Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2062
    • Pirkanmaa

    #76
    Nyt olis kansi paikallaan. Pieniä ongelmia tuli viimeisessä 90° kulmassa, tokan pytyn ympäriltä kolme pulttia ei venynyt nätisti kulmassa vaan hyppäsi aina naksahtaen, eli tuntui ettei venynyt vaan kiristyi. Mitäs raati on mieltä mitä siinä tapahtuu, kaikki muut meni normaalisti momenttiin ja sit asteet.

    Aion nyt jokatapauksessa kasata auton loppuun, ja sit jos murheita tulee niin antaa olla moottorin suhteen.
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

    _____________________________________
    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
    Tästä mun kaluston showroomiin
    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11150
      • Oulu

      #77
      Joo tahtoo välillä kiristyä sillai nitisten ja paukkuen noi alulohkon pultit. Vaesinkin jos öljyä käyttää kierteissä tehtaan ohjeiden mukaisesti. Ei ole kyllä tullu ongelmia siitä.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Timppaa
        Newbiemmer
        • Nov 2013
        • 27
        • Tampere

        #78
        Mitäs kaikkea uutta vaatii kun oma 328i ollut varkaiden käsissä. Virtalukko,ajoneston rinkula ja virtalukon pohja hajoitettu? Tarviikos noi dme, ews boksit olla täysin samalla koodilla kuin entiset?

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15259
          • Ajamisen Iloa

          #79
          Originally posted by Jax_KiBez View Post
          Ainoa huoltokirjassa oleva remontti millä on tekemistä yhtään minkään kanssa niin yhdessä huollossa vaihdettu vesipumppu, termari + kotelo, nokka- ja kampiakselintunnistin. Eli vois kuvitella että autossa on varmaan ollut jotain huolta kun tommonen remppa tehty, olisko keittänyt?
          Tai sitten vaan ollut ylihuoltaja tyyppiä. Itsekin olen vaihtanut nuo kaikki vaikka moottorilla ei ole ajettu kuin 150tkm, ihan huvin ja urheilun vuoksi.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #80
            Originally posted by Timppaa View Post
            Mitäs kaikkea uutta vaatii kun oma 328i ollut varkaiden käsissä. Virtalukko,ajoneston rinkula ja virtalukon pohja hajoitettu? Tarviikos noi dme, ews boksit olla täysin samalla koodilla kuin entiset?
            Ja ne pitäisi saada synkkaankin vielä.

            Mitäs vakuutusyhtiöstä sanovat?

            Comment

            • Timppaa
              Newbiemmer
              • Nov 2013
              • 27
              • Tampere

              #81
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Ja ne pitäisi saada synkkaankin vielä.

              Mitäs vakuutusyhtiöstä sanovat?
              Tallin ovessa ei näy murtojälkiä...

              olisko tollasella setillä käyntikunnossa?

              Comment

              • Bimmer145
                BTCF Member
                • Jul 2014
                • 343
                • https://t.me/pump_upp

                #82
                Osaisko joku neuvoo tuon nelikutosen kans, koneena m54-2,50l.

                Eli tyhjäkäynti humppaava saatta sammua välillä laittaessaan pakin tai d:n päälle, tämä siis automaatti, Huono kylmäkäynnistyvyys ja aaltoileva kiihdytys..

                Kaikki haitariputket ainaki näyttäs ehjiltä, moottorin vikavalo palaa, mut edellisen omistajan mukaan sammuu nollaamalla koodit..
                Last edited by Bimmer145; 28-01-2015, 20:37.
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #83
                  Originally posted by Bimmer145 View Post
                  Osaisko joku neuvoo tuon nelikutosen kans, koneena m54-2,50l.

                  Eli tyhjäkäynti humppaava saatta sammua välillä laittaessaan pakin tai d:n päälle, tämä siis automaatti, Huono kylmäkäynnistyvyys ja aaltoileva kiihdytys..

                  Kaikki haitariputket ainaki näyttäs ehjiltä, moottorin vikavalo palaa, mut edellisen omistajan mukaan sammuu nollaamalla koodit..
                  No mitäs siellä koodeissa on?

                  Comment

                  • Bimmer145
                    BTCF Member
                    • Jul 2014
                    • 343
                    • https://t.me/pump_upp

                    #84
                    Imuilman lämpötila anturi ja disa näytti kans olevan hajalla.. Mihnäpäin imusarjaa tuo anturi sijaitsee?
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • ot8
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 81
                      • Lahti

                      #85
                      Mitäs kaikkea M52:een olisi suositeltavaa vaihtaa samalla kun vaihtaa moniurahihnat? Hihnapyöriä, kiristin? Tarkoitus siis tehdä kerralla kunnolla. Auto E36 328i valm. 8/95. Tällä hetkellä joku hihnapyörä kuulostaa pitävän vähän ääntä, täytyy koittaa selvittää mikä...
                      F31 320iX Schwarz II
                      E39 530iA Cosmosschwarz metallic
                      E36 328i Moreagrün metallic

                      Entiset:
                      E36 316i Alpinweiss II
                      E36 323ti Titansilber metallic

                      Comment

                      • Cunttory
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1772
                        • Kuopio

                        #86
                        Originally posted by ot8 View Post
                        Mitäs kaikkea M52:een olisi suositeltavaa vaihtaa samalla kun vaihtaa moniurahihnat? Hihnapyöriä, kiristin? Tarkoitus siis tehdä kerralla kunnolla. Auto E36 328i valm. 8/95. Tällä hetkellä joku hihnapyörä kuulostaa pitävän vähän ääntä, täytyy koittaa selvittää mikä...
                        Tuskinpa sinne muuta kannattaa vaihtaa kuin se mahdollisesti viallinen hihnapyörä, hihnan irrotus ei kaksinen homma ole. Suosittelen piirtämään paperille hihnan kulkureitin, helpottaa kummasti takaisin asennusta
                        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15259
                          • Ajamisen Iloa

                          #87
                          Originally posted by Cunttory View Post
                          Tuskinpa sinne muuta kannattaa vaihtaa kuin se mahdollisesti viallinen hihnapyörä, hihnan irrotus ei kaksinen homma ole. Suosittelen piirtämään paperille hihnan kulkureitin, helpottaa kummasti takaisin asennusta
                          mä vaihdoin kaiken muun paitsi laturin. Samantien alkoi laturi ulisee
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • jony
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 104
                            • valkeala

                            #88
                            Originally posted by ot8 View Post
                            Mitäs kaikkea M52:een olisi suositeltavaa vaihtaa samalla kun vaihtaa moniurahihnat? Hihnapyöriä, kiristin? Tarkoitus siis tehdä kerralla kunnolla. Auto E36 328i valm. 8/95. Tällä hetkellä joku hihnapyörä kuulostaa pitävän vähän ääntä, täytyy koittaa selvittää mikä...
                            Kiristinrullissa oli ainakin omassa 323:sessa väljää, molemmat meni vaihtoon.
                            Pelkkä rulla 19,90/kpl muistaakseni motonetissä.

                            Osa 5


                            Osa 3


                            Mikä on muuten tässä kuvassa tuo rulla 15? Omassa ei sitä ole ollenkaan

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16369
                              • Leppävirta

                              #89
                              Laitetaanpa tännekin samat jorinat jos ei projekti topikkia lue joku tietävä...


                              Ja paluu "arkeen" eli jälleen hukkaa jäähdytin nestettä. Selkeä vuoto paikannettu jälleen termostaatin koteloon. Mikä tässä hommassa nyt voi mättää ettei se liitos pysy tiiviinä? Jälleen näyttäisi itkevän sieltä välistä siis.

                              Eli tiivistelmä:
                              -Ostin auton ja se hukkasi nestettä, vuosi termarin kotelo
                              -Ostin uuden "tarvike" kotelon KL:ltä joka vuosi sekin siitä välistä ja kotelo oli tiivistepinnaltaan selkeästi kiero
                              -Tarvikeosa palautukseen ja tilalle alkuperäis osa. Tutkailtua sitäkin ennen asennusta ei sekään ollut luotisuora verraten E36 käytettäviin termarin koteloihin (M52) jollainen on myös hyllyssä.
                              -Kokeilisin toki tuota E36 versiota kun se on varmasti suora alkuperäisosa mutta letkujen mitta sitten tuottaa ongelmaa kun ei käy näihin E39 letkuihin se kotelo.

                              Tällä viimeisimmällä autoon ostamallani kotelolla nestevajaus pysyi kurissa nyt jonkun kuukauden mutta jälleen se alkoi. Irtihän se pitää huomenna käyttää mutta kannattaako tuohon nyt laittaa vaikkapa tiivisteliimaa kaveriksi tiivisteen ulkopuolelle tai vaikka tiivisteen päälle? Hyötyä liimasta?

                              Miten voi olla että tuo liitos jatkuvasti kusee? Äärimmäisen paska tuuri että olen saanut osakseni sekunda osia vai jokin muu mysteerinen juttu?

                              Laitoin järjestelmään vuodon ilmaisuun tarkoitettua nestettä (värjää nesteen neon keltaiseksi), ilmeisesti nyt kun tuota on järjestelmässä niin kuulemma voisi esimerkiksi UV lampulla nähdä myös pakokaasun väristä että onko mahdollisesti pakokaasun joukossa nestettä? Pitääkö paikkansa? Piti hätäpäissään tilata UV lamppukin että voin kokeilla, kun ajattelin jo että onko se pahvi antautunut mutta tänään huomasin tuon termarikotelo vuodon eikä siinä ollut epäselvyyttä, ja ainakin siellä vuotoa esiintyy jälleen.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #90
                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Laitetaanpa tännekin samat jorinat jos ei projekti topikkia lue joku tietävä...


                                Ja paluu "arkeen" eli jälleen hukkaa jäähdytin nestettä. Selkeä vuoto paikannettu jälleen termostaatin koteloon. Mikä tässä hommassa nyt voi mättää ettei se liitos pysy tiiviinä? Jälleen näyttäisi itkevän sieltä välistä siis.

                                Eli tiivistelmä:
                                -Ostin auton ja se hukkasi nestettä, vuosi termarin kotelo
                                -Ostin uuden "tarvike" kotelon KL:ltä joka vuosi sekin siitä välistä ja kotelo oli tiivistepinnaltaan selkeästi kiero
                                -Tarvikeosa palautukseen ja tilalle alkuperäis osa. Tutkailtua sitäkin ennen asennusta ei sekään ollut luotisuora verraten E36 käytettäviin termarin koteloihin (M52) jollainen on myös hyllyssä.
                                -Kokeilisin toki tuota E36 versiota kun se on varmasti suora alkuperäisosa mutta letkujen mitta sitten tuottaa ongelmaa kun ei käy näihin E39 letkuihin se kotelo.

                                Tällä viimeisimmällä autoon ostamallani kotelolla nestevajaus pysyi kurissa nyt jonkun kuukauden mutta jälleen se alkoi. Irtihän se pitää huomenna käyttää mutta kannattaako tuohon nyt laittaa vaikkapa tiivisteliimaa kaveriksi tiivisteen ulkopuolelle tai vaikka tiivisteen päälle? Hyötyä liimasta?

                                Miten voi olla että tuo liitos jatkuvasti kusee? Äärimmäisen paska tuuri että olen saanut osakseni sekunda osia vai jokin muu mysteerinen juttu?

                                Laitoin järjestelmään vuodon ilmaisuun tarkoitettua nestettä (värjää nesteen neon keltaiseksi), ilmeisesti nyt kun tuota on järjestelmässä niin kuulemma voisi esimerkiksi UV lampulla nähdä myös pakokaasun väristä että onko mahdollisesti pakokaasun joukossa nestettä? Pitääkö paikkansa? Piti hätäpäissään tilata UV lamppukin että voin kokeilla, kun ajattelin jo että onko se pahvi antautunut mutta tänään huomasin tuon termarikotelo vuodon eikä siinä ollut epäselvyyttä, ja ainakin siellä vuotoa esiintyy jälleen.
                                Kyllähän tiivistepintojen pitäisi olla täysin suoria, että eivät varmasti vuoda. Kiristitkö momenttiavaimella vai näppituntumalla? Termarin kopat ku ovat muovia, niin aika tarkkana saa olla kiristysmomentista. Oliko lohkon pinta täysin puhdas?
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎