Originally posted by petrolhead
View Post
M10 -aiheisia kysymyksiä
Collapse
X
-
Kyllä varmasti uskaltaaOriginally posted by MH motorsport View PostMulla on schrick 304 nokkq akseli, schrick venttiilijouset (ei tupla jouset) ireland engineering alumiini hd keinut ja keinulukot.
Kai sitä uskaltaa yli 7000rpm huudattaa tarvittaessa.1502 turbo -77
316 m10 2.0 NA -88
316i original -90
525i touring -03
Comment
-
Menee ylhäällä laihalle jos pienentää ilmasuutinta ?Originally posted by GOOFY View PostTunnottaa melko omituiselta että on nuin pienet ennakot. Johtuuko se puristuksista ku mulla on vakio alakerta niin puristukset jää pieniksi niin vaatii enemmän ennakkoa.
Mimmonen käyrä sulla on jakajalle?
Mulla on dcoe 40:ssä 55 tyhjä, 125 pää ja ilma on 190. 32 kurkut, ja 45 kiihdytys. Samat putket.
Aika pieni ero sulla pää ja ilmasuutinten välissä kun yleensä niihin suositellaan 50 eroa, vai olikos se tyhjän ja pään välille? Mulla menee ylhäällä tosi laihalle jos pienentää ilmoja.
Comment
-
Ilmasuutinhan on hieman väärä nimi koko suuttimelle. Sehän antaa pensaa sitä enemmän mitä isompi ilmasuutin on. Tai oon käsittäny asian ihan väärin, ei olisi ensimmäinen kerta.Originally posted by jr66 View PostMenee ylhäällä laihalle jos pienentää ilmasuutinta ?E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Mul muuten samat mut kmcams teräskeinut ja penkissä oli 7500rpm ja 2bar ahtoakin.Originally posted by MH motorsport View PostMulla on schrick 304 nokkq akseli, schrick venttiilijouset (ei tupla jouset) ireland engineering alumiini hd keinut ja keinulukot.
Kai sitä uskaltaa yli 7000rpm huudattaa tarvittaessa.E30 316 M42TBO -87
BMW 1502 Turbo -77
''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''
Comment
-
Mitä isompinumeroisen lisäilmasuuttimen laittaa se laihentaa ylhäälläOriginally posted by GOOFY View PostIlmasuutinhan on hieman väärä nimi koko suuttimelle. Sehän antaa pensaa sitä enemmän mitä isompi ilmasuutin on. Tai oon käsittäny asian ihan väärin, ei olisi ensimmäinen kerta.1502 turbo -77
316 m10 2.0 NA -88
316i original -90
525i touring -03
Comment
-
En , näin se vaan tekee dellortossa ja weberissä ainakin.Lisäilma suutinhan on yläpäässä seosputkessa äkkiseltään näin amatööristä tuntuis että ilmaa tulee seosputkelle enemmän mitä isompi reikä.. Joku osaa tähä varmaan kirjottaa mitä siellä tapahtuu kun lisäilmasuuttimen kokoa muutetaan. Laajakaistalla itse huomannut miten helposti lisäilma vaikuttaa etenki ahdetussa tuplakaasarissa.Originally posted by GOOFY View PostVoitko hieman tarkentaa teoriaa?1502 turbo -77
316 m10 2.0 NA -88
316i original -90
525i touring -03
Comment
-
Joo nuin päinhän se tosiaan menee. Ajattelin vain virheellisesti väärinpäin ku aattelin että jos imetään tavaraa isomman reijän läpi niin silloinhan sitä pensaa tulee enemmän mutta oikeastihan ilma tulee helpommin imussa kuin pensa niin silloinhan ilmaa tulee enemmän kuin pensaaOriginally posted by aisi316 View PostEn , näin se vaan tekee dellortossa ja weberissä ainakin.Lisäilma suutinhan on yläpäässä seosputkessa äkkiseltään näin amatööristä tuntuis että ilmaa tulee seosputkelle enemmän mitä isompi reikä.. Joku osaa tähä varmaan kirjottaa mitä siellä tapahtuu kun lisäilmasuuttimen kokoa muutetaan. Laajakaistalla itse huomannut miten helposti lisäilma vaikuttaa etenki ahdetussa tuplakaasarissa.
E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Löysin vielä hieman selitystä weberin Manuaalista : The main jet has an effect over the whole rev range, whereas changing the air correction jet has more effect at higher revs. Increasing the size of the main jet will enrich the fuel mixture and visa versa. In contrast, increasing the size of the air correction jet will lean out the mixture. A summary of the results of changes in the main and air correction jets is given inOriginally posted by GOOFY View PostJoo nuin päinhän se tosiaan menee. Ajattelin vain virheellisesti väärinpäin ku aattelin että jos imetään tavaraa isomman reijän läpi niin silloinhan sitä pensaa tulee enemmän mutta oikeastihan ilma tulee helpommin imussa kuin pensa niin silloinhan ilmaa tulee enemmän kuin pensaa
1502 turbo -77
316 m10 2.0 NA -88
316i original -90
525i touring -03
Comment
-
Suomeksi: ilmasuutin vaikuttaa eniten yläkierroksilla koska ilma on harvempaa kuin bensa jolloin ilmaa sekoittuu bensaan siten että se vaikuttaa merkittävästi seokseen juurikin tuolla ylhäällä. Pääsuuttimen koko vaikuttaa karkeasti puolesta välistä ylös asti, ilmasuuttimen koko ehkä n. viimeisellä neljäsosalla. Huom. siis karkeasti noin.
Ja seoksista puhuttaessa tarkoitetaan massaa, ei tilavuutta, optimi afr. taisi olla 12,7 eli 1 kilo bensaa tarvii palaakseen 12,7 kiloa ilmaa. Kuutio +20 asteista ilmaa painaa 1,23 kiloa. Selvyydeksi (?) niin kuutio bensaa painaa 750 kg eli tiheys on 610 kertaa ilman tiheys.Last edited by jr66; 03-08-2020, 22:14.
Comment
-
Joo mut ei siitä mahottoman vaikeeta tarvii tehä. Kopsaat sinne jotku arvot ja justeeraat niistä mieleisiksi. Niin kaikki muutkin tekee.Originally posted by GOOFY View PostTätäpä mää koitin tosa aijemmin selittää että ei nuita arvoja pysty kopioimaan toisesta moottorista.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
12.8-13.2 on semmonen numero mitä uudempien moottorien kanssa näkee.Originally posted by jr66 View PostSuomeksi: ilmasuutin vaikuttaa eniten yläkierroksilla koska ilma on harvempaa kuin bensa jolloin ilmaa sekoittuu bensaan siten että se vaikuttaa merkittävästi seokseen juurikin tuolla ylhäällä. Pääsuuttimen koko vaikuttaa karkeasti puolesta välistä ylös asti, ilmasuuttimen koko ehkä n. viimeisellä neljäsosalla. Huom. siis karkeasti noin. Ja seoksista puhuttaessa tarkoitetaan massaa, ei tilavuutta, optimi afr. taisi olla 12,7 eli 1 kilo bensaa tarvii palaakseen 12,7 kiloa ilmaa. Kuutio +20 asteista ilmaa painaa 1,23 kiloa.
Toki niissä on kannet ja palotilat jotka ihan tekeekin sitä mitä on tarkoitus. Ja 60 astetta vähemmän aukioloja kuin näissä vatkaimissa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment