Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #16
    Originally posted by majavamies View Post
    Näin vähän kattelin, ja löysin 450 eurolla tuommosen paketin. Ei sattus halvemmalla löytymään?
    Tietty jos jollakulla ois tarjota käytettyä ja varmasti toimivaa pireupurkkia tai weberiä niin yv:tä ->
    Myyjä tietää hinnan.
    410€ näkyy olevan tuo Weber-sarja Free technicsillä.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Gemmi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 3355
      • Espoo

      #17
      Hommaa tuplat suoraan, saa ehkä pari ponia lisää ja pääsee pierpurkin ongelmista eroon. Nälkä kun syödessä kasvaa, niin on sit kunnon kaasarit valmiina

      Comment

      • basso72
        BTCF Member
        • Dec 2004
        • 1837
        • Ylä-Pinsiö

        #18
        Originally posted by majavamies View Post
        Näin vähän kattelin, ja löysin 450 eurolla tuommosen paketin. Ei sattus halvemmalla löytymään?
        Tietty jos jollakulla ois tarjota käytettyä ja varmasti toimivaa pireupurkkia tai weberiä niin yv:tä ->
        Myyjä tietää hinnan.


        Postikulut kannattaa kysyä etukäteen,joskus tullut aika hulvattomia postikuluja tuolta briteistä.
        sigpic
        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
        320i -77

        Comment

        • majavamies
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2009
          • 480
          • Lohja

          #19
          Sain kaasarin toimimaan
          käynnistysongelma lähti esisuutinta vaihtamalla ja täyskaasuongelma oli kaasarin sisällä.
          Otin tänään koko roska irti, purin ja toinen kohokammiohan oli sitten alkanut hapettumaan, syystä tietämättömästä, niin putsasin koko hoidon kaasarinputsausaineella ja paineilmalla + raaputtelin ne hapettumat pois toisesta kammiosta.
          Nyt vetää mukavasti ja ei ole enää minkäälaisia käyntiongelmia

          Mietinnässähän on ollut että vaihdan tuon tilalle m40b18 koneen, jotta auto säilysis käyttöautona ja saan koneen pöydälle ja osiksi. Ja ajatushan ois tehä tosta 2-litranen, ruisku, ja virittää vaparina noin 200hp asti, ja tämän jälkeen pistää kone takaisin joku kaunis kesäpäivä
          Tästä syystä en oikeen halunnut uutta kaasaria ostaa, sillä ei tuon combon tarvitse kauaa toimiakkaan.

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3408
            • Kotka

            #20
            Originally posted by majavamies View Post
            Sain kaasarin toimimaan
            käynnistysongelma lähti esisuutinta vaihtamalla ja täyskaasuongelma oli kaasarin sisällä.
            Otin tänään koko roska irti, purin ja toinen kohokammiohan oli sitten alkanut hapettumaan, syystä tietämättömästä, niin putsasin koko hoidon kaasarinputsausaineella ja paineilmalla + raaputtelin ne hapettumat pois toisesta kammiosta.
            Nyt vetää mukavasti ja ei ole enää minkäälaisia käyntiongelmia

            Mietinnässähän on ollut että vaihdan tuon tilalle m40b18 koneen, jotta auto säilysis käyttöautona ja saan koneen pöydälle ja osiksi. Ja ajatushan ois tehä tosta 2-litranen, ruisku, ja virittää vaparina noin 200hp asti, ja tämän jälkeen pistää kone takaisin joku kaunis kesäpäivä
            Tästä syystä en oikeen halunnut uutta kaasaria ostaa, sillä ei tuon combon tarvitse kauaa toimiakkaan.
            Hyvä, että sait pelaamaan. 200 hp on kova tavote kakslitrasesta kasiventtiilikoneesta mut tavotteita pitää olla.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • Throttle
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 793
              • -

              #21
              Kohtapuolin tarttee vaihtaa m10b16:seen venttiilikumit, tarvitseeko erikoistyökaluja?
              Jos on niin millainen ja mielellään piirrustus/kuva työkalusta.

              Comment

              • Juhi$
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2009
                • 1268
                • Laukaa

                #22
                Originally posted by Throttle View Post
                Kohtapuolin tarttee vaihtaa m10b16:seen venttiilikumit, tarvitseeko erikoistyökaluja?
                Jos on niin millainen ja mielellään piirrustus/kuva työkalusta.
                Venttiilijousi puristimen ainakin tarvitaan, jos sen nyt laskee erikoistyökaluksi.

                Comment

                • nagge
                  Newbiemmer
                  • Nov 2012
                  • 5
                  • Nokia

                  #23
                  mitä eroja on ruisku ja kaasari mallin kansissa ? m10 b18 on kyseessä. on nytten kaasari kone kii jolla ei ajettu paljoa ja ruisku kone ois osina mistä löytys kaikki imusarjat sun muut tarpeelliset. alun perin auto siis ollut 1.8 ruisku. ajattelin että saako ruisku osat vaihdettua tohon kaasari koneeseen ?

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2067
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by nagge View Post
                    mitä eroja on ruisku ja kaasari mallin kansissa ? m10 b18 on kyseessä. on nytten kaasari kone kii jolla ei ajettu paljoa ja ruisku kone ois osina mistä löytys kaikki imusarjat sun muut tarpeelliset. alun perin auto siis ollut 1.8 ruisku. ajattelin että saako ruisku osat vaihdettua tohon kaasari koneeseen ?
                    Saa, muttei tule hyvä jos et vaihda vähintään kantta ja mielellään ne männätkin. Söötsillä löytyy - kannattaa kaivaa...
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #25
                      M10 öljypumput

                      Eri M10-moottoreissa lienee erilaisia öljypumppuja? Lähinnä kiinnostaa mahdolliset erot takakannen/sen imusihdin suhteen. Moottoria jos siirtää taaksepäin E30:ssä niin ekana taitaa ottaa jakaja kiinni rintapeltiin, sitten öljypohja ottaa kiinni hammastankoon/etukelkkaan. Öljypohjan muokkaamisessa olisi siis eniten pelivaraa jos löytys sellanen pumppu jonka sihti tulee mahdollisimman vähän taaksepäin.

                      Oliko riittävän vaikeasti selitetty?

                      -Jarno
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Eri M10-moottoreissa lienee erilaisia öljypumppuja? Lähinnä kiinnostaa mahdolliset erot takakannen/sen imusihdin suhteen. Moottoria jos siirtää taaksepäin E30:ssä niin ekana taitaa ottaa jakaja kiinni rintapeltiin, sitten öljypohja ottaa kiinni hammastankoon/etukelkkaan. Öljypohjan muokkaamisessa olisi siis eniten pelivaraa jos löytys sellanen pumppu jonka sihti tulee mahdollisimman vähän taaksepäin.

                        Oliko riittävän vaikeasti selitetty?

                        -Jarno
                        Ei kai.

                        Imujalkaa ei tuon (esim. e30) "lyhempää" ole. Eli rakentamaan oma
                        Paras aihio on sellainen Wanha rautainen imujalka tai miksei tekomies tee köykamiinistä?
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • uho-matti
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 290
                          • kaustinen

                          #27
                          Mistä 2-rivinen nokkapyörä järkevään hintaan?
                          bmw e61 - 535da

                          POHJANMAA CONNECTION

                          Comment

                          • Throttle
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 793
                            • -

                            #28
                            Motonet 37e. Onhan muitakin, esim kl-varaosa, wallothnesch, ym.

                            Comment

                            • uho-matti
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 290
                              • kaustinen

                              #29
                              Originally posted by Throttle View Post
                              Motonet 37e. Onhan muitakin, esim kl-varaosa, wallothnesch, ym.
                              motonetistä ei enää saa tuota 2-rivistä pyörää. Eihän noita oo kuin yhdenlaisia?
                              bmw e61 - 535da

                              POHJANMAA CONNECTION

                              Comment

                              • Throttle
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 793
                                • -

                                #30
                                On 1-rivinenkin olemassa. Esim 315:ssa on yksirivinen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎