316 1.6i M40 Käyntihäiriöt ja nykimisviat.
Olen täältä lukenut, että nämä nykimis ja käyntihäiriöt ovat tässä koneessa todella yleisiä, ja tietysti itselleni tarttui kyseinen M40 koneinen bemu.
Oireet:
Tyhjäkäynti epätasaista, kiihdyttäessä nyki... Aivan loppuvaiheessa kun en jaksanut korjailla tätä, meni jo pahaksi. alkoi "röpeltää" pienillä kierroksilla, ettei saanut nostettua oikein kierroksia, mutta kun kovalla pumppauksella sai nostettua, niin yläkierroksilla ei tukkoisuutta huomannut.
Ratkaisu(t) ja selitys:
Jakopäähihna ja ilmamäärämittari. Jakopää oli hypännyt aluksi hieman, hampaan tai kaksi, ja se aiheutti pientä pätkimistä/seilausta tyhjäkäynnillä, ja nyt kun lumet tuli ja sillä tuli päästettyä mono selällään aika pitkiäkin aikoja niin jako hyppäs oikein kunnolla
, mutta niin ettei ihan ollut venttiilit mäntiä vasten. Laitoin jakopään (TODELLA TARKKA HOMMA) kuntoon uusilla hiluilla ja katsoin jaon venttiileistä ja männästä, niin kummasti loppui nykimiset. Jälkeenpäin huomasin, että ilmamäärämittarikin on ollut rikki, joka on vain pahentanut asiaa, ja turhien korjausyritysten jälkeen jouduin uuden ostamaan. Toimii kuin unelma
.
Joten:
M40 kuskit, KATSOKAA OIKEASTI SE JAKOPÄÄ SYSTEEMI. M40 KONEESSA HIHNAN KIREYS ON TODELLA TARKKA, JA SE PITÄÄ OLLA AIKA LÖYSÄLLÄ JA SIITÄ SYYSTÄ SE PÄÄSEE JOSKU POMPPAAMAAN VÄÄRÄÄN, JA SE AIHEUTTAA TÄLLAISTA VAIKKA OLISIKIN VAAN PARI HAMMASTA PIELESSÄ. Ilmamäärämittarin "magneettipinta" kannattaa tarkistaa kuitenkin ensin.
Toivottavasti tästä on hyötyä
Olen täältä lukenut, että nämä nykimis ja käyntihäiriöt ovat tässä koneessa todella yleisiä, ja tietysti itselleni tarttui kyseinen M40 koneinen bemu.
Oireet:
Tyhjäkäynti epätasaista, kiihdyttäessä nyki... Aivan loppuvaiheessa kun en jaksanut korjailla tätä, meni jo pahaksi. alkoi "röpeltää" pienillä kierroksilla, ettei saanut nostettua oikein kierroksia, mutta kun kovalla pumppauksella sai nostettua, niin yläkierroksilla ei tukkoisuutta huomannut.
Ratkaisu(t) ja selitys:
Jakopäähihna ja ilmamäärämittari. Jakopää oli hypännyt aluksi hieman, hampaan tai kaksi, ja se aiheutti pientä pätkimistä/seilausta tyhjäkäynnillä, ja nyt kun lumet tuli ja sillä tuli päästettyä mono selällään aika pitkiäkin aikoja niin jako hyppäs oikein kunnolla


Joten:
M40 kuskit, KATSOKAA OIKEASTI SE JAKOPÄÄ SYSTEEMI. M40 KONEESSA HIHNAN KIREYS ON TODELLA TARKKA, JA SE PITÄÄ OLLA AIKA LÖYSÄLLÄ JA SIITÄ SYYSTÄ SE PÄÄSEE JOSKU POMPPAAMAAN VÄÄRÄÄN, JA SE AIHEUTTAA TÄLLAISTA VAIKKA OLISIKIN VAAN PARI HAMMASTA PIELESSÄ. Ilmamäärämittarin "magneettipinta" kannattaa tarkistaa kuitenkin ensin.
Toivottavasti tästä on hyötyä

Comment