kone käy normaalisti, onneks oli edellisistä projekteista osia mitä pääsi kokeileenKyllä onnnistuu!
Comment
-
-
e34 m50b25
(1)Satunnaista terävää nykimistä kiihdyttäessä kierroksilla 1500-2500 ja ongelmia startatessa.
(2)Kampiakselin asentotunnistimessa hetkellistä vikaa kunnes pimeni kokonaan.E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
EX. E39 528i montrealblau
EX. E34 525 -91 calypsorot
Comment
-
-
E34 540iA M60B40
- Kylmänä toimii normaalisti, mutta heti kun kone on lämmennyt alkaa rykiminen ja tajuton tärinä+ tuntuu kolina keulasta mielestäni, jos vähänkin yrittää kiihdyttää tasakaasulla, kaasu pohjassa taas pelaa normaalisti. Kun auton laittaa parkkiin ja vapaalle, tuntuu taas toimivan normaalisti.
Viat alkoivat öljynvaihdon, öljypumpun kiristyksen venttiilikoppien tiivisteiden vaihdon ja nokkaketjun kiristimen vaihdoin jälkeen. Ts. öljypohja oli auki ja vaihdettiin samalla uusi tiiviste, sekä MAF ja suodatinkotelo oli irti työn ajan.
On kokeiltu ajaa ilman MAFfin piuhaa ja pelaa paremmin, joskaan ei tunnu ihan kaikkia hummia olevan käytössä. Öljyä ei ole tulppien/puolien alueella, kun äsken katsoin, samalla putsasin tyhjäkäyntiventtiilin ja purin MAFfin ja putsasin sen air cleanerillä.
Alkaa ideat loppumaan, uusi MAF on tilattu, toivotaan et sillä korjaantuu.
SYY: Entinen omistaja painotti, että on vaihtanut lambdat.. joo kyllä hienolla tee-se-itse ideologialla: Lambdan piuha nippusiteillä viritetty kardaanin ja rungon väliin-->lambdan johto tuhannen päreiksi hinkkautuneena huohhh, mistä noita "seppiä" sikiää.Gas or ass, no free rides
F10 520d lci
E36 325 ahdistettu.
Comment
-
-
(1) M60B40 tärisi tyhjäkäynnillä ja kiihdyttäessä, myös hieman tasakaasulla ajettaessa. Aivan kuin ei kävisi kaikilla.
(2) Auto oli muutettu RE85 yhteensopivaksi, isommilla suuttimilla ja bensapumpun vaihdolla. Vaihdoin vanhat suuttimet, jolloin huomasin yhden suuttimen o-renkaan olevan hajalla. Nyt vanhat suuttimet, 95:sta tankki täynnä ja toimii kunnolla.E61 520dA LCI -08
Comment
-
-
E34 520i (M50)
satunnaista röpellystä, ei edes jokapäivä vaan saattoi toimia parikin päivää moitteetta
ratkaisu: vaihdoin uudet tulpat (Bosch 4-kärki) ja ruiskutin puolien liittimiin kontaktispreitä, ruiskutin sitä myös "tulpanhattujen" ja puolien väliin jolloin huomasin 4 ja 5 sylintereiden puolien ja hattujen välissä olevan vihertävää hapettumaa joka poistui tällä spreillä. nyt auto toimii nätistipuolat 4 ja 5 olivat myös uudemman mallisia ruskeita :think lieneekö vaikutusta hapettumiseen
Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
E39 523i köyrinki
_____________________________________________
Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1
Comment
-
-
E34 535i vuosimallia 88 nykii ja röpöttää herkästi kun vauhti putoaa sinne kahdenkympin alle, niin alkaa sirkus. Saa liikaa bensaa, tai sytytyksessä vikaa. Tänään motarille ruuhkassa liittyessä kävi sääliksi takanaolluta Nissanmiestäe34 535i -88
f30 328i -12
VW 1302 -71
Originally posted by axu100jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...
Comment
-
-
e39 M52B28TU Man. 164tkm
1. Satunnaisia nykäisyjä ajettaessa, viivettä, tehottomuutta ja välillä vaikeita lähtöjä. Kulutus kaupungissa n.12l/100km. Ei vikakoodeja.
2. Vaihdettu imu -ja pakopuolen nokka-akselien asentoanturit. Käynti parani ja kulutus pieneni. Jäljelle jäi kierrosten humpaus lämmetessä "sinirajan" lopussa (vanoksen O-renkaat):think
edit. Tainnut tämän kätevän threadin alkuperäinen idea jäädä unholaan...Last edited by mijuko; 25-05-2013, 19:39.
Comment
-
-
325 m50 vanoksen kans. Nyki lähes aina kaupunkiajossa tasakaasulla ja pedaali pohjasta läpi kiihdytyksellä voimakkaampaa nykimistä/tehon puutetta varsinki korkeilla kierroksilla---> Vanoksen solenoidille jarrukliinerillä kunnon pesu ja johan pelittää. Lisäksi vanokselta ei kuulu sellasta räminää enää ku kaasua polkasee.E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
E70 3.0d - 09
E39 M5 pyhänä
Comment
-
Comment