Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2048
    • Riihimäki

    Puola ja johdot vielä vaihtamatta. Mahdollista, joskin epätodennäköistä, että kipinä tulee vapaassa ilmassa mutta puristustahdilla ei enää jaksakaan hypätä.

    Usein ongelma lopulta löytyy ajoituksesta, esim. 180 astetta pielessä, johdot väärässä järjestyksessä pyörimissuuntaan nähden tms. Tarkista vielä kerran ajatuksen kanssa.

    Comment

    • Timpez
      BTCF Member
      • May 2013
      • 28
      • Nurmes

      Ajoitus tarkistettu useaan otteeseen ja tulpan johdot ovat oikeassa järjestyksessä eivätkä lyö läpi.
      Täytyy kokeilla toisella puolalla, jostain luin että menisivät sytkämoduulin kans yhtä aikaa joka hajosi viimeksi kun auto kulki.
      Virranjakaja tuntuu mielestäni melko väljältä, voisko se vaikuttaa asiaan?
      Edit. Vaihdoin jakajan,puolan ja tulpat. Muutaman yrityksen jälkeen käynnistyi, kävi noin 5 sek nätisti tyhjäkäyntiä ja sammui. Tarkastin tulpat ja yllättäen märät, mutta ei käynnistynyt kuivauksen jälkeen.
      Last edited by Timpez; 25-04-2018, 19:14.
      E21 315 m10b18
      E30 316 m20b28 tic projekti
      Ln110 2lt2
      Indy 600
      Exc 525

      Comment

      • Timpez
        BTCF Member
        • May 2013
        • 28
        • Nurmes

        Kipinän heikkous paikantui, kun tein swapin (e21) niin otin kierrostiedon mittaristolle lähtevästä liittimestä suoraan puolaan. Hyppyjohto pois puolasta ja säkenöi ku unelma. Nyt lähtee taas käyntiin siksi aikaa kun kylmäkäynti suutin antaa ainetta. Vaan suuttimethan siinä ei enää luonnollisesti aukea. Taitaa joutua nöyrtymään ja laittamaan pierupurkin takaisin
        E21 315 m10b18
        E30 316 m20b28 tic projekti
        Ln110 2lt2
        Indy 600
        Exc 525

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2068
          • Banshee - Jyväskylä

          Eiku vaihtaa vaan ne suuttimet
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • Timpez
            BTCF Member
            • May 2013
            • 28
            • Nurmes

            Vika ei ole suuttimissa vaan kierrostieto puuttuu.
            Olisiko tästä nyt sitten ecu kärähtänyt, kun aiemmin toimi tuolla hyppyjohdolla ja nyt vaan häviää kipinä kun sen laittaa.
            Sytkäkivikin on alkuperäistä vastaava eli johdotuksiin ei ole koskettu.
            Last edited by Timpez; 01-05-2018, 15:12.
            E21 315 m10b18
            E30 316 m20b28 tic projekti
            Ln110 2lt2
            Indy 600
            Exc 525

            Comment

            • Nicepro
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2009
              • 459
              • Lahti,Finland

              Minkälaisia kannentiivistettä ootte turbo käytössä käyttäneet?
              Cometicistä olen kuullut sekä hyvää että huonoa.
              Ollut ajatuksissa liekki/kaasuliekki rengas tiiviste mutta saatavuus on vaikuttanu hiukan nihkeältä..
              Vai koneistaako vaan suosiolla liekkirengasurat ja massatiiviste?

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3175
                • 47200

                Elring kynsi oli, nykyisin cometic. Kummallakaan ei ongelmaa havaittu pari kilon ponnistuksella

                Comment

                • Nicepro
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2009
                  • 459
                  • Lahti,Finland

                  Originally posted by pazq View Post
                  Elring kynsi oli, nykyisin cometic. Kummallakaan ei ongelmaa havaittu pari kilon ponnistuksella
                  Mistä noita elringin tiivisteitä saa,:think

                  Comment

                  • jarcco
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2011
                    • 97
                    • Tornio

                    Originally posted by Nicepro View Post
                    Mistä noita elringin tiivisteitä saa,:think

                    Comment

                    • Nicepro
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2009
                      • 459
                      • Lahti,Finland

                      Kiitos, hieman suppeat paksuus vaihtoehdot mitä esim cometicin pahveissa...

                      Comment

                      • aisi316
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 409
                        • Suomi

                        https://spareto.fi/tuotteet?keywords=248.801 tuolta tilasin useamman kynsitiivisteen 39 euroa
                        1502 turbo -77

                        316 m10 2.0 NA -88

                        316i original -90

                        525i touring -03

                        Comment

                        • Tzeimi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 2068
                          • Banshee - Jyväskylä

                          Originally posted by pazq View Post
                          Elring kynsi oli, nykyisin cometic. Kummallakaan ei ongelmaa havaittu pari kilon ponnistuksella
                          +1. Myös täällä havaittu molemmat toimiviksi.
                          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                          & 02 tulpo saniteetti dyno




                          Älä väkisin, ota isompi vasara.
                          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                          Comment

                          • Mikkomies84
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 1055
                            • Siilinjärvi

                            Tais hajota motonetin sähköinen bensapumppu kesken ajon.

                            Laittaako paremman sähköpumpun vai ihan perinteisen kaltaisen mekaanisen pumpun? Meinaan että paljonko se mekaaninen antaa painetta kun käytössä weber dgv, jonkinnäköinen paineenalennin kyllä löytyy.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16497
                              • Asikkala

                              Originally posted by Mikkomies84 View Post
                              Tais hajota motonetin sähköinen bensapumppu kesken ajon.

                              Laittaako paremman sähköpumpun vai ihan perinteisen kaltaisen mekaanisen pumpun? Meinaan että paljonko se mekaaninen antaa painetta kun käytössä weber dgv, jonkinnäköinen paineenalennin kyllä löytyy.
                              Vaparikone ? Alkup. mekaaninen pumppu paikalleen ja kaikki paineensäätimet hittoon sieltä pellin alta -> toimii. N. 0,3 bar. alkup. pumpun paine.

                              Comment

                              • Mikkomies84
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 1055
                                • Siilinjärvi

                                Ai, olin siinä ymmärryksessä että alkuperäinen tuuttaa paljon kovemman paineen. Laitetaan sellanen tilaukseen niin ei tarvii pelätä ainakaan sen hajoamista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎