Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petrolhead
    replied
    Jos saan vastata kysymykseen jota kukaan ei ole esittänyt.. miksi Volvon koneen tilalle M10? Jos mainittu "B20" on about se moottori(tyyppi) mitä kuvittelen niin tuskin se on M10:iä huonompi. Nykyinen kone on väljä? No, randomi M10n raatoon saat ostaa kaiken liikkuvan uutta ja teettää kaikki koneistustyöt mitä paikallinen pulju vaan tekee, jos HYVÄN haluaa. Ja se pysyy hyvänä vain niin kauan kuin ohjurit/venanvarret/keinut on kohta taas ihan morjes.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Mulla on hyllyssä strömpät vaikka varaosiksi ja imusarjakin löytyy.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by 1st View Post
    Strömppien imusarjaa kysyin siksi, koska Amassa on kiinni viimetalvena huoltamani tupla-SU:t ja mikäli bmw:n strombergit on nelipulttisella laipalla, pitäisi SU:iden käydä samaan imusarjaan.

    Onko ko. Imusarjan hinnat yleensä kympeissä vai satasissa?
    Ahaa, nyt ymmärrän. Hinnat mieluummin kympeissä, kuin satasissa. Itse olen jopa nakannut romukuormaan aikoinaan paritkin imusarja/kaasaripaketit, koska kukaan ei huolinut ja kaasarit oli luokattoman huonot Eli pienellä etsimisellä noita pitäisi saada jopa ilmaiseksi.

    Leave a comment:


  • 1st
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    On ollut, mallissa 520/4. En ehkä käyttäisi tuota imusarjaa, vaan ennemmin 2000TI:n, tai 2002ti:n kaksiosaisia tuplakaasuuttimien imusarjoja. Tai jopa 1600ti:n pienempireikäisiä vastaavia. Ilmaisia nämäkään eivät tietysti ole, mutta löytää suht helposti, eikä hinnat kuitenkaan ihan tolkuttomia ole.

    EDIT: Koska nuo Strömbergit/kautta imusarjat ovat 2kpl yksikurkkuisia kaasuttimia jaettuna neljälle sylinterille, et saa noihin imusarjoihin tuplakaasareita. Lisäksi nuo Strömbergit ei varmaan toimineet uutenakaan oikein kuinkaan, niin saati nykypäivänä, kun ovat melko varmasti jo sohloja tms.
    Strömppien imusarjaa kysyin siksi, koska Amassa on kiinni viimetalvena huoltamani tupla-SU:t ja mikäli bmw:n strombergit on nelipulttisella laipalla, pitäisi SU:iden käydä samaan imusarjaan.

    Onko ko. Imusarjan hinnat yleensä kympeissä vai satasissa?


    Olikos vakio pystykaasarin laipassa mikä jako, käykö siihen weber DGV 32/36?
    Last edited by 1st; 23-08-2018, 08:17.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by 1st View Post

    Ja kerran viestiketjun nimi on m10-aiheisia kysymyksiä, niin luinko netistä oikein että konetta on ollut jossain mallissa tupla-Strombergeilla? Onkohan sellainen imusarja kuinka harvinainen ja sitäkautta kallis/hankala löytää?
    On ollut, mallissa 520/4. En ehkä käyttäisi tuota imusarjaa, vaan ennemmin 2000TI:n, tai 2002ti:n kaksiosaisia tuplakaasuuttimien imusarjoja. Tai jopa 1600ti:n pienempireikäisiä vastaavia. Ilmaisia nämäkään eivät tietysti ole, mutta löytää suht helposti, eikä hinnat kuitenkaan ihan tolkuttomia ole.

    EDIT: Koska nuo Strömbergit/kautta imusarjat ovat 2kpl yksikurkkuisia kaasuttimia jaettuna neljälle sylinterille, et saa noihin imusarjoihin tuplakaasareita. Lisäksi nuo Strömbergit ei varmaan toimineet uutenakaan oikein kuinkaan, niin saati nykypäivänä, kun ovat melko varmasti jo sohloja tms.
    Last edited by T3; 23-08-2018, 07:22.

    Leave a comment:


  • 1st
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Noin silmällä näyttäisi että voisi onnistua. Pumppu on kuitenkin ihan öp:n etureunassa. Imuputki on taaksepäin mutta sitä voisi tarvittaessa vähän modata. Öljypohjaa pitäisi sitten kasvattaa sivuille/eteen missä on tilaa. Pumpun tai imun siirtämistä takapäähän en oikein pidä toimivana ajatuksena. Käy vaan hakemassa se mylly niin pääset itse mittailemaan ja sovittelemaan. Eipä siinä paljon häviä matkan ja tuskin hinnankaan puolesta jos seinä tulee vastaan jossain kohdassa.
    No matka ja hinta ei tuota joo ongelmia.
    Tekniikka on vaan ympäriajetussa autossa kiinni, että joutuu vähän aikaa varaamaan hakumatkalle
    Kone/loota lähtee varmaan pakettina altapäin jos koria nostaa, ja irroittaa laatikon kannatinpalkin sekä etupalkin? Paikanpäällä on traktori muttei etukuormaajaa, eli yläkautta nostaminen ei onnistu.


    Ja kerran viestiketjun nimi on m10-aiheisia kysymyksiä, niin luinko netistä oikein että konetta on ollut jossain mallissa tupla-Strombergeilla? Onkohan sellainen imusarja kuinka harvinainen ja sitäkautta kallis/hankala löytää?

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by 1st View Post
    Kävin Amasta mittaamassa että etupalkista öljypohjan ETUreunaan on karkeasti 15cm eli silläkin puolella olisi hivenen tilaa ilman palkin silpomista
    Noin silmällä näyttäisi että voisi onnistua. Pumppu on kuitenkin ihan öp:n etureunassa. Imuputki on taaksepäin mutta sitä voisi tarvittaessa vähän modata. Öljypohjaa pitäisi sitten kasvattaa sivuille/eteen missä on tilaa. Pumpun tai imun siirtämistä takapäähän en oikein pidä toimivana ajatuksena. Käy vaan hakemassa se mylly niin pääset itse mittailemaan ja sovittelemaan. Eipä siinä paljon häviä matkan ja tuskin hinnankaan puolesta jos seinä tulee vastaan jossain kohdassa.

    Leave a comment:


  • 1st
    replied
    Originally posted by Tzeimi View Post
    M10:eissä aina ö.pumppu ja ö.pohjan pahka edessä. Wanhoissa imujalka rautaa muutoin jotain seosalumiinia. Näppärä tekee raudasta sopivan. 1-osaisesta peltipohjasta (114/E21) modaamalla voisi onnistua :think
    Onkohan se pahka pituussuunnassaan miten pitkä?
    Ja myös itse koneen pituus kytkinkopan kiinnityspinnasta hihnapyörän etureunaan kiinnostaisi(se tiedossani oleva tekniikka on 50km päässä, niin ei juuri nyt pääse mittaamaan ) niin jos joku tätä lukeva sattuisi juuri kurkkimaan pellin alle..

    Kävin Amasta mittaamassa että etupalkista öljypohjan ETUreunaan on karkeasti 15cm eli silläkin puolella olisi hivenen tilaa ilman palkin silpomista

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Siis hetkinen?!? E34 M10-moottorilla, missä ja koska?
    Ei missään, m40 ja m43 on ne e34 518i:n koneet.

    Originally posted by GOOFY View Post
    Tarkoitti varmaan 28

    Spinneri 1/2010 on se juttu siitä amazonista bemmun koneella.
    Kuten huomaat, en tarkoittanut mutta joo, e28 518 ja 518i on m10.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    M10:eissä aina ö.pumppu ja ö.pohjan pahka edessä. Wanhoissa imujalka rautaa muutoin jotain seosalumiinia. Näppärä tekee raudasta sopivan. 1-osaisesta peltipohjasta (114/E21) modaamalla voisi onnistua :think

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Siis hetkinen?!? E34 M10-moottorilla, missä ja koska?
    Tarkoitti varmaan 28

    Spinneri 1/2010 on se juttu siitä amazonista bemmun koneella.
    Last edited by GOOFY; 22-08-2018, 16:25.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    M10:ä on mm. e34-korissa mutta onko öljypohja/pumppu samanl. selviää netistä.
    Siis hetkinen?!? E34 M10-moottorilla, missä ja koska?

    Leave a comment:


  • 1st
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Laita amatsoniin bemarin palkki ja muut hilppeet keulaan, vois olla parempi ajettava ja ei varmaan painon ja kestävyyden kans tulis ongelmaa kun ite koppa on saman painoinen e30 kans?

    Joku aika sitten oli yks volovo m10 koneella. Se oli jossain lehdessä gti?
    Olkoon vaan orkkis kolmiovarsituenta paikallaan, vähän turhan isot korityöt tulisi jos alkaisin pherson-tolppia sovittaa

    Kuulinkin kaverilta eilen että jossain lehdessä ollut juttua, mutten kyllä itse ole kuullutkaan moisesta autosta vaikka ko. merkin foorumilla ja harrastepiireissä paljon pyörinkin..

    Edittiä vielä: jos jollain harrastajalla sattuis moinen kone olemaan työnalla ja öljypohja auki, olisin kiitollinen havainnekuvista ja mahdollisesti myös karkeista mittauksistakin.
    Eli siis öljypumppu taitaisi räjäytyskuvien perusteella olla koneen etureunassa? Montako senttiä pumpun rungon alimmaisesta kohdasta(jos ei imusihtiä oteta huomioon) on kampiakselin keskipultin keskelle?

    Olikos pumpun imuputki terästä vai alumiinia, että pystyisikö sitä jatkamaan että imusihdin saisi lähemmäs koneen takareunaa
    Last edited by 1st; 22-08-2018, 15:44.

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Laita amatsoniin bemarin palkki ja muut hilppeet keulaan, vois olla parempi ajettava ja ei varmaan painon ja kestävyyden kans tulis ongelmaa kun ite koppa on saman painoinen e30 kans?

    Joku aika sitten oli yks volovo m10 koneella. Se oli jossain lehdessä gti?
    Voi toimia, mutta voi olla toimimattakin. taitaa amatsooni olla raideleveydeltään jonninverran kapeampi, ja akselivälistä en sano mitään. Akseliväli vaikuttaa kuitenkin oikeaan ohjausgeometriaan mm. kaartoharituksen kautta jonkinverran.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by 1st View Post
    Kone on ollut käyttämättä yli kymmenen vuotta, mutta pyörii kuulemma käsin kuitenkin. Ehkäpä siitä ainakin kansi pitäisi käyttää auki että näkee sylinterien kunnon


    Pitää tässä vielä tutkia sitä öljypohjahommaa ainakin ennenkuin lähden hakemaan tekniikkaa, että onko sitä edes mahiksia muokata Volvon etupalkille käypäiseksi...
    Laita amatsoniin bemarin palkki ja muut hilppeet keulaan, vois olla parempi ajettava ja ei varmaan painon ja kestävyyden kans tulis ongelmaa kun ite koppa on saman painoinen e30 kans?

    Joku aika sitten oli yks volovo m10 koneella. Se oli jossain lehdessä gti?
    Last edited by GOOFY; 22-08-2018, 13:39.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎