Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkistot *yleinen keskustelu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16451
    • Asikkala

    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Muistaako kukaan pakosarjan muttereille kiristysmomentteja vai vedetäänkö tunteella :think
    Sulla on joku bmw ?

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Originally posted by jr66 View Post
      Sulla on joku bmw ?
      Sorry, on. M54b30

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        Muistaakseni 20 nm.:think


        EDIT: oli. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...nifold/5sLyJrw
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • AlpinWeiss
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 927
          • West coast

          Mories,


          Mulla olisi pieni äänenvaimennin päivitys tulossa ja tarvitsisin tietoa minkätyyppinen kiristin olisi tuolle adapterille paras. Eli putket menevät adapterin sisään ja se näyttää jotakuinkin tältä:


          Siellä on milli välystä molemmissa päissä. Laitanko tahnaa tms väliin lisäksi?
          MBCLK240 -02
          E36 318 -93
          E46 320 Ci -01
          E46 330 CiA -01
          E60 520i -04
          E93 325i -07
          F36 420xi -16

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3406
            • Kotka

            Originally posted by AlpinWeiss View Post
            Mories,


            Mulla olisi pieni äänenvaimennin päivitys tulossa ja tarvitsisin tietoa minkätyyppinen kiristin olisi tuolle adapterille paras. Eli putket menevät adapterin sisään ja se näyttää jotakuinkin tältä:


            Siellä on milli välystä molemmissa päissä. Laitanko tahnaa tms väliin lisäksi?
            Pakoputkiklemmarit, eli sellaiset, joissa on U-pultti, runko ja kaksi mutteria. Lisäksi pakoputkikitti, niin tulee tiivis.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5265
              • Pirkkala

              Millin välys on kyllä aika iso.
              Ei löydy oikeesti sopivaa muhvia?
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • AlpinWeiss
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 927
                • West coast

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Millin välys on kyllä aika iso.
                Ei löydy oikeesti sopivaa muhvia?

                Ei löytynyt. Tuo olis sitten niinku puoli milliä per puoli ja eikös se panta paina sen sitten kasaan? Jos tietäisi vielä mikä olisi oikeasti kaikista paras panta/kiinnike tuollaiseen liitokseen niin olis hyvä.
                MBCLK240 -02
                E36 318 -93
                E46 320 Ci -01
                E46 330 CiA -01
                E60 520i -04
                E93 325i -07
                F36 420xi -16

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää


                  Noi on hyviä. U-pulttiliitokset on ärsyttäviä asentaa ja mulla on vaikeuksia saada niitä tiiviiksi jostain syystä. Liitostahnatkin on auttaneet harvinaisen vähän. Tai sit mä en osaa.
                  Attached Files
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Noi on hyviä. U-pulttiliitokset on ärsyttäviä asentaa ja mulla on vaikeuksia saada niitä tiiviiksi jostain syystä. Liitostahnatkin on auttaneet harvinaisen vähän. Tai sit mä en osaa.
                    Joo, nuo toimii paljon hienommin jos vain on sopivan kokoinen saatavilla.

                    Comment

                    • Wespa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2016
                      • 1837
                      • Karjaa

                      Mulla on yhdet tuollaiset tyhjän panttina hyllyssä, koko varmaan 2" putkelle sopiva..

                      Täytyypä nyt erikseen kehaista kun on pariin kertaan lyhyen ajan sisään tullut asioitua putkistoasioissa Marteliuksen kanssa. Jo ensimmäinen tilaus meni nappiin ja palvelu oli erinomaista, mutta tämä jälkimmäinen kerta kyllä loksautti leuat allekirjoittaneelta. Soittelin eilen puoliltapäivin kun tuli tarve saada jokseenkin kustomoidut joustinpalkeet keskivaimentimen ja auton alla olevien kattien väliin E46:seen, aika äkkiä puhelimessa totesivat ettei mikään ongelma heille. No, tänä aamuna napsahti tekstari että paketti olisi jo noudettavissa Matkahuollosta.

                      Tosiaan alle vuorokaudessa siitä kun keksin asiaa edes kysellä niin on jo tavara perillä, aivan 5/5 palvelua kyllä. Hintakin ihan kohtuullinen.
                      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                      Porsche 944 -86 (DE)
                      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Soviteltu kiinan ”rst” pakosarja paikoilleen. Toistaiseksi pienillä modauksilla selvitty, vaihdelaatikon kyljestä moottorin ja laatikon liitoskohdasta joutui puukkosahalla leikkaamaan 2cm ulokkeen pois. Kiina rst tulee siitä että magneetti ottaa kiinni hyvin hennosti, ovat ilmeisesti kromimaalilla päällystettyä peltiä
                        Magneettikokeilun jälkeen päätin olla päällystämättä näitä millään etteivät katoa ensistartissa pieruna saharaan. Pinnapulttien määrä aiheutti mietintää, oem 16kpl ja oem sarjat oli kiinni 19kpl, peltisarjat tulee kiinni 22kpl.
                        Last edited by BMW525Xda; 05-12-2019, 18:53.

                        Comment

                        • Skarpa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 3406
                          • Kotka

                          Austeniittinenkin ruostumaton, eli se "oikea" ruostumaton teräs voi tulla magneettiseksi muokattaessa, esim. taivuttaessa. Ilmiö ei vaikuta korroosionkestoon. Eli rosterisarja, johon magneetti tattuu, saattaa ihan hyvin silti olla AISI 304:ää (perus ruostumaton teräs, yleinen putkistomateriaali). Tai sitten se voi olla jotain muuta.
                          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                          E30 Armo "330i"

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16451
                            • Asikkala

                            Esim. A2 eli ruostumaton merkittyyn pulttiin magneetti ottaa hennosti kiinni kun taas A4 eli haponkestävään magneetti ei ota. Sama putkissa 304 vs. 316.

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5265
                              • Pirkkala

                              Jos seostus on isompaa, materiaalin hilarakenne on austeniittinen jolloin magneetti ei tartu ja jos ferriittinen, niin tarttuu. Haponkestävät ovat yleensä niin paljon seostettuja, että eivät ota magneettiin.

                              On olemassa myös hyvin erikoisia seoksia jotka kestävät lähes missä olosuhteissa tahansa, mutta ovat ferriittisiä

                              Näin muistini syövereistä. Saa korjata jos muistan jotakin väärin
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Putkistoo rakennellessa en oo koskaan laskenut yhdelle evoversiolle niin paljon elinikää että tarttis miettiä ruostumattomuutta..
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎