Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Donkka
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 56
    • Paltamo

    #16
    Originally posted by Jokkede View Post
    Vuoto bongattu. Vuosi suodattimen jalassa olevan "tulpan" takaa. Oli o-rengas kovettunut
    Pää asia, että vuoto loppui ja auto ei enää merkkaile reviiriään
    Missä tämä tulppa tarkalleen on? Itsekkin luulin että vuotaa suodattimen jalasta ja vaihdoin tiivisteen mutta vuoto ei loppunut.
    Ja sitten. http://www.mister-auto.fi/fi/jaahdyt...a20553849.html käykö kyseinen jäähdytin 328 automaattiin ja ilmastoituun vehkeeseen?
    Last edited by Donkka; 26-05-2014, 21:40.
    BMW E36 328i -95 Touring
    Ex:
    BMW E36 318i -96

    Silver Bride

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11150
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Donkka View Post
      Missä tämä tulppa tarkalleen on? Itsekkin luulin että vuotaa suodattimen jalasta ja vaihdoin tiivisteen mutta vuoto ei loppunut.

      Originally posted by Donkka View Post
      Ja sitten. http://www.mister-auto.fi/fi/jaahdyt...a20553849.html käykö kyseinen jäähdytin 328 automaattiin ja ilmastoituun vehkeeseen?
      Pitäsi passata.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Donkka
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 56
        • Paltamo

        #18
        Kiitoksia!! Pitää nyt kahtoo onko minullaki vika vain noissa o-renkaissa. Toivottavasti nii loppuu tuo vuotaminen..
        BMW E36 328i -95 Touring
        Ex:
        BMW E36 318i -96

        Silver Bride

        Comment

        • RaZengan
          Newbiemmer
          • Jun 2013
          • 11
          • Keminmaa

          #19
          osaisko jätkät kertoa e36 328 koneen kestävyydestä ja ''eliniästä'' jos koneella on paukutettu 290tkm-350tkm.

          huollot yms tottakai vaikuttaa mut onko kellään omistuksessa tai muuten tietoa että koska alkaa vedot katoaan tai muuten kone vain luovuttaan?

          ja onko perä ja vaihteisto sit kans samaa kestävyys luokaa vai joutuuko jotain uusiin pahasti nuissa kilometreissä.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11150
            • Oulu

            #20
            Mulla oli oma kone/perä ja loota n. 320tkm ajettuja kun vaihdoin muoviin ne. Nyt alkaa ollemaan 350tkm kilometrejä. Koneen purin ja huolsin kaiken varalta ja se oli sisältä erittäin hyvässä kunnossa. Ketjut oli kevyesti venyny ja kiertokangen laakereissa näky kulumaa. Ei ois ollu pakko vaihtaa, mutta vaihtelin ne kaiken varalta. Pytyissä ei näkyny minkäänlaista kulumaa ja koneistamo sano että kansi oli 80% kunnossa. Plaanaus riitti siis sille.

            Laatikko ja perä pelaa erinomaisesti, eikä ylimääräsiä ääniä kuulu. Voisin siis sanoa että tommoset 350tkm ei tunnu 328:n tekniikassa vielä missään, jos edes jonkin verran on huoltoja tehty. Toki huollot laiminlyömällä kaiken saa rikki.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • RaZengan
              Newbiemmer
              • Jun 2013
              • 11
              • Keminmaa

              #21
              mitäs jätkät on mieltä kun tässä ostoaikessa olen ja eräässä 328 bemmissä ei ole huoltohistoriaa tiedossa nykyisellä omistajalla ja kilometrejä kertynyt n.330tkm. katsastuksesta mennyt läpi 4kk sitten.. vanoksen rallatuksista ei osaa myyjä kertoa muutakuin että käynnistäessä heti kuuluu muutaman sekunnin ''outo'' normaalista poikkeavaa ääntä..

              Bemarit ei ole itselle tuttuja mutta jos kyse olisi ketjukone nissanista niin en huolestuisi tuosta äänestä ollenkaan koska ketjunkiristin öljynpaineella toimiva ja menee hetki että se kiristin toimii 100%.. itselläni oli 2-3 vuotta nissani ajossa jossa aina käynnistäessä rallatti ketju ja hetkenlämmetesään rallatus aina loppui..

              mut tota vanoksen toimintaa en tiiä et onko kuinka ranttu,jos rallattaa niin onko heti vaihtoon tai kohta paskana jne..
              Last edited by RaZengan; 05-07-2014, 21:49.

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11150
                • Oulu

                #22
                Se että auto on menny katsastuksesta läpi ei kerro sen kunnosta oikeesti juuri mitään.

                Mutta m52 voi käynnistettäessä päästää kevyttä naksutusta nostimista. Tämä nyt ei ole vakavaa, jos se kuuluu vain sekunnin pari käynnistyksen yhteydessä. Vanos nyt ei pitäs pitää ääntää ehjänä. Sen nyt aika helposti erottaa, että kuuluuko ääni nostimista vai vanoksesta, kun kaveri kuuntelee käynnistyksessä konetta, että mistäpäin ääni kuuluu.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • RaZengan
                  Newbiemmer
                  • Jun 2013
                  • 11
                  • Keminmaa

                  #23
                  jeps tuon halusinki tietää että kunnossa oleva vanos ei pidä mitään ääntä.. no voeha sviidu.. pitää nyt katella jos ois muita 328 tarjolla.. en haluais heti remppaa koneeseen alkaa tekeen kun auton ostan.. mielummin en koskaan.

                  Comment

                  • deemu79
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2011
                    • 453
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Mulla oli oma kone/perä ja loota n. 320tkm ajettuja kun vaihdoin muoviin ne. Nyt alkaa ollemaan 350tkm kilometrejä. Koneen purin ja huolsin kaiken varalta ja se oli sisältä erittäin hyvässä kunnossa. Ketjut oli kevyesti venyny ja kiertokangen laakereissa näky kulumaa. Ei ois ollu pakko vaihtaa, mutta vaihtelin ne kaiken varalta. Pytyissä ei näkyny minkäänlaista kulumaa ja koneistamo sano että kansi oli 80% kunnossa. Plaanaus riitti siis sille.

                    Laatikko ja perä pelaa erinomaisesti, eikä ylimääräsiä ääniä kuulu. Voisin siis sanoa että tommoset 350tkm ei tunnu 328:n tekniikassa vielä missään, jos edes jonkin verran on huoltoja tehty. Toki huollot laiminlyömällä kaiken saa rikki.

                    Ittellä just kanssa 295tkm. ajettu 328i ja juuri tuo sanomasi nostajien pieni rallatus käynnistettäessä on ainoa asia joka kertoo edes jotain ajomäärästä. En ole kyllä ikinä uutena tuollaista kuunnellut, tiedä vaikka pitäis vähän ääntä jo silloinkin.
                    Nyt vielä omistuksessani ensimmäisessä öljynvaihdossa laitettiin se kannullinen M-öljyä (olikohan se nyt 5L..?) ja loput perus Castrollia ja nostajat hiljenivät vielä reilusti entisestään Tosin ei tietoa mitkä kurat siellä oli aiemmin.. :think
                    sigpic
                    328i Coupe M-Sport -95

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1766
                      • vihti

                      #25
                      Mulla 96vm. E39:ssä M52B25 sinkkuvanos kone pitää lämpimänä kalkatusta tyhjäkäynnillä, ajettu 236tkm tällä hetkellä ja auton alta kuuluu se kalkatus. Yläkerrasta ei kuulu mitää ylimäärästä vaikka korva koneessa kiinni kuuntelis, ärsyttää kun bensa kuutonen kuullostaa dieseliltä tyhjäkäynnillä. Vaikka painaa kytkimen pohjaan ja pykälän silmään niin ei ääni muutu miksikään eli voimansiirron puolelta turha etsiä.

                      Onko siel nyt kiertokangen laakerit sit menny, vai mikä vika vois olla? Viimeks oon m20 bemuun joutunu alakerran laakereita uusimaan ja keinuja säätelemään...Eikai se näissä uudemmissa enään kuulu kausihuoltoon tommonen remontti?

                      Tässä videolla saman kaltainen ääni: http://www.youtube.com/watch?v=dmRwrWMjiWM omassa ei ehkä ihan noin voimakkaasti metelöi. Kannattaako ees kokeilla forte huuhtelua jos vaikka auttais? Joskus ku auton ostin ja heti huolsin niin öljynsuodatin oli aivan musta ja sitä koneen paskaa sai siivota suodatinkotelon pohjaltakin.
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11150
                        • Oulu

                        #26
                        Kiertokangen laakerit sinne nyt kannattaa vaihtaa. Tuleepahan siinä käytettyä öljypohja auki ja katottua ettei mitään muura ole rikki. Kuluu ne laakerit nimittäin näistäkin. Forte käsittely nyt on melkoista rahan ja ajan hukkaa.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1766
                          • vihti

                          #27
                          Ok. Seuraava öljynvaihto tulossa kohta niin vois siinä samalla tehä oikee kattavan "oil servicen" . Saako ölppäpohjan pois niin että kone ja laatikko paikoillaan? Saako kankien laakerit näissäkin vaihdettua kampuran laakereihin koskematta? Kankien laakerit ja pultit tilaukseen, eli taida kovin tyyriit olla vaikka merkkiliikkeestä hakis?
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11150
                            • Oulu

                            #28
                            Ei tarvi laatikkoa tai moottoria puottaa pois. Joku lankku vaikka konehuoneen yli ja kone liinoilla siitä roikkumaan sit ohjausniveltä vähän löysällä ja puottaa apurungon kamoineen alaspäin. Sillon mahtuu öljypohja tulemaan pois. Öljypumppu pitää käyttää irti, että voi laakerit vaihtaa,mutta eipä siinä mitään ihmeellistä ole. Muista vain vääränkätinen kierre rattaan mutterissa Laakerit voi laittaa "tarvike" glycot ja pultit merkkiliikkeestä. Taitaa jopa mototet myydä noita glycoja.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • deemu79
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2011
                              • 453
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Ei tarvi laatikkoa tai moottoria puottaa pois. Joku lankku vaikka konehuoneen yli ja kone liinoilla siitä roikkumaan sit ohjausniveltä vähän löysällä ja puottaa apurungon kamoineen alaspäin. Sillon mahtuu öljypohja tulemaan pois. Öljypumppu pitää käyttää irti, että voi laakerit vaihtaa,mutta eipä siinä mitään ihmeellistä ole. Muista vain vääränkätinen kierre rattaan mutterissa Laakerit voi laittaa "tarvike" glycot ja pultit merkkiliikkeestä. Taitaa jopa mototet myydä noita glycoja.
                              Taitaa sama tyyli toimia tuossa e36 korissakin?
                              sigpic
                              328i Coupe M-Sport -95

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11150
                                • Oulu

                                #30
                                Joo e36:tta tarkotin, mut luulis onnistuvan samalla tyylillä e39:iin.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎