Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    Originally posted by petrolhead View Post
    Jos noitten Wössnerien kanssa on todella piukka rako männästä kanteen ni en ihmettele ennakon pienuutta.
    Tätäpä mää koitin tosa aijemmin selittää että ei nuita arvoja pysty kopioimaan toisesta moottorista.
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • aisi316
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 409
      • Suomi

      Originally posted by MH motorsport View Post
      Mulla on schrick 304 nokkq akseli, schrick venttiilijouset (ei tupla jouset) ireland engineering alumiini hd keinut ja keinulukot.
      Kai sitä uskaltaa yli 7000rpm huudattaa tarvittaessa.
      Kyllä varmasti uskaltaa
      1502 turbo -77

      316 m10 2.0 NA -88

      316i original -90

      525i touring -03

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16465
        • Asikkala

        Originally posted by GOOFY View Post
        Tunnottaa melko omituiselta että on nuin pienet ennakot. Johtuuko se puristuksista ku mulla on vakio alakerta niin puristukset jää pieniksi niin vaatii enemmän ennakkoa.

        Mimmonen käyrä sulla on jakajalle?

        Mulla on dcoe 40:ssä 55 tyhjä, 125 pää ja ilma on 190. 32 kurkut, ja 45 kiihdytys. Samat putket.

        Aika pieni ero sulla pää ja ilmasuutinten välissä kun yleensä niihin suositellaan 50 eroa, vai olikos se tyhjän ja pään välille? Mulla menee ylhäällä tosi laihalle jos pienentää ilmoja.
        Menee ylhäällä laihalle jos pienentää ilmasuutinta ?

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          Originally posted by jr66 View Post
          Menee ylhäällä laihalle jos pienentää ilmasuutinta ?
          Ilmasuutinhan on hieman väärä nimi koko suuttimelle. Sehän antaa pensaa sitä enemmän mitä isompi ilmasuutin on. Tai oon käsittäny asian ihan väärin, ei olisi ensimmäinen kerta.
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • Maikkeli
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 1301
            • Nousiainen

            Originally posted by MH motorsport View Post
            Mulla on schrick 304 nokkq akseli, schrick venttiilijouset (ei tupla jouset) ireland engineering alumiini hd keinut ja keinulukot.
            Kai sitä uskaltaa yli 7000rpm huudattaa tarvittaessa.
            Mul muuten samat mut kmcams teräskeinut ja penkissä oli 7500rpm ja 2bar ahtoakin.
            E30 316 M42TBO -87
            BMW 1502 Turbo -77

            ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3167
              • 47200

              Aika hyvin nuo febin "orkkis" keinutkin kestää, kun ei saa vastapommia vaan. Syöttö poikki eikä sytkä pelkästään rajottimeksi niin kestää hienosti kierrättää schrikin jousilla ja tuolla 304 nenätikulla 8krpm

              Comment

              • aisi316
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 409
                • Suomi

                Originally posted by GOOFY View Post
                Ilmasuutinhan on hieman väärä nimi koko suuttimelle. Sehän antaa pensaa sitä enemmän mitä isompi ilmasuutin on. Tai oon käsittäny asian ihan väärin, ei olisi ensimmäinen kerta.
                Mitä isompinumeroisen lisäilmasuuttimen laittaa se laihentaa ylhäällä
                1502 turbo -77

                316 m10 2.0 NA -88

                316i original -90

                525i touring -03

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  Originally posted by aisi316 View Post
                  Mitä isompinumeroisen lisäilmasuuttimen laittaa se laihentaa ylhäällä
                  Voitko hieman tarkentaa teoriaa?
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • aisi316
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 409
                    • Suomi

                    Originally posted by GOOFY View Post
                    Voitko hieman tarkentaa teoriaa?
                    En , näin se vaan tekee dellortossa ja weberissä ainakin.Lisäilma suutinhan on yläpäässä seosputkessa äkkiseltään näin amatööristä tuntuis että ilmaa tulee seosputkelle enemmän mitä isompi reikä.. Joku osaa tähä varmaan kirjottaa mitä siellä tapahtuu kun lisäilmasuuttimen kokoa muutetaan. Laajakaistalla itse huomannut miten helposti lisäilma vaikuttaa etenki ahdetussa tuplakaasarissa.
                    1502 turbo -77

                    316 m10 2.0 NA -88

                    316i original -90

                    525i touring -03

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      Originally posted by aisi316 View Post
                      En , näin se vaan tekee dellortossa ja weberissä ainakin.Lisäilma suutinhan on yläpäässä seosputkessa äkkiseltään näin amatööristä tuntuis että ilmaa tulee seosputkelle enemmän mitä isompi reikä.. Joku osaa tähä varmaan kirjottaa mitä siellä tapahtuu kun lisäilmasuuttimen kokoa muutetaan. Laajakaistalla itse huomannut miten helposti lisäilma vaikuttaa etenki ahdetussa tuplakaasarissa.
                      Joo nuin päinhän se tosiaan menee. Ajattelin vain virheellisesti väärinpäin ku aattelin että jos imetään tavaraa isomman reijän läpi niin silloinhan sitä pensaa tulee enemmän mutta oikeastihan ilma tulee helpommin imussa kuin pensa niin silloinhan ilmaa tulee enemmän kuin pensaa
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • aisi316
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 409
                        • Suomi

                        Originally posted by GOOFY View Post
                        Joo nuin päinhän se tosiaan menee. Ajattelin vain virheellisesti väärinpäin ku aattelin että jos imetään tavaraa isomman reijän läpi niin silloinhan sitä pensaa tulee enemmän mutta oikeastihan ilma tulee helpommin imussa kuin pensa niin silloinhan ilmaa tulee enemmän kuin pensaa
                        Löysin vielä hieman selitystä weberin Manuaalista : The main jet has an effect over the whole rev range, whereas changing the air correction jet has more effect at higher revs. Increasing the size of the main jet will enrich the fuel mixture and visa versa. In contrast, increasing the size of the air correction jet will lean out the mixture. A summary of the results of changes in the main and air correction jets is given in
                        1502 turbo -77

                        316 m10 2.0 NA -88

                        316i original -90

                        525i touring -03

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16465
                          • Asikkala

                          Suomeksi: ilmasuutin vaikuttaa eniten yläkierroksilla koska ilma on harvempaa kuin bensa jolloin ilmaa sekoittuu bensaan siten että se vaikuttaa merkittävästi seokseen juurikin tuolla ylhäällä. Pääsuuttimen koko vaikuttaa karkeasti puolesta välistä ylös asti, ilmasuuttimen koko ehkä n. viimeisellä neljäsosalla. Huom. siis karkeasti noin.
                          Ja seoksista puhuttaessa tarkoitetaan massaa, ei tilavuutta, optimi afr. taisi olla 12,7 eli 1 kilo bensaa tarvii palaakseen 12,7 kiloa ilmaa. Kuutio +20 asteista ilmaa painaa 1,23 kiloa. Selvyydeksi (?) niin kuutio bensaa painaa 750 kg eli tiheys on 610 kertaa ilman tiheys.
                          Last edited by jr66; 03-08-2020, 22:14.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by GOOFY View Post
                            Tätäpä mää koitin tosa aijemmin selittää että ei nuita arvoja pysty kopioimaan toisesta moottorista.
                            Joo mut ei siitä mahottoman vaikeeta tarvii tehä. Kopsaat sinne jotku arvot ja justeeraat niistä mieleisiksi. Niin kaikki muutkin tekee.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Suomeksi: ilmasuutin vaikuttaa eniten yläkierroksilla koska ilma on harvempaa kuin bensa jolloin ilmaa sekoittuu bensaan siten että se vaikuttaa merkittävästi seokseen juurikin tuolla ylhäällä. Pääsuuttimen koko vaikuttaa karkeasti puolesta välistä ylös asti, ilmasuuttimen koko ehkä n. viimeisellä neljäsosalla. Huom. siis karkeasti noin. Ja seoksista puhuttaessa tarkoitetaan massaa, ei tilavuutta, optimi afr. taisi olla 12,7 eli 1 kilo bensaa tarvii palaakseen 12,7 kiloa ilmaa. Kuutio +20 asteista ilmaa painaa 1,23 kiloa.
                              12.8-13.2 on semmonen numero mitä uudempien moottorien kanssa näkee.
                              Toki niissä on kannet ja palotilat jotka ihan tekeekin sitä mitä on tarkoitus. Ja 60 astetta vähemmän aukioloja kuin näissä vatkaimissa.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16465
                                • Asikkala

                                Originally posted by petrolhead View Post
                                12.8-13.2 on semmonen numero mitä uudempien moottorien kanssa näkee.
                                Toki niissä on kannet ja palotilat jotka ihan tekeekin sitä mitä on tarkoitus. Ja 60 astetta vähemmän aukioloja kuin näissä vatkaimissa.
                                Jotenkin näin se menee.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎