Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkistot *yleinen keskustelu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daa Daa
    BTCF Member
    • Aug 2004
    • 910
    • Jyväskylä

    Originally posted by Skarpa View Post
    Joo, kyllähän jouston toiminta on täysin erilaista riippuen siitä kummalla puolella laippaa se on. Jako pakosarjan kollektorin jälkeisen osan ja pakoputkiston välillä on melko teennäinen.
    Tuo ässä koneisissa käytetty jousto siellä pakosarjassa on ainoastaan materiaalin lämpölaajenemisen takia, jotta se ohut seinämäinen peltisarja ei ratkea. Sillä ole mitään tekemistä normaalin pakoputkiston jouston kanssa, joka estää pakoputkistoa elämästä moottorin liikkeiden mukana.

    Comment

    • pazq
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 3166
      • 47200

      Eiks ässissä ole semmonen haitarilla oleva pätkä vaan? Sehän sinällään jousta kuten tommonen joustopätkä..ite oon tykänny laittaa niin voi laatikolta perälle asti olla oikeesti tukeva mikä pysyy paikallaan heilumatta ja eteenpäin sitten elää miten kone kääntyykään. Isoja liikkeitä ei tapahdu mutta liikettä kuitenkin

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by pazq View Post
        Eiks ässissä ole semmonen haitarilla oleva pätkä vaan? Sehän sinällään jousta kuten tommonen joustopätkä..ite oon tykänny laittaa niin voi laatikolta perälle asti olla oikeesti tukeva mikä pysyy paikallaan heilumatta ja eteenpäin sitten elää miten kone kääntyykään. Isoja liikkeitä ei tapahdu mutta liikettä kuitenkin
        Sehän siinä on nimenomaan idea. Pakosarja on jäykästi kannessa, putkisto jäykästi lootan kyljessä. Tämä kokonaisuus liikkuu koriin nähden yhtenä könttinä.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3166
          • 47200

          Nii jos laittaa sen laatikkoon kiinni. Sitten ei mitään joustoja välttis tarvikaan. Jos sen jättää pois/korvake poikki tmv niin se putki tukevasti koriin kumein ja sitten elää ainoastaan se etuosa kun on jousto

          Ja varmaan aika sama. Eiköhän tää oo jo käsitelty

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Daa Daa View Post
            Joustot ei kyllä kuulu bmw:n pakoputkeen, ei niitä ole siellä alunperinkään.
            Jos nyt muisti ei petä niin e39 525d:ssä vakio putkessa on joustot.
            Poikkeus siis vahvistaa säännön.

            Comment

            • Macke
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1134
              • Porvoo

              Ja E39 530d:ssä kaksi vierekkäin, ja E70 3.0sd:ssä on jousto mutta kohtahan se varmaan latastaan ettei noi riisselit oo pemareita

              Ei kai siitä haittaakaan ole, vai haittaako niin kovasti virtauksia ettei thönix peleissä voi sellaista laittaa? Antaapahan enemmän pelivaroja jos sattuu olemaan hormi muuten vähän turhan jämysti ripustettuna...
              Last edited by Macke; 17-01-2018, 22:34.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by pazq View Post
                Nii jos laittaa sen laatikkoon kiinni. Sitten ei mitään joustoja välttis tarvikaan. Jos sen jättää pois/korvake poikki tmv niin se putki tukevasti koriin kumein ja sitten elää ainoastaan se etuosa kun on jousto

                Ja varmaan aika sama. Eiköhän tää oo jo käsitelty
                BMW tarvii sen JÄYKÄN putkiston kiinnityksen laatikkoon. Ainakin 99,7% näistä foorumilaisten peleistä jotka on niin vitullisen matalia että putkisto raapii jo jos ajat varkon päältä. Putkiston raapaisu maahan ja ylösalas heiluminen rasittaa muuten suoraan pakosarjan laippaa ja kannen pinnapultteja.
                ...luulin että toi on suht yksinkertainen juttu.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by Macke View Post
                  Ja E39 530d:ssä kaksi vierekkäin, ja E70 3.0sd:ssä on jousto mutta kohtahan se varmaan latastaan ettei noi riisselit oo pemareita

                  Ei kai siitä haittaakaan ole, vai haittaako niin kovasti virtauksia ettei thönix peleissä voi sellaista laittaa? Antaapahan enemmän pelivaroja jos sattuu olemaan hormi muuten vähän turhan jämysti ripustettuna...
                  Ei_aivan_v..un_varmasti haittaa mitään virtausta. Kattele juutubesta Engine mastersin pätkä missä äijät hakkaa pakosarjan primäärejä lommoille enemmän ja enemmän ja dynottavat välissä muuttuuko teho. Kollektori(e)n jälkeen virtaus on kuitenkin jo paljon tasaisempaa tai siis vähemmän pulssimaista.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Laskin oman potilaan (E46 330i) pakoputkea ja näköjään se menee uusiksi ahtimen asennuksessa.

                    Nykyinen putki on OEM kattien jälkeen kahdesta 50mm yhdistetty ja jatkuu yhdellä 64mm taakse asti, välissä kaksi läpivirtaavaa vaimenninta. Äänet on todella hiljaiset, Ahveniston mittarilla 84dbl.

                    Laskin että 76mm putki riittää 306hv. 76mm vastaa reilusti 2*51mm jolla alkuperäisiltä kateilta tulee nyt alas.

                    Sitten aloinkin pohtia että jospa otan alkuperäiset katit pois, tilalle peltisarja ja korvaan auton alla toisen äänenvaimentajan tarvike katilla. Paranee virtaus ja taitaa keventyäkkin auto samalla. Saattaa jopa antaa tehoa paremmin ?
                    Silloin pitäisi kattien lämmitystoiminto deaktivoida ohjelmasta lambdoilta ?
                    Last edited by BMW525Xda; 18-01-2018, 17:41.

                    Comment

                    • peeämwee
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1823
                      • I sink hell

                      Btw mistä saisi uusia pinnapultteja? Monet niistä o katkennut! mutta luulen saavani ne ulos. Samalla pitää vaihtaa toinen lämpösuoja joka suojaa tulppia koska se on palanut puhki. S-pakosarjaa en jaksa ala metsästämään koska ne kuitenkin maksaa kultaa mutta ajattelin samalla vähän " viilailla" pakosarjoja. Ideoita kiitos.
                      Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                      Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                      A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                      http://velkakello.fi/

                      Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16451
                        • Asikkala

                        Originally posted by peeämwee View Post
                        Btw mistä saisi uusia pinnapultteja? Monet niistä o katkennut! mutta luulen saavani ne ulos. Samalla pitää vaihtaa toinen lämpösuoja joka suojaa tulppia koska se on palanut puhki. S-pakosarjaa en jaksa ala metsästämään koska ne kuitenkin maksaa kultaa mutta ajattelin samalla vähän " viilailla" pakosarjoja. Ideoita kiitos.
                        Pinnapultteja voi ostaa pinnapulttikaupasta.

                        Comment

                        • Freak
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 2553
                          • .

                          Originally posted by peeämwee View Post
                          Btw mistä saisi uusia pinnapultteja?
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Pinnapultteja voi ostaa pinnapulttikaupasta.
                          Jr66:lta taas täysin turhaa brassailua.

                          Pinnapultteja voi kysellä esim. paikallisesta autovaraosaliikkeestä, mittojen mukaan. Ehjä pultti taskuun ja tiskille.
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3166
                            • 47200

                            Schmiedmann vaikka. Tai kl tai mikä vaan varaosaliike niit saa käsiinsä

                            Comment

                            • Bansku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2011
                              • 1493
                              • Savo

                              11127593376 tuolla varaosanumerolla itse suosin noita pakosarjan pinnapultteja, eivät ole kun 3mm lyhyempiä kun nämä mitä bemari aikasemmin käyttänyt, nämä siis 39mm pitkät ja vanhemmat on 42mm. Plussana päässä torxin paikka niin mukava pyöritellä paikalleen. Jonkun nxx koneisen pinnapultit. Ja ovat todella paljon edullisemmat mitä nuo vanhat pidemmät. Viimeksi kun setin näitä ostin niin normaalit olisi maksanut melkein 2.5e kpl ja nämä taas noin 0.8e kpl. Nyt kl näytti tuolle hinnaksi 0.77e/kpl.

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16451
                                • Asikkala

                                Originally posted by Freak View Post
                                Jr66:lta taas täysin turhaa brassailua.

                                Pinnapultteja voi kysellä esim. paikallisesta autovaraosaliikkeestä, mittojen mukaan. Ehjä pultti taskuun ja tiskille.
                                Noo, näkee täällä bmw-osia saa bmw-liikkeestä kommenttejakin...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎