Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16366
    • Leppävirta

    M52 kysymyksiä ja vastauksia II

    Jatketaan uuteen topikkiin. Tässä vielä vanha jota voi plärätä jos jaksaa. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=203371
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
  • mijuko
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 951
    • ۩□□۩

    #2
    Voiskos tää olla M52/M52TU/M54 vai onko noille muille omat:think

    Comment

    • Rudenorth
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 2415
      • Iisalmi

      #3
      Originally posted by mijuko View Post
      Voiskos tää olla M52/M52TU/M54
      +1

      Sen verran lähellä ovat toisiaan nuo moottorit, että sama olisi yhdessä ketjussa asiaa käsitellä.
      Last edited by Rudenorth; 27-01-2014, 13:49.
      MB W204 C320 CDI
      Kawasaki Ninja ZX-7R

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by Rudenorth View Post
        +1

        Sen verran lähellä ovat toisiaan nuo moottorit, että sama olisi yhdessä ketjussa asiaa käsitellä.
        Ei, ei ole. Tuo singlevanos M52 on kyllä melkoisen erilainen pata kuin tuplavanoksiset M52TU ja M54, jotka taas ovat lähes identtiset.
        Eli mm.pääosin ne perusvaivat mitkä koskevat M52 konetta EI kosketa M52TU/M54 moottoreita ja päinvastoin.
        Useinkin nämä "puurot ja vellit" ovat lahjakkaasti sekaisin kun tuo M52 kone sotketaan M52TU/M54 moottorikeskusteluihin.

        Comment

        • Rudenorth
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 2415
          • Iisalmi

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Ei, ei ole. Tuo singlevanos M52 on kyllä melkoisen erilainen pata kuin tuplavanoksiset M52TU ja M54, jotka taas ovat lähes identtiset.
          Eli mm.pääosin ne perusvaivat mitkä koskevat M52 konetta EI kosketa M52TU/M54 moottoreita ja päinvastoin.
          Useinkin nämä "puurot ja vellit" ovat lahjakkaasti sekaisin kun tuo M52 kone sotketaan M52TU/M54 moottorikeskusteluihin.
          Tuli taas kirjoiteltua ennenkuin lukee asiat kunnolla läpi . Tosiaan m52 eroaa selvästi m52tu ja m54 koneista, jotka ovat lähellä toisiaan. My bad.
          Last edited by Rudenorth; 27-01-2014, 14:27.
          MB W204 C320 CDI
          Kawasaki Ninja ZX-7R

          Comment

          • mijuko
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 951
            • ۩□□۩

            #6
            Originally posted by mijuko View Post
            Voiskos tää olla M52/M52TU/M54 vai onko noille muille omat:think
            Sitä tällä tarkoitin että, kyselläänkö täällä noihin kaikkiin ja jos kysellään ni tuo moottorin malli tulisi aina ilmaista selvästi.

            Comment

            • Ringali
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 91
              • Oulu

              #7
              m52 kampiakselin tunnistin

              Tyhmä kysymys.. Etsivä löysikin jo vastauksen.
              Last edited by Ringali; 04-02-2014, 12:58.
              F10 520d ja e36 328i turbo

              Comment

              • Miikkuks
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 309
                • Jyväskylä

                #8
                Tämä kysymys varmaan kuuluisi tänne?

                Onko tosiaa näin, että M52 säteilylämmitin ei sovi M52tu mottiin millään? Olin jo siinä uskossa, että pitäisi sama lämmitin käydä molempiin. Ainakin netissä katsottuna tarjoaa eri varaosaa.
                E39 528i M sport

                Comment

                • olli90~
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 123
                  • Kuopio

                  #9
                  Laitetaanpa myös tänne, elikkä hyviä ehdotuksia seuraavaan..

                  Kylmällä koneella kun lähtee liikkeelle esim pieneen ylämäkeen, niin kierrokset alkaa heijaamaan.??

                  Eli jos vaikka laittaa käkkärin päälle, nostaa kierrokset reiluun tonniin ja nostaa kytkintä sen verran että kierrokset alkaa laskemaan, niin kierrokset alkaa pomppimaan rajusti ja jopa meinaa sammua kokonaan kierrosten notkahtaessa.. pari minsaa lämmettyä ei tee enää mitään outoa. Ja moottorina Alpinan 3.3L mutta vastaava kuin m52 :think

                  Comment

                  • Slazha
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2284
                    • Joensuu/Syvyys

                    #10
                    Originally posted by Miikkuks View Post
                    Tämä kysymys varmaan kuuluisi tänne?

                    Onko tosiaa näin, että M52 säteilylämmitin ei sovi M52tu mottiin millään? Olin jo siinä uskossa, että pitäisi sama lämmitin käydä molempiin. Ainakin netissä katsottuna tarjoaa eri varaosaa.
                    Ainakin kovasti se on saman näköinen oman muistin mukaan, joskus olen kyllä laittanut m52tu moottoriin m54b30 lämmittimen vaikka olivat erinumerolla
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    E36 318is class II, e30 turpo

                    Comment

                    • Jokkede
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2010
                      • 278
                      • Siilinjärvi

                      #11
                      Dodiin, eliklä oma e36 328 näyttää tihkuttavan vähän öljyä öljynsuodattimen jalan kiinnityspultista. Pulteissa on metalliset rikat, jotka eivät lähde pois kierteen yli. Onko näillä joku tiivistävä vaikutus?
                      Onko kellään jotain hyvää kikkaa, jolla saisi tämän vuodon loppumaan, vaiko suoraan fiksuinta käyttää jalka irti ja vaihtaa tiiviste sinne, jos vuoto loppuisi sen vaihdolla?
                      Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
                      e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
                      e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
                      300 exc -05


                      Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa

                      EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #12
                        Originally posted by Jokkede View Post
                        Dodiin, eliklä oma e36 328 näyttää tihkuttavan vähän öljyä öljynsuodattimen jalan kiinnityspultista. Pulteissa on metalliset rikat, jotka eivät lähde pois kierteen yli. Onko näillä joku tiivistävä vaikutus?
                        Onko kellään jotain hyvää kikkaa, jolla saisi tämän vuodon loppumaan, vaiko suoraan fiksuinta käyttää jalka irti ja vaihtaa tiiviste sinne, jos vuoto loppuisi sen vaihdolla?
                        Tiiviste vaihtoon.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Maili
                          BTCF Member
                          • Aug 2011
                          • 448
                          • E-pohjanmaa

                          #13
                          Ei ainakaan -97 m52 328 lohkon kylkeen sovi -99 m52tu säteilylämmitin. Tilasivat ensin varaosa liikkeeseen väärän ja en tilaa sille löytänyt. Tuo oikean mallinen istui mukisematta.
                          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                          Comment

                          • Jokkede
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2010
                            • 278
                            • Siilinjärvi

                            #14
                            Originally posted by JJT View Post
                            Tiiviste vaihtoon.

                            Vaihoin tiivisteen ja putsailin kaikki tiivistepinnat kunnolla, mutta vieläkin vähä näytti tihkuttavan.. vois koittaa laittaa kuusiokolopultin ja kupariprikan alle jos auttas..
                            Last edited by Jokkede; 03-04-2014, 18:03.
                            Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
                            e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
                            e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
                            300 exc -05


                            Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa

                            EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen

                            Comment

                            • Jokkede
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2010
                              • 278
                              • Siilinjärvi

                              #15
                              Originally posted by Jokkede View Post
                              Vaihoin tiivisteen ja putsailin kaikki tiivistepinnat kunnolla, mutta vieläkin vähä näytti tihkuttavan.. vois koittaa laittaa kuusiokolopultin ja kupariprikan alle jos auttas..
                              Vuoto bongattu. Vuosi suodattimen jalassa olevan "tulpan" takaa. Oli o-rengas kovettunut
                              Pää asia, että vuoto loppui ja auto ei enää merkkaile reviiriään
                              Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
                              e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
                              e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
                              300 exc -05


                              Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa

                              EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎