Supersprintin koko paketti on oikein helppo ja varmasti toimiva valinta kokemuksieni mukaan
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Putkistot *yleinen keskustelu*
Collapse
X
-
Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
-
-
Täällä mennään ilman kissoja kokonaan yllämainitusta syystäHusqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Arveleeko joku että shmiedmannin sarja on suomalaista käsityötä?
Mutta hyvähän se on spekuloida mikä kiinalainen istuu vähimmällä muokkaamisella.
Ja onhan minulla tuolla yhdet raceland sarjat jouten jos joku haluaa kokeilla miten ne istuu.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Mikäköhän se jenkkikiska oli mikä teki S54 koneeseen samanpituisilla primääreillä 6->1 pakosarjaa. ehkä linkkasinkin sen joku sivu taaksepäin. Taisi vaan olla niin että se oli hervottoman paksuilla primääreilläkin tehty mikä ei ehkä ole ihan optimaalista. Saundillisesti se ois jokatapauksessa paras mihin tahansa kutoskoneeseen jos haluaa korkeimmat sävelet.
Comment
-
-
Korkeat sävelet saa aikaan ainakin lyhyellä putkistolla.
Tuli joskus kokeiltua 3" kylkiputkea yhdellä läpivirtaavalla pöntöllä (kova halu päästä testaamaan, ja akselinylitystä ei jaksanu näpertää loppuun asti).
Kuulosti kierroksilla siltä ku kiertäis ihan pirusti enemmän mitä oikeasti kierti.
Taitaa vaan käydä niin että makeista äänistä huolimatta liputettais ekalla kaasun avauksella radalta takas varikolle.
Siitä huolimatta olisi tarkoitus joskus testata vaikutusta tehoihin lyhyt, mitoitettu koko putkisto (pipemax) vs. "täysi mittainen" ja lopuks vielä viimeiseks pöntöks kammiovaimennin että tietää tuleeko sillä oikeesti tehohävikkiä vai onko merkittävintä vaan se ettei satu vaan "väärään" kohtaan putkistoa se vaimennin, katalysaattori tai putken loppu.
Tuossa lienee se tarkoittamasi 6-1 S54B32 sarja:
Comment
-
-
Voi olla aika hidasta kaasun liike kollektorilta kun siitä tulee väkisin noin iso, oliko tuola tai jossai mainittu että muutama heppa saatu ylös lisää mutta varmaa huonompi kaikilta muilta osin.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by Juho_ View PostKorkeat sävelet saa aikaan ainakin lyhyellä putkistolla.
Tuli joskus kokeiltua 3" kylkiputkea yhdellä läpivirtaavalla pöntöllä (kova halu päästä testaamaan, ja akselinylitystä ei jaksanu näpertää loppuun asti).
Kuulosti kierroksilla siltä ku kiertäis ihan pirusti enemmän mitä oikeasti kierti.
Taitaa vaan käydä niin että makeista äänistä huolimatta liputettais ekalla kaasun avauksella radalta takas varikolle.
Siitä huolimatta olisi tarkoitus joskus testata vaikutusta tehoihin lyhyt, mitoitettu koko putkisto (pipemax) vs. "täysi mittainen" ja lopuks vielä viimeiseks pöntöks kammiovaimennin että tietää tuleeko sillä oikeesti tehohävikkiä vai onko merkittävintä vaan se ettei satu vaan "väärään" kohtaan putkistoa se vaimennin, katalysaattori tai putken loppu.
Tuossa lienee se tarkoittamasi 6-1 S54B32 sarja:
https://americanracingheaders.com/bl...-iconic-e46-m32015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostVaimentaa sen niin että desibelit EI ylity ja se EI ahdista. Aivan mahdollista. Jos ei puhuta tehohävikeistä jotka on luokkaa yhtä pieniä kuin tehohävikki kahden vedon välillä.Last edited by Tuukkaw; 24-10-2019, 06:02.61 Ford
79 HD
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostVaimentaa sen niin että desibelit EI ylity ja se EI ahdista. Aivan mahdollista. Jos ei puhuta tehohävikeistä jotka on luokkaa yhtä pieniä kuin tehohävikki kahden vedon välillä.
Sen verran lähtee meteliä kun koneessa vaikka 8krpm läpät auki
Vaimentimien sijoitus ja loppuputken suuntaus vaikuttaa kans aika paljon ääniin.
"Db killer" on kans aika hyvä jos haluaa vaan esim kadulle hiljaset äänet tehojen kustannuksella.
Comment
-
-
Oli aika sovitella etummaisten lambdojen johtoreittejä. Liittimet jää häijyn lähelle pakosarjaa, vajaat 2cm. Kokeilin erilaisia reitityksiä ja liittimet jää joko lähelle pakosarjaa tai hankautumaan moottorin ja tulipellin väliin. Kumpikaan ei vaikuta hyvälle. Vaikeusastetta tuo sekin että johtojen reitit pitää valita ennen etummaisen sarjan kiinnitystä koska liittimiin eikä kiinnikeklipseihin pääse käsiksi enää jälkikäteen.
Tuumaustauko. Ehdotuksia ?
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostHitsaa lambdan holkit parempaan paikkaan tai vedä johtojen päälle semmosta lämpöeristesukkaa.
Smiidin sivulla missään kuvassa ei ole etummaisia lambdoja paikallaan, jättääkö ne pois nämä, takimmaiset on kuvissa paikallaan :think
Pitää vielä miettiä johdotuksien suojauksia ennen pakosarjan kiinni pulttausta.
Comment
-
-
Hyvä linkki ja kerrontaa. Ilmeisesti sinulla oli hieman erilainen kiinasetti kuin minulla, jossa on ”kisakatit” ja näiden jälkeen y-haaralla yhdistyy yhdeksi 2,5” putkeksi.
Päätin suojata etummaisten lambdojen liittimet pakosarjan lämpönauhalla, saa riittää. Takimmaisille tosiaan johdotus pitäisi riittää mainitsemallasi oem reittien muutoksilla, ohjeessakin lukee ”takimmaisten lambdojen johdot viedään vaihdelaatikon yli”.
Comment
-
Comment