Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 -aiheisia kysymyksiä
Collapse
X
-
Jos saan vastata kysymykseen jota kukaan ei ole esittänyt.. miksi Volvon koneen tilalle M10? Jos mainittu "B20" on about se moottori(tyyppi) mitä kuvittelen niin tuskin se on M10:iä huonompi. Nykyinen kone on väljä? No, randomi M10n raatoon saat ostaa kaiken liikkuvan uutta ja teettää kaikki koneistustyöt mitä paikallinen pulju vaan tekee, jos HYVÄN haluaa. Ja se pysyy hyvänä vain niin kauan kuin ohjurit/venanvarret/keinut on kohta taas ihan morjes.
-
-
Originally posted by 1st View PostStrömppien imusarjaa kysyin siksi, koska Amassa on kiinni viimetalvena huoltamani tupla-SU:t ja mikäli bmw:n strombergit on nelipulttisella laipalla, pitäisi SU:iden käydä samaan imusarjaan.
Onko ko. Imusarjan hinnat yleensä kympeissä vai satasissa?Eli pienellä etsimisellä noita pitäisi saada jopa ilmaiseksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by T3 View PostOn ollut, mallissa 520/4. En ehkä käyttäisi tuota imusarjaa, vaan ennemmin 2000TI:n, tai 2002ti:n kaksiosaisia tuplakaasuuttimien imusarjoja. Tai jopa 1600ti:n pienempireikäisiä vastaavia. Ilmaisia nämäkään eivät tietysti ole, mutta löytää suht helposti, eikä hinnat kuitenkaan ihan tolkuttomia ole.
EDIT: Koska nuo Strömbergit/kautta imusarjat ovat 2kpl yksikurkkuisia kaasuttimia jaettuna neljälle sylinterille, et saa noihin imusarjoihin tuplakaasareita. Lisäksi nuo Strömbergit ei varmaan toimineet uutenakaan oikein kuinkaan, niin saati nykypäivänä, kun ovat melko varmasti jo sohloja tms.
Onko ko. Imusarjan hinnat yleensä kympeissä vai satasissa?
Olikos vakio pystykaasarin laipassa mikä jako, käykö siihen weber DGV 32/36?Last edited by 1st; 23-08-2018, 08:17.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 1st View Post
Ja kerran viestiketjun nimi on m10-aiheisia kysymyksiä, niin luinko netistä oikein että konetta on ollut jossain mallissa tupla-Strombergeilla? Onkohan sellainen imusarja kuinka harvinainen ja sitäkautta kallis/hankala löytää?
EDIT: Koska nuo Strömbergit/kautta imusarjat ovat 2kpl yksikurkkuisia kaasuttimia jaettuna neljälle sylinterille, et saa noihin imusarjoihin tuplakaasareita. Lisäksi nuo Strömbergit ei varmaan toimineet uutenakaan oikein kuinkaan, niin saati nykypäivänä, kun ovat melko varmasti jo sohloja tms.Last edited by T3; 23-08-2018, 07:22.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by racing02 View PostNoin silmällä näyttäisi että voisi onnistua. Pumppu on kuitenkin ihan öp:n etureunassa. Imuputki on taaksepäin mutta sitä voisi tarvittaessa vähän modata. Öljypohjaa pitäisi sitten kasvattaa sivuille/eteen missä on tilaa. Pumpun tai imun siirtämistä takapäähän en oikein pidä toimivana ajatuksena. Käy vaan hakemassa se mylly niin pääset itse mittailemaan ja sovittelemaan. Eipä siinä paljon häviä matkan ja tuskin hinnankaan puolesta jos seinä tulee vastaan jossain kohdassa.
Tekniikka on vaan ympäriajetussa autossa kiinni, että joutuu vähän aikaa varaamaan hakumatkalle
Kone/loota lähtee varmaan pakettina altapäin jos koria nostaa, ja irroittaa laatikon kannatinpalkin sekä etupalkin? Paikanpäällä on traktori muttei etukuormaajaa, eli yläkautta nostaminen ei onnistu.
Ja kerran viestiketjun nimi on m10-aiheisia kysymyksiä, niin luinko netistä oikein että konetta on ollut jossain mallissa tupla-Strombergeilla? Onkohan sellainen imusarja kuinka harvinainen ja sitäkautta kallis/hankala löytää?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 1st View PostKävin Amasta mittaamassa että etupalkista öljypohjan ETUreunaan on karkeasti 15cm eli silläkin puolella olisi hivenen tilaa ilman palkin silpomista
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tzeimi View PostM10:eissä aina ö.pumppu ja ö.pohjan pahka edessä. Wanhoissa imujalka rautaa muutoin jotain seosalumiinia. Näppärä tekee raudasta sopivan. 1-osaisesta peltipohjasta (114/E21) modaamalla voisi onnistua :think
Ja myös itse koneen pituus kytkinkopan kiinnityspinnasta hihnapyörän etureunaan kiinnostaisi(se tiedossani oleva tekniikka on 50km päässä, niin ei juuri nyt pääse mittaamaan) niin jos joku tätä lukeva sattuisi juuri kurkkimaan pellin alle..
Kävin Amasta mittaamassa että etupalkista öljypohjan ETUreunaan on karkeasti 15cm eli silläkin puolella olisi hivenen tilaa ilman palkin silpomista
Leave a comment:
-
-
Originally posted by T3 View PostSiis hetkinen?!? E34 M10-moottorilla, missä ja koska?
Originally posted by GOOFY View PostTarkoitti varmaan 28
Spinneri 1/2010 on se juttu siitä amazonista bemmun koneella.
Leave a comment:
-
-
M10:eissä aina ö.pumppu ja ö.pohjan pahka edessä. Wanhoissa imujalka rautaa muutoin jotain seosalumiinia. Näppärä tekee raudasta sopivan. 1-osaisesta peltipohjasta (114/E21) modaamalla voisi onnistua :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GOOFY View PostLaita amatsoniin bemarin palkki ja muut hilppeet keulaan, vois olla parempi ajettava ja ei varmaan painon ja kestävyyden kans tulis ongelmaa kun ite koppa on saman painoinen e30 kans?
Joku aika sitten oli yks volovo m10 koneella. Se oli jossain lehdessä gti?
Kuulinkin kaverilta eilen että jossain lehdessä ollut juttua, mutten kyllä itse ole kuullutkaan moisesta autosta vaikka ko. merkin foorumilla ja harrastepiireissä paljon pyörinkin..
Edittiä vielä: jos jollain harrastajalla sattuis moinen kone olemaan työnalla ja öljypohja auki, olisin kiitollinen havainnekuvista ja mahdollisesti myös karkeista mittauksistakin.
Eli siis öljypumppu taitaisi räjäytyskuvien perusteella olla koneen etureunassa? Montako senttiä pumpun rungon alimmaisesta kohdasta(jos ei imusihtiä oteta huomioon) on kampiakselin keskipultin keskelle?
Olikos pumpun imuputki terästä vai alumiinia, että pystyisikö sitä jatkamaan että imusihdin saisi lähemmäs koneen takareunaaLast edited by 1st; 22-08-2018, 15:44.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GOOFY View PostLaita amatsoniin bemarin palkki ja muut hilppeet keulaan, vois olla parempi ajettava ja ei varmaan painon ja kestävyyden kans tulis ongelmaa kun ite koppa on saman painoinen e30 kans?
Joku aika sitten oli yks volovo m10 koneella. Se oli jossain lehdessä gti?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 1st View PostKone on ollut käyttämättä yli kymmenen vuotta, mutta pyörii kuulemma käsin kuitenkin. Ehkäpä siitä ainakin kansi pitäisi käyttää auki että näkee sylinterien kunnon
Pitää tässä vielä tutkia sitä öljypohjahommaa ainakin ennenkuin lähden hakemaan tekniikkaa, että onko sitä edes mahiksia muokata Volvon etupalkille käypäiseksi...
Joku aika sitten oli yks volovo m10 koneella. Se oli jossain lehdessä gti?Last edited by GOOFY; 22-08-2018, 13:39.
Leave a comment:
-
Leave a comment: