Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkistot *yleinen keskustelu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vibex
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2014
    • 1996
    • Lohja

    Supersprintin koko paketti on oikein helppo ja varmasti toimiva valinta kokemuksieni mukaan
    Husqvarna Svartpilen
    BMW e36 318iA

    Ex:

    BMW e85 Z4 3,0
    BMW e36 316ti
    MINI Cooper S
    BMW Z3 Coupé
    BMW e46 325iA
    BMW Z3 Roadster
    BMW e46 328ci
    BMW e36 316ti

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1837
      • Karjaa

      Se auton alle tuleva SS:n kattiputki on vaan ihan sairaan hintainen, siihen ei oma perse enää taipunut, perus brittimallin katti sai mennä tilalle. SuperSprinttiä sitten toki muu rööristö.
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • Vibex
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2014
        • 1996
        • Lohja

        Täällä mennään ilman kissoja kokonaan yllämainitusta syystä
        Husqvarna Svartpilen
        BMW e36 318iA

        Ex:

        BMW e85 Z4 3,0
        BMW e36 316ti
        MINI Cooper S
        BMW Z3 Coupé
        BMW e46 325iA
        BMW Z3 Roadster
        BMW e46 328ci
        BMW e36 316ti

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5265
          • Pirkkala

          Arveleeko joku että shmiedmannin sarja on suomalaista käsityötä?
          Mutta hyvähän se on spekuloida mikä kiinalainen istuu vähimmällä muokkaamisella.

          Ja onhan minulla tuolla yhdet raceland sarjat jouten jos joku haluaa kokeilla miten ne istuu.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15248
            • Ajamisen Iloa

            Mikäköhän se jenkkikiska oli mikä teki S54 koneeseen samanpituisilla primääreillä 6->1 pakosarjaa. ehkä linkkasinkin sen joku sivu taaksepäin. Taisi vaan olla niin että se oli hervottoman paksuilla primääreilläkin tehty mikä ei ehkä ole ihan optimaalista. Saundillisesti se ois jokatapauksessa paras mihin tahansa kutoskoneeseen jos haluaa korkeimmat sävelet.
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • Juho_
              BTCF Member
              • Jul 2016
              • 1066
              • Suomi

              Korkeat sävelet saa aikaan ainakin lyhyellä putkistolla.
              Tuli joskus kokeiltua 3" kylkiputkea yhdellä läpivirtaavalla pöntöllä (kova halu päästä testaamaan, ja akselinylitystä ei jaksanu näpertää loppuun asti).

              Kuulosti kierroksilla siltä ku kiertäis ihan pirusti enemmän mitä oikeasti kierti.

              Taitaa vaan käydä niin että makeista äänistä huolimatta liputettais ekalla kaasun avauksella radalta takas varikolle.
              Siitä huolimatta olisi tarkoitus joskus testata vaikutusta tehoihin lyhyt, mitoitettu koko putkisto (pipemax) vs. "täysi mittainen" ja lopuks vielä viimeiseks pöntöks kammiovaimennin että tietää tuleeko sillä oikeesti tehohävikkiä vai onko merkittävintä vaan se ettei satu vaan "väärään" kohtaan putkistoa se vaimennin, katalysaattori tai putken loppu.

              Tuossa lienee se tarkoittamasi 6-1 S54B32 sarja:
              YouTube
              Instagram // Juhon Moottoripaja

              Comment

              • mige95
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 1172
                • lahti

                Voi olla aika hidasta kaasun liike kollektorilta kun siitä tulee väkisin noin iso, oliko tuola tai jossai mainittu että muutama heppa saatu ylös lisää mutta varmaa huonompi kaikilta muilta osin.
                -g20 330e
                -e31 840ci sc
                -e46 316i (m52tub25)

                EX- f11 530d lci
                Ex- f01 730d
                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                Ex: -06 e61 535d m-sport
                Ex:-02 e39 530d manual
                Ex -93 e34 520i

                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                M62tu ajoitustyökalut.
                N47/n57 ajoitustyökalut.

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by Juho_ View Post
                  Korkeat sävelet saa aikaan ainakin lyhyellä putkistolla.
                  Tuli joskus kokeiltua 3" kylkiputkea yhdellä läpivirtaavalla pöntöllä (kova halu päästä testaamaan, ja akselinylitystä ei jaksanu näpertää loppuun asti).

                  Kuulosti kierroksilla siltä ku kiertäis ihan pirusti enemmän mitä oikeasti kierti.

                  Taitaa vaan käydä niin että makeista äänistä huolimatta liputettais ekalla kaasun avauksella radalta takas varikolle.
                  Siitä huolimatta olisi tarkoitus joskus testata vaikutusta tehoihin lyhyt, mitoitettu koko putkisto (pipemax) vs. "täysi mittainen" ja lopuks vielä viimeiseks pöntöks kammiovaimennin että tietää tuleeko sillä oikeesti tehohävikkiä vai onko merkittävintä vaan se ettei satu vaan "väärään" kohtaan putkistoa se vaimennin, katalysaattori tai putken loppu.

                  Tuossa lienee se tarkoittamasi 6-1 S54B32 sarja:
                  https://americanracingheaders.com/bl...-iconic-e46-m3
                  Vaimentaa sen niin että desibelit EI ylity ja se EI ahdista. Aivan mahdollista. Jos ei puhuta tehohävikeistä jotka on luokkaa yhtä pieniä kuin tehohävikki kahden vedon välillä.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Tuukkaw
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2015
                    • 745
                    • Tre

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Vaimentaa sen niin että desibelit EI ylity ja se EI ahdista. Aivan mahdollista. Jos ei puhuta tehohävikeistä jotka on luokkaa yhtä pieniä kuin tehohävikki kahden vedon välillä.
                    Onko heittää jotain vaimennin vinkkiä millä noi asiat toteutus? Meinaan olis kiva saada kolmekymppiin hiljasemmat äänet.
                    Last edited by Tuukkaw; 24-10-2019, 06:02.
                    61 Ford
                    79 HD

                    Comment

                    • Juho_
                      BTCF Member
                      • Jul 2016
                      • 1066
                      • Suomi

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Vaimentaa sen niin että desibelit EI ylity ja se EI ahdista. Aivan mahdollista. Jos ei puhuta tehohävikeistä jotka on luokkaa yhtä pieniä kuin tehohävikki kahden vedon välillä.
                      Tarkoitinkin tommosta lyhyen puoleisten ennen takapyörää päättyvää putkistoa yhdellä vaimentimella (läpivirtaava) et sillä ei oo paljoo asiaa Suomen radoille (kai jokaisella nykyisin meluraja n. 96dB tai 110dB).

                      Sen verran lähtee meteliä kun koneessa vaikka 8krpm läpät auki

                      Vaimentimien sijoitus ja loppuputken suuntaus vaikuttaa kans aika paljon ääniin.

                      "Db killer" on kans aika hyvä jos haluaa vaan esim kadulle hiljaset äänet tehojen kustannuksella.
                      YouTube
                      Instagram // Juhon Moottoripaja

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Oli aika sovitella etummaisten lambdojen johtoreittejä. Liittimet jää häijyn lähelle pakosarjaa, vajaat 2cm. Kokeilin erilaisia reitityksiä ja liittimet jää joko lähelle pakosarjaa tai hankautumaan moottorin ja tulipellin väliin. Kumpikaan ei vaikuta hyvälle. Vaikeusastetta tuo sekin että johtojen reitit pitää valita ennen etummaisen sarjan kiinnitystä koska liittimiin eikä kiinnikeklipseihin pääse käsiksi enää jälkikäteen.

                        Tuumaustauko. Ehdotuksia ?

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          -----
                          Last edited by Juppe; 28-10-2020, 17:06.

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by Juppe View Post
                            Hitsaa lambdan holkit parempaan paikkaan tai vedä johtojen päälle semmosta lämpöeristesukkaa.
                            Lambdat on hyvässä paikassa ja oem johdot on 20cm joten paikan siirtäminen ei helpota yhtään. Sain molemmat liittimet nyt ohjattua tulipellin ja vaihdelaatikon väliin sopivalla välyksellä. Kuuma paikka se on mutta kokeillaan.

                            Smiidin sivulla missään kuvassa ei ole etummaisia lambdoja paikallaan, jättääkö ne pois nämä, takimmaiset on kuvissa paikallaan :think

                            Pitää vielä miettiä johdotuksien suojauksia ennen pakosarjan kiinni pulttausta.

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              -----
                              Last edited by Juppe; 28-10-2020, 17:06.

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Hyvä linkki ja kerrontaa. Ilmeisesti sinulla oli hieman erilainen kiinasetti kuin minulla, jossa on ”kisakatit” ja näiden jälkeen y-haaralla yhdistyy yhdeksi 2,5” putkeksi.

                                Päätin suojata etummaisten lambdojen liittimet pakosarjan lämpönauhalla, saa riittää. Takimmaisille tosiaan johdotus pitäisi riittää mainitsemallasi oem reittien muutoksilla, ohjeessakin lukee ”takimmaisten lambdojen johdot viedään vaihdelaatikon yli”.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎