Announcement

Collapse
No announcement yet.

Remmiahdin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LeWe
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 168

    #61
    ahdin?

    Kuva puhuu enemmän..
    Attached Files

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #62
      Originally posted by LeWe View Post
      Kuva puhuu enemmän..
      OT: No tämä on asiallisin toteutus jonka olen tällä palstalla nähnyt!

      ps.lähtikö tuo "ruuvin" siimapyörä ihan vaan ulosvetäjällä irti?
      ...

      Comment

      • tsbmw
        BTCF Member
        • Jun 2004
        • 1495
        • Ilvola

        #63
        Originally posted by LeWe View Post
        Kuva puhuu enemmän..
        Onko se NOIN MONIMUTKAISTA, eikö ole tietä joka olisi kivetty muutamalla nivelellä ja pultilla ilman extreme modausta?
        Ruuvin siimapyörä ei taida tosiaan periaatteessa irrota lainkaan vaan aina säätö kampiakselin päästä?

        Olisko näitä toteutuskuvia muillakin?
        Last edited by tsbmw; 07-04-2007, 17:39.
        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
        - E28 528i, 528i+, M5

        Comment

        • northwolf
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 136
          • LPR

          #64
          Kertokaapa joku viisas minkälaisia ahtopaineita remmiahdettu M30-Motronic kone kestää luotettavasti vakio sisuskaluilla?

          niin ja tekeekö noilla mersuista poistetuilla eatoneilla mitään 3,5L koneessa, jos tarkoitus on piristää vain vähän?

          Comment

          • LeWe
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 168

            #65
            [QUOTE=tsbmw;900799]Onko se NOIN MONIMUTKAISTA, eikö ole tietä joka olisi kivetty muutamalla nivelellä ja pultilla ilman extreme modausta?
            Ruuvin siimapyörä ei taida tosiaan periaatteessa irrota lainkaan vaan aina säätö kampiakselin päästä?
            QUOTE]

            Itseasiassa kampuranpäässä on myös laturin ja vesipunpun kiilahihnaurat, joten ahtimenpyörää vain vaihdetaan. 8mm kuusiopala kiinni hylsyyn ja vanhasta hihnasta pätkä pihtienpäähän, niin irti on. Toimii itsekiristävästi, eli jos pyörä rupeaisi luistamaan, niin pultti vaan kiristyy. Nyt just on 15mm pienempi hihnapyörä menossa kiinni ja tulee yks rulla lisaa tehostimen ja ahtimen välille. Pienempi pyörä; vähemmän kitkapintaa. Eli hihna käy kääntymässä melkein kiristysrullan luota. Enemmän prosetteja kehästä pidolla. Tietty jos vielä mennään isommalle välitykselle, niin se kyl tapahtuu jo kampuranpyörästä. Tuntuu, ettei laskukaavat ole toiminut tässä projektissa ton ahtopaineen kans. Mut kokeilemalla vaan isompaa välitystä maltilla, niin päästään siihen tavoitteeseen ehkä joskus (0.5-0.6bar).:think
            Last edited by LeWe; 08-04-2007, 23:45.

            Comment

            • LeWe
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 168

              #66
              Originally posted by northwolf View Post
              Kertokaapa joku viisas minkälaisia ahtopaineita remmiahdettu M30-Motronic kone kestää luotettavasti vakio sisuskaluilla?

              niin ja tekeekö noilla mersuista poistetuilla eatoneilla mitään 3,5L koneessa, jos tarkoitus on piristää vain vähän?
              http://cgi.ebay.de/Eaton-Kompressor-...QQcmdZViewItem
              Olis muutes teline (omatekele) tohon koneeseen Rothrexin isolle kompuralle. Kokeiltiin ensin sillä, ennen tota Autorotoria. Konneen oikealle puolelle alas. Tartee vain moniurahihnan kiilahihnapyörien päälle.

              Comment

              • tsbmw
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 1495
                • Ilvola

                #67
                Miten E28/528i konehuone ja tilantarve?
                Jos kompura viileemmälle puolelle eli ohjaustehostimen ja laturin väliin niin onko eroa kumpi M90 tai M62? Hiukka ihmettelen miten noita sinne saa ikinä mahtumaan?
                Noissa on eripituisia kauloja - onko väliä minkälaisen valitsee?
                Vapaana yksi hihnapyörä - ilmeisesti puuttuvalle ilmastoinnille, voiko sitä käyttää hyväksi?
                Tyhmä kysymys: Saako asennuksen kummallakaan tehtyä ilman koneen irtiottoa? Syylärin tietty joutuu ainakin poistamaan.
                Last edited by tsbmw; 09-04-2007, 21:53.
                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                - E28 528i, 528i+, M5

                Comment

                • tsbmw
                  BTCF Member
                  • Jun 2004
                  • 1495
                  • Ilvola

                  #68
                  Niin tuo tilantarve eli mahtuuko E90n:n helposti sinne kuskinpuolelle koneen sivuun vai onko eroa M62 verraten?

                  Jompikumpi liipasimella => kumpi koneeseen 2.8l.
                  - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                  - E28 528i, 528i+, M5

                  Comment

                  • tsbmw
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 1495
                    • Ilvola

                    #69
                    Onko väliä pidemmällä tai lyhyemmällä kaulalla M62?
                    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                    - E28 528i, 528i+, M5

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #70
                      Originally posted by tsbmw View Post
                      Miten E28/528i konehuone ja tilantarve?
                      Imusarjan alle ehkä juuri ja juuri saat laitettua, vaatii hirveästi työtä. Turbon asennat sinne pakopuolelle paljon helmpommin.

                      Laita nyt hyvä mies 3,4 alakerta, saat multa hyvän semmoisen 250€. Asennus ihan ruuveja kääntämällä, vääntöä 240->310 ja pikkuisen tehoakin lisää. Polttoaineen kulutus tuskin muuttuu mihinkään. Tällä muutoksella oikeasti pääset helpolla ja saat sitä vääntöä. Jos haluat museoida joskus, vaihda alakerta uudelleen viikonlopussa ja avot.

                      Alustankin ja jarrut voit pitää vakiona, ei sitä alakerran muutosta kukaan huomaa.

                      Comment

                      • tsbmw
                        BTCF Member
                        • Jun 2004
                        • 1495
                        • Ilvola

                        #71
                        Bimmeriin piilovääntöä

                        Juu mutta en raaskisi "hävittää" hyvää konetta, olen ajanut 20tkm ilman MITÄÄN ONGELMIA, ainoastaan yksi ohjausnivel uusittu ja öljyjä vaihdettu (iskarit ja etujouset vaihdoin kun en pidä "amerikkalaisesta"). No nyt joudun vaihtamaan etupyörän laakerin ja kaasupoljin halkesi - muovia.

                        Tuo alakerran vaihto on kiitettävä ehdotus jopa jatkojalostustakin ajatellen. Tuttu mekaanikko teki vastaavan montulla konetta irroittamatta ilman kampiakselin vaihtoa. Kampiakseli vaatinee koneen irroituksen vaikka mukit ja laakerit saisikin ilman... Mitä arvioisit vaihdon työajaksi?

                        Ongelmani taitaa olla hyvä auto jota haluan vielä mukavammaksi...
                        Last edited by tsbmw; 16-04-2007, 18:08.
                        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                        - E28 528i, 528i+, M5

                        Comment

                        • Muurahainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #72
                          Originally posted by tsbmw View Post
                          Juu mutta en raaskisi "hävittää" hyvää konetta, olen ajanut 20tkm ilman MITÄÄN ONGELMIA, ainoastaan yksi ohjausnivel uusittu ja öljyjä vaihdettu (iskarit ja etujouset vaihdoin kun en pidä "amerikkalaisesta"). No nyt joudun vaihtamaan etupyörän laakerin ja kaasupoljin halkesi - muovia.

                          Tuo alakerran vaihto on kiitettävä ehdotus jopa jatkojalostustakin ajatellen. Tuttu mekaanikko teki vastaavan montulla konetta irroittamatta ilman kampiakselin vaihtoa. Kampiakseli vaatinee koneen irroituksen vaikka mukit ja laakerit saisikin ilman... Mitä arvioisit vaihdon työajaksi?

                          Ongelmani taitaa olla hyvä auto jota haluan vielä mukavammaksi...
                          Oih ja voih....

                          Alakerta sisältää ainakin lohkon, kampiakselin, kiertokanget ja männät... Vaihdappa sitten siinä irrottamatta konetta.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #73
                            Originally posted by tsbmw View Post
                            J
                            Tuo alakerran vaihto on kiitettävä ehdotus jopa jatkojalostustakin ajatellen. Tuttu mekaanikko teki vastaavan montulla konetta irroittamatta ilman kampiakselin vaihtoa. Kampiakseli vaatinee koneen irroituksen vaikka mukit ja laakerit saisikin ilman... Mitä arvioisit vaihdon työajaksi?
                            Kone pois 3-4tuntia, osiksi ja takaisin nippuun päivä, takaisin paikoilleen 3-4 tuntia, eli tuommoinen viikonlopun pikku aherrus jos ei muuta tee samalla.

                            Ihan montun päälle sitä ei saa tehtyä, kyllä se koko 220kg möykky pitää ylös sieltä kolostaan nostaa. Joku asian osaava korjaamo tekee sen varmaan sopivalla hinnalla, halvemmaksi tulee taatusti kuin remmiahtimen laitto.

                            Comment

                            • BMW318!
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2002
                              • 81

                              #74
                              Nostetaan ylös kun remmit alkaa taas kiinnostamaan..

                              Kuvassa on Lysholmin remmiahdin, imupuolella bypass venttiili vaimikäseoli..
                              jos joku viisampi voiskertoa mitä se tekee ahtimen imupuolella?
                              Attached Files

                              Comment

                              • pope
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 687
                                • Harjavalta

                                #75
                                Nostellaanpa hieman ylös vanhaa topiccia.

                                Mikä remmiahdetussa autossa olisi paras tapa toteuttaa ylimääräisten paineiden päästö esim moottorijarrutuksessa tai tyhjäkäynnillä? Suotavaahan olisi, että ahtopaineet olisivat ~0bar tasakaasulla, moottorijarrutuksessa ja tyhjäkäynnillä ainakin bensankulutuksen ja ahtimen keston kannalta.

                                Tällaisiin toteutuksiin olen netissä törmännyt:

                                1. Ennen kaasuläppää hukkaportti tai dumppi.

                                2. Ennen välijäähdytintä hukkaportti tai dumppi.

                                3. Ennen kaasuläppää bypass venttiili.

                                4. Ennen välijäähdytintä bypass venttiili.

                                Ohjataanko noita bypass venttiilejä alipaineella ja onko bypass venttiilin ollessa auki ahtopaineet ~0bar? Onko mitään hyötyä/haittaa ohjata se ilma takaisin ahtimen imupuolelle kuten joissain turbovehkeissä? Itselle tuossa tuli ainakin mieleen sellainen haitta että se ilma on jo kertaalleen lämmitetty.

                                Hukkaportteissa ja dumpeissa ilmeisesti on jousi joka säätää paineet, joten näillä ei ilmeisesti missään tilanteessa päästä siihen että ahdot olisivat ~0bar?

                                Lisääkö remmiahdin paljon bensankulutusta verrattuna turboon?
                                Last edited by pope; 07-08-2011, 12:37.
                                e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎