Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Markkanenn
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2016
    • 262
    • Vantaa

    Tuosta E21 kannesta joka löytyy on teksti 1,6/2-1,8/2
    F11 520d -12

    Comment

    • Mikkomies84
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1055
      • Siilinjärvi

      Sarjassa hölmöjä kysymyksiä: Mistä kohdin M10 olisi tarkoitus nostaa ja mistä kohdin laittaa pukkiin kiinni?

      Löytyy siis motonetin halvin norsu ja siihen sellainen tasapainotin-ketjuhässäkkä.


      Moottoripukki on siis tällainen suunnilleen: http://www.motonet.fi/fi/tuote/80753...gnum-max-450kg

      Asiasta toiseen, käyköhän tuo e21 1.8 (-78) kansi b18 kaasarikoneeseen, vm ehkä -86? En löytänyt googlella että minkälaiset männät on tuollaisessa e21:ssa.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16492
        • Asikkala

        Nostetaan etupäästä samasta raudasta missä laturi on kiinni ja takapäässä on lenkki startin yläpuolella lohkossa.

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3112

          ja moottoripukkiin tekee orggiskääntöputken tilalle putkesta ja latakasta sellaisen minkä kiinnittää moottorin korvallisen tilalle. putki samaa halkaisijaa kuin moottoripukin orggisputki.
          Kulkineet/projektit:

          M2 F87
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            Saahan tuon moottoripukin kiinni myös vaihelaatikon kiinnitys reikiin niin ei tarvi mitään alkaa virittelemään.
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3112

              Originally posted by GOOFY View Post
              Saahan tuon moottoripukin kiinni myös vaihelaatikon kiinnitys reikiin niin ei tarvi mitään alkaa virittelemään.
              saa tottakai. mutta jos haluaa kasata m10:n valmiiksi pukissa, niin että on kytkinkin paikoillaan niin tuo moottorikorvan kiinnikkeisiin tehty juttu on hyvä. ei ole monen minsan homma tehdä jos on sopivaa putkea ja vaikka vanha e10/e21/e12 teräksinen moottorinkorva jonka uhraa.
              Kulkineet/projektit:

              M2 F87
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2068
                • Banshee - Jyväskylä

                Oman mottipukin kun väkästelin, niin tein sellasen notta tulee laatikon reikiin kiinni. Lohkon ja levyn väliin laitoin pitkät ja kapeat putket pitkillä pulteilla kiinni. Putket hitsasin levyyn kiinni. Levyn toisella puolella on sitten se paksu putki, josta koko höskä pyöri...

                Mahtuu kasaamaan vauhtipyörän ja ainakin tollasen 2-levykykän lelut paikoilleen. Tykkään, vaikka itse teinkin
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • basso72
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 1837
                  • Ylä-Pinsiö

                  Pätkä 8mm kierretankoa tais olla ainoa "erikoisvaruste".

                  sigpic
                  Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                  320i -77

                  Comment

                  • pemaripoju
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2002
                    • 152
                    • Parkano

                    Nyt on jännä vika -87 316. Auto käy vaan jos puolan jommassa kummas pinnissä sähkökynä kii, ja toinenpää maadotettuna?
                    Ovi ei aukee jos se on lukossa..!

                    Comment

                    • mikkomaa
                      BTCF Member
                      • Apr 2007
                      • 336
                      • Tuusula

                      Originally posted by pemaripoju View Post
                      Nyt on jännä vika -87 316. Auto käy vaan jos puolan jommassa kummas pinnissä sähkökynä kii, ja toinenpää maadotettuna?
                      Osta uusi puola, itsellä oli sama homma..

                      Comment

                      • hencca89
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 619
                        • ikaalinen

                        edit. tosiaa L-jetti m10b18.

                        pirssi rupes keskenkaiken nykimään tasakaasulla. Kaikilla kierroksilla jos vaa pitää tasaisena....
                        Täyskaasulla pelaa niinkuin pitää.

                        About vuosi sitten uusittu virranjakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot, tulpat ja säädetty venavälykset.

                        Nyt koitin varoiks uusia tulpat. Virranjakaja putsattu(oli kyll muutenki ok). jakajan roottorin ilmarako
                        aika ok(~0.50). Puola ok(ensiökäämin vastus 0.8ohm).
                        Syttyajotus aiemmin luokkaa korvakuulo. Nyt säädetty pienen häslingin jälkee. Ajotusmerkki
                        katsottu vauhtipyörän metallikuulasta ja siitä ~25astetta ~2900rpm.
                        Imuvuotojakaan ei tuntunut olevan...

                        Käynti ei niinkään heijaa vaan "rötää".

                        Ilmamäärä mittari tien päässä? jos kerran täyskaasulla menee muutenki valmiin kartan mukaan...?
                        Bensantuotonko voi sulkea vioista jos täyskaasu ok?

                        Ideoita!?!??

                        ...kopsasin topikista tännekkin
                        BMW E91 320
                        MB W108 280SE
                        SUZUKI GSX-R
                        BMW K100 "cafe"

                        Comment

                        • pemaripoju
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2002
                          • 152
                          • Parkano

                          Kolme pientä maajohtoo löysässä. Nyt toimii jotenkuten. Sammuu herkästi ku päästää kaasulta jalan, ja rötää ku painaa vaan vähä kaasua. Taitaa olla kaasarissa tukosta. Vai aiheuttaako jakajan alipainesäätimen viallisuus sammahtelua/ rötäämistä ku painaa kaasua? Saako niitä uusia?
                          Ovi ei aukee jos se on lukossa..!

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            Ei niinkään kysymys, mutta tietoa muillekkin: Kun haeskeli tuossa aktiivisen ns. closed loop-tyhjäkäynnin asetuksia MS3:ssa M10:ppiin niin huomasin että vakio ruiskuimusarja ei virtaa tasaisesti joka sylinteriin tyhjäkäynnillä vakion tk-venttiilin lähdön kautta. Kolmonen ja kakkonen saa enemmän ilmaa kuin 1&4. Tämän totesin kun käyttelin pitkään ja hain hyvää tyhjäkäyntiä ja lopulta käynnin huononnuttua jatkuvasti, otin tulpat irti. tulos: 2&3 melkein valkoisia ja 1&4 mustia. Pottoaine re85 ja suihkutus sekä sytytys sekventaalisia. Eli imusarjan virtaus on ainut asia mikä saa 1&4 käymään tyhjäkäyntiä liian rikkaalla seoksella.

                            Koska ms3 niin sain homman haltuun sylinterikohtaisilla suutintrimmeillä.

                            Mutta tiedoksi nyt kuitenkin.
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • 1st
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2005
                              • 64
                              • North-Karelia

                              Morjens. Tulikohan oikeaan threadiin, kysymykseni koskee virranjakajaa ja sytytysboksia.

                              Eli kävin purkamassa '87 e30:stä virranjakajan+boksin, tarkoituksena sovittaa ne erääseen skandinavialaiseen 60-luvun takavetoautoon(merkkiä ei lie vaikea arvailla )

                              Sytytysboksin erotin auton(raadon) johtosarjasta ihan vaan piuhat katkaisemalla, että saan liittimen itselle.
                              No nyt olen koittanut googletella huonoin tuloksin, että mitä sen isomman liittimen napoihin tulee kytkeä, olisin kiitollinen "rautalangasta väännetystä" ohjeesta

                              Boksihan on Siemens 1 705 607 ja jos on merkitystä, niin auto oli m10 kaasutinkoneella

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by 1st View Post
                                Morjens. Tulikohan oikeaan threadiin, kysymykseni koskee virranjakajaa ja sytytysboksia.

                                Eli kävin purkamassa '87 e30:stä virranjakajan+boksin, tarkoituksena sovittaa ne erääseen skandinavialaiseen 60-luvun takavetoautoon(merkkiä ei lie vaikea arvailla )

                                Sytytysboksin erotin auton(raadon) johtosarjasta ihan vaan piuhat katkaisemalla, että saan liittimen itselle.
                                No nyt olen koittanut googletella huonoin tuloksin, että mitä sen isomman liittimen napoihin tulee kytkeä, olisin kiitollinen "rautalangasta väännetystä" ohjeesta

                                Boksihan on Siemens 1 705 607 ja jos on merkitystä, niin auto oli m10 kaasutinkoneella
                                Katso tämän foorumin FAQ-alue. E30-osastossa on linkkiä virtapiirikaavioihin.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎